skip to Main Content
مطالب خود را وایرال کنید: چه چیزی باعث کلیک می‌شود

مطالب خود را وایرال کنید: چه چیزی باعث کلیک می‌شود

وایرال

این روزها، اشخاص و شرکت‌های بسیاری به دنبال روش‌های مطمئنی هستند تا بتوانند مطالب خود را مانند ویروس فراگیر کنند یا مردم را وادار کنند مطالبشان را به اشتراک بگذارند. این گونه مطالب بارها مورد بازدید قرار می‌گیرند، چون همه جا هستند و شانس بالایی برای جلب توجه کاربران اینترنتی دارند. اما آنها چگونه این کار را انجام می‌دهند؟
در واقع هیچ روش اثبات شده‌ای برای تضمین اینکه مطلب مورد نظر وایرال (ویروس‌گونه) شود وجود ندارد. اما با پیروی کردن از پیشنهادات پیش رو، شانس وایرال شدن مطالبتان را افزایش می‌دهید.

شما به مطالبی خوب نیاز دارید.
اگر می‌خواهید دیگران مطلب شما را به اشتراک بگذارند این مطالب باید آموزنده و شگفت انگیز بوده و به خوبی نوشته شده باشد، به عبارت دیگر ارزش به اشتراک گذاشته شدن را داشته باشد. شما نمی‌توانید همان مطلبی را در اختیار مردم قرار دهید که دیگران فراهم می‌کنند. باید چیزی را ارائه دهید که تنها مختص شماست یا آن را به مخاطبین جدید ارتباط دهید.

مسائل قابل‌توجه و چشمگیر مطرح کنید.
سنگر نگیرید! برای جلب کردن توجه مردم باید علایق و گرایش‌های آنها را تحریک کنید. حتی اگر موافق نباشند باز هم روی آن مطلب کلیک می‌کنند تا بدانند شما واقعاً چه می‌گویید. انتخاب عنوان مناسب حائز اهمیت است. مسئله‌ای که مطرح می‌کنید باعث می‌شود طبیعتاً بعضی از مردم به آن فکر کنند و بتوانید کلیک بگیرید.

زمانبندی بسیار مهم است.
اگر بتوانید مطلب خود را به حوادث کنونی، تعطیلات و حتی آب و هوا و هر چیزی که مناسبت داشته باشد، ربط دهید آنگاه می‌توانید در ذهن مردم بمانید. سعی کنید تا جایی که ممکن است، مطالب خود در غروب چهارشنبه که همه برای استراحت و تعطیلی آخر هفته به خانه می‌روند و آفلاین می‌شوند، منتشر نکنید. مگر اینکه این مطالب راجع به بهترین روش‌ها برای گذران آخر هفته باشد!

مطلب را از طریق رسانه‌های اجتماعی تبلیغ کنید.
اگر کسی نتواند مطلب را پیدا کند دیگر وایرال نمی‌شود. بنابراین باید کارتان را معرفی کنید. خوب است که بتوانید مردم یا گروه‌های تاثیرگذار را هدف بگیرید که مطلب را بین فالوئرها و طرفدارانشان به اشتراک بگذارند.

مطلب را بروز نگه دارید.
اگر مطلب راجع به حوادث کنونی باشد، در دسترس گذاشتن آخرین اطلاعات موجود باعث می‌شود تا صفحه شما و مطلب مربوطه به منبعی ارزشمند تبدیل شود؛ اما اگر قدیمی و نادرست باشد ، مردم به سرعت به سراغ منابع دیگر می‌روند.

آزمایش کنید.
به یک نوع فرمت، موضوع و خط مشی نچسبید مخصوصاً اگر بازدهی و اشتراک گذاری لازم را به شما نمی‌دهند.

اگر این نکات را به خاطر داشته باشید، مقاله‌های شما بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شوند و مخاطبین بیشتری جذب می‌کنید. بنابراین دست از کار نکشید، به آموختن و آزمودن ادامه دهید. کسی چه می‌داند، شاید کار بعدی شما به نقطه‌ی اوج خود برسد.

برگرفته از: www.freelancer.com

دیدگاه‌ها

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

Back To Top