چرا طراحی لوگو برای هر سازمانی حياتی است؟
تقریبا همه کسبوکارها دارای یک لوگوی اختصاصی هستند که نشان دهندهی ارزشها و ويژگیهايش در بازار و در ميان عموم است. اما تمامی لوگوها اثربخشی مورد نظر را ندارند. طراحی لوگو اغلب نقش مهمی در بازاريابی سازمان و کسبوکارها در بازار رقابتی امروز ايفا میکند. در ادامه توضیح میدهیم که چطور طراحی لوگو، ارزش برند و کسبوکار شما را افزایش میدهد. اما قبل از آن بهتر است تعریفی از لوگو داشته باشیم.
لوگو چیست؟
لوگو (Logo) یک نماد یا نشانه گرافیکی است که انواع مختلفی از جمله تصویری، انتزاعی، نوشتاری و … دارد. لوگوها باید نماد شرکت شما باشند و داستان برند شما را در سادهترین حالت ممکن به مخاطب منتقل کنند، به همین دلیل است که طراحی حرفه ای لوگو اهمیت زیادی دارد. هرچه یک لوگو حرفهایتر طراحی شده باشد، تاثیر بیشتری روی مخاطب گذاشته و بیشتر در ذهن آنها میماند.
چرا هر سازمانی به یک لوگو نیاز دارد؟
دلایل زیادی وجود دارند که ضرورت طراحی لوگو را ثابت میکنند. در ادامه 4 مورد از این دلایل را ذکر خواهیم کرد. پس همراه ما باشید.
هويت برند
به گفته سايت بازاريابی marketectsinc، لوگو موثرترين ابزار برندينگ است تا بتوانيد هويت برند خود را در بازار بسازيد. اگر لوگوی شما بتواند پيامتان را به طور موثر و گيرا منتقل کند، کمک میکند براي کسبوکار خود هويتی منحصر به فرد خلق کنيد. فراموش نکنيد لوگوها بر روي تمامی ابزارهای بازاريابی از جمله وبسايت، کارت تجاری، نوشت افزار و بروشورها چاپ میشوند. با اين حضور گسترده، مخاطب کم کم به لوگوی شما و نهايتا به کيفيت بالای محصولات و خدمات وابسته میشود. پس لوگو قدرتمندترين روش خلق هويت برند باقی میماند.
شناخت
هر سازمان با هدف معرفي بيشتر محصولات به مشتريان بالقوه و بالفعل کار ميکند. شرکتها اغلب به دنبال شناساندن بیشتر استانداردهای بالاي خدمات و کالاهایشان هستند و تمايل دارند مشتريان (بالقوه و بالفعل) کسبوکارشان را جدی بگيرند. سايت clapboom میگويد لوگو نماد کسبوکار شماست و تعیین میکند که چطور شناخته شويد. لوگو در به رسميت شناختن محصولات و خدمات با کيفيت بالا نقشی اساسی بازی میکند.
علاوه بر این، يک لوگوي حرفهای در ايجاد حس اطمينان خاطر بين مصرفکنندگان نقش بسزایی دارد، همچنين به افزايش ارزش برند کمک میکند تا مصرفکنندگان بتوانند به سرعت آن را به ياد آورند. فراموش نکنيد وقتی مردم لوگوی شما را میبينند تجربه، احساس و سليقهی خودشان را نگاه میکنند.
حرفه ای بودن
مزيت ديگر لوگو اين است که رويکرد حرفهای برند شما در اجرای کسبوکارتان را نشان میدهد. اغلب مردم لوگويی با کيفيت بالا را به کيفيت خدمات آن شرکت ربط میدهند. بنابراين يک لوگوی حرفهای و گيرا در معنا بخشيدن به کسبوکار مهم است. همچنین این که از چه نوع لوگویی استفاده کنید، تاثیر زیادی در برداشت دیگران از شما خواهد داشت. بنابراین پیشنهاد میکنیم با انواع لوگو آشنا شوید.
پيشی گرفتن در رقابت
زمانی که لوگوی خود را طراحی کرديد، طرح حرفهای آن براحتی توجه مردم را جلب میکند. اين امر منجر به جذب سهم زيادی از بازار میشود. از آنجایی که مشتری کيفيت طراحی لوگو را با کيفيت محصولات و خدمات مرتبط میداند، لوگو بعنوان مزيتی رقابتی در بازار محسوب میشود. تمام بزرگان عرصهی جهانی از لوگو با هدف حفظ رقابت استفاده میکنند.
جمع بندی
لوگو صرفا يک “تصوير” نيست بلکه عنصر مهمی در مديريت شهرت کسبوکار شماست، که بايد تنها به وسيلهی طراحان حرفهای گرافيک و افراد متخصص در اين زمينه طراحی گردد. اگر شما نیز به دنبال طراحان حرفهای لوگو هستید، کافی است پروژه خود را در پونیشا ثبت کنید تا بهترین طراحان این حوزه، پیشنهاد کاری خود را برای شما ارسال کنند.