skip to Main Content
با نحوه کار الگوریتم های اینستاگرام آشنا شوید

با نحوه کار الگوریتم های اینستاگرام آشنا شوید

امروزه اینستاگرام به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در کسب و کار‌ها شناخته می‌شود. اما بسیاری از کسب و کار‌ها از الگوریم‌های جدید اینستاگرام خبر نداشته و به دلیل عدم هماهنگی با آن‌ها شکست می‌خورند. می‌توان گفت رشد کسب و کار‌ها و در نتیجه، افزایش فروش در اینستاگرام وابسته به راه یافتن پست‌هایتان به صفحه اکسپلور کاربران و در نتیجه افزایش فالوور واقعی، وابسته است. بنابراین آشنایی با الگوریتم‌های اینستاگرام و استراتژی‌های مربوط به آن، یکی از مهم‌ترین اصول جذب فالوور و موفقیت کسب و کار‌ها محسوب می‌شود.

پس اگر می‌خواهید با قوانین و استراتژی‌های حاکم بر این شبکه اجتماعی آشنا شوید، در ادامه‌ این مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله مهم‌ترین الگوریتم‌های اینستاگرام در سال ۲۰۲۲ را به شما معرفی می‌کنیم تا بهتر بتوانید صفحه خود را در این شبکه اجتماعی پیشرفت دهید.

الگوریتم اینستاگرام یعنی چه؟

برای راه پیدا کردن به صفحه اکسپلور و یا فید اینستاگرام، باید به خوبی بدانید که الگوریتم اینستاگرام به چه معناست و چگونه کار می‌کند. برای شروع بهتر است بدانید که صفحه فید (FEED POST)، در واقع صفحه‌ای است که در آن پست‌های دنبال‌کنندگان شما و مطالب آنان نمایش داده می‌شود. در مقابل صفحه اکسپلور که با نماد ذره‌بین مشخص است، صفحه سرچ یا جست‌و‌جو محسوب می‌شود و رسیدن به این صفحه یکی از اهداف اصلی کاربرانی است که دوست دارند بیشتر دیده شوند.

به همین منظور توجه داشته باشید که پست‌های کاربران برای رسیدن به صفحه‌ اکسپلور، با یک مانع اصلی به نام فید روبرو می‌شوند که در حقیقت امکان نمایش پست‌ها در اکسپلور را دشوار می‌کند. به طور کلی عملکرد فید اینستاگرام به این شکل است که باید پست‌های پیج شما در صدر صفحه فید کاربران اینستاگرام قرار بگیرد تا درنتیجه به صفحه اکسپلور راه پیدا کند.

صفحه اکسپلور اینستاگرام

در اینجا، الگوریتم اینستاگرام دقیقا همان فاکتوری است که تصمیم می‌گیرد وقتی کاربری صفحه خود را باز می‌کند با چه نوع محتوا و پستی رو‌ به‌ رو شود. توجه داشته باشید که الگوریتم‌های اینستاگرام بر اساس یادگیری ماشین کار می‌کنند و به عبارتی هوش مصنوعی در هر لحظه، داده‌های میلیون‌ها کاربر را از سرتاسر جهان تحلیل کرده و در نهایت محتوا‌های جدید و مناسب را برای هر کاربر نمایش می‌دهد. همین عامل باعث می شود که الگوریتم اینستاگرام در هر لحظه در حال تغییر باشد.

جدید‌ترین الگوریتم اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟

عبور از صفحه فید برای رسیدن به اکسپلور در سال‌ها‌ی گذشته بسیار آسان‌تر از اکنون بود. در واقع طی یکی دو سال گذشته، نمایش پست‌ها در اینستاگرام طبق زمان انتشار پست‌ها بود. برای مثال اگر شما پستی را در ساعت ۶ بعد از ظهر منتشر می‌کردید، محتوای به اشتراک گذاشته شده در همان ساعت به صفحه فید کاربران می‌رسید و در نتیجه کاربرانی که پس از این ساعت صفحه کاربری خود را چک می‌کردند با پست منتشر شده شما روبرو می‌شدند.

