skip to Main Content
ادمین اینستاگرام چیست؟ وظایف شغلی ادمین اینستاگرام

ادمین اینستاگرام چیست؟ وظایف شغلی ادمین اینستاگرام

ادمین اینستاگرام چیست و در کجا کاربرد دارد؟ آیا او یک شخص است یا یک ابزار؟ این سوالاتی است که برای بسیاری از کسانی که بارها واژه «ادمین» را شنیده‌اند، وجود دارد.

ادمین یک اصطلاح پرکاربرد در اینستاگرام است و به شخصی اشاره دارد که یک یا چند پیج در اینستا را مدیریت می‌کند. اما وظایف ادمین اینستاگرام چیست و چرا به استخدام چنین فردی نیاز دارید؟ اگر می‌خواهید در خانه، شغل راحتی داشته باشید و یا به دنبال شغل دوم هستید، این کار مناسب شماست. اما چطور ادمین اینستاگرام شوید؟ در اینجا پونیشا می‌خواهد به سوالات شما پاسخ دقیق و کاملی را ارائه دهد.

ادمین اینستاگرام چیست یا کیست؟

ادمین (Admin) کوتاه شده واژه Administrator به معنای «مدیر» است. از آنجا که با افزایش کاربردهای شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام، این کلمه هم فراگیر شده است، آشنایی با مفهوم آن اهمیت زیادی دارد. حالا هر کسی که از گوشی هوشمند، لپ‌تاپ و یا تبلت استفاده می‌کند، بارها و بارها عبارت‌هایی مثل «ادمین اینستاگرام» و یا «استخدام ادمین اینستاگرام غیر حضوری» را مشاهده می‌کند.

در اینستاگرام بیش از یک میلیارد کاربر فعالیت دارد و حالا بعد از فیسبوک، به عنوان دومین رسانه اجتماعی پرطرفدار در دنیا شناخته شده است. در این شبکه به هر حساب کاربری، یک اکانت یا پروفایل گفته و هر اکانت نیز به عنوان یک صفحه یا پیج شناخته می‌شود.

هر کدام از این صفحات توسط یک فرد به نام ادمین مدیریت می‌شوند. بسیاری از افراد خودشان مدیریت پیجشان را برعهده دارند و برخی کسب‌وکارها نیز به دلیل مشغله کاری و یا اهمیت بالای حساب کاربری، یک ادمین استخدام می‌کنند.

خوشبختانه اینستاگرام برای مدیریت پیج، تفاوتی بین افراد عادی با سلبریتی‌ها قائل نیست و همه امکانات را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. پس حتی با وجود استخدام ادمین اینستاگرام، باز هم او می‌تواند همچون صاحب اصلی اکانت، از قابلیت‌های اینستا به بهترین شکل استفاده کند.

برخی از اکانت‌ها در قسمت بیو عبارت «این صفحه توسط ادمین مدیریت می‌شود» را درج می‌کنند که به خوبی نشان می‌دهد برای مدیریت اکانت فرد دیگری استخدام شده است.

وظایف ادمین اینستاگرام چیست؟

وظایف ادمین اینستاگرام چیست؟

تا اینجا شما متوجه شدید ادمین اینستاگرام کیست، اما ممکن است هنوز با وظایف او آشنا نباشید. از آنجا که ادمین اینستاگرام یک صفحه را در این شبکه اجتماعی مدیریت می‌کند، وظایف و مسئولیت‌های متعددی را برعهده دارد تا پیج را به نتایج موثری برساند.

بسیاری از کسب‌و‌کارهای بزرگ و حتی اینفلوئنسرها و سلبریتی‌ها فرصت کافی برای حضور در اینستا را ندارند. بنابراین ترجیح می‌دهند مدیریت اکانت خود را به فرد دیگری (ادمین اینستاگرام) بسپارند. این فرد در مقابل دستمزدی که دریافت می‌کند موظف است اقدامات زیر را برای اکانت آن‌ها انجام دهد:

تولید محتوا برای پیج

ادمین می‌تواند به طور مستقیم محتوا تولید کند و یا با سفارش تولید محتوا آن را به شخص یا یک تیم تخصصی در این زمینه واگذار کند. محتوا یکی از مهم‌ترین بخش‌ها برای مدیریت پیج اینستاگرام است که براساس یک استراتژی از پیش تعیین شده انجام می‌شود. ادمین باید این استراتژی و تقویم محتوایی را مشخص و سپس خودش یا فرد دیگری برای تولید این محتواها اقدام کند.

در مواردی که مدیر پیج اینستاگرام با روش‌های تولید محتوا (متنی، گرافیکی، ویدئویی و…) آشنا باشد، می‌تواند دستمزد بالاتری دریافت کند. گاهی نیز پیج اینستا به صورت تیمی مدیریت می‌شود و یک فرد مسئولیت تولید محتوا و دیگری انتشار آن را برعهده دارد.

