معرفی بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ که به آن ها نیاز خواهید داشت
ابزارهای دیجیتال مارکتینگ کم نیستند و این به معنای دنیای بزرگ پیش روی دیجیتال مارکترهاست. دیجیتال مارکتینگ به معنای بازاریابی با استفاده از ابزارهای دیجیتال است و همین تعریف، اهمیت ابزارهای آن را نشان میدهد.
در واقع بیش از نیمی از تخصص دیجیتال مارکتینگ، به معنای یادگیری و کار کردن با ابزارهای آن است. هرچند که ابزارهای متنوعی برای آن وجود دارند که هر یک با در نظر داشتن استراتژی مارکتینگ به کار گرفته میشوند.
فهرست مطالب
چرا به ابزارهای دیجیتال مارکتینگ نیاز داریم؟
دیجیتال مارکتینگ یعنی چه؟ دیجیتال مارکتینگ به هرگونه فعالیت و اقدام در فضای آنلاین به منظور بازاریابی محصولات و خدمات گفته میشود. ابزارهای دیجیتال مارکتینگ باعث شدهاند که روند تجزیه و تحلیل اطلاعات برای بازاریابها آسانتر شده و هزینههای مارکتینگ به شکل قابل توجهی کاهش یابد.
اما تنوع این ابزارها مثل یک شمشیر دو لبه عمل میکند. چرا که تعیین استراتژی و تخصیص هزینهها را با پیچیدگیهای بیشتری روبرو میکند. با شناخت این ابزارها میتوانید دریابید که کدام یک برای استراتژی بازاریابی شما مناسبتر خواهد بود.
ابزارهای تحلیل داده، ترکینگ و بررسی کاربران
تحلیل دادهها و بررسی رفتار کاربران در مواجه با وبسایت، یکی از مهمترین اقدامات در راستای دیجیتال مارکتینگ است. بدون استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در این حوزه، نمیتوان به موفقیت چندانی در دیگر حوزههای بازاریابی دست یافت. برخی از ابزارهای مفید برای تحلیل اطلاعات و بررسی کاربران شامل موارد زیر هستند.
گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)
اگر میخواهید بدانید گوگل آنالیتیکس چیست باید بگوییم که یکی از بهترین ابزارها برای نشان دادن آمار بازدید وبسایت است. Google Analytics در واقع برای واکاوی وب به کار میرود. بررسی و تحلیل ورودیها، تعداد و موقعیت کاربران وارد شده و فعالیتهای آنان، زمان حضور و مسیر خارج شدن آنها از وبسایت، از جمله دادههایی هستند که توسط این ابزار ارائه میشوند.
گوگل تگ منیجر (Google Tag Manager)
Google Tag Manager یکی از ابزارهای رایگان گوگل است که با قرار دادن چند خط کد در سایت مورد نظر، اطلاعات و دادههایی را از طریق گوگل آنالیتیکس ارائه میدهد. این ابزار برای مدیریت تگهای وبسایت و اپلیکیشنها مورد استفاده قرار میگیرد و قادر است رویدادهای مختلف در سایت را ردیابی کرده و دیتای گستردهای از رفتار مشتریان ارائه کند.
هاتجر (Hotjar)
Hotjar یکی از ابزارهای تحلیل کاربر است که رفتار کاربران در یک صفحه را به صورت ویدئویی آنالیز میکند. این ابزار قادر است دید صحیح و درستی از رابط کاربری وبسایت ارائه دهد. کسب اطلاعات از رخدادهای وبسایت و نشان دادن فیلم رفتار کاربر در هر قسمت از سایت، از جمله مهمترین ویژگیهای این ابزار به حساب میآیند.
کلریتی (Clarity)
کلریتی یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که توسط مایکروسافت ارائه شده و رقیب سرسخت گوگل به حساب میآید. این ابزار در واقع سرویسی برای بررسی آمار بازدید سایت است. همچنین قادر است به دیجیتال مارکترها بگوید که بازدیدکنندگان دقیقاً چه اقداماتی روی سایت آنها انجام دادهاند.
یاندکس متریکا (Yandex Metrica)
ابزار یاندکس متریکا قادر است بسیاری از نیازهای مدیران وبسایت و بازاریابهای دیجیتال را در نبود گوگل آنالیتیکس تأمین کند. این ابزار یکی از مفیدترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای تحلیل و آنالیز وبسایت است که گزارش دقیقی از رفتار مخاطبان وبسایت به شما ارائه خواهد کرد. همچین قادر به ارائه گزارش ویدئوی است.