پس از مدتی الگوریتم اینستاگرام برای به نمایش گذاشتن پست‌ها، تغییرات بسیار زیادی را اعمال کرد که طبق آن، دیگر زمان انتشار پست‌ها عاملی برای به نمایش گذاشتن آن‌ها در صفحه فید کاربران محسوب نشده و به جای آن، رفتار کاربران و میزان تعامل آن‌ها با صفحه شما، به عنوان یکی از اصلی‌ترین موارد برای نمایش پست‌های شما محسوب می‌شود. برای مثال ممکن است پستی که ساعتی پیش به اشتراک گذاشته‌اید در انتهای صفحه فید کاربران قرار بگیرد و در نتیجه بسیاری از دنبال‌کنندگان شما آن را مشاهده نکنند. حتما با خود می پرسید که این به چه دلیل است؟

به طور کلی طبق الگوریتم اینستاگرام، ابتدا پست شما برای ۱۰ درصد از دنبال‌کنندگان به نمایش گذاشته می‌شود. سپس اگر رفتار و تعامل کاربران شامل لایک، کامنت، ویو و… برای پست به نمایش گذاشته شده مناسب باشد، محتوای مورد نظر برای تعداد بیشتری از فالو‌ئر‌های شما به نمایش در می‌آید. به همین منظور، تولید محتوای جذاب و اصولی، یکی از مهم‌ترین موارد برای موفقیت پست‌ها محسوب می‌شود.

انواع الگوریتم اینستاگرام

حال که با اهمیت این موضوع آشنا شدید، برای این که پست شما در صفحه فید کاربران بالاتر قرار بگیرد، باید با الگوریتم‌های اینستاگرام آشنا باشید. در ادامه مهم‌ترین نکات برای راه یافتن به صدر صفحه فید کاربران را به شما معرفی می‌کنیم.

الگوریتم اینستاگرام برای فید

درصورتی که می‌خواهید از جدید‌ترین الگوریتم‌های اینستاگرام عبور کنید، به عنوان اولید قدم باید از تمامی موارد آن و عملکرد‌هایشان آگاهی کافی داشته باشید. به گفته سایت later قوانین ۲۰۲۱ اینستاگرام در موارد زیر خلاصه می‌شود:

پیش‌بینی پست های مورد علاقه شما

این که چه کسانی را فالو می‌کنید و یا چه نوع پست‌هایی را لایک کرده‌اید، در واقع تعیین کننده نوع محتواهایی است که در صفحه فید خودتان مشاهده می‌کنید. بنابراین اینستاگرام تلاش می‌کند تا مطالب مورد علاقه شما را در ابتدای صفحه فید به شما نشان دهد. پست‌هایی که در اینستاگرام دیده می‌شوند در واقع نشان‌دهنده لایک‌ها، پست‌هایی که در آن‌ها تگ می‌شوید و یا محتواهایی که با آن‌ تعامل دارید هستند.

علاوه بر این نیز میزان علاقه شما به یک صفحه و یا محتوا بر اساس نوع تعاملی که با آن‌ها برقرار می‌کنید سنجیده می‌شود. طبق الگوریتم ۲۰۲۲ اینستاگرام، میزان تعامل برای عکس‌ها براساس مواردی مانند لایک‌ها، کامنت، سیو و شیر کردن عکس سنجیده می‌شوند. دانستن اهمیت این موارد به شما کمک می‌کند تا ضمن استفاده از اصول کپی رایتینگ در کپشن پست‌ها و طراحی مناسب آن‌ها، مخاطبان را برای هر کدام از این تعامل‌ها بیشتر تشویق کنید.

الگوریتم اینستاگرام برای افزایش اینگیجمنت و فالوور

به منظور افزایش انگیجمنت در اینستاگرام راهکار‌های بسیار زیادی وجود دارد که در ادامه مطلب به معرفی چند مورد از مهم‌ترین‌ آن‌ها خواهیم پرداخت تا بتوانید بهتر با الگوریتم‌های اینستاگرام هماهنگ شوید.

آشنایی بیشتر با مخاطبان خود

آشنایی با مخاطبان از طریق اینسایت (insights) اینستاگرام

معیار‌های مورد نظر مخاطبانتان را با استفاده از گزینه Insights (در پیج‌های بیزینس) مورد ارزیابی قرار دهید. به همین منظور در قسمت Audience اینستاگرام، به اطلاعات بسیار زیادی درباره مخاطبان خود دسترسی پیدا می‌کنید. همچنین این مورد به شما کمک می‌کند تا ضمن شناخت بیشتر فالوور‌های خود، محتوای صفحه کاربری‌ خودتان را بر اساس نیاز آن‌ها تولید کنید. توجه داشته باشید که مواردی همچون سن، جنسیت، زمان آنلاین بودن و…، از جمله اطلاعاتی هستند که از طریق لایک، سیو و ریپلای افراد در قسمت اینسایت پروفایل شما نمایش داده می‌شوند.

