skip to Main Content
راهنمای کامل تعرفه های طراحی سایت؛ هزینه طراحی سایت چقدر است؟

راهنمای کامل تعرفه های طراحی سایت؛ هزینه طراحی سایت چقدر است؟

با توجه به اهمیت بالایی که فعالیت در فضای آنلاین برای کسب و کارها دارد، پرداختن قیمت نهایی طراحی یک سایت مهم خواهد بود. ممکن است شما نیز درباره محاسبه قیمت طراحی سایت سوالات مختلف داشته باشید؛ سوالاتی از قبیل:

  • چرا باید برای طراحی سایت هزینه بپردازیم؟
  • چه عواملی در محاسبه قیمت طراحی سایت موثرند؟
  • هزینه نگهداری از یک سایت چگونه محاسبه می‌شود؟

اگر به دنبال پاسخ این پرسش‌ها هستید، در این مطلب با ما همراه باشید. در این مطلب قرار است به بررسی تعرفه‌های طراحی سایت بپردازیم. همچنین شما را با عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت و تفاوت انواع طراحی سایت آشنا می‌کنیم. اما پیش از هرچیز بهتر است کمی با اهمیت طراحی سایت آشنا شوید.

طراحی سایت چیست؟

قبل از هرچیز بگذارید توضیح دهیم که طراحی سایت چیست؟ سایت و طراحی سایت را می‌توان یک هنر در دنیای دیجیتال دانست که به افراد و کسب و کارهای مختلف، فرصت حضور و به نمایش گذاشتن ایده‌ها و محصولات را ارائه می‌دهد. طراحی سایت در واقع فرایند ایجاد صفحات یک سایت است که می‌تواند با شیوه‌های مختلف صورت گیرد. طراحی یک سایت با توجه به فاکتورهای مختلفی انجام می‌شود. شما می‌توانید برای مطالعه بیشتر در این زمینه، ویژگی‌های یک طراحی سایت خوب را بخوانید.

اما سوال اصلی که در این مطلب به دنبال پاسخگویی به آن هستیم، هزینه‌های طراحی سایت است. علت این هزینه‌ها چیست و چگونه باید آن‌ها را محاسبه کرد؟

چرا باید برای طراحی سایت هزینه پرداخت کنیم؟

چرا باید برای طراحی سایت هزینه پرداخت کنیم؟

همه ما انسان‌ها تلاش می‌کنیم مقدار پولی که داریم را چه کم و چه زیاد، به هوشمندانه‌ترین شکل ممکن به کار بگیریم. همه ما در حین پرداخت هزینه برای خدمات و به ویژه خدمات غیر ملموس و آنلاین، محتاط هستیم و حتی ممکن است درک نکنیم که ارزش واقعی این خدمات چقدر است. 

درباره هزینه‌های طراحی وب سایت ممکن است قیمت‌های مختلفی را در بین متخصصان مشاهده کنید. احتمالاً شما هم تبلیغات آنلاین مربوط به طراحی سایت ارزان قیمت و حتی رایگان را مشاهده کرده‌اید. طراحی یک سایت با کیفیت با توجه به فاکتورهایی که در ادامه مطلب به شما معرفی خواهیم کرد انجام می‌شود. به عبارتی برای داشتن یک سایت با کیفیت باید به عوامل زیادی توجه کنید و برای برخورداری از مزیت‌های نسبی، هزینه پرداخت کنید. اگر دوست دارید یک سایت پربازدید و پر فروش داشته باشید، هزینه کردن یک امر طبیعی خواهد بود. 

از طرفی باید مراقب باشید که از آن طرف بوم نیفتید. ممکن است شما نیز مانند بسیاری از افراد قیمت بالا را ضامن کیفیت محصول و خدمات تلقی کنید. اما همیشه این طور نیست. فراموش نکنید که پرداخت هزینه بالا برای طراحی سایت، ممکن است به صورت قطعی کیفیت و رضایت لازم برای شما را به همراه نداشته باشد.

با همه این تفاسیر مهم‌ترین عوامل موثر در تعیین تعرفه طراحی سایت کدامند؟

عوامل موثر در تعیین قیمت طراحی سایت کدامند؟

در حال حاضر با چند جستجوی ساده، طیف وسیعی از قیمت‌های مربوط به طراحی سایت به چشم شما خواهد خورد. اگرچه تنوع بالایی که طراحی سایت دارد، این گستردگی طیف قیمت‌ها را تا حد زیادی توجیه می‌کند، اما ممکن است صاحبان کسب و کارها را گیج کنند. اگر طراحی سایت را همانند فرآیند خرید یک محصول در نظر بگیرید، مهم‌ترین نکته، تشخیص نیاز اصلی خواهد بود. به بیان دیگر شما باید بدانید که سایتی که طراحی می‌شود چه کاربردهایی دارد و باید از چه ویژگی‌هایی برخوردار باشد.