سیمیلار وب (Similarweb)
این ابزار، یک کارشناس قدرتمند در بررسی و تحلیل رفتار کاربران و دیتای سئو به حساب میآید. سیمیلار وب همچنین قادر به ارائه گزارشهای دقیق در مورد منابع ترافیک سایت است که به لطف رباتهای هوشمند خود، روندی سریع دارد. سیمیلاروب همچنین دارای افزونه گوگل کروم است که استفاده از آن را راحتتر میکند.
گوگل دیتا استودیو (Google Data Studio)
گوگل دیتا استودیو یکی از ابزارهای گزارشگیری تصویری است که قادر به ارائه گزارشهای جذاب از منابعی نظیر گوگل آنالیتیکس، گوگل ادز، گوگل شیتز، گوگل سرچ کنسول، یوتیوب و My SQL است. گزارشهای دیتا استودیو در قالب نمودارها و شکلهای بصری جذاب است و همین، یکی از بهترین ویژگیهای آن است.
ابزارهای ایمیل مارکتینگ
بازاریابی مبتنی بر ایمیل، یکی از قدیمیترین روشهای مارکتینگ است. این شیوه همچنان، یکی از مؤثرترین روشهای بازاریابی به حساب میآید. اغلب این روشها با در نظر داشتن استراتژیهای مناسب، کارآمد به حساب میآیند. به همین منظور، ابزارهای مختلفی در این راستا پدید آمدهاند که باعث سهولت استفاده از مزایای ایمیل مارکتینگ شدهاند.
میل چیمپ (Mailchimp)
میلچیمپ یکی از بهترین ابزارهای ایمیل مارکتینگ است که دارای دو بخش رایگان و پولی برای کاربران است. خدمات رایگان آن، امکان ارسال حداکثر ۱۰ هزار ایمیل در ماه را به ۲۰۰۰ مشترک میدهد. با پرداخت ماهانه ۹.۹۹ دلار نیز میتوانید از خدمات متنوعتر آن استفاده کنید. MailChimp با ارائه کیفیت بالا، ابزاری مناسب و مفید برای کسب و کارهای کوچک به حساب میآید.
میلرلایت (Mailerlite)
پنل رایگان میلرلایت، امکان ارسال ۱۲۰۰۰ ایمیل به حداکثر ۱۰۰۰ مشترک در ماه را میدهد. پنلهای پرداختی آن نیز از ۱۰ دلار در ماه شروع میشود. استفاده از ابزارهای ویژه mailerlite میتواند کیفیت بسیار بالایی از روند بازاریابی مبتنی بر ایمیل به شما ارائه دهد. هرچند که پنل رایگان آن نیز به خوبی جوابگوی نیازهای کسب و کارهای کوچک و تازه کار خواهد بود.
سندین بلو (SendinBlue)
پنل رایگان سندینبلو امکان داشتن تعداد نامحدودی از مشترکین را به شما میدهد. اما در این پنل تنها امکان ارسال روزانه ۳۰۰ ایمیل را خواهید داشت. هزینههای پرداختی آن از ۲۵ دلار در ماه شروع میشود.
پنلهای ویژه این ابزار، شامل ۴ دستهبندی مختلف است که هر یک با توجه به نیازهای مشاغل، ابعاد و بودجۀ آنها تعیین و طراحی شدهاند. در پنل رایگان آن، لوگوی شرکت SendinBlue نیز همراه با ایمیلها ارسال میشود. بنابراین برای ارتقای کیفیت، بهتر است اقدام به خرید اشتراک ویژه کنید.
سندر (Sender)
این ابزار در بخش رایگان خود، اجازهی داشتن ۲۵۰۰ مشترک و ارسال ۱۵۰۰۰ ایمیل در ماه را میدهد. برنامههای پرداختی آن از ۱۰ دلار شروع شده و طیف کامل و وسیعی از خدمات را به کاربران ارائه میدهند. با استفاده از این ابزار میتوانید در عرض چند ثانیه، ایمیلهای جذاب و شیک تولید کنید. قالبهای رایگان آن نیز برای جنبههای مختلفی از کسب و کارها مناسب است.
ابزارهای سئو
از دیگر ابزارهای دیجیتال مارکتینگ ضروری، ابزارهای مبتنی بر سئو است. SEO به معنای Search Engine Optimization است که در واقع به منظور بهینهسازی محتوا و وبسایت برای موتورهای جستوجو به کار گرفته میشود.