یافتن زمان مناسب برای به اشتراک گذاری مطالب

یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث محدود شدن میزان تعامل شما در اینستاگرام می‌شود، انتشار پست‌ها در زمان اشتباه و یا منظم نبودن زمان پست گذاری شما است. به این نکته توجه داشته باشید که اینستاگرام به پست‌هایی علاقه‌مند است که در طی یک مدت کوتاه، بیشترین تعامل را با کاربران ایجاد کنند. در نتیجه اغلب سعی کنید که در ساعات اولیه انتشار یک پست، با بازنشر محتوا، کپشن خوب، تعداد لایک‌ها و … میزان تعامل پست‌های خود را بالا ببرید.

علاوه بر این، بر‌اساس بررسی‌های انجام شده، به اشتراک‌ گذاشتن پست‌ها به صورت روزانه در اینستاگرام، می‌تواند باعث افزایش قابل توجه میزان تعامل در پیج شما شود. بنابراین می‌توانید در پر‌ترافیک‌ترین ساعت‌هایی از شبانه‌روز، یک الی دو پست جذاب و خلاقانه در صفحه خود منتشر کنید.

نکته: بهترین زمان برای انتشار پست معمولا بین ساعات ۶ تا ۷ عصر و یا ۹ الی ۱۰ شب است. با این حال این زمان متغییر است و با بررسی اینسایت صفحه کاربری خودتان، می‌توانید از بهترین زمان انتشار پست‌هایتان باخبر شوید.

طرح سوال در استوری های اینستاگرام

حتما توجه کرده‌اید که یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های اینستاگرام با میزان بازدید بسیار بالا، استوری است. شما می‌توانید با طراحی سوال‌های جذاب و مطرح کردن آن‌ها در استوری، از فالوور‌های خود بخواهید جواب‌های مورد نظرشان را در باکس تنظیم شده قرار دهند.

همچنین در صورتی که سوال خاصی در ذهن ندارید، می‌توانید از مخاطبین صفحه خودتان بخواهید تا سوال‌های مورد نظرشان را مطرح کنند. مهم‌ترین نکته‌ای که وجود دارد، برقراری تعامل با دنبال‌کننده‌ها و در نتیجه افزایش میزان انگیجمنت پیج شما است.

نکته: توجه داشته باشید که بازنشر پست‌ها در استوری‌ باعث بالا رفتن بازدید پست‌های شما و در نتیجه میزان تعامل آن‌ها می‌شود.

تولید محتوای آموزشی برای بالا بردن سیو پست

یکی دیگر از عواملی که الگوریتم اینستاگرام به آن توجه بسیاری دارد، سیو و ذخیره کردن پست‌ها است. اگر کاربری پست‌های شما را سیو کند، الگوریتم اینستاگرام، محتوای شما را یک محتوای کاربردی تشخیص می‌دهد. هر چه تعداد پست‌هایی که توسط مخاطبان ذخیره می‌شوند بیشتر باشد، باعث بالا رفتن میزان انگیجمنت شما در اینستاگرام می‌شود. در نتیجه می‌توانید گزینه اینسایت را در پیج بیزینسی خود بررسی کرده و از پست‌هایی که فالوور‌هایتان استقبال می‌کنند باخبر شوید تا این نوع محتواها را بیشتر منتشر کنید.

برگزاری مسابقات اینستاگرامی

شاید عجیب باشد اما برگزار کردن مسابقات اینستاگرامی باعث افزایش چند برابری لایک‌ها و کامنت‌ها می‌شوند. با وجود تاثیر بسیار زیاد برگزاری مسابقات اینستاگرامی بر افزایش میزان مشارکت، بسیاری از برند‌ها به دلیل عدم برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی، از این امر غافل می‌شوند. به همین منظور می‌توانید با استخدام ادمین اینستاگرام و برنامه‌ریزی دقیق، مسابقاتی جذاب را برای تعامل بیشتر با دنبال‌کنندگانتان برگزار کنید.