در ادامه لیست جامعی از فاکتورهای موثر بر تعیین قیمت طراحی سایت را برای شما آماده کرده‌ایم.

نوع سایت

در ابتدایی‌ترین گام، شما باید با توجه به هدف و استراتژی خاصی که از طراحی سایت دارید، نوع سایت را مشخص کنید. سایت‌ها می‌توانند به دو شکل دینامیک و استاتیک طراحی شوند. سایت‌های داینامیک معمولاً کارآمدتر هستند و با دریافت اطلاعات از کاربران، تعامل بیشتری با آن‌ها دارند. اما سایت‌های استاتیک شامل چندین صفحه ثابت با اطلاعاتی هستند که تنها توسط مدیر و یا طراح سایت قابل به روزرسانی اند. شما برای کسب و کار خود، کدام نوع سایت را ترجیح می‌دهید؟

نوع طراحی سایت

طراحی سایت به دو شکل و با استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا و زبان‌های برنامه‌نویسی امکان پذیر است. مطابق آمار طراحی سایت با استفاده از زبان‌های برنامه نویسی معمولاً پرهزینه‌تر است. شما باید با توجه به بودجه بندی مالی خود، در این زمینه تصمیم گیری کنید. در ادامه همین مطلب، اطلاعات جامع‌تری در این زمینه به شما ارائه خواهیم داد.

امکانات و ویژگی ها

امروزه آژانس‌های طراحی سایت، با آماده سازی بسته‌های مشخص، ویژگی و امکانات جانبی را با دریافت هزینه بیشتر به مشتریان ارائه می‌دهند. برای مثال ممکن است دوست داشته باشید کاربران شما  بتوانند از طریق لایک کردن محصولاتتان، به ثبت نظرات خود بپردازند. برای برخورداری از این ویژگی در صفحات خود، احتمالا باید هزینه بیشتری بپردازید. در مثال دیگر ممکن است برای ایجاد دسترسی‌های خاصی در سایت برای کاربران، لازم باشد طراحان با استفاده از افزونه‌ها، ویژگی‌هایی را به قالب اضافه کنند یا کدنویسی متفاوت انجام دهند. این کار می‌تواند هزینه‌های اضافی برای شما داشته باشد.

به منظور مدیریت هزینه‌ها، به شما توصیه می‌کنیم قبل از هر چیز، یک وایرفریم مشخص از امکانات و ویژگی‌هایی که دوست دارید بر روی سایت خود داشته باشید، طراحی کنید.

ثبت پروژه پونیشا

گرافیک سایت

استفاده از المان‌های گرافیکی در طراحی سایت، اگرچه به زیبایی سایت کمک می کند و ممکن است تجربه کاربری بهتری را برای مخاطبان رقم بزند، اما هرگز نباید دچار افراط و تفریط شود. چرا که زیاده‌روی در استفاده از المان‌های گرافیکی، علاوه بر هزینه‌های زیاد، می‌تواند سایت را سنگین کند و بر سرعت و کیفیت آن تاثیر منفی بگذارد. 

از طرفی تامین محتوای گرافیکی مانند عکس نوشته، موشن گرافیک و انیمیشن‌های کوتاه اگر بر عهده تیم طراحی سایت باشد، می‌تواند هزینه مازاد برای شما داشته باشد.

انتقال محتوا

این هزینه معمولاً زمانی محاسبه می‌شود که شما به فکر طراحی دوباره سایت خود باشید. در واقع زمانی که طراحی سایت را عوض می‌کنید اگر فرآیند انتقال محتوا اتوماسیون نباشد، انتقال دستی آن به وب سایت جدید، هزینه قابل توجهی دارد که باید بپردازید.

دلایل تفاوت قیمت در انواع طراحی سایت

دلایل تفاوت قیمت در انواع طراحی سایت

ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که طراحی سایت با استفاده از زبان‌های برنامه نویسی بهتر است یا استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا؟ کدام پرهزینه تر است و اصلا چرا تفاوت هزینه وجود دارد؟ در ادامه این موضوع را بررسی می‌کنیم.

طراحی سایت با سیستم‌های مدیریت محتوا معمولاً زمان کمتری از افراد می‌گیرد و حتی افرادی که دانش فنی بالایی در زمینه برنامه نویسی ندارند، می‌توانند با استفاده از این روش، یک سایت با کیفیت طراحی کند. اگر دوست دارید بدانید که CMS یا همان سیستم مدیریت محتوا چیست و چه کاربردهایی دارد، می‌توانید در پونیشا بلاگ در این باره بخوانید.