اگر به دنبال آنالیز سئو سایت خود هستید، باید بدانید که رقابت در این بازار شدیداً بالاست. بنابراین لازم است هرچه سریعتر نسبت به برداشتن قدمهای محکم در این زمینه اقدام کنید. برخی از ابزارهای قوی در آنالیز سئو شامل موارد زیر هستند.
گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)
سرچ کنسول گوگل به جرئت یکی از بهترین ابزارهای سئو است. این ابزار یکی از ملزومات بازاریابان دیجیتال است که تمرکز اصلی آن روی جستجو، بهینهسازی، تحلیل سایت و ارائه آمارهای دقیق مربوط به آن است. تنها از طریق نگاهی گذرا به داشبورد گوگل سرچ کنسول میتوان بسیاری از این اطلاعات را به دست آورد.
متخصصان سئو و دیجیتال مارکترها باید به صورت دائمی سرچ کنسول را بررسی کنند. درک عملکرد URL و موقعیتهای متوسط کلمه کلیدی، اطلاعات مربوط به مشکلات و ارورهای سایت، ارسال نقشۀ سایت، یافتن خلأهای امنیتی، آزمایش لینکها و بسیاری موارد دیگر از قابلیتهای این ابزار هستند.
Ahrefs
Ahrefs در بین ابزارهای پولی آنالیز سئو یکی از بهترینها به حساب میآید. این برنامه دارای جامعترین پایگاه داده و اطلاعات است. آنالیزهای بسیار دقیق و به روز، استفاده آسان و امکان دسترسی به کاربران وسیع، از قابلیتهای این ابزار به شمار میآیند. مشاهده مشخصات بک لینک و دادههای ترافیک، تحقیق در مورد کلمات کلیدی، ردیاب رتبه گوگل و دریافت تصویری کامل از سلامت سئوی سایت، از جمله امکانات آن هستند.
ماز (MOZ)
ابزار MOZ روند تکامل جالبی داشته است. وبگاه MOZ در سال ۲۰۰۴ شروع به فعالیت کرد و در ابتدا فقط یک وبلاگ برای به اشتراکگذاری نکات سئو و ایدههای برای کلمات کلیدی بود؛ اما رفتهرفته شکل کاملتری به خود گرفت تا اینکه به یکی از بهترین ابزارهای آنالیز سئو تبدیل شد. ردیابی رتبۀ سایت، شناسایی کلمات کلیدی محبوب، ارزیابی وضعیت لینک سازی، بررسی سئو داخلی و خارجی و ارائه گزارش عملکرد سایت از جمله قابلیتهای آن هستند.
MOZ در هر یک از حوزههای خود، به شکلی دقیق و با کیفیت بالا عمل میکند. MozBar همچنین یک افزونه رایگان برای مرورگر کروم است که معیارهای پیوند و سئوی سایت را به بهترین شکل ممکن انجام میدهد.
سم راش (SEMrush)
SEMrush یکی از کاملترین ابزارها در حوزۀ خدمات سئو سایت فروشگاهی است. اگر میخواهید همه اطلاعات و دادههای مربوط به سئوی سایت را در دست داشته باشید، این ابزار یکی از بهترین رویکردها را دارد.
ردیابی کلمات کلیدی، ترافیک ارگانیک و بکلینکها، در نظر گرفتن رقبا و تجزیه و تحلیل عملکرد آنان، ذخیره کردن جستوجوها و ارسال گزارش و بهروزرسانیها در ایمیل، انجام ممیزی سئوی سایت و بسیاری موارد دیگر از قابلیتهای این ابزار به شمار میآیند.
SEMrush برای متخصصان سئو، آنالیزهای دقیقی ارائه میدهد. کسب اطلاعات مفید، واقعی و شفاف به آنان کمک خواهد کرد تا بهترین مزایای رقابتی را در عملکرد خود ایجاد کنند.
مجستیک (Majestic)
تقریباً هیچ ابزار دیگری بهتر از Majestic نمیتواند روند ساماندهی بکلیکها را انجام دهد. هرچند قابلیتهای آن تنها محدود به این مورد نیست. به کمک این ابزار کلیدی میتوانید منابع بکلینکها را بررسی کرده و وزن انکرتسکتها و بک لینکهای سایتهای دیگر را اندازه بگیرید.
برای استفاده از قابلیتهای ویژهی این ابزار لازم است که اکانت پریمیوم آن را خریداری کنید. مجستیک به بازاریابان دیجیتال و سئوکارها کمک میکند تا با بهبود لینکهای داخلی و خارجی وبسایت خود، امتیاز بیشتری را از موتورهای جستوجو دریافت کنند.
