Desktop Image
skip to Main Content
روش‌های طبیعی افزایش فالور در اینستاگرام

روش‌های طبیعی افزایش فالور در اینستاگرام

آیا شما هم یکی از ۱ میلیارد نفری هستید که در شبکه اجتماعی اینستاگرام، حداقل یک اکانت فعال دارند؟ این روزها اینستاگرام پس از فیسبوک، دومین شبکه اجتماعی محبوب در سراسر جهان به‌شمار می‌آید. به همین دلیل، این پلتفرم دوست‌داشتنی به یک بستر بسیار عالی و بدون محدودیت برای دیده‌شدن و کسب درآمد تبدیل شده است.

اگر کمی درباره الگوریتم‌های اینستاگرام و روش فعالیت در آن بدانید، احتمالاً شنیده‌اید که فعالیت‌های دروغین مانند خرید فالور و لایک فیک یا استفاده از ربات‌ها، دیگر هیچ اثری در پیشرفت کسب‌وکار اینستاگرامی نخواهند داشت. پس پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با روش‌های طبیعی افزایش فالور اینستاگرامآشنا شویم.

این مطلب از پونیشا، یک راهنمای جامع و کامل از ۱۵ تکنیک کاربردی برای افزایش فعالیت و تعامل در پیج و در نتیجه، افزایش فالور اینستاگرام به صورت طبیعی است. پس با ما همراه باشید.

دروغی به نام خرید فالور واقعی!

اگر مایلید فعالیت حرفه‌ای در اینستاگرام داشته باشید، ممکن است این سؤال در سر شما هم بارها چرخیده باشد: آیا پیج اینستاگرام بخریم؟ آیا استفاده از فالور فیک و ربات‌ها به پیشرفت صفحه ما کمک خواهند کرد؟

بگذارید به شما بگوییم که ربات واقعی افزایش فالور یا خرید فالور واقعی، دروغی بیش نیست!

آدام موسری، یکی از مدیران اینستاگرام می‌گوید: «ما از الگوریتم‌ها و فرآیندهای طبقه‌بندی‌شده مختلفی استفاده می‌کنیم. هر بخش از برنامه، مانند Explore، Home یا Feed از الگوریتم خاصی استفاده می‌کند که با توجه به نحوه استفاده کاربران از آن، تعیین شده است.» با این حال، چیزی که برای ما مشخص است آن است که تمامی این الگوریتم‌ها یک هدف خاص را دنبال می‌کنند:

به‌دنبال تعامل باشید، نه حرکت ربات‌گونه!

چرا نباید از ربات برای افزایش فالور استفاده کنیم؟

تجربه افراد و شواهد نشان می‌دهد که استفاده از ربات‌های افزایش فالور، شاید در کوتاه مدت، به صورت گذرا و بدون اطمینان، تعداد فالوئرها را افزایش دهد؛ اما در طولانی مدت، هیچ تاثیر مثبتی روی عملکرد صفحه‌های اینستاگرامی نخواهد داشت، زیرا هیچ تعاملی در صفحه شما ایجاد نمی‌کند. از طرفی دیگر، استفاده از ربات‌ها، خلاف قوانین اینستاگرام بوده و در صورتی‌که اینستاگرام متوجه فعالیت غیرعادی و عجیبی در پیج شما شود، با آن برخورد جدی می‌کند و ممکن است حتی صفحه را از دسترس خارج کند.

پس تمامی روش‌های میانبر را فراموش کنید و از ۱۵ تکنیکی که در ادامه این مقاله به شما یاد می‌دهیم، به عنوان بهترین روش‌های افزایش فالوئراستفاده کنید.

استفاده از ربات خلاف قوانین اینستاگرام

بهترین روش های افزایش فالور اینستاگرام

تا اینجا گفتیم که چرا نباید از ربات‌ها برای افزایش فالور استفاده کرد. حال قصد داریم روش‌های صحیح افزایش دنبال کنندگان را همراه با نکات اصولی آن به شما آموزش دهیم.

مجدداً پرسونایابی کنید

اگر صاحب یک صفحه یا ادمین پیج اینستاگرام هستید و همین حالا هم مشغول به تولید محتوایید اما نتیجه دلخواهتان را دریافت نمی‌کنید، احتمالاً مشکل ریشه‌ای‌تر از آن است که تصور می‌کنید!