در حال حاضر، مشهور ترین CMS در جهان، وردپرس (بخوانید: وردپرس چیست؟) است که بیش از ۳۰ درصد از وبسایت‌های جهان بر روی آن فعال هستند. در نتیجه طراحی سایت با استفاده از سیستم مدیریت محتوا، جامعه بزرگی را در بر می‌گیرد. از دیگر مزایای طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس، جوملا و غیره می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برخورداری از پلاگین‌ها و افزونه‌های کاربردی زیاد
  • بهینه سازی و به روزرسانی‌های  متعدد به منظور بهبود کارایی سیستم
  • نصب آسان و سادگی استفاده برای افراد مبتدی 
  • هزینه کمتر در طراحی سایت

از طرفی استفاده از زبان‌های برنامه نویسی، امنیت و سرعت بالاتری را برای شما به ارمغان می‌آورد و حرفه‌ای‌تر است. استفاده از زبان‌های برنامه نویسی در واقع به معنای این است که صفر تا صد طراحی و ایجاد یک سایت، توسط متخصص انجام شود. طبیعتاً این کار هزینه و زمان بیشتری می‌طلبد. علاوه بر این موارد، طراحی سایت با کدنویسی، به شما اجازه می‌دهد که همه چیز بر اساس سلیقه شخصی و اهداف و استراتژی شما ساخته و پرداخته شود.

ممکن است با مطالعه این بخش، کمی سردرگم شده باشید. به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم مقاله ویژگی‌های یک طراحی سایت خوب را در بلاگ پونیشا بخوانید تا بتوانید بهترین تصمیم گیری ممکن را انجام دهید.

همکاری با فریلنسر یا آژانس طراحی سایت؟

برای طراحی سایت با هر روشی که باشد، دو راه پیش رو دارید. می‌توانید با فریلنسر طراحی سایت همکاری کنید و یا این کار را به یک آژانس طراحی سایت واگذار کنید. اما چه تفاوتی وجود دارد و کدام یک بهتر است؟

سپردن طراحی سایت فریلنسر ها، معمولاً هزینه کمتری دارد اما از آن طرف، پشتیبانی محدودتر پس از پایان پروژه نیز از نقاط ضعف این کار به حساب می‌آید. همکاری با آژانس طراحی سایت به دلیل تقسیم وظایف و انجام کار گروهی، معمولاً زمان کمتری می‌طلبد. علاوه بر این، پشتیبانی بهتری نیز پس از پایان پروژه وجود دارد. با این حال معمولاً آژانس‌ها از نظر تایم کاری چندان منعطف نیستند و ممکن است برای ارتباط با طراح خود، با مشکل مواجه باشید.

برای این که تفاوت آژانس طراحی سایت با فریلنسرهای طراحی سایت را بهتر متوجه شوید، به شما توصیه می‌کنیم مقاله مقایسه آژانس طراحی سایت با فریلنسرها را از پونیشا بلاگ بخوانید.

هزینه های مازاد طراحی سایت چیست؟

در صورت همکاری با آژانس‌های طراحی سایت ممکن است، آژانس‌ها با ارائه خدمات بیشتر، هزینه پیشتری نیز دریافت کنند. برای مثال ممکن است برخی آژانس‌ها برای خدمات پشتیبانی پس از فروش، مبالغی را به عنوان دستمزد در نظر بگیرند. از جمله مواردی که ممکن است به عنوان هزینه مازاد بر طراحی سایت از شما گرفته شود، می‌توان موارد زیر را نام برد: 

  • اضافه کردن برخی امکانات و ویژگی‌ها مثل امکان مقایسه قیمت و لایک کردن محصولات
  • ارائه خدمات هاست و دامنه
  • پشتیبانی پس از فروش
  • انتخاب و نصب قالب و پوسته ها (تفاوت قالب آماده با طراحی اختصاصی چیست؟)
  • نصب افزونه‌ها

فراموش نکنید که این موارد پیشنهادی هستند و شما می‌توانید با توجه به استراتژی و اهداف خود، این موارد را در سایت خود داشته باشید یا خیر!

هزینه های نگهداری از سایت

نگهداری از یک سایت مانند خرید یک تابلو نقاشی و نصب کردن آن به دیوار نیست. در طول زمان برای آپدیت نگه داشتن یک سایت، لازم است هزینه‌های مختلف بپردازید. در ادامه لیست کاملی از هزینه‌های نگهداری یک سایت را برای شما آماده کرده‌ایم.

