skip to Main Content
چگونه بازدید سایت را افزایش دهیم؟ روش های کاربردی افزایش بازدید

چگونه بازدید سایت را افزایش دهیم؟ روش های کاربردی افزایش بازدید

هنگامی که ایده راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی به ذهن می‌رسد، طراحی سایت باکیفیت به یکی از دغدغه‌های کارفرمایان تبدیل می‌شود. آنها به افزایش فروش فکر می‌کنند اما خوب می‌دانند که موفقیت در دیجیتال مارکتینگ، در گرو اجرای استراتژی‌های افزایش بازدید سایت است زیرا باعث افزایش نرخ تبدیل (Conversion Rate) و میزان فروش خواهد شد.

در این مقاله سعی می‌کنیم با معرفی راهکارهای افزایش بازدید سایت، شما را در مدیریت کسب‌وکاری موفق راهنمایی کنیم.

آشنایی با مفهوم بازدید سایت

بازدید از سایت یکی از فاکتورهای کاربردی در بررسی ترافیک سایت از دید سئو محسوب می‌شود. این تعداد در قالب کل بازدیدها، Total Visits و در مورد تعداد بازدید از هر صفحه سایت Page Visit نامیده می‌شود. علاوه بر این، فاکتور دیگری به‌عنوان آمار بازدید سایت شناخته می‌شود که بازدید منحصربه‌فرد (Unique Visit) نام دارد.

ورود هر بازدیدکننده به سایت، یک بازدید محسوب می‌شود. البته علاوه‌بر کاربران اینترنتی، ربات‌ها و ابزارهای آنلاین هم در آمار تعداد بازید سایت نقش دارند. همین موضوع باعث شده است که وقتی کارشناسان خدمات سئو را به شما ارائه می‌دهند از ابزارهایی مانند سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس برای آمارگیری دقیق‌تر استفاده کنند که کانورژن ریت یا نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان را نشان می‌دهند. اما سؤال اینجاست که چه گروه‌هایی از کاربران به‌عنوان منابع بازدید سایت محسوب می‌شوند.

منابع بازدید سایت

 کارفرمایان با آگاهی از کانال‌های دریافت بازدید و روش‌های منتخب کاربران برای ورود به سایت می‌توانند در استفاده از ابزارهای مختلف، آمار بازدید روزانه را به‌طور قابل قبولی افزایش دهند. بازدید سایت به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم است.

بازدید مستقیم

در نوع مستقیم، کاربران به میل خود و بی‌واسطه، آدرس سایت مورد نظر را در مرورگر خود وارد کرده و وارد سایت می‌شوند. اما نوع دیگر منابع بازدید سایت، انواع غیرمستقیم است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

بازدید غیرمستقیم

که شامل انواع زیر است و در ادامه، هر کدام را شرح خواهیم داد:

  • بازدید ارگانیک
  • بازدید ارجاعی

روش های افزایش بازدید ارگانیک (Organic) سایت

بازدید ارگانیک یکی از منابع مهم دریافت بازدید سایت است که به پرداخت هزینه‌ برای تبلیغات یا معرفی محتوای سایت نیاز ندارد. بلکه کاربران، با سرچ کردن در موتورهای جستجویی مانند گوگل، سایت را پیدا کرده و واردش می‌شوند. برای افزایش بازدید سایت به روش ارگانیک چهار راهکار مهم وجود دارد:

اجرای همیشگی اصول برندینگ

یکی از راهکارهای مهم برای افزایش بازدید از سایت، برندسازی موفق است. شما با استفاده از استراتژی‌های مختلف می‌توانید برند خود را به کاربران اینترنتی معرفی کنید. این راهکار مشوق کاربران برای انتخاب سایت شما در میان نتایج جستجوی گوگل خواهد شد.

بازاریابی آفلاین

روش‌های آفلاین و سنتی بازاریابی، از راهکارهایی است که هنوز هم به‌عنوان راهکار جلب رضایت مشتریان شناخته می‌شود. تبلیغات بنری، چاپ و توزیع بروشور و کاتالوگ در رویدادها و نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی می‌تواند به عنوان راه مفیدی برای افزایش تعداد بازدیدکنندگان ارگانیک سایت‌ها استفاده شود.