Mangools
استفاده از ابزار Mangools و به کارگیری آن، تنها با چند کلیک میسر است. به این وسیله شما میتوانید روند ردیابی جستوجوهای سایت خود را آغاز کرده تا سئوی
خود را ارتقاء دهید. منگولز از چندین ابزار قدرتمند تشکیل شده است که هر یک از آنها ویژگیها و مزایای خاص خود را دارد.جستوجوی کلمات کلیدی، تحلیل و بررسی SERP، ردیابی رتبهبندی سایت، تحلیل و بررسی بک لینکها، معیار و سنجشهای سئو از مهمترین امکانات این ابزارها هستند.
اسکریمینگ فراگ (Screaming Frog)
اسکریمینگ فراگ یکی از بهترین ابزارهای تست ساختار سئو سایت است. هر متخصص سئو باید به خوبی از امتیازات و ویژگیهای آن باخبر باشد، چرا که قابلیتهای مختلف و انعطافپذیری بالای آن، رویکرد مناسبی به سئوکارها میدهد. این ابزار با کرال کردن وبسایت به صورت کامل، امکان ارائه گزارشی کامل و دقیق از عملکرد سایت را به شکل چارتها و نمودارها فراهم میکند.
این نرمافزار به سادگی روی ویندوز، مکینتاش و دیگر سیستمعاملها نصبشده و گزارشهای مختلفی را ارائه میدهد. یافتن صفحات حجیم، ساختاربندی نامناسب، آدرس صفحات بدون متا، صفحات بدون تگهای H1 و بسیاری موارد دیگر با استفاده از اسکریمینگ فراگ میسر میشود.
گوگل ترندز (Google Trends)
گوگل ترندز به عنوان یکی از سرویسهای رایگان گوگل، اطلاعات متعددی را برای جستوجو و یافتن کلمه کلیدی ارائه میدهد. ترندز به معنای گرایش و تمایل است و در واقع این ابزار، ترندهای روز را بررسی کرده و مزایای رقابتی آن را به صورت عدد و رقم نشان میدهد.
با استفاده از Google Trends به عنوان یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، امکان تجزیه و تحلیل بازارها و دادههای سئو وجود خواهد داشت. این ابزار با فیلتر کردن اطلاعات بر اساس مکان کاربر، دستهبندی محصولات، موضوع محتوا و تاریخ انتشار آنها، دید عمیقتری از آنالیزها را به کاربران خود میدهد.
کیورد پلنر گوگل (Google Keyword Planner)
گوگل کیورد پلنر یکی از ابزارهای قدرتمند گوگل است که در یافتن کلمات کلیدی تأثیرگذار، فعالیت دارد. با استفاده از اکانت رایگان آن میتوان به اغلب بخشهای آن دسترسی داشت. این ابزار در واقع بخشی از پلتفرم تبلیغاتی Google Ads به شمار میآید.
با استفاده از آن میتوانید روند جستوجو، یافتن و بررسی کلمات و عبارات کلیدی در حوزه کاری خود را انجام دهید. ارائه پیشنهادات و ایدهها، امکان بررسی کلمات بر اساس حجم، قابلیت اعمال تنظیمات بر اساس مخاطبان، فیلتر کردن بر اساس میانگین جستوجوی ماهانه و هزینهها و دستهبندی آنان در قالبهای مختلف از ویژگیهای مهم این ابزار به حساب میآیند.
وورنک (Woorank)
وورنک ابزاری است که به شما امکان میدهد تا تمام جنبههای مربوط به عملکرد سئو سایت که قبلاً بررسی کرده و شناسایی نشدهاند را بشناسید. در این ابزار تنها کافیست که آدرس سایت خود را وارد کرده تا تمام فاکتورهای مربوط به سئو را با جزئیات کامل مشاهده کنید. با Woorank امکان دریافت یک گزارش کامل از سلامت سایت، اشتباهات و باگها، رنکینگ و پیشنهاداتی برای رفع آنها وجود دارد.
همچنین میتوانید اکانت آن را به ابزارهای دیگری نظیر گوگل سرچ کنسول، گوگل آنالیتیکس و فیسبوک متصل کنید تا بهترین نتایج ممکن را از آن دریافت کنید. چک لیست امتیاز، سئو، بررسی واکنشگرایی سایت، بکلینکها، شبکههای اجتماعی، کلمات کلیدی و کرال کردن سایت از مهمترین مزایای آن هستند.
