skip to Main Content
سایت‌های ریسپانسیو در مقابل اپلیکیشن‌های موبایل: کدام یک برای شرکت شما مناسب است؟

سایت‌های ریسپانسیو در مقابل اپلیکیشن‌های موبایل: کدام یک برای شرکت شما مناسب است؟

سایت ریسپانسیو در مقابل اپلیکیشن

در سال‌های اخیر، داشتن اپلیکیشن موبایل برای شرکت‌ها متداول شده است. امروزه استفاده از گوشی‌های هوشمند برای انجام فعالیت‌های آنلاین در حال افزایش است. با وجود گزینه‌های بیشماری که وجود دارد، برای شرکت‌ها گیج‌کننده است که بدانند باید یک اپلیکیشن موبایل توسعه دهند و یا یک وبسایت ریسپانسیو که به خوبی بر دسکتاپ و موبایل نمایش داده شود ایجاد کنند. قبل از هر چیز باید با وب‌سایتی ریسپانسیو شروع کنید. پس از آن، افزودن اپلیکیشن موبایل تصمیم اضافه‌تری است که برای کسب‌وکارتان می‌گیرید.

چرا موبایل؟
حتی اگر قصد ساخت اپلیکیشن نداشته باشید، برای مطابقت خود با کاربرانتان، داشتن یک سایت ریسپانسیو بسیار ضروری است. سایت ریسپانسیو این اطمینان را می‌دهد که کاربران چه از تبلت استفاده کنند، چه از گوشی هوشمند و یا دسکتاپ، به تجربه‌ای که مقصود شماست دست پیدا می‌کنند. بسیاری از برندها اهمیت طرح ریسپانسیو را نمی‌دانند، که نارضایتی کاربران را در پی دارد. بالا و پایین کردن بیش از حد صفحه و زوم کردن، و حتی پر کردن قسمت‌هایی که قرار دادن متن در آن‌ها به دشواری صورت می‌گیرد، کاربران را از ادامه مسیر منصرف می‌کند.

اگرچه ضروری است که ابتدا وب‌سایتی ریسپانسیو ایجاد کنید، راهی دیگر برای بهبود بخشیدن حضورتان در موبایل، ساخت یک اپلیکیشن برای آن است. این شیوه بسیار هزینه‌برتر از سایت ریسپانسیو است، اما اگر با اهداف و احتیاجات شما هم‌سو باشد ارزشمند است. اپلیکیشن‌ها مزایایی دارند که سایت‌های ریسپانسیو دارای آن نیستند. این مزایا شامل امنیت، گزینه‌های شخصی سازی شده برای کاربران و دسترسی آنلاین و آفلاین است.

برای موفقیت به عنوان یک سازمان، بدون توجه به موبایل نمی‌توان حضور دیجیتالی مؤثری داشت. اگر نتوانید به مشتریان خود هنگام ارتباط با برندتان از طریق گوشی هوشمند یا تبلت، تجربه خوبی ارائه دهید، آنان به دنبال کمپانی دیگر خواهند رفت که این توانایی را داشته باشد. برای آنکه بدانید آیا اپلیکیشن موبایل گزینه مناسبی برای سازمان شما است یا خیر، این سؤالات را از خود بپرسید:

۱- آیا اپلیکیشن شما به طور منظم مورد استفاده قرار خواهد گرفت؟
اپلیکیشن‌های موبایل فضای دستگاه کاربر را اشغال خواهند کرد، و برای بسیاری از افراد این فضا بسیار ارزشمند است. اگر اپلیکیشن شما به طور منظم مورد استفاده قرار نگیرد، حذف خواهد شد. به منظور تشویق برای استفاده منظم از اپلیکیشن موبایلی‌تان، ضروری است که مرتباً محتوای آن را جدید کنید تا کاربران برای چندین بار مراجعه در روز به اپلیکیشن‌تان اشتیاق داشته باشند.

۲- چگونه دانلودها را مدیریت خواهید کرد؟
ساخت اپلیکیشن هزینه‌بر است، بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که اگر این سرمایه‌گذاری را انجام می‌دهید کاربران آن را پیدا و دانلود خواهند کرد. در غیر این صورت، بدون داشتن رویکرد بازاریابی سازمان‌دهی شده که بتواند نظر مخاطب را جلب کند، تشویق برای دانلود کردن دشوار خواهد بود. پیش از آنکه اپلیکیشن‌تان را ایجاد کنید، اطمینان حاصل کنید که زمان و منابعی که با SEO، تبلیغات، بازاریابی رسانه اجتماعی و اقدامات مربوط به روابط عمومی همراه شده‌اند را برای بازاریابی در اختیار دارید.

۳- چه چیزی اپلیکیشن شما را متفاوت می‌کند؟
دانلود کردن یک اپلیکیشن در مقایسه با سرزدن به یک سایت از طریق تلفن همراه به مراحل بیشتری نیاز دارد، بنابراین اگر تفاوتی حقیقی بین وب‌سایت و اپ شما وجود نداشته باشد، احتمال بسیاری وجود دارد که مشتری شما سودی در دانلود نبیند و به جای آن از وبسایت استفاده کند.

چه در حوزه B2B فعالیت دارید و چه B2C، پیش از آنکه توسعه اپلیکیشن موبایل را آغاز کنید مشخص کنید چه پیشنهاد ویژه و جذابی می‌توانید با اپلیکیشن‌تان ارائه دهید که دانلود آن را برای کاربران ارزشمند کند. با وجود اپلیکیشن‌های بیشماری که در بازار وجود دارند، اگر می‌خواهید برای توسعه سرمایه‌گذاری کنید ضروری است که ارزشی حقیقی به کاربران ارائه دهید.

ساخت اپلیکیشن موبایل، یک سرمایه‌گذاری کاری و مالی محسوب می‌شود بنابراین نباید در آن عجله کرد. پرسش‌های بالا را پیش از اجرا مدنظر قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که داشتن یک اپلیکیشن مستقل برای مشتریان و شرکت شما مناسب است.

برگرفته از: www.americanexpress.com

دیدگاه‌ها

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

Back To Top