پرسونا یا جامعه هدفتان را یک بار دیگر بررسی کنید. برای چه کسی محتوا تولید می‌کنید و پست می‌گذارید؟ با شناخت دقیق مخاطبانتان می‌توانید استراتژی بهتری برای تولید محتوا، تبلیغات و فالورگیری داشته باشید.

سؤالات زیر به شما در یافتن پرسونای مخاطبانتان کمک خواهند کرد:

  • مخاطبان شما چند ساله هستند؟
  • کجا زندگی می‌کنند؟
  • چه جنسیتی دارند؟
  • چه شغلی دارند؟
  • چه زمان و چگونه از پیج اینستاگرام خود برای خرید استفاده می‌کنند؟
  • مشکلات آن‌ها و نقاط حساسشان چیست؟

استفاده از کلمات کلیدی را فراموش نکنید

هنگام نوشتن کپشن، استفاده از هشتگ، نوشتن بایو و … حتما از کلمات کلیدی کسب و کارتان استفاده کنید. بد نیست بدانید به گزارش Hootsuit در سال ۲۰۲۱، ۴۴.۸ کاربران ادعا کرده‌اند برای تحقیق درباره برند مورد نظرشان از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. به همین دلیل اگر مایلید برندتان دیده شود و به‌راحتی از میان رقبا متمایز شوید، کلمات مناسب با کسب‌وکارتان را در قسمت بیوگرافی و هشتگ‌ پست‌ها اضافه کنید.

البته دقت داشته باشید زیاده‌روی در این کار، تجربه کاربری را به خطر می‌اندازد. پس هوشمندانه و خلاقانه از Keywordها کمک بگیرید.

پروفایل و بیوگرافی صفحه را بهینه کنید

سومین تکنیک از روش‌های طبیعی افزایش فالور در اینستاگرام، داشتن یک پروفایل بهینه است. تصویر شما بهتر است تصویر لوگو یا عکسی مرتبط با کسب‌وکارتان باشد تا از اکانت‌های شخصی متمایز شود. برای این کار پیشنهاد می‌کنیم طراحی لوگو خود را به افراد حرفه‌ای بسپارید. همچنین می‌توانید با استفاده از خدمات عکاسی پونیشا، تصاویری با کیفیت برای پیج و پروفایل خود آماده کنید.

در بیوگرافی صفحه‌تان نیز به طور مختصر و هوشمندانه، اطلاعات مورد نیاز برای کاربرانتان را بنویسید تا بتوانند در اولین نگاه، متوجه محتوای داخل صفحه شما شوند. به لطف وجود خدمات کپی رایتینگ پونیشا، می‌توانید کپی رایتینگ بیوی خود را نیز به افراد حرفه‌ای سپرده و خیال خود را راحت کنید.

یک قالب گرافیکی جذاب برای پیج طراحی کنید

زمانی که در یک پاساژ بزرگ از کنار مغازه‌ها عبور می‌کنید، چه چیزی در نگاه اول شما را برای ورود به یکی از آن‌ها ترغیب می‌کند؟ وجود یک ویترین جذاب و گیرا!

طراحی پست و استوری اینستاگرام یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که تاثیر زیادی بر افزایش فالور خواهد داشت. پس در سریع‌ترین زمان ممکن، به فکر تهیه یک قالب مشخص برای اشکال مختلف محتوا مانند عکس، ویدیو، پست‌های اسلایدی، استوری و کاور هایلایت‌های صفحه‌تان باشید تا جذابیت آن را به حداکثر برسانید.

محتوای مفید تولید کنید

تولید محتوای مفید تنها به تولید مطالب مهم خلاصه نمی‌شود. زمانی محتوای شما ارزشمند است که مستمر و مورد پسند کاربرانتان باشد. داشتن یک استراتژی محتوا در رشد پیج شما تأثیر فوق‌العاده‌ای دارد.

بهترین زمان را برای انتشار پست‌هایتان درنظر بگیرید و معمولاً در همان ساعات فعالیت کنید. افراد زیادی مایل نیستند ساعت ۴ صبح پست یک لباس جدید ببینند! حتی اگر هم با چنین محتوایی مواجه شوند، احتمال بسیار کمی وجود دارد که تصمیم به خرید بگیرند. پیشنهاد می‌کنیم به فکر تهیه یک تقویم محتوا برای تعیین نوع مطلب و زمان انتشار آن‌ها در صفحه بیزنسیتان باشید.