نایت واچ (Nightwatch)
نایت واچ یکی از موتورهای ردیابی و بهینهسازی سئو سایت است. این ابزار گزارشهای دقیقی از عملکرد سایت را با تجزیه و تحلیلهای عمیق ارائه میدهد. Nightwatch قادر است در موقعیت موقعیتیابی کلمات کلیدی، تبلیغات ادز، عملکرد رقبای و لینکسازیها اطلاعات جامعی بدهد. ویژگی بارز این ابزار، طراحی نمودار و قرار دادن کلمات کلیدی در رتبهبندی و ردیابی آنهاست.
همچنین آنالیز خوبی از بکلینکهای سایت به کاربران ارائه کرده و به شما کمک میکند تا هنگام تولید محتوای متنی، کلمات کلیدی را بر اساس چند فیلتر مختلف دستهبندی و اعمال کنید. امکان سفارشی کردن ستونها بر اساس دادههای مورد نیاز نیز در این ابزار، وجود خواهد داشت.
ابزارهای سوشال مدیا
همۀ ما میدانیم که اهمیت سوشال مدیا مارکتینگ چیست و چرا باید به آن توجه کرد. رشد روزافزون شبکههای اجتماعی ما را بر آن واداشته است تا از پتانسیلهای آن برای رشد کسب و کارمان کمک بگیریم. چرا که تقریباً هیچ پلتفرم دیگری به اندازه رسانههای اجتماعی، امکان رشد سریع را فراهم نمیکنند. با توجه به نیاز روزافزون دیجیتال مارکترها، ابزارهای متعددی به این منظور پدید آمدهاند.
Social Blade
سوشال بلید قادر به آنالیز اغلب شبکههای اجتماعی از قبیل اینستاگرام، یوتیوب، توییتر، تیکتاک و فیسبوک به صورت همزمان است. به عبارتی اگر از شبکههای اجتماعی مختلف برای آگاهی برند یا رشد کسب و کار خود استفاده میکنید، این ابزار همه فن حریف، بهترین قابلیتها را برای شما فراهم خواهد کرد.
در این سایت، اطلاعات بسیاری مفیدی در مورد شبکههای اجتماعی منتشر شدهاند که میتوانید از آنها به منظور ایدههایی برای رشد کسب و کارتان استفاده کنید.
Buffer
بافر یک پلتفرم کاربردی است که به شما امکان مدیریت چندین اکانت در یک فضا را میدهد. این ابزار، محتواهای برنامهریزی شده را در قالب یک لیست به شما ارائه میکند تا بتوانید آنالیز و تجزیه و تحلیل دقیقی از پستهای خود در پلتفرمهای مختلف اجتماعی داشته باشید.
رابط کاربری ساده Buffer باعث میشود که همه چیز کاملاً مرتب و آسان در دسترس شما قرار بگیرد. این ابزار همچنین یک اکستنشنهای گوگل کروم دارد که روند سادهتری برای کاربران فراهم کرده است.
Hootsuite
یکی از بهترین ابزارها برای آنالیز اینستاگرام، Hootsuite است. این ابزار برای استفاده به مدت یک ماه رایگان است و بعد از آن، ملزم به پرداخت بهای اشتراک ویژه آن خواهید بود. این برنامه تمام اطلاعات لازم در مورد فعالیتهای شما در گذشته را نمایش میدهد.
معیارهای مختلف در بازههای زمانی گوناگون قابل مشاهده بوده و امکان گزارشگیری سفارشی نیز در آن فراهم شده است. کاربران میتوانند عملکرد و کاراییهای پستهای خود را بر اساس معیارهای مختلف بررسی کنند.
BuzzSumo
بازسومو ابزاری است که به شما در طراحی و تدوین استراتژی محتوا کمک زیادی میکند. این ابزار به هر نویسندهای کمک میکند تا بفهمد محتوایش باید چه عناوین و کلیدواژههایی داشته باشد تا بیشترین میزان بازدید را در شبکههای اجتماعی را به خود اختصاص دهد.
کاربران این ابزار میتوانند فیلترهای خاصی را در جستوجوهای خود اعمال کنند. همچنین تجزیه و تحلیل محتوای نمایش داده شده بر اساس موقعیت جغرافیایی کاربران نیز کمک زیادی به رشد کسب و کارها میکند.
