skip to Main Content
تصمیماتی اساسی برای تعیین موفقیت یا شکست (قسمت دوم)

تصمیماتی اساسی برای تعیین موفقیت یا شکست (قسمت دوم)

همانطور که در پست قبلی اشاره شد، چند تصمیم گیری مهم و حیاتی برای فریلنسرها وجود دارد که نقش مهمی در موفقیت یا شکست آنها بازی می کند. در این پست، من چهار تصمیم گیری ضروری و حرفه ای دیگر را به شما معرفی می کنم.

 

تصمیم گیری شماره ۴ : خصیصه انحصاری در فروش من چیست؟

آیا شما با دیگر فریلنسرهایی که در زمینه شما کار می کنند، تفاوت دارید؟

امیدوارم جواب شما به این سوال “بله” باشد. در واقع همین تفاوت است که باعث موفقیت شما در کسب و کارتان می شود.

این تفاوت ها تحت عنوان خصیصه انحصاری در فروش (USP) شناخته شده است. خصیصه انحصاری در فروش، یک عامل مهم در موفقیت شما می باشد.

اگر هنوز مطمئن نیستید که تفاوت کسب و کار شما با دیگران چیست، زمانی را برای مشخص کردن این مسئله اختصاص دهید. حتی می توانید از مشتریان و همکاران خود بپرسید و از آنها راهنمایی بخواهید.

اگر یک فریلنسر نداند چه چیزی در مورد کسب و کارش منحصر به فرد است، از بسیاری جهات در کار خود عقب خواهد افتاد. به یاد داشته باشید، بدون خصیصه انحصاری در فروش، شما تنها یک فریلنسر معمولی در بین گروهی از فریلنسرهای مشابه خواهید بود.

 

تصمیم گیری شماره ۵ : چگونه خود را بازاریابی کنم؟

دانستن خصیصه انحصاری در فروش (USP) به شما کمک می کند تا به طور موثر کسب و کار فریلنسینگ خود را بازاریابی کنید.

عوامل بسیاری وجود دارند که بر بازاریابی شما تاثیر می گذارند، از جمله:

– چه مدت زمانی را باید به بازاریابی اختصاص دهم؟

– آیا تنها باید بر روی تبلیغات محیطی، تبلیغات اینترنتی، و یا ترکیبی از هر دو تمرکز کنم؟

– چگونه می توانم از رسانه های اجتماعی برای ترویج کسب و کارم استفاده کنم؟

– آیا باید یک وبلاگ، وب سایت، و یا هر دو را داشته باشم؟

تصمیمات بازاریابی می تواند تعیین کند که چه تعداد مشتری جدید خواهید داشت و این مشتریان، چه نوع مشتریانی خواهند بود.

اولین اشتباهی که فریلنسرهای تازه وارد انجام می دهند این است که به اندازه کافی خود را بازاریابی نمی کنند. متاسفانه اگر خود را بازاریابی نکنید، کسب و کار موفقی نخواهید داشت.

 

تصمیم گیری شماره ۶ : بابت کاری که انجام می دهم، چه مبلغی می کنم؟

یکی از محبوب ترین موضوعات در مورد فریلنسینگ، صحبت از درآمد است. بسیاری از فریلنسرها دقیقا نمی دانند بابت کاری که انجام می دهند، چه مبلغی باید دریافت کنند.

به یاد داشته باشید که این مبلغ هیچ وقت ثابت نیست و نخواهد بود. شما می توانید آن را بنا بر نیاز، بالا و پایین ببرید. با این حال، بالا بردن قیمت و حفظ مشتریان کار دشواری است. پس باید مراقب باشید که ارزش واقعی کار خود را بدرستی تخمین بزنید.

 

تصمیم گیری شماره ۷ : کجا کار پیدا کنم؟

سوالی که بسیاری از فریلنسرها همیشه از خود می پرسند این است که پروژه های خود را از کجا پیدا کنند؟

اساسا چهار روش برای پیدا کردن کار وجود دارد:

– تماس مستقیم با مشتریان احتمالی

– تبلیغات چاپی

– سایت های برون سپاری مانند پونیشا

– حفظ رابطه با مشتریان قبلی و دوستان

هر روش دارای مزایا و معایب مربوط به خود است. روش اول شاید بهترین راه برای جذب مشتریانی باشد که بالاترین مبلغ را پرداخت می کنند، اما ممکن است عده ای از آنان جواب رد به شما بدهند و شما را دلسرد کنند.

یک پروژه فریلنسینگ اغلب در سایت ها یا نشریات آگهی می شود، پس شاید پاسخ دادن به این آگهی های استخدام ارزش بالایی داشته باشد. با این حال، رقابت شدیدی بین فریلنسرها در پاسخگویی به آگهی های مشابه وجود خواهد داشت.

پیدا کردن کار از طریق یک سایت فریلنسینگ، به این معنی است که شما لازم نیست خود را بازاریابی کنید. تنها مشکلی که وجود دارد این است که باید با فریلنسرهای زیادی بر سر پیشنهاد قیمت رقابت کنید.

 

نوبت شماست

در این پست و پست قبلی، هفت تصمیم ضروری عنوان شد که می تواند به شما در تعیین موفقیت و شکست در کارتان کمک کند.

نظر شما چیست؟ چگونه شما این تصمیمات را در کسب و کار خود به کار می برید؟ پاسخ های خود را با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید.

 

 

دیدگاه‌ها

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

Back To Top