0%

تیم استارتاپ

هر کارآفرینی قصد دارد به نقطه‌ای برسد که در آن کسب‌وکار به سرعت رشد کرده و گسترش می‌یابد. برای اینکار لازم است افراد مناسبی را در اختیار داشته باشید. با استخدام این افراد کلیدی، به سرعت رشد می‌کنید.

در این جا با هفت فردی که باید استخدام کنید آشنا می‌شوید:

۱- مدیر پروژه
با رشد کسب‌وکار شما، نیاز است تا شخصی مسئول جداول زمانی و کاری شرکت باشد تا اطمینان حاصل شود همه چیز براساس برنامه پیش می‌رود. در نتیجه، مدیر پروژه باید واسطه‌ای باشد که وظایف و اهداف را بر عهده افراد کلیدی قرار می‌دهد. این مدیر هم چنین باید عهده‌دار برنامه‌ریزی جلسات باشد و در هنگام بروز مشکلات با ارشد شرکت در ارتباط باشد.

۲- استراتژیست کمپین بازاریابی
هدف استراتژیست کمپین این است که دریابد چه نوع کمپین بازاریابی، متناسب با هزینه، بیشترین اثر را بر برند شما دارد. از آنجایی‌که پیشرفت کسب‌وکارتان شامل افزایش حضور مارکتینگ شما می‌شود، به یک استراتژیست نیاز دارید که به شما بگوید تا در چه کجاها سرمایه‌گذاری کنید. این فرد باید قادر باشد اولویت‌های رقابتی را متعادل کند و حق گفتن “نه” را برای منفعت شرکت در اختیار داشته باشد.

۳- نماینده بازاریابی
نماینده بازاریابی، جز کارمندان اساسی شما هستند؛ آنها افرادی هستند که استراتژی‌های تعیین شده توسط استراتژیست کمپین را اجرا می‌کنند. این افراد باید کمپین‌های بازاریابی ایجاد کنند و نتایج را براساس معیارهای شرکت ارزیابی کنند. نمایندگان با تجربه می‌توانند بفهمند که کمپین‌ها در کجا نیاز به بهینه‌سازی دارند، هم چنین این افراد در راستای پیشنهادات استراتژیست کار می‌کنند و میانبرها و گزینه‌های مفیدی را پیشنهاد می‌دهند.

۴- مدیر رسانه اجتماعی
این فرد مسئول توسعه و بروزرسانی رسانه‌های اجتماعی خواهد بود. رسانه اجتماعی یک پلتفرم پیچیده است که متغیرهای آن روز به روز در حال تغییر هستند. در نتیجه فردی که برای این مقام استخدام می‌کنید باید پاسخگو و دارای قضاوت صحیح باشد و قابلیت تفکر  خارج از جعبه (خلاقانه) داشته باشد. امروزه رسانه‌های اجتماعی یک گزینه انتخابی برای رشد شرکت‌ها نیستند، در نتیجه مدیر رسانه‌های اجتماعی نقش مهمی در نظارت و کنترل مکالماتی که حول برند شما صورت می‌گیرد، دارد.

۵- استراتژیست محتوا
استراتژیست محتوا در کنار استراتژیست کمپین بازاریابی و مدیر رسانه اجتماعی فعالیت می‌کند. این فرد مسئولیت شکل‌دهی به استراتژی بازاریابی ربایشی از طریق توسعه و گسترش محتوایی مناسب را برعهده دارد.

یک استراتژیست خوب سعی در شناخت مشتریان، نیازها و خواسته‌های آنان و چگونگی عکس‌العمل شرکت نسبت به این خواسته‌ها دارد. با استفاده از این اطلاعات، مدیران محتوا به شما کمک می‌کنند تا محتوایی ایجاد کنید که شخصیت‌های مختلف، در مراحل مختلف از خرید را هدف‌گیری کند و باعث رشد پایدار کسب‌وکار شوند.

۶- تحلیل‌گر
در بازاریابی، مانند دیگر زمینه‌ها، هیچ چیز قابل فهم و سنجش نیست مگر آنکه اندازه‌گیری و بررسی شود. سنجش، تحلیل و تفسیر اطلاعات در محدوده کار تحلیل‌گر است. این فرد مطمئن می‌شود که آیا به درستی بازار را بخش‌بندی کرده‌اید و مشتریان هدف مناسبی را انتخاب کرده‌اید یا خیر. این فرد همچنین عملکرد کمپین بازاریابی را ارزیابی می‌کند و به ایجاد جریان آزمون و بهینه‌سازی برای پیشرفت یاری می‌رساند.

۷- طراح وب
طراح وب شما که باید تا حدودی دانش کدنویسی را نیز دارا باشد، وب‌سایت شما را به روز نگه می‌دارد و اطلاعاتی را که از تجزیه و تحلیل‌ها بدست آورده‌اید به بهترین شکل اجرا می‌کند. این فرد با مدیر محتوا در خصوص صفحات هدف (Landing page) و ایمیل‌مارکتینگ همکاری می‌کند.

استخدام برای پیشرفت به معنای پیدا کردن استعدادهای خاص برای پرکردن نقش‌های کلیدی در پیشبرد شرکت شماست. با پیدا کردن این هفت فرد و اضافه کردن آنها به تیم‌، شرکت‌تان را در مسیر موفقیت قرار می‌دهید، در آینده نزدیک و برای همیشه.

برگرفته از: www.entrepreneur.com

نویسنده

مریم براری

مریم براری هستم . فارغ التحصیل رشته شیمی. یاد گرفتن زبان های مختلف و ترجمه رو دوست دارم. خوشحالم که عضو خانواده پونیشا هستم.

  • عارف ابراهیمی
    اسفند ۱۵, ۱۳۹۴

    بنده به عنوان یک مدیر گروه آموزش و ترجمه جهان، از مطالب خوب پونیشا بسیار استفاده کردم. سپاسگزارم پونیشا

  • عارف ابراهیمی
    اسفند ۱۵, ۱۳۹۴

    بنده به عنوان مدیر گروه آموزش و ترجمه جهان، از مطالب خوب پونیشا بسیار استفاده کردم. سپاسگزارم پونیشا