انتشار محتوا در اینستاگرام

یکی دیگر از وظایف ادمین اینستاگرام انتشار محتواست که در بخش‌های مختلف حساب کاربری انجام می‌شود. همانطور که می‌دانید اینستاگرام فرصت‌های زیادی را برای کاربران فراهم کرده است تا محتواهای خود را به اشکال مختلف منتشر کنند. به طوری که شما می‌توانید در پست‌ها، Reels، استوری‌ها، IGTV یا بخش LIVE این شبکه اجتماعی محتوا قرار دهید.

ادمین اینستاگرام باید متناسب با هر یک از این بخش‌ها، محتوا منتشر کند.

پاسخ به نظرات کاربران

برای اینستاگرام اهمیت زیادی دارد که کامنت‌های کاربران به موقع پاسخ داده شود. از سوی دیگر بسیاری از آن‌ها به استوری‌ها واکنش نشان می‌دهند و یا سوالات و درخواست‌هایشان را به قسمت Direct می‌برند. با این حساب یکی از وظایف ادمین اینستاگرام پاسخگویی به نظرات و سوالات کاربران است. مدیر پیج باید هم در قسمت کامنت‌ها و هم در دایرکت فعال باشد و هیچ سوالی را بی‌پاسخ نگذارد.

افزایش فالورهای پیج اینستاگرام

افزایش فالوورهای پیج

بدون شک مدیر اکانت اینستاگرام باید مهارت بالایی در افزایش فالوور داشته باشد تا به افزایش آگاهی از برند کمک کند. هر کسب‌وکاری که در این شبکه اجتماعی فعالیت دارد، می‌خواهد رشد کند و مشتریان بیشتری داشته باشد. حتی اگر پیج فروشگاهی نیست و یک صفحه نشر اطلاعات و دانش است، باز هم باید فالوورهای آن افزایش پیدا کند تا بتواند در ازای تبلیغات، درآمد بیشتری داشته باشد.

به همین دلیل یکی از وظایف مدیر پیج افزایش فالورهای اینستاگرام است.

طراحی و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی

برای رشد پیج اینستاگرام، تبلیغات نقش حیاتی را دارد و تا زمانی که در سایر کانال‌ها، شبکه‌ها و صفحات در مورد پیج صحبت نشود، نمی‌توان انتظار افزایش فالوور را داشته باشید. اما تبلیغات می‌تواند با تکنیک‌ها و شیوه‌های متفاوتی اجرا شود. در ابتدا ادمین اینستا باید نوع و محل تبلیغات را مشخص کند. همچنین قبل از هر چیز باید هزینه‌های تبلیغات نیز در نظر گرفته شود تا همه چیز طبق برنامه پیش برود.

آنالیز پیج اینستاگرام

اگر بخواهید عملکرد مثبت یا منفی پیج اینستاگرام طی یک دوره ۳ یا ۶ ماهه را ارزیابی کنید، چه چیزی به ذهنتان می‌رسد؟ آیا باید تک‌تک کامنت‌ها، دایرکت‌ها، بازدیدها و لایک‌های تمامی پست‌ها و استوری‌ها طی این دوره را بررسی کنید؟ قطعا این کار زمانبر است و نتیجه دقیقی هم ندارد.

در اینجا ادمین اینستاگرام وظیفه دارد از ابزارهای دقیق آنالیز مثل: Instagram Insight ،Hootsuite و دیگر ابزارهای خارجی یا نمونه‌های داخلی استفاده کند. نحوه کار کردن با این ابزارها به مهارت و دانش کافی نیاز دارد که یکی از معیارهای اصلی برای استخدام ادمین است.

تلاش برای بالا بردن نرخ تعامل

نرخ تعامل به تعداد بازدیدها، لایک‌ها، کامنت‌ها اشاره دارد که کاربران در واکنش نسبت به محتواها نشان می‌دهند. یکی از راه‌های ارزیابی میزان اعتبار و محبوبیت یک پیج اینستاگرام، توجه به نرخ تعامل است که هر چقدر بیشتر باشد، از معتبر بودن صفحه حکایت دارد.
یکی از وظایف ادمین اینستاگرام بالا بردن نرخ تعامل است. این کار در پیج‌های فروشگاهی یا ارائه خدمات، به افزایش مشتری ختم می‌شود و در پیج‌های اینفلوئنسرها، بلاگرها، پیج تبلیغاتی و غیره به کسب درآمد بیشتر از راه تبلیغات می‌انجامد. ادمین اینستا باید با روش‌های مختلف افزایش نرخ تعامل آشنا باشد و از روش‌هایی مثل اجرای مسابقه و تولید محتوای هیجان‌انگیز برای درگیر کردن مخاطبان استفاده کند.

