skip to Main Content
عکاسی صنعتی با عکاسی تبلیغاتی چه تفاوتی دارند؟

عکاسی صنعتی با عکاسی تبلیغاتی چه تفاوتی دارند؟

عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی برخلاف تصور بسیاری از افراد، با هم تفاوت‌هایی دارند. معمولاً افراد فکر می‌کنند این دو نوع عکاسی شبیه به یکدیگر هستند. اما باید بدانید که هدف عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی با یکدیگر متفاوت است. هرچند می‌توان گفت که عکاسی تبلیغاتی به نوعی زیرمجموعه عکاسی صنعتی است.

 هر کارفرمایی باید قبل از درخواست و سفارش پروژه عکاسی، با تفاوت عکاسی صنعتی با عکاسی تبلیغاتی آشنا باشد تا بتواند به درستی پروژه خود را به انجام برساند. در این مطلب قصد داریم به معرفی و تعریف این دو نوع عکاسی بپردازیم و سپس تفاوت عکاسی صنعتی با عکاسی تبلیغاتی را شرح دهیم.

عکاسی تبلیغاتی چیست؟

استفاده از عکس‌های تبلیغاتی می‌تواند فروش یک شرکت را چندین برابر کند اما قبل از آنکه بگوییم عکاسی تبلیغاتی چیست، ابتدا باید بدانید که منظور از محتوای تصویری به منظور فروش بیشتر چیست. همانطور که می‌دانید، برندها و شرکت‌های مختلف برای معرفی محصولات خود به مخاطبان باید از آن‌ها عکاسی کنند. سپس این عکس‌ها را در وبسایت، شبکه‌های اجتماعی و به طور کلی هر جایی که امکان دیده شدن داشته باشد، منتشر کنند.

نمونه عکاسی تبلیغاتی
نمونه عکس تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی عناصری دارد که آن را از سایر عکاسی‌ها متمایز می‌کند. یکی از مهم‌ترین عناصر اصلی عکاسی تبلیغاتی، ایده‌پردازی درست و اصولی است. علاوه بر ایده‌پردازی، چیدمان صحنه، خلاقیت هنری و تصویری، استفاده از نورپردازی باکیفیت، ترکیب رنگ‌ها و استفاده از دوربین عکاسی حرفه ای عناصری هستند که مهم‌ترین نقش را در عکاسی تبلیغاتی ایفا می‌کنند. یکی از اهداف این نوع عکاسی آن است که با استفاده از عناصر گفته شده به مخاطب حس استفاده از آن محصول را منتقل کند. در صورتی که این هدف انجام شود، مهم‌ترین دلیل استفاده از آن عکس اتفاق افتاده است. همانطور که از نام عکاسی تبلیغاتی پیداست، عکاسان این حوزه هنرمندانی هستند که با استفاده از خلاقیت، مهارت و هنر خود، حس محصول را به مخاطب منتقل کرده و سعی می‌کنند محصول را جذاب نشان دهند تا بتوانند احساسات ببینده را تحت تأثیر قرار دهند.

نمونه عکاسی تبلیغاتی از کوکاکولا

عکاسی صنعتی چیست؟

پس از شنیدن عکاسی صنعتی ممکن است فکر کنید منظور عکاسی از کارخانه و تجهیزات است. البته ممکن است که موارد ذکر شده نیز مشمول عکاسی صنعتی باشد، اما عکاسی صنعتی، فقط این نیست. یکی از دلایلی که عکاسی صنعتی و تبلیغاتی به جای یکدیگر استفاده می‌شوند، شباهت آن‌ها به یکدیگر است. عکاسی صنعتی نیز با هدف تبلیغات و فروش بیشتر انجام می‌شود اما آن جنبه‌های هنری برای انتقال حس را به آن شکلی که در عکاسی تبلیغاتی گفته شد، ندارد. عکاسان صنعتی نیاز به مهارت زیاد، درک عکاسی، تجهیزات پیشرفته و نورپردازی حرفه‌ای دارند. هدف اصلی از عکاسی صنعتی تبلیغ است، اما تمرکز عکاس کاملاً بر واقعیتِ محصول بوده و باید آن را به بهترین شکل و کامل‌ترین جزئیات نشان دهد.

عکاسی تبلیغاتی و صنعتی

تفاوت عکاسی صنعتی با عکاسی تبلیغاتی

تا اینجا گفتیم عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی چیست، حال راحت تر می‌توان تفاوت این دو را با یکدیگر متوجه شد. به زبان ساده‌تر می‌توان گفت عکاسی صنعتی تمرکز بسیار زیادی بر خود محصول دارد و آن را با تمام جزئیات به تصویر می‌کشد، در حالی که عکاسی تبلیغاتی بیشتر برای معرفی اجمالی محصول و انتقال حس آن به مخاطب انجام می‌شود.