Sprout Social
این ابزار یکی از بهترین گزینهها برای مدیریت محتوای شبکههای اجتماعی است. دلیل برتری آن، ادغام شدن ابزارهای مختلف و ایجاد یک ترکیب قوی از چندین گزینه مناسب است. اگر به پلتفرمی نیاز دارید تا تمام مراحل برنامهریزی و نشر محتوا را برای شما انجام داده و گزارشهای دقیقی ارائه کند، اسپروت سوشال را میتوان بهترین گزینه دانست.
این ابزار یکی از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای ارتباط با مشتریان در شبکههای اجتماعی است. CRMهای مختلفی که در آن به کار گرفته شدهاند، برتری آن را تشکیل دادهاند.
ابزارهای کاربردی
به منظور انجام مؤثر دیجیتال مارکتینگ، همواره نیاز به ابزارهای کاربردی در این زمینه داریم. ابزارهایی که به منظور تعریف و مدیریت پروژه، انجام محاسبات و هزینهها، بودجهبندی، تهیه جدول زمانی و اقداماتی از این دست به کار میروند. برخی از ابزارهای کاربردی را در ادامه مرور میکنیم.
UTM Generator
UTM که به معنای Urchin Tracking Parameters است، در واقع دادههایی هستند که به URLها اضافه میکنیم تا دریابیم ترافیکهای مختلف از کجا میآیند. این ابزارها به شما کمک میکنند تا در برگزاری کمپینهای تبلیغاتی و بازاریابی مختلف، متوجه شوید که چه نوع تبلیغات و روشهایی میتوانند بیشترین بازدهی را برای شما داشته باشند.
ابزارهای مختلفی به این منظور وجود دارند که با اندکی جستوجو میتوانید نمونههای کاربردی موفقی از آنها را پیدا کنید.
Bit.ly
بیتلی یکی از سرویسهای شناخته شده برای کوتاه کردن لینک است. این سایت در سال ۲۰۰۸ تأسیس شد و وظیفه این را دارد که لینکهای مورد نظر کاربران را به شکل کوتاه و قابل خواندن و نوشتن تبدیل کند. جالب است که این سرویس در هر ماه حدود ۶۰۰ میلیون از لینکهای کاربران را کوتاه میکند.
Trello
ترلو یکی از معروفترین نرمافزارهای مدیریت پروژه است که با طراحی مینیمال خود، سادگی و سهولت بیاندازهای ایجاد کرده است. مدیریت آسان، انعطافپذیری بالا، طراحی بصری جذاب، قابلیت انتقالپذیری و رایگان بودن ترلو از مهمترین مزایای آن به حساب میآیند.
Monday
سایت ماندی، یک سیستم مدیریت پروژه یا CRM است که در سال ۲۰۱۲ راهاندازی شد. این پلتفرم، بستری عالی برای تعامل تیمی و برنامهریزیهای پیشرفته است. سیستم تشخیص هدف زمان، قابلیت نصب قالبهای مناسب، بخش تحلیل دادهها، تنظیم مسیرهای فروش، مدیریت بازاریابی و بسیاری موارد دیگر از مزایای آن به حساب میآیند.
Google Forms
گوگل فرم یک ابزار قوی برای ساختن فرمهای به حساب میآید. استفادۀ آسان از این نرمافزار باعث شده است که کاربردهای زیادی در بین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ پیدا کند. گوگل فرم یک رابط کاربری مرتب و بسیار ساده دارد که با استفاده از آن، میتوانید تنها با چند کلیک، فرمهای استاندارد متناسب با هدف خود را طراحی کنید.
طراحی انواع فرمهای نظرسنجی، برگه آزمون، پرسشنامه و تقریباً هر چیز دیگر به پژوهشگران کمک میکند تا دقیقترین اطلاعات را از کاربران خود دریافت نمایند.
کلام آخر
استفاده از تکنیکهای بازاریابی دیجیتال در دنیای حاضر، امری غیرقابل چشمپوشی است. شرکتها، افراد و کسبوکارهای مختلف لازم است از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای رسیدن به اهداف تجاری خود استفاده کنند.
به این منظور باید حوزههای مختلف دیجیتال مارکتینگ را شناخته، ابزارهای لازم را فراهم کرده و استراتژی دقیقی برای تخصیص بودجۀ خود فراهم کنید. تنها در این صورت میتوان به نتایج واقعی دست یافت. امیدواریم با خواندن این مقاله با بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ آشنا شده باشید و بتوانید به بهترین شکل از آنها در بازاریابی دیجیتال کسب و کار خود استفاده کنید.
خیلی خیلی عالی واقعا تشکر میکنم از تمامی طراحان این سایت