تولید محتوای ویدیویی

در سال ۲۰۲۰ اینستاگرام با معرفی Instagram Reels، باعث تحول بسیار زیادی برای تولید‌کنندگان پست‌های ویدیویی در این شبکه اجتماعی شد. طبق الگوریتم‌های جدید اینستاگرام، شما می‌توانید با درج محتوای ویدیویی بیشتر در استراتژی‌های محتوایی خودتان، میزان تعامل را چندین برابر افزایش دهید.

الگوریتم اینستاگرام برای کسب رتبه در هشتگ

شاید با خودتان فکر کنید که استفاده از هشتگ‌ها بسیار ساده است، در صورتی که چنین نیست. هر یک از شبکه‌های اجتماعی دارای اصول خاصی برای استفاده از هشتگ‌ها هستند. در ادامه به نکاتی برای شناسایی هشتگ‌های مناسب و استفاده درست از آن‌ها برای طراحی پست و استوری اینستاگرام اشاره می‌کنیم.

از هشتگ ‌ها به صورت هدفمند استفاده کنید

توجه داشته باشید که هشتگ‌ها برای نمایش پست‌های بهتر و مرتبط‌تر به کاربران ساخته شده‌اند و نه صرفا برای افزایش بازدید محتوای یک پیج! هدف اصلی اینستاگرام، ارتباط بیشتر و بهتر با کاربران است تا در نتیجه مطالب بسیار مفید و مرتبط را در اختیار مخاطبین قرار دهد. طبق الگوریتم‌های جدید اینستاگرام، بیش از پیش بر استفاده صحیح از هشتگ‌ها تاکید شده است.

بسیاری از برند‌ها برای این که پست‌هایشان بیشتر دیده شود، از هشتگ‌های معروف و محبوب استفاده می‌کنند. این کار زمانی تاثیر‌گذار است که پست شما به هشتگ مورد نظر مرتبط باشد و در غیر این صورت، محتوای شما به عنوان Spam تشخیص داده می‌شود که در بلند مدت موجب کم شدن تعداد فالو‌ئر‌ها یا شادو بن شدن اکانت شما خواهد شد.

در استفاده از هشتگ ها زیاده روی نکنید

یکی دیگر از مواردی که باید در هشتگ‌های خود رعایت کنید، این است که هر کلمه‌ای را هشتگ نکنید. این کار نه تنها باعث نارضایتی مخاطبانتان می‌شود، بلکه باعث می‌شود تا اینستاگرام شما را به عنوان اسپم شناسایی کند. بهترین تعداد استفاده از هشتگ‌ها برای یک پست، بین ۴ الی ۹ عدد است و هر چه از تعداد هشتگ‌های بیشتری برای یک پست استفاده شود، می‌تواند از طرف اینستاگرام به عنوان یک رفتار اسپم و تبلیغاتی در نظر گرفته شده و عواقب بسیاری برای صفحه کاربری شما به همراه داشته باشد.

توجه داشته باشید که اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد تا ۳۰ هشتگ را برای هر پست خود استفاده کنید. اما برای بهتر دیده شدن باید فقط از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید. همچنین دقت کنید که اگر در پست‌های خود تنها از هشتگ بدون هیچ متن یا محتوایی استفاده کنید، اینستاگرام صفحه کاربری شما را به عنوان اسپم شناسایی کرده و در نتیجه اهمیت چندانی برای پست‌های شما قائل نمی‌شود.

از هشتگ های محبوب استفاده کنید

پست‌های محبوب پیج شما می‌توانند در صدر نتایج جستجوی هشتگ‌ها قرار بگیرند. به عنوان مثال در پست شما در مورد آخرین پیروزی تیم استقلال از هشتگ #پیروزی_استقلال استفاده شده است. اگر این مطلب و پست برای مخاطبان محبوبیت بالایی داشته باشد، در نتایج فهرست‌بندی این هشتگ برای تمامی افرادی که جستجو‌کننده آن هستند، در صدر قرار می‌گیرد. در نتیجه باعث افزایش بازدید و فالوور‌های پیج شما می‌شود.

همچنین اینستاگرام قابلیت دنبال کردن هشتگ‌ را هم به کاربران خود داده است تا بتوانند هشتگ مورد نظر خود را فالو کرده و تمامی پست‌های مربوط به آن را در صفحه فید خود مشاهده کنند. بنابراین باید بدانید که کاربران می‌توانند پست‌های یک پیج خاص را از نتایج هشتگ‌ در صفحه فید خود حذف کنند. به این ترتیب اگر از هشتگ‌های نامربوط برای پست‌های خود استفاده کنید، ممکن است مورد خشم دنبال‌کنندگان قرار گرفته و در نتیجه یک سیگنال منفی برای الگوریتم اینستاگرام محسوب شوید.