حال اینکه کدام نوع برای کسب‌وکار مفیدتر است، کاملاً بستگی به هدف و البته نوع محصول دارد. در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

عکاسی صنعتی یا تبلیغاتی؟

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، کارفرما برای انتخاب نوع عکاسی باید به تفاوت‌های این دو دقت کند. اما توجه داشته باشید در صورتی که قصد شما توسعه کسب‌وکار و افزایش میزان فروش است بهتر است از هر دو سبک به‌طور همزمان و متناسب استفاده کنید. زیرا در امور تجاری نمی‌توانیم به‌طور قطعی بگوییم که کدام‌یک برای شما و کارتان بهتر است. این دو نوع عکاسی زمانی که با یکدیگر هم‌سو شوند می‌توانند تأثیر مضاعفی داشته باشند. به عنوان مثال می‌توانید از عکاسی تبلیغاتی برای جذب مخاطب استفاده کرده و عکس‌های صنعتی را هنگام فروش محصول، به او نشان دهید تا کاملا با محصولی که قصد خرید آن را دارد، آشنا شود.

جالب است بدانید که شرکت‌های بسیار موفق و بزرگ در سراسر دنیا، همیشه به دلیل تفاوت عکاسی صنعتی با عکاسی تبلیغاتی از هردوی آنها برای رسیدن به هدف و در نهایت سود بیشتر استفاده می‌کنند. عکاسی تبلیغاتی حس محصول شما را به زیباترین شکل منتقل کرده و عکاسی صنعتی نیز با نشان دادن جزئیات، چیستی و معرفی محصول بر مخاطب تأثیر خواهد گذاشت.

مزایای عکاسی برای کسب و کار

عکاسی از محصولات برای هر کسب‌وکاری ضروری است. بنابراین هر کارفرمایی که یک محصول فیزیکی داشته باشد، باید به فکر عکاسی از آن باشد. آشنایی با انواع عکاسی نیز یکی از ضروریات برای هر کسب‌وکاری محسوب می‌شود تا بتواند از میان آن‌ها یک یا چند مورد را انتخاب کند. اکنون که عکاسی تبلیغاتی و صنعتی و تفاوت‌های آن‌ها را شناختیم ، بهتر است با مزایای آن‌ها نیز آشنا شویم.

مزیت عکاسی برای کسب‌وکارها بر هیچ کسی پوشیده نیست. زیرا هر برندی باید محصولات خود را به مخاطب به بهترین شکل معرفی کند. این کار تنها با عکاسی خلاق از آن محصول امکان‌پذیر است. آن کالا باید با جزئیات به مخاطب نشان داده شود تا او ترغیب به خرید و استفاده از آن شود.

نمونه عکاسی صنعتی از ابزارها
نمونه عکاسی صنعتی

کسب‌وکارها می‌توانند با انتشار این عکس‌ها، محصولات و خدمات را به مخاطب معرفی کنند. بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا نیز از همین روش استفاده می‌کنند. البته خیلی از شرکت‌ها در کنار عکاسی تبلیغاتی و صنعتی، از محصولات فیلم هم می‌گیرند که این بخش دیگری از تبلیغات را شامل می‌شود و مخاطبان زیادی را جذب می‌کند.

کلام آخر

همانطور که خواندید، عکاسی از محصولات در راستای تبلیغات از اهمیت بسیاری برخودار است. بنابراین باید با انواع سبک‌های عکاسی آشنا شوید تا بتوانید انتخاب کنید چه نوعی از آن برای کار شما مناسب است. به همین دلیل در این مطلب تفاوت عکاسی صنعتی با عکاسی تبلیغاتی را شرح دادیم. این دو نوع عکاسی مهم‌ترین روش‌ها برای عکاسی از محصولات در راستای تبلیغات و فروش بیشتر هستند.

با توجه به آنچه گفته شد بازار هدف در صنعت عکاسی صنعتی در مقابل صنعت عکاسی تبلیغاتی متفاوت است. با این حال، شرکت‌هایی که به‌دنبال فروش محصولات خود هستند معمولاً از عکس‌های تبلیغاتی با مفهوم و داستان خاص استفاده می‌کنند تا بتوانند بیشترین تأثیر را بر مخاطب داشته و با آنها ارتباط برقرار کنند. اگر شما نیز می‌خواهید از محصولات خود عکس‌های باکیفیت بگیرید و فروش خود را چند برابر کنید، به خدمات عکاسی در پونیشا سر زده و با مشاهده نمونه‌کارهای عکاسان ماهر پونیشا، پروژه خود را به آن‌ها بسپارید.

۱.۵/۵ - (۲ امتیاز)
دیدگاه‌ها

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

Back To Top

This will close in 0 seconds