چند تکنیک مهم در کپشن‌نویسی

  • مهم‌ترین نکته را در جمله اول کپشن قرار دهید.
  • از پرسیدن سوال یا Call To Action در انتهای کپشن غافل نشوید.
  • از اموجی‌ها استفاده کنید.
  • کپشن‌هایی با طول‌های مختلف را امتحان کنید تا ببینید مخاطب شما چه چیزی را بیشتر دوست دارد.

کامنت‌های مهم را پین کنید!

یکی از ویژگی‌های کمتر شناخته‌شده اینستاگرام، امکان پین کردن حداکثر سه کامنت در هر پست است. اگر می‌خواهید استفاده از کامنت‌ها را هم به‌عنوان یکی از روش های طبیعی افزایش فالور اینستاگرام در برنامه جذب فالور خود بگنجانید، چند راهکار برای شما وجود دارد.

یکی از گزینه‌ها، استفاده از نظرات پین‌شده برای ادامه‌دادن متن کپشن در قسمت نظرات است. این تکنیک به شما اجازه می‌دهد فرصت داستان‌سرایی دقیق‌تر و عمیق‌تری داشته باشید.

گزینه دیگر این است که نظرات مورد علاقه خود را از سایر کاربران پین کنید، به‌خصوص اگر این نظرات، تعامل زیادی در بخش Comments ایجاد کنند. روش‌های خلاقانه دیگری هم وجود دارد که با توجه به نوع صفحه و محتوای آن، می‌توانید برای افزایش فعالیت و تعامل در پیج خود، آن‌ها را پیاده‌سازی کنید.

پین کردن کامنت از روش های افزایش اینستاگرام

پیج اینستاگرامتان را در شبکه‌های دیگر تبلیغ کنید

ابتدا باید بگوییم که اینستاگرام فقط یکی از شبکه‌های اجتماعی است و اگر بین انتخاب سایت یا اینستاگرام مردد هستید، باید بگوییم که برای موفقیت خود، به هردوی آن‌ها نیاز دارید. یکی از بهترین روش های طبیعی افزایش فالور اینستاگرام ایجاد مسیری آسان برای دسترسی به صفحه شما است. اگر قبلاً در شبکه اجتماعی دیگری فالوور زیادی کسب کرده‌اید، یا بازدیدکنندگان زیادی در سایت خود دارید، صفحه اینستاگرام خود را به آن‌ها معرفی کنید.

شما می‌توانید برای این کار لینکی از پروفایل اینستاگرام خود را به اشتراک بگذارید و به دنبال‌کنندگان شبکه اجتماعی دیگر خود، دلیلی برای سرزدن به صفحه اینستاگرامتان ارائه دهید. (مانند یک کد تخفیف، رویداد یا مسابقه انحصاری اینستاگرام)

اگر به‌تازگی اکانت اینستاگرام خود را راه‌اندازی کرده‌اید، دقت داشته باشید پیش از آنکه اکانت را در جای دیگری تبلیغ کنید، حداقل  10 تا ۱۲ پست در آن بارگزاری کرده باشید.

لوکیشن کسب‌وکارتان را تگ کنید

اگر کسب‌وکار شما دارای یک مکان فیزیکی است، مطمئن شوید که آن را تگ کرده و مشتریان را نیز به انجام همین کار تشویق کنید. به این شکل کاربران شما می‌توانند روی لوکیشن آبی‌رنگ بالای پست‌ها کلیک کنند و تمام عکس‌ها و استوری‌‌های ارسال‌شده از فروشگاه، رستوران یا دفتر شما را مشاهده کنند. این کار می‌تواند به معرفی برند شما کمک بیشتری کند. در نهایت حساب اینستاگرامتان بیش از هر زمان دیگری دیده خواهد شد.

برخی از افراد برای دیده‌شدن بیشتر، از لوکیشن‌های مختلف برای پست‌های مختلف خود استفاده می‌کنند. دقت داشته باشید که در چنین شرایطی ممکن است اینستاگرام حرکت شما را ربات‌گونه تشخیص داده و صفحه‌تان را مشمول جریمه کند!