تولید و انتشار منظم محتوای باکیفیت

تولیدمحتوای باکیفیت براساس تقویم محتوایی مشخص، پاسخگوی نیاز بسیاری از بازدیدکنندگان خواهد بود. این موضوع نه‌تنها کانورژن ریت را افزایش می‌دهد، بلکه مشوق کاربران بالقوه برای ورود به سایت و ذخیره کردن آدرس سایت در فهرست بوکمارک‌ها (Bookmarks) خواهد بود.

مسابقات و هدیه ها

برگزاری مسابقات و ارائه هدیه و انواع تخفیفات به بهانه‌های مختلف، مشوق کاربران برای بازدید مجدد از سایت و تشویق دیگر کاربران به بازدید و استفاده از خدمات سایت است.

روش های افزایش بازدید ارجاعی (Referral)

وقتی لینک یکی از صفحات سایت شما به‌عنوان لینک مرجع در سایتی دیگر باشد و کاربران به‌واسطه آن از سایت شما بازدید کنند، بازدید طبیعی اما به‌شکل ارجاعی انجام گرفته است. برای افزایش بازدید از سایت از طریق بازدید ارجاعی ۶ راهکار کلی وجود دارد:

قراردادن سایت در فهرست های آنلاین

یکی از راهکارهای افزایش بازدید ارجاعی، ثبت آدرس سایت در فهرست‌های آنلاین است. به این معنا که دایرکتوری‌ها و فهرست‌هایی که ارتباط زیادی با سایت شما دارند را انتخاب کرده و سایت خود را در آن ثبت کنید تا افرادی که به‌دنبال تخصص شما هستند، به‌راحتی سایت شما را پیدا کرده و از آن بازدید کنند.

قرار دادن لینک سایت در سایت های نقد و بررسی

سایت‌های نقد و بررسی یکی از منابع قابل اعتماد برای افزایش بازدید ارجاعی محسوب می‌شوند. این سایت‌ها به بررسی و نقد سایت‌های عرضه‌کننده خدمات می‌پردازند و منبع مناسبی برای کاربرانی هستند که تصمیم به استفاده از این خدمات دارند.

انتشار پست مهمان یا رپورتاژ آگهی

یکی دیگر از راهکارهای افزایش بازدید سایت به روش ارجاعی انتشار رپورتاژ آگهی یا پست مهمان در سایت‌های مهم و پربیننده است. دقت کنید که خوانندگان مطالب شما قرار است به بازدیدکنندگان سایت شما تبدیل شوند پس پست مهمان و رپورتاژ آگهی را به نام کسب‌وکار خود منتشر کنید تا حق تألیف آن رعایت شود. مهم‌تر آنکه از لینک‌های ارجاعی مناسبی برای تشویق خوانندگان به بازدید از سایت خود استفاده کنید.

استفاده از شبکه های اجتماعی

استفاده از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، لینکدین، توییتر و یوتیوب یکی از مؤثرترین روش‌های افزایش آمار بازدیدکنندگان سایت‌ها است. زیرا پروموت کردن کسب و کار در این شبکه‌ها احتمال افزایش رتبه سایت در گوگل را افزایش داده و در نتیجه تعداد بیشتری از کاربران از سایتتان بازدید خواهند کرد.

کامنت‌ مارکتینگ

کامنت‌گذاری یکی از راهکارهای مفید برای جلب توجه کاربران و ارتقای سئو سایت به‌حساب می‌آید. هنگام کامنت نوشتن باید دقت کنید که کامنت‌ها معنادار و کاربردی باشند و اولین کامنت‌ها را ثبت کنید. علاوه بر این، بر وبلاگ‌هایی تمرکز کنید که اجازه ثبت آدرس سایت و لینک گذاشتن را به شما می‌دهند.

انتشار اینفوگرافیک

منابع تصویری از جمله اینفوگرافیک‌ها از منابعی هستند که به‌خوبی اطلاعات را به کاربران ارائه می‌دهند و قابل اشتراک‌گذاری هستند. بنابراین توجه تعداد زیادی از کاربران سایت را جلب کرده و موجب افزایش نرخ تبدیل می‌شوند.