آنالیز رقبا

یکی دیگر از کارهای ادمین، تجزیه و تحلیل پیج رقباست. تعداد فالوورهای آن‌ها در یک مدت زمان مشخص چقدر رشد کرده است؟ نرخ تعامل صفحه آن‌ها چقدر است؟ نظرات در مورد پست‌های آن‌ها مثبت است یا منفی؟ آیا فالوورها از کیفیت محصولات آن‌ها رضایت دارند؟ از چه راه‌هایی برای تبلیغات استفاده می‌کنند؟ تبلیغات آن‌ها در چه کانال‌ها و صفحاتی قرار می‌گیرد؟

حتی ادمین باید در مورد قیمت محصولات/خدمات پیج رقبا نیز تحقیق و کیفیت آن‌ها را نیز بررسی کند.

حفظ امنیت پیج

تایید احراز هویت دو مرحله‌ای، تغییر رمز ورود به صورت دوره‌ای، انتخاب رمز ورود طولانی و دشوار و غیره از جمله اقداماتی است که ادمین‌ها برای جلوگیری از ورود هکرها استفاده می‌کنند. همچنین یک ادمین اینستا باید بداند که برخی لینک‌ها مخرب هستند و ممکن است حاوی بدافزار باشند و کلیک کردن روی این لینک‌ها امنیت پیج اینستاگرام را به خطر می‌اندازد.

یکی از مسئولیت‌های ادمین، آشنایی کامل با روش‌های ورود هکرها به پیج است تا از این مشکل جلوگیری کند.

چگونه ادمین اینستاگرام شویم؟

در سال‌های اخیر مشاغل فریلنسری (دورکاری) رشد زیادی داشته‌اند و کسانی که در منزل و یا به دنبال شغل دوم هستند، از آن‌ها استقبال کرده‌اند. از آنجا که مدیر پیج اینستاگرام شدن به هزینه‌ نسبتا زیادی نیاز ندارد و فقط یک گوشی هوشمند یا لپ‌تاپ می‌خواهد، بسیاری از افراد به دنبال استخدام شدن در این شغل هستند.

اما واقعیت این است که برای ادمین شدن باید مهارت‌ها و دانش کافی در زمینه مدیریت اکانت اینستا را داشته باشید. هیچ کسب و کاری نمی‌خواهد بابت استخدام یک فرد ناتوان و بدون مهارت، پول بپردازد و همه می‌خواهند یک ادمین مسئولیت‌پذیر، متعهد، کاردان و حرفه‌ای را استخدام کنند.

شما با نوشتن این مهارت‌ها، سوابق کار و تجربه در رزومه خود به آن‌ها ثابت می‌کنید که توانایی کافی برای مدیریت پیج اینستا را دارید. اما از نظر کارفرماها مهارت‌های یک ادمین حرفه‌ای و کاربلد چیست و آن‌ها چه کسانی را برای استخدام در اولویت قرار می‌دهند؟

اگر برایتان سوال است که «چگونه ادمین اینستاگرام شویم» این موارد را در نظر داشته باشید:

تسلط به الگوریتم‌های اینستاگرام

تسلط به الگوریتم‌های اینستاگرام

این شبکه اجتماعی به صورت دوره‌ای (چند بار در سال)، الگوریتم‌های خود را تغییر می‌دهد. این الگوریتم‌ها شامل خط‌مشی‌ها، قواعد و شرایطی است که باید برای فعالیت در اینستاگرام به آن‌ها توجه داشته باشید. اگر می‌خواهید پست‌های شما در Feed یا اکسپلور اینستاگرام نمایش داده شود، باید به چه نکاتی دقت کنید؟ در چه صورت اینستا یک پیج را دیسیبل می‌کند؟ چرا برخی پیج‌ها حتی بدون تبلیغات در مدت زمان کوتاه رشد می‌کنند؟

پاسخ این سوالات در شناخت الگوریتم‌ اینستاگرام است که باید به طور مداوم دانش خود را در این زمینه بروزرسانی کنید.

تولید محتوای گرافیکی و متنی

یکی دیگر از مهارت‌هایی که برای استخدام در شغل ادمین اینستا نیاز دارید، توانایی تولید محتواست. رایج‌ترین نوع محتوا برای اینستاگرام، عکس‌ها و ویدئوهایی است که با گوشی همراه خود تهیه می‌کنید. البته قالب‌های محتوایی دیگری نیز وجود دارد که برای مدیریت پیج به آن‌ها نیاز دارید. شما می‌توانید با کمک گرفتن از گرافیست‌های حرفه‌ای و یا سفارش موشن گرافیک، مدیریت پیج را به صورت تیمی برعهده بگیرید. هر چند تسلط شما روی نرم‌افزارهای گرافیکی مانند Illustrator یا Photoshop یک امتیاز محسوب می‌شود و بسیاری از کارفرماها روی آن تاکید دارند.