اکانت‌های مرتبط را دنبال کنید

دنبال کردن افراد مرتبط سبب می‌شود پست‌های مرتبطی با کسب‌وکار خود را ببینید و علاوه بر ایده‌یابی، در یک اجتماع کوچک از افراد هم‌فکر قرار بگیرید. برخی از این اکانت‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • مشتری‌ها
  • تأمین‌کننده‌ها
  • بیزنس‌های مشابه یا مرتبط
  • همکاران و کارمندان
  • کسانی که با آن‌ها در پست‌هایتان همکاری دارید
  • کسانی که در تصاویر شما دیده می‌شوند

تأثیر اینفلوئنسرها را دست کم نگیرید!

به گزارش Statista در سال ۲۰۲۱ ارزش اینفلوئنسر مارکتینگ در جهان چیزی حدود ۱۳.۸ میلیارد دلار ثبت شده است. این رقم اعجاب‌انگیز نشان می‌دهد مفهوم «ریش سفید» هنوز هم در میان انسان‌های سراسر جهان محبوبیت خود را حفظ کرده است!

از ریش سفیدان فضای مجازی برای تبلیغ کسب‌وکارتان کمک بخواهید تا میزان فالور و نرخ تعامل صفحه‌تان به‌طرز چشمگیری افزایش پیدا کند. لازم هم نیست حتما از اکانت‌هایی با فالورهای میلیونی کمک بگیرید. میکرواینفلوئنسرهای مرتبط با حوزه کاری خود را پیدا کنید و تبلیغات خود را به آن‌ها بسپارید.

با برندهای دیگر همکاری کنید

از تماس و همکاری با برندهای دیگر نترسید! یکی دیگر از روش های طبیعی افزایش فالور اینستاگرام، همکاری با برندها و بیزنس‌های محلی یا مرتبط است.

بهتر است صاحبان صفحاتی که میزان فالور تقریباً یکسانی با شما دارند را بیابید و سعی کنید از یکدیگر حمایت کنید تا تعداد فالورهای خود را افزایش دهید.

تعامل در استوری را فراموش نکنید

روزانه نیم میلیارد اکانت اینستاگرام از استوری استفاده می کنند و ۴۵ درصد از پربازدیدترین استوری‌ها مربوط به مشاغل هستند. طبق گفته اینستاگرام، از هر سه story، یک استوری منجر به پیام و تعامل مستقیم می‌شود. به همین دلیل، اگر دنبال یک روش قطعی برای افزایش Engagement در اینستاگرام هستید، فعالیت در قسمت استوری بهترین و مؤثرترین راه برای شما خواهد بود.

چرا نرخ تعامل پیج اینستاگرام اهمیت دارد؟

معمولاً برای کسب فالور جدید باید در قسمت Feed صفحات دیگر و Explore اینستاگرام اقداماتی انجام داده باشید. اما اگر مایلید در میان فالورهای فعلی خود بیشتر بدرخشید و دیده شوید، استوری تنها راه است.

تمامی الگوریتم‌های مختلف اینستاگرام در یک فرمول ساده خلاصه می‌شوند؛ هرچه نرخ تعامل یا Engagement صفحه شما بالاتر برود، توسط کاربران بیشتری دیده می‌شوید. در نتیجه احتمال فروش شما هم بالاتر خواهد رفت. پس از تکنیک‌های مختلف تعامل در استوری مانند پرسش سؤالات مختلف، استیکرهای تعاملی، استوری‌کردن پست جدید و استفاده از تصویر، ویدیو و … در تولید محتوا به هیچ عنوان غافل نشوید! هرچه تعامل صفحه شما بیشتر باشد، احتمال راه یافتن پست شما در اکسپلور هم بیشتر می‌شود.

استوری‌های مفید را هایلایت کنید

هایلایت‌کردن استوری‌ها در اینستاگرام به شما فرصتی می‌دهد تا برند خود را به افرادی که از پیج شما بازدید می‌کنند، معرفی کنید. بهتر است بخش Highlight را با انبوهی از اطلاعات و محتواهای عالی پر کنید تا به بازدیدکنندگان جدید نشان دهید که دقیقاً چرا باید بر روی گزینه Follow کلیک کنند.