الگوریتم های مربوط به زمان انتشار پست ها

هنوز هم زمان انتشار پست برای الگوریتم اینستاگرام، یکی از نکات بسیار حائز اهمیت محسوب می‌شود. به همین دلیل احتمالا پستی که امروز صبح منتشر می‌کنید، شانس بیشتری برای نمایش در صدر فید شما دارد تا پستی که دوست صمیمتان ۳ روز پیش در پیج خود منتشر کرده است. پس به هیچ عنوان نمی‌توان موضوع زمان انتشار پست را برای رسیدن به صدر فید کاربران و در نهایت دستیابی به اکسپلور، بی‌اهمیت دانست.

جدول زمانی انتشار پست و استوری

سعی کنید با استفاده از تجزیه تحلیل‌های صورت گرفته توسط اینستاگرام، بهترین زمان ممکن برای انتشار پست‌های خود را پیدا کنید. در ادامه وقتی که زمان مناسب را پیدا کردید، سعی کنید تا همه‌ی کار‌ها را براساس زمان‌بندی و با برنامه‌ریزی انجام دهید تا با استفاده از نظم و ترتیب رعایت شده، مورد استقبال الگوریتم اینستاگرام قرار بگیرید.

دستیابی به انگیجمنت بیشتر با انتشار به به موقع پست ها

وقتی پست‌هایتان را در زمان‌هایی که بیشتر کاربرانتان آنلاین هستند منتشر می‌کنید، فالورهایتان خیلی سریع پست‌های شما را دیده و در نتیجه به آن واکنش نشان می‌دهند. الگوریتم زمان در اینستاگرام، علاقه خاصی به پست‌های جدید دارد و بیشتر آن‌ها را به سرعت به کاربران نشان می‌دهد. در نتیجه زمان‌بندی برای انتشار منظم پست‌ها و ایجاد ترتیبی خاص برای کاربران، باعث می‌شود تا نظمی در ذهن آن‌ها شکل گرفته و منتظر شوند تا در یک ساعت مشخص یک پست و یا استوری از شما منتشر شود.

الگوریتم اینستاگرام برای تصاویر و ویدیو‌ها

انواع محتوا یا post type در اینستاگرام به صورت زیر دسته بندی می‌شود:

  • پست معمولی
  • استوری
  • Reels
  • IGTV (محتوای ویدیویی با زمان بالا)
  • پست‌های معرفی محصول یا قابل خرید

توصیه می‌کنیم تا از تمامی پتانسیل و ویژگی‌های اینستاگرام که به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته است به نحو احسن استفاده کنید.

با عکس ها و ویدیو‌ها به طور یکسان رفتار می ‌شود

یکی از تصورات اشتباه این است که اینستاگرام به ویدیو‌ها برتری می‌دهد، درحالی که مطلقا این طور نیست. در حالت کلی الگوریتم اینستاگرام بر پایه نوعی از محتوا که شما علاقه‌مند هستید عمل می‌کند. مثلا اگر زمان زیادی را با ویدیو‌ها سپری می‌کنید، پس صفحه فید شما از ویدیو‌ها پر می‌شود. در نتیجه این یکی از موارد مورد توجه برای پیج‌های تجاری است. چون محتوای ویدیویی ناخودآگاه باعث می‌شود تا کاربران زمان بیشتری را روی اکانت و پست شما صرف کنند. همچنین ویدیو‌های IGTV، چهار برابر بیشتر از عکس‌ها در اکسپلور ظاهر می‌شوند. بنابراین استفاده از ویدیو با زمان بالا می‌تواند در دیده شدن به شما کمک کند.