تسلط روی یک زبان خارجی

یکی دیگر از راه‌های تبدیل شدن به ادمین اینستاگرام، قدرت ترجمه است. اگر شما به یک زبان خارجی از جمله انگلیسی مسلط باشید، قدرت ترجمه ویدئوها، پادکست‌ها و سایر محتواها به این زبان را دارید. از آنجا که برای مدیریت پیج اینستا داشتن اطلاعات و دانش بالا اهمیت زیادی دارد، می‌توانید از منابع خارجی استفاده کنید.

قدرت آنالیز رقبا

برای اینکه بتوانید رقبای یک پیج را به دقت و به طور دقیق بررسی و آنالیز کنید، باید به سراغ ابزارهای این کار بروید. ابزارهایی مثل Analisa ،Quintly ،Instagram Insights و… نه تنها برای تجزیه و تحلیل پیج اصلی کاربرد دارد، بلکه از آن می‌توانید برای بررسی پیج رقیب نیز استفاده کنید. اما مهارت کار با این ابزارها اهمیت زیادی دارد و اگر کار با آن‌ها را یاد گرفته‌اید، باید در رزومه خود به آن اشاره کنید.

آشنایی با روش‌های افزایش فالوور

برای بسیاری از کارفرماها اهمیت زیادی دارد که ادمین پیج آن‌ها بتواند فالوورها را با روش‌های مختلف افزایش دهد. برای این کار شما باید تمامی روش‌ها و تکنیک‌های بالا بردن فالوور را یاد بگیرید. اجرای مسابقه، تشویق فالوورها به تگ کردن فالوورها و تبلیغات گسترده از جمله راه‌هایی است که باید با آن آشنا باشید.

آشنایی با انواع پیج اینستاگرام

یکی از وظایف ادمین اینستاگرام تبدیل حساب شخصی (Personal Account) به حساب کریتور (Creator Account) و یا حساب بیزینسی (Business Account) است. در حالی که حساب شخصی برای کاربران معمولی استفاده می‌شود، کسب و کارها به حساب کریتور و یا بیزینسی نیاز دارند. برای اینکه به عنوان ادمین اینستاگرام استخدام شوید باید فرق بین این پیج‌ها، قابلیت‌ها و نحوه تبدیل آن‌ها را بدانید.

تسلط روی دانش هشتگ‌گذاری

هشتگ‌گذاشتن شاید ساده به نظر برسد، اما یک راه مهم برای افزایش فالوور و بالا بردن نرخ تعامل است. هشتگ گذاری به اطلاعات کافی نیاز دارد و باید بدانید در هر یک از پست‌های خود از چه هشتگ‌هایی استفاده کنید تا به نتیجه بهتری برسید.

داشتن خلاقیت در مدیریت پیج

اگر هنوز هم برایتان سوال است که چگونه ادمین اینستاگرام شویم باید به شما بگوییم که داشتن خلاقیت یکی دیگر از رازهای موفقیت شدن در این شغل است. خلاقیت در تولید محتوا، کمپین تبلیغات، تشویق کاربران برای مشارکت در محتواها از مهم‌ترین ویژگی‌های یک ادمین موفق است.

با پونیشا خیلی راحت ادمین اینستاگرام استخدام کن!

ادمین اینستاگرام همان فردی است که کسب و کارها و برندهای بزرگ برای فعالیت در اینستا به آن نیاز دارند. اما این فرد باید از قابلیت‌های منحصر به فردی از جمله توانایی تولید محتوا، تسلط روی الگوریتم‌های اینستاگرام برخوردار باشد. داشتن تعهد، نظم کاری و مسئولیت‌پذیری مهم‌ترین ویژگی‌های یک مدیر پیج اینستاگرام است تا صفحه شما را به بهترین شکل مدیریت کند. اگر می‌خواهید چنین فردی را برای پیج خود استخدام کنید، پونیشا آماده همکاری با شماست.

برای انتخاب بهترین متخصص در پونیشا چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

برای انتخاب بهترین متخصص ادمین اینستاگرام، توجه به رزومه کاری و مدت فعالیت فرد و همچنین پروژه‌هایی که او قبلا انجام داده است می‌تواند بینش خوبی برای کارفرما ایجاد کند.

در بستر پونیشا برای استخدام می‌توانید سابقه کاری افراد را از طریق پروفایل آن‌ها بررسی کنید و از طریق چت یا گفت‌وگوی آنلاین با افراد مورد نظر خود مصاحبه کنید.

۳.۱/۵ - (۱۳۲ امتیاز)
دیدگاه‌ها

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

Back To Top

This will close in 0 seconds