اگر یک فروشگاه آنلاین دارید، اطلاعات زیر، محتواهایی هستند که می‌توانند برای کاربران اینستاگرامی در قسمت هایلایت‌ها جذاب و کاربردی باشند.

  • اطلاعات تماس
  • آدرس فروشگاه
  • رضایت مشتریان
  • کالکشن‌های فصلی یا مناسبتی
  • نحوه سفارش محصول
  • افتخارات
  • درباره ما
  • اعلام موجودی‌های صفحه

 تبلیغات کنید!

درواقع تبلیغات یک راه رایگان برای دریافت فالوور در اینستاگرام نیست؛ با این حال بدون شک، روش قدرتمندی برای دستیابی سریع به فالوورهای جدید خواهد بود!

تبلیغات به شما اجازه می‌دهد محتوای خود را در مقابل افرادی قرار دهید که در غیر این صورت، آن را نخواهند دید. بر خلاف خرید فالوور فیک، استفاده از تبلیغات اینستاگرام یک راه کاملاً منطقی و مؤثر برای به‌دست‌آوردن سریع فالوور واقعی اینستاگرام با یک سرمایه کوچک است.

همانطور که در بخش پرسونایابی بررسی کردیم، کافی‌ست مخاطبان خود را بر اساس موقعیت مکانی، جمعیت‌شناسی و حتی رفتارها و علایق کلیدی آن‌ها هدف قرار دهید و در صفحات مورد علاقه آن‌ها، برند و صفحه‌تان را تبلیغ کنید.

روش‌های تبلیغات مختلفی در اینستاگرام وجود دارد که در ادامه به چند نمونه از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • تبلیغات در پست اینستاگرام (عکس، ویدیو، اسلایدشو)
  • تبلیغات در استوری
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • تبلیغات در لایوهای مشترک
  • تبلیغات در بخش Shopping Ads
  • تبلیغات در IGTV

آنالیز و تحلیل داده‌ها را فراموش نکنید

یکی از مهم‌ترین فواید تبدیل اکانت از حالت عادی به اکانت بیزنسی، دسترسی به Insight پست‌ها است. ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام داده‌هایی درمورد میزان تعامل هر پست، پست‌های برتر، میزان کامنت و سیو و… در اختیار شما قرار می‌دهد.

شما همچنین می توانید اطلاعات جمعیت شناختی مربوط به فالوورهای خود، از جمله جنسیت، سن و مکان را پیدا کنید .بررسی منظم این داده‌ها می‌تواند به شما در شناسایی مناطقی که می‌توانید استراتژی خود را برای کمک به جذب فالوورهای بیشتر در اینستاگرام تنظیم کنید، کمک کند.

در نهایت می‌توان گفت اهمیت نرخ تعامل پیج اینستاگرام تا حدی زیاد است که آنالیز دیتا، مهم‌ترین قدم برای رشد پیج و فالورگیری طبیعی آن به‌حساب می‌آید.

معرفی چند ابزار حرفه‌ای آنالیز دیتا در اینستاگرام

اگرچه بخش Insight اینستاگرام می‌تواند تا حد زیادی به آنالیز و تحلیل رفتار کاربران در شبکه اجتماعی اینستاگرام کمک کند، با این حال امکانات مختلف برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های مکمل، می‌توانند نقش بسزایی در بهبود کسب‌وکار ما ایفا کنند.

ابزارهای خارجی زیادی در این زمینه وجود دارد که به‌دلیل پرداخت دلاری، نه تنها مقرون‌به‌صرفه نیستند بلکه فرآیند پرداخت پیچیده‌ای نیز برای کاربران ایرانی خواهند داشت. در ادامه با معرفی چند ابزار برای بررسی روند رشد فالورها و تحلیل داده‌های اینستاگرام همراه ما باشید.

آنالیز رشد فالورها و تحلیل داده های اینستاگرام

پلتفرم CoCo؛ ابزار همه‌کاره تحلیل دیتا

پلتفرم کوکو (Coco)، یک ابزار حرفه‌ای برای مدیریت و آنالیز صفحات اینستاگرامی است. علاوه بر قابلیت‌های Insight اینستاگرام، شما می‌توانید به کمک CoCo از میزان موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی خود در اینستاگرام نیز مطلع شوید.