محاسبه زمان دیدن عکس یا ویدیو

شاید باور نکنید اما اینستاگرام آنقدر هوشمند است که حتی زمان مشاهده پست‌ها توسط کاربران را نیز به دقت مورد بررسی قرار می‌دهد. برای این که بفهمید فالور‌هایتان چقدر زمان صرف دیدن پست‌ها کرده‌اند، می‌توانید از ابزار‌های تجزیه و تحلیل مربوط به آن‌ها استفاده کنید. همچنین توجه داشته باشید که عنوان‌های پست، کلید اصلی الگوریتم زمان در اینستاگرام محسوب می‌شوند. به همین منظور اگر عنوان جذابی داشته باشید، احتمالا کاربران زمان بیشتری برای خواندن پست صرف می‌کنند. برای نوشتن عنوان‌های جذاب باید با اصول کپی رایتینگ آشنا باشید، یا می‌توانید با استفاده از خدمات کپی رایتینگ پونیشا، نوشتن عناوین و کپشن‌های خود را برون‌سپاری کنید.

بیشتر کاربران فقط ۱ ثانیه برای هر پست وقت می‌گذارند. این درحالی است که اینستاگرام به ثانیه دوم به بعد توجه می‌کند. به همین دلیل است که پست‌های ویدیویی و تصاویر بیشتر، مورد توجه اینستاگرام قرار خواهند گرفت. حتی اگر فیلمی برای انتشار ندارید هم می‌توانید در یک پست چندین تصویر بگنجانید. سعی کنید تصویر اول و دوم از جذابیت کافی برخوردار باشند تا کاربران را برای ثانیه دوم نگه دارند.

تاثیر کامنت ها در الگوریتم اینستاگرام

یکی دیگر از تصورات رایج این است که کامنت‌های طولانی تاثیر مثبتی در دیده شدن پیج شما ایجاد می‌کنند. در حالی که کامنت‌های کمتر از ۳ کلمه محاسبه نخواهند شد. ولی واقعیت این است که کامنت‌های کمتر از ۳ کلمه و یا حتی یک اموجی نیز به نوعی تاثیر‌گذار خواهند بود.

الگوریتم اینستاگرام برای IGTV

IGTV یکی دیگر از امکانات تقریبا جدید اینستاگرام است؛ به همین دلیل نحوه عملکرد و آشنایی کامل با الگوریتم این قابلیت تاکنون برای همه‌ی کاربران شناخته شده نیست. با این وجود احتمالا IGTV نیز از الگوریتمی مشابه الگوریتم فید پیروی می‌کند. در حال حاضر ۳ نوع IGTV در اینستاگرام وجود دارد:

For You

در این نوع از IGTV که مخصوص شما طراحی شده است، الگوریتم اینستاگرام ویدیو‌های داخل این بخش را براساس کسانی که شما را دنبال می‌کنند و نوع تعاملی که دارید، قرار می‌دهد.

Following

شامل تعدادی از ویدیو‌ها است که فالویینگ‌های شما در اینستاگرام مشاهده می‌کنند.

Popular

این دسته‌بندی به ویدیو‌های ترند و محبوب در میان تمام کاربران اینستاگرام اختصاص یافته است.

الگوریتم‌ اینستاگرام با توجه به نوع اکانت (شخصی، بیزینس، Creator)

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید تاثیر نوع اکانت بر میزان تعامل است. جالب است بدانید که الگوریتم اینستاگرام با تمام اکانت‌ها به طور یکسان برخورد می‌‌کند. بنابراین محتوا، میزان مشارکت کاربران و عوامل دیگری که در موارد پیشین عنوان شده، به عنوان فاکتور‌های تاثیر‌گذار بر رتبه پیج شما در نظر گرفته می‌شوند.

الگوریتم اینستاگرام برای استوری‌ها

در حالت کلی توجه به سایز مناسب استوری و پست اینستاگرام یکی از مهم‌ترین موارد در تاثیرگذاری محتوا محسوب می‌شود. اکانت‌هایی که از استوری‌هایی با سایز مناسب، استفاده کرده یا به تعداد کافی و به طور مداوم استوری می‌گذارند، معمولا در ابتدای صفحه فید شما ظاهر می‌شوند.

همچنین استوری‌های صفحات کاربری که بیشترین تعامل را با شما ایجاد می‌کنند، در ابتدای صفحه فید شما ظاهر می‌شوند. برای مثال اینستاگرام به طور خودکار پست‌ها و استوری‌های اینفلو‌ئنسری را که قبلا به طور مداوم مشاهده کرده‌اید را بیشتر نشان می‌دهد. در نتیجه طراحی اصولی پست و استوری اینستاگرام و همچنین ایجاد تعامل برای به نمایش گذاشتن آن‌ها، یکی از مهم‌ترین موارد دیده شدن پیج شما محسوب می‌شود.