روش های افزایش بازدید با بازاریابی از طریق موتورهای جستجو (SEM)

تبلیغات کلیکی (PPC- Pay Per Click) یکی از استراتژ‌ی‌های بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) و به معنای پرداخت به ازای هر کلیک کاربران بر آدرس سایت است. این روش یکی از مؤثرترین روش‌های بازاریابی و افزایش بازدید سایت به شمار می‌رود.

دو فاکتور حداکثر قیمت (CPC-Cost Per Click) و مرتبط بودن تبلیغات با کلمات کلیدی مورد نظر کاربران برای موفقیت در SEM نقش مهمی بازی می‌کنند. به همین دلیل تبلیغ‌کنندگان با هدف قرار دادن کلمات مرتبط با جستجوها، کاربران بالقوه را به کلیک کردن بر آدرس سایت شما تشویق می‌کنند.

اکنون که می‌دانید SEM چیست، با ۴ راهکار زیر می‌توانید بازاریابی موفق‌تری را تجربه کنید.

تحقیق درباره کلمه کلیدی

برای افزایش بازدید سایت، انتخاب کلمات کلیدی مؤثر نقش مهمی را بازی می‌کند. اولین گام برای تحقیق درباره کلمات کلیدی نیازسنجی کاربران است که با در نظر گرفتن میزان ترافیک کلمات کلیدی، بررسی ارتباط و رقابت بین کلمات کلیدی مناسب انجام می‌شود.

منحصربه‌فرد بودن تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل که در نتایج جستجو نمایش داده می‌شوند، عموماً مشابه یکدیگرند و کاربران آن را نادیده می‌گیرند. اما اگر تبلیغ شما منحصربه‌فرد باشد، توجه کاربران اینترنتی را به خود جلب کرده و آمار بازدید سایت را افزایش می‌دهد. کارفرمایان می‌توانند با استفاده از خدمات تبلیغات گوگل ادز، بینگ ادز (Bing Ads Campaign Planner) و گوگل آنالیتیکس در پونیشا کمپین‌های متنوع و سیستم تبلیغات کلیکی را به فریلنسرهای باتجربه بسپارند.

خدمات کاربردی تبلیغات گوگل ادز باعث می‌شود شما بدون نیاز به سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت و هزینه زیاد، بازاریابی آنلاین پربازده‌ای داشته باشید. این خدمات شامل موارد زیر است:

  • ساختن اکانت گوگل ادز (Google Ads Account)
  • برنامه ریزی برای راه‌اندازی کمپین های متنوع
  • ایجاد گروه تبلیغ (Ad Group) در گوگل ادز
  • تحقیق درباره کلیدواژه ها
  • تعیین متن تبلیغات (Ads) در گوگل ادز
  • استفاده از افزونه‌های مختلف گوگل ادز

افزایش بازدید با تبلیغات تصویری

یکی دیگر از روش‌های افزایش بازدید سایت تبلیغات تصویری است. شما با ویدیو مارکتینگ، تبلیغات بنری و تبلیغات همسان در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید برندسازی موفقی داشته باشید، هرچند بازده کمتری نسبت به تبلیغات کلیکی داشته باشد‌.

افزایش بازدید با شبکه ‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی مختلف به‌ویژه اینستاگرام، توییتر و فیسبوک از بهترین بسترهای برای اجرای کمپین‌ها و تبلیغات کلیکی است. کاربران با کلیک بر لینک‌های موجود در تبلیغات وارد صفحات مختلف سایت شده و این خود باعث افزایش بازدید سایت خواهد شد.

بازدید ایمیلی

دعوت کردن کاربران برای بازدید از سایت با اجرای ایمیل مارکتینگ یکی دیگر از روش‌های افزایش تعداد بازدیدکنندگان به شمار می‌رود. با اینکه بسترهایی مانند شبکه‌های اجتماعی پرکاربردتر هستند اما ایمیل مارکتینگ هنوز هم جایگاه مهم خود را در دیجیتال مارکتینگ حفظ کرده است.