هشتگ‌های برتر، ارائه بهترین زمان برای انتشار پست، نرخ تعامل هر صفحه و میانگین‌های مختلفی نظیر تعداد کامنت، تعداد لایک و تعداد پست روزانه از دیگر قابلیت‌های این پلتفرم ایرانی است. استفاده از CoCo برای سه اکانت اول رایگان است و برای دریافت و استفاده از قابلیت‌های بیشتر، نیاز به خریداری نسخه پریمیوم آن خواهید داشت.

ابزار نوین هاب؛ قابلیت‌هایی که احتمالاً نیاز خواهید داشت

پلتفرم نوین هاب یکی دیگر از ابزارهای ایرانی است که می‌تواند در آنالیز صفحات شما، بسیار کمک‌کننده باشد. این پلتفرم علاوه بر قابلیت‌های موجود در Insight اینستاگرام، قابلیت مدیریت پیام‌های دایرکت، زمان‌بندی انتشار محتوا و خروجی از کامنت‌ها را نیز برای کاربران خود فراهم کرده است.

آنالیز اینستاگرام ۹۸

سایت آنالیز اینستاگرام ۹۸ نیز بستری با قابلیت‌های مشابه است. این وبسایت با ارائه امکانات زیر، یکی از روش‌های مناسب دیگر برای آنالیز و تحلیل داده‌های Instagram به‌شمار می‌رود.

  • آمار لحظه‌ای از پیج اینستاگرام
  • ارائه گزارشات از گذشته، حال و پیش بینی‌هایی از آینده پیج
  • ایمیل‌کردن گزارشات
  • خروجی PDF تمامی آنالیزها
  • خروجی‌گرفتن از کامنت، لایک، فالوور و هشتگ‌ها به‌صورت اکسل
  • آنالیز رقبا در اینستاگرام و مقایسه آن‌ها
  • ارائه هشتگ‌های پربازدید

بهترین روش افزایش فالور اینستاگرام: ربات نباشید!

در این مطلب از پونیشا، با ۱۵ تکنیک مهم از روش های افزایش طبیعی فالور اینستاگرام آشنا شدیم. اجرای تمامی این تکنیک‌ها به دانش و زمان زیادی نیاز دارد؛ اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به علت مشغله زیاد، فرصت ندارید ندارید که خودتان پیج کاریتان را مدیریت کنید، می‌توانید با استخدام ادمین اینستاگرام از پونیشا، این کار را به فردی حرفه‌ای بسپارید.

 اگر هنوز هم با وجود مطالعه این مطلب سؤال می‌کنید چرا نباید از ربات برای افزایش فالور استفاده کرد؟بهتر است پاسخ را در یک جمله کوتاه برای شما خلاصه کنیم.

«بهترین روش برای افزایش طبیعی فالور در اینستاگرام، ایجاد تعامل با مخاطبان است.» زمانی که فالوور می‌خرید، در واقع مخاطبی ندارید که با او ارتباط بگیرید. زمانی هم که خودتان مانند یک ربات فعالیت می‌کنید، مجدداً به شکلی دیگر زنجیره ارتباط انسانی با کاربرانتان را قطع کرده‌اید. پس تمام توجهتان را بر روی رضایت کاربر بگذارید و ما به شما قول می‌دهیم با کمی صبر و فعالیت مداوم، کسب‌وکارتان را زیر و رو خواهید کرد!

اگر به دنبال توضیحات بیشتری برای رشد بیزنس خود هستید،  توصیه می‌کنیم  مقاله ما درباره ۰ تا ۱۰۰ راه اندازی کسب و کار اینترنتی را هم مطالعه کنید.

این مطلب از پونیشا چقدر برای شما مفید بود؟ آیا شما تابه‌حال تجربه خرید فالور یا لایک و کامنت فیک برای صفحات اینستاگرام خود داشته‌اید؟ شما هم داستانتان را برای ما و خوانندگان وبلاگ پونیشا تعریف کنید.

۴.۳/۵ - (۹ امتیاز)
دیدگاه‌ها

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

© تمام حقوق برای پونیشا محفوظ است.

Back To Top

This will close in 0 seconds