الگوریتم اینستاگرام برای ثبت لوکیشن پست

وجود لوکیشن‌های محبوب می‌تواند به عنوان عاملی برای افزایش بازدید‌های یک پست و در نتیجه قرار گرفتن آن در اکسپلور اینستاگرام محسوب شود.

به عنوان مثال استفاده از تصویر برج آزادی در کنار لوکیشن آن، شانس شما را برای قرار گرفتن در صدر صفحه فید و راه یافتن به اکسپلور بیشتر می‌کند. همچنین توجه داشته باشید که امکان تشخیص لوکیشن اشتباه توسط اینستاگرام ممکن است؛ در نتیجه از لوکیشن‌های اشتباه و فیک در پست‌ها استفاده نکنید. شما می‌توانید با استفاده از این تکنیک و تلفیق پست‌های خود با مکان‌های محبوبی همچون میدان نقش جهان، برج میلاد، حافظیه و…، صفحه کاربری خودتان را بیشتر در معرض دیده شدن قرار دهید.

الگوریتم اینستاگرام برای حضور در اکسپلور

الگوریتم اینستاگرام برای حضور در اکسپلور (explore)

در نهایت، الگوریتم اینستاگرام برای رفتن به اکسپلور، یکی از مهم ترین موارد است که در ادامه به آن می پردازیم.

استفاده از استیکر‌های استوری برای تعاملات بیشتر

یکی از موارد موثر برای جذب تعاملات در اینستاگرام، استفاده از استیکر‌های جذاب در استوری‌ها است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به Slider، Poll و استیکرهای مناسبتی اشاره کرد.

استفاده از کپشن‌های مناسب برای پست‌

کپشن یکی از مهم‌ترین قسمت‌های یک پست در اینستاگرام محسوب می‌شود که می‌تواند منجر به مشارکت بسیاری از کاربران به سمت پیج شما شود. استخدام یک ادمین اینستاگرام حرفه‌ای به منظور تهیه‌ی کپشن‌های مناسب برای هر پست با استفاده از قواعد کپی رایتینگ، یکی از موثر‌ترین راه‌های به دست آوردن رتبه بهتر در الگوریتم اینستاگرام است. همچنین استفاده از یک کال تو اکشن (CTA)، برای جلب نظر فالور‌ها ضروری است. به عنوان مثال از کاربران سوال کنید و یا بخواهید نظرشان را در زیر پست کامنت کنند.

از قدرت دایرکت مسیج ها بهره مند شوید

دایرکت مسیج‌ها در کنار لایک و کامنت‌ها، از دیگر عوامل مهم برای الگوریتم اینستاگرام محسوب می‌شوند. حتما به این موضوع توجه کرده‌اید که اکانت‌هایی با بیشترین تعامل با شما و یا به آن‌هایی که بیشتر دایرکت مسیج می‌دهید، اغلب در بالای صفحه فید شما ظاهر می‌شوند. در نتیجه سعی کنید تا استراتژی‌های صفحه کاربری خود را طوری طراحی کنید که فالور‌ها بخواهند بیشتر به شما دایرکت مسیج ارسال کنند.

سخن پایانی

به یاد داشته باشید که الگوریتم‌های اینستاگرام دائما در حال به روز‌رسانی و تغییر هستند. شما می‌توانید با رعایت به‌روز‌ترین نکات و اصول گفته شده در این مطلب، رتبه‌بندی صفحه کاربری خود را ارتقا داده و در نتیجه به اکسپلور اینستاگرام راه پیدا کنید. هرکدام از الگوریتم‌های گفته شده تاثیر متفاوتی برای موفقیت شما خواهند داشت. بنابراین سعی کنید تا جای ممکن از تمام آن‌ها استفاده کنید تا بهترین نتیجه را به دست آورید و در این راه، کمک گرفتن از افراد باتجربه که به صورت فریلنسر می‌توانند به شما کمک کنند را دست کم نگیرید.

۳.۹/۵ - (۹ امتیاز)
دیدگاه‌ها
  1. سلام و روز بخیر. محتوای خیلی خوبی بود. تمام نکات مهم در مورد اینستاگرام رو گفتید فقط ممکنه بگید که اگر نخوایم از ربات برای افزایش فالور استفاده کنیم، باید چیکار کنیم؟ چه راه هایی برای افزایش فالو وجود داره؟

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

Back To Top

This will close in 0 seconds