افزایش بازدید سایت با سئو

علاوه بر منابع بازدید سایت که تا کنون به آن اشاره کردیم، بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، روش بسیار موثر دیگری برای افزایش میزان بازدید از سایت است.

شاید این سؤال پیش آید که سئو چیست و کارشناسان سئو چه خدماتی را در این راستا ارائه می‌دهند؟ سئو (SEO) مجموعه فعالیت‌هایی است که در طراحی سایت، تعیین استراتژی‌های محتوایی و امور تولید محتوا انجام می‌شوند و در نهایت موجب بهبود عملکرد سایت براساس استانداردهای موتورهای جستجو و افزایش بازدید سایت خواهند شد.

شما با استفاده از خدمات سئو پونیشا می‌توانید ترافیک سایت خود را به‌طور قابل‌توجهی افزایش دهید. این خدمات شامل مواردی است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

بهینه‌سازی محتوا

با انتشار منظم محتواهای باکیفیت می‌توانید جایگاه سایت خود را در نتایج جستجو ارتقا دهید. علاوه‌بر انتشار محتوا، می‌توانید با توجه به بازخورد و کامنت‌های کاربران محتواها را تازه‌سازی کنید.

استفاده از بک لینک

همانطور که گفتیم بازدیدهای ارجاعی یکی از منابع ارزشمند کسب ترافیک سایت است. شما با کمک لینک‌های ارجاعی یا همان بک لینک‌ها‌ (Backlink) تعداد بازدیدکنندگان ارجاعی سایت خود را با روشی مقرون‌به‌صرفه افزایش می‌دهید.

انتشار محتواهای اختصاصی

انتشار محتواهای منحصربه‌فرد و اختصاصی کسب‌وکار شما، امکان افزایش تعداد بازدید سایت را فراهم می‌کند. انتشار برنامه‌ریزی‌شده محتواهای اختصاصی کاربران را به بازدید مکرر از سایت تشویق می‌کند.

بهینه‌سازی محتوای سایت براساس کلمات کلیدی طولانی

کلمات کلیدی کوتاه و خاص در تولیدمحتوا برای سایت مهم است اما نباید کلمات کلیدی بلند (Long tail Keywords) را فراموش کنید. این کلمات کلیدی خاص، شما را از رقبا متمایز کرده و باعث افزایش تعداد بازدید سایت خواهد شد.

استفاده از دکمه اشتراک گذاری

استفاده از شبکه‌های اجتماعی مختلف برای به‌اشتراک‌گذاری محتوا به شما کمک می‌کند که از بسترهای رایگان یوتیوب، اینستاگرام، فیسبوک و پلتفرم‌های انتشار پادکست برای تولیدمحتوا استفاده کنید. شما با فعال‌سازی دکمه اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی راه دیگری برای ورود به سایت را برای کاربران این پلتفرم‌ها فراهم می‌کنید.

استفاده از استراتژی پیلار کلاستر

مقالاتی که تمام جوانب یک موضوع را شرح می‌دهند، می‌توانند توجه مخاطبانی با نیاز اطلاعاتی مختلف را جلب کنند. کاربران با جستجوی کلیدواژه‌های مورد نظر در محتواهای خوشه‌ای به اطلاعات مورد نیاز خود دست می‌یابند. این استراتژی محتوایی، راهکار دیگری برای افزایش بازدید سایت است.

جمع‌ بندی

برای افزایش بازدید سایت راهکارهای مختلفی وجود دارد. شما می‌توانید با استفاده از خدمات تبلیغات گوگل ادز، اجرای اصول بهینه‌سازی سئوی سایت و استفاده از روش‌های مختلف تبلیغات مانند تبلیغات ویدیویی، تبلیغات بنری یا تبلیغات همسان در پلتفرم‌های مختلف، ترافیک سایت را به‌طور چشمگیری افزایش دهید. انجام دادن همه‌ی این موارد، وقت، انرژی و زمان بر است، بنابراین پیشنهاد ما به شما، برون سپاری این امور به فریلنسرهای با تجربه در پونیشا است تا بتوانید به بهترین نتیجه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برسید.

به این مقاله امتیاز دهید
دیدگاه‌ها

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

Back To Top

This will close in 0 seconds