پشتیبانی سایت

یکی از کارکردهای مهم سایت، پاسخگویی به کاربران است. صفحات سایت شما دقیقا مانند ویترین مغازه عمل می‌کنند. همانطور که یک مغازه به فروشنده احتیاج دارد تا پاسخگوی مشتری‌ها باشد، پشتیبانی سایت نیز پاسخگوی کاربران خواهد بود. استخدام ویزیتور دورکاری نیز هزینه‌هایی برای شما خواهد داشت.

تبلیغات

درج رپورتاژ در سایت‌های خبری، بهره گیری از مزیت‌های SEM و حتی تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی، هزینه بر است. کسب و کارها معمولاً با هدف برندینگ، جذب مخاطب و فروش بیشتر، به تبلیغات می‌پردازند. با توجه به هزینه بالای تبلیغات ممکن است، کمی مردد باشید. به شما توصیه می‌کنیم که این افکار را کنار بگذارید. تبلیغات ضمن ایجاد رقابت سالم و فرصت‌های شغلی بسیار در بازارهای مختلف، شما را با رقبا و کاربران خودتان آشنا می‌کنند.

آپدیت ها

شما باید برای تمدید دامنه، هاست و گواهینامه‌های اینترنتی مثل SSL هزینه بپردازید. ممکن است در طول زمان با جذب مخاطب بیشتر، لازم باشد هاستینگ سایت خود را ارتقا دهید و یا طبق یک استراتژی دقیق و حساب شده، دامنه سایت خود را تغییر دهید. برای همه این کارها لازم است هزینه کنید.

محتوا

احتمالاً شما نیز جمله محتوا پادشاه است را شنیده‌اید. برای جذب مخاطب، برای بهینه و به روز بودن و همچنین برای جلب اعتماد کاربران لازم است محتوای سایت خود را به بهترین شکل تنظیم کنید. برای این کار کمک گیری از یک استراتژیست محتوا می‌تواند به شما کمک کند.

با داشتن یک استراتژی محتوای با کیفیت، علاوه بر کسب اعتبار در موتورهای جستجو، می‌توانید مخاطبان را برای یک خرید هوشمندانه قانع کنید.

سئو

یکی از حوزه‌های نو در دیجیتال مارکتینگ، سئو است که مفهوم آن به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو مربوط می‌شود. در خدمات سئو سایت متخصصین تلاش می کنند سایت را به گونه‌ای بهینه سازی کند که با کسب رتبه در صفحه اول گوگل، به بهترین شرکت در دسترس مخاطبین قرار گیرد. به بیان دیگر در فرایند سئو، یک سایت به منظور جذب ترافیک و بازدید بیشتر متوسط با الگوریتم‌های موتورهای جستجو بهینه می‌شود.

اگر دوست دارید یک سایت بهینه شده داشته باشید، باید برای سئوی سایت خود در طول زمان هزینه کنید.

جمع بندی

با همه توضیحات گفته شده در این مقاله، به نظر می‌رسد قبل از تعیین تعرفه طراحی سایت، آنچه که مهم‌تر است تشخیص نیاز است. قبل از هر چیز لازم است شما بدانید با چه هدفی به یک سایت نیاز دارید. در واقع تشخیص هدف و تدوین یک استراتژی مشخص در این راستا به شما کمک می‌کند برای داشتن یک طراحی بهینه هم برنامه‌ریزی کنید. پاسخ دادن به سوالات زیر می‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد:

  • سایت خود را با چه هدفی طراحی می‌کنم؟
  • مخاطبان سایت من چه کسانی هستند؟
  • آیا به طراحی اختصاصی صفحات احتیاج دارم؟
  • چگونه می‌توانم هزینه‌ها را به حداقل برسانم؟
  • آیا پس از طراحی سایت به پشتیبانی هم احتیاج دارم؟

علاوه بر این، مدیریت هزینه‌های مربوط به سئو و محتوا و تبلیغات نیز پس از طراحی سایت بسیار حائز اهمیت است. شما می‌توانید سوالات خود در این زمینه را با متخصصین ما در بلاگ پونیشا در میان بگذارید.

برای سفارش طراحی سایت نیز می‌توانید روی پونیشا حساب باز کرده و با متخصصان ما در ارتباط باشید. امیدواریم این مطلب راهنمای خوبی در جهت محاسبه قیمت طراحی سایت برای شما بوده باشد.

۴.۲/۵ - (۱۵ امتیاز)
دیدگاه‌ها

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

Back To Top

This will close in 0 seconds