skip to Main Content
ترفندهایی برای موفقیت در فریلنسینگ!

ترفندهایی برای موفقیت در فریلنسینگ!

ترفندهای یک فریلنسر موفق

کار در خانه و یا دورکاری می‌تواند گاهی مشکل باشد. برای اینکه بتوانید تمرکز کرده و ساعت‌ها کار کنید نیاز به خودکنترلی دارید. فریلنسرهای زیادی بخاطر حواس پرتی‌های مختلف در این راه شکست می‌خورند و نمی‌توانند کارشان را بخوبی تحویل دهند.

در ادامه  فهرستی از “ترفندهای” موفقیت و بهره‌وری برای کار در خانه ارائه شده است. بیشتر این ترفندها جدید نیستند اما اگر آنها را کنار هم بگذارید، خواهید دید که توانایی شما برای انجام کار بیشتر شده و تعادل زندگی‌تان نیز بیشتر حفظ می شود.

مکانی مختص کار فراهم کنید!
اول از همه: یک مکان مجزا در خانه آماده کنید که مختص کار باشد. اگر اتاق اضافی دارید یک از آنها را تبدیل به دفتر کار کنید. اگر در جای کوچکتری زندگی می‌کنید، میزی تهیه کرده و خود را به کار کردن روی آن محدود کنید. شاید کار کردن روی مبل یا میز ناهارخوری وسوسه انگیز باشد اما اینکه بخواهید هنگام استراحت روی مبل یا زمان خوردن شام در کنار خانواده خود را از کار جدا کنید مشکل خواهد بود.

اختصاص یک مکان مجزا برای کار در خانه به مغزتان هشدار می‌دهد که وقتی پشت آن میز نشسته‌اید باید کار کنید، در غیر اینصورت زمان استراحت است. این موضوع یکی از مشکل‌ترین نکاتی است که باید همواره انجام دهید اما با تداوم این کار، پایه‌ای قدرتمند برای عادت‌های دیگر فراهم خواهید ساخت.

کار را در محلی خارج از خانه تجربه کنید!
فریلنسینگ بدین معنا نیست که منحصرا باید در خانه کار کنید. فضاهای کاری مشترک، کافی شاپ‌ها، کتابخانه‌ها و حتی رستوران‌ها، مکان‌هایی عالی برای کار کردن هستند. بسته به نیاز شما برای دسترسی به اینترنت، کار در مکان‌های عمومی تجربه‌ی خوبی برای جدا شدن از یک میز کار تکراری است. بعنوان یک تجربه‌ی شخصی، عادت داشتم که برای نویسندگی به کافی شاپ بروم. اینکار به من کمک کرد که برای یک فعالیت خاص به یک محل جدید تغییر مکان دهم. پس هر زمان که نیاز داشتم ذهنم را متمرکز کرده و چیزی بنویسم، به همان کافی شاپ می‌رفتم.

کلید اصلی، تجربه است. دوست دارید موسیقی پس زمینه نواخته شود یا در سکوت مطلق به سر برید؟ از بوی قهوه لذت می‌برید؟ چند مکان مختلف را در شهرتان امتحان کنید تا متوجه شوید کدام را بیشتر می‌پسندید.

ساعات کاری منظم داشته باشید!
یکی از عوامل شکست کار در خانه، عدم مسئولیت در برنامه‌ی کاری است که کاملا به خودتان مربوط می‌شود. چه کارتان را صبح زود ساعت ۶ شروع کنید چه ۲ بعدازظهر، خیلی مهم است که ثابت قدم باشید. ذهن بشر با یک روال منظم بهتر کار می‌کند. هر شب سر یک ساعت مشخص بخوابید و صبح‌ها هم در یک ساعت خاص بیدار شوید. اگر نتیجه داشت برنامه کاریتان را روی تقویم بنویسید و ساعاتی که در هفته کار کرده‌اید را پیگیری کنید تا عملکرد مغرتان را بهبود دهید.

از وقت ناهاری خود استفاده کنید!
راهکار بعدی ساده است اما اغلب نادیده گرفته می‌شود: از وقت ناهاری خود استفاده کنید.

اغلب مردم ظهر هم کار می‌کنند و ناهار را پشت میز می‌خورند. زمان آن فرا رسیده که ساعت ناهار را به خود بازگردانید. قدمی بزنید، یک قسمت از برنامه تلویزیونی مورد علاقه‌تان را نگاه کنید، یک کتاب خوب بخوانید، زمانی را کنار خانواده سپری کنید، چرتی بزنید یا برای خودتان غذای مقوی آماده کنید.

نیم ساعت تا یک ساعت استراحت در وسط روز ذهنتان را شارژ کرده و برای نیمه دوم روز آماده می‌کند. تا جاییکه می‌توانید برای این زمان ارزش قائل شوید.

از زمان رفت و آمد، استفاده‌ی بهینه کنید!
کارهای روزمره‌ی صبحگاهی برای کارآفرینان بسیار اهمیت دارد. بعنوان یک فریلنسر، می‌توانید زمانی را که دیگران صرف رفتن به محل کار می‌کنند، صرف مراقبت از خود کرده و برای بقیه‌ی روز آماده شوید. این کارها شامل خوردن، مدیتیشن، ورزش، مطالعه یا نوشتن یادداشت‌های روزانه است. ممکن است ۵ دقیقه یا دو ساعت طول بکشد. بستگی دارد که چه کاری را دوست دارید و برای خودتان چقدر زمان می‌گذارید.

آخر هفته را استراحت کنید!
آخرین راز موفقیت کار در خانه، کار نکردن در تعطیلات آخر هفته است. وقتی که محل کارتان هیچگاه (به طور فیزیکی) تعطیل نشود ادامه‌ی کار آسان است، به همین دلیل باید با تنظیم ساعات کاری از کار کردن در تعطیلات آخر هفته پرهیز کنید. بهتر است بهره‌وریتان را در طول هفته ارزیابی کنید. کار در خانه بدین معنی نیست که از زندگی خود بزنید، پس آخر هفته‌ها را مانند افراد دیگر بگذرانید.

کامپیوترتان را خاموش کرده و از خانه بیرون بروید. چیزهای جدید امتحان کنید، سرگرمی جدید شروع کنید. عصر پنجشنبه تا صبح شنبه هرکاری که شما را از کار جدا کند انجام دهید. درست مثل زمان ناهار، آخر هفته نیز زمانی برای استراحت ذهن است تا برای کل هفته آماده شود.

برای اینکه یک فریلنسر موفق باشید این موارد “ترفندهای” کوچکی هستند، فراهم کردن فضای کار، تجربه‌ی کار بیرون از خانه، ساعات کاری معین، استفاده از زمان ناهاری، بهره بردن از زمان صبح و تعطیلی آخر هفته.

شما ترفند دیگری سراغ دارید؟

برگرفته از: blog.todoist.com

دیدگاه‌ها

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

Back To Top