طراحی اینفوگرافیک یکی از کاربردیترین راهکارهای تبلیغات به حساب میآید. زیرا کسبوکارها میتوانند اطلاعات زیادی را به صورت خلاصه در قالب تصاویری جذاب به مشتریان ارائه کنند. طراحی اینفوگرافیک حرفه ای و در عین حال ارزان هم، کاری غیرقابلتصور نیست. زیرا پونیشا با جذب نیروهای متخصص و با تجربه، به شما امکان ثبت سفارش طراحی اینفوگرافیک با بهترین هزینه و دریافت آن در اسرع وقت را میدهد. اما اگر میخواهید بدانید اینفوگرافیک چه نقشی در بازاریابی دیجیتال موفق دارد، در ادامه با ما همراه باشید.
اینفوگرافیک چیست؟
اینفوگرافیک (infographic) از ترکیب دو واژه اطلاعات (Information) و گرافیک (Graphic) تشکیل شده است. اما معنای اینفوگرافیک چیست؟ اینفوگرافیک به محتوایی اطلاق میشود که آمار، اطلاعات و هرگونه دانشی را در قالب تصویر به نمایش میگذارد. این تصاویر با نمودار، چارت، آیکونها و عکسهای جذاب همراه هستند. سادهترین نمونه اینفوگرافیک همان نقشه مترو است که برای آگاه کردن مسافران در سراسر مترو وجود دارد.
انواع اینفوگرافیک
• برنامه زمانی (Time-Line)
• نمودار (Flowchart and Process)
• بصریسازی دادهها (Data Visualization)
• عکس گرافیک (Photo-graphic)
• اطلاعرسانها (Informational)
• نقشه و مکان (Map & Location)
• مقایسهای (Compare and Contrast)
• سلسلهمراتب (Hierarchical)
مراحل اصلی طراحی اینفوگرافیک
1. انتخاب موضوع مناسب و شناخت مخاطب هدف
2. جمعآوری اطلاعات مورد نیاز برای ساخت اینفوگرافیک
3. طراحی مناسب گرافیکی
4. انتشار در انواع پلتفرمها
مزایا و اهمیت استفاده از اینفوگرافیک
مهمترین مزیت استفاده از اینفوگرافیک را میتوان افزایش ترافیک و نرخ تبدیل و در نتیجه، ارتقای سئوی سایت دانست. زیرا کاربران سایت یا صفحات شبکههای اجتماعی کسبوکارها با محتواهای جذاب و کوتاه بیشتر ارتباط برقرار میکنند.
محتواهای تبلیغاتی نیز اگر با طراحی اینفوگرافیک حرفهای ترکیب شوند، تأثیرگذاری بیشتری دارند. بنابراین در توفیق اصول برندینگ نقش چشمگیری ایفا میکند.
با طراحی اینفوگرافیک حرفه ای میتوانید طراحی منحصربهفرد، ساده و تأثیرگذاری داشته باشید که پیامهای شما را با روشی خلاقانه به مخاطبان ارسال میکنند. همچنین اشتراکگذاری محتوای اینفوگرافیک آسانتر از محتوای ویدیویی، صوتی و متنی است.