skip to Main Content
شدوبن (Shadowban) اینستاگرام چیست و چگونه می توان از آن خارج شد؟

شدوبن (Shadowban) اینستاگرام چیست و چگونه می توان از آن خارج شد؟

همانطور که می‌دانید، اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی بسیار قدرتمند و پر طرفدار است که هم اکنون بیش از یک میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان دارد. بنابراین طبیعی است که اینستاگرام الگوریتم‌ها و قوانین مختص به خودش را داشته باشد و تمام کاربرانش باید این قوانین را رعایت کنند. بدیهی است که در صورت نقض این قوانین توسط هر یک از کاربران، اینستاگرام برای کاربر متخلف جریمه‌ای را در نظر می‌گیرد که شدوبن شدن، یکی از آن‌ها است.

برخی از این جریمه‌ها می‌تواند به صورت کاهش بازدید حساب‌های کاربری و حذف پست‌های شما از اکسپلور اینستاگرام باشد. در این مقاله قصد داریم در مورد یکی از جریمه‌های اینستاگرام به نام شدوبن یا شادوبن (shadowban) صحبت کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا توضیح دهیم که شدوبن اینستاگرام چیست، به چه دلایلی اتفاق می‌افتد و راه‌های جلوگیری از آن را به طور کامل برای شما شرح دهیم. همچنین توضیح می‌دهیم که چگونه از شدوبن اینستاگرام خارج شوید؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم به هیچ عنوان این مطلب را از دست ندهید.

شدوبن (Shadowban) چیست؟

شدوبن یا به انگلیسی shadowban، به معنی “رفتن به سایه” است. شدوبن حساب کاربری اینستاگرام به معنی محدود شدن یا بلاک شدن اکانت کاربران است. شدوبن در واقع به پلتفرمی اشاره دارد که با حذف محتوای شما از اکسپلور و کاهش بازدید آن توسط سایر کاربران، اصطلاحا محتوای شما را محدود می‌کند. اگر پیج اینستاگرام شما شدوبن شود، هشتگ‌های پست‌هایتان از اکسپلور حذف می‌شود و دسترسی و نمایش پست‌های شما فقط به فالوورهایتان محدود می‌شود. بدیهی است که در چنین شرایطی، اینگیجمنت و رشد صفحه شما به شدت افت پیدا می‌کند.

دلایل شدوبن شدن در اینستاگرام چیست؟

همانطور که قبلا اشاره کردیم، اینستاگرام قوانین منحصر به فرد خود را دارد که هر کاربر موظف است تمام آن‌ها را رعایت کند. در صورت عدم رعایت هر یک از این قوانین، الگوریتم های اینستاگرام حساب کاربری شما را شناسایی و آن را مسدود می‌کنند. دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است باعث shadowban حساب کاربری شوند. در ادامه مهم‌ترین آن‌ها را بیان خواهیم کرد:

استفاده از ربات های فالووریاب و لایک

ربات‌های لایک یا جذب فالوور، معمولا یک لایک خودکار، کامنت خودکار و یا فالو و آنفالو را بدون محدودیت انجام می‌دهند. انجام فعالیت ربات‌ها در اینستاگرام، خلاف قوانین است و با آن برخورد می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم برای رشد صفحه و افزایش فالوور اینستاگرام خود، هرگز از ربات‌ها استفاده نکنید؛ اما اگر می‌خواهید از این ربات‌ها استفاده کنید، حتما توجه داشته باشید که از رباتی کمک بگیرید که بتوانید با ایجاد محدودیت‌ها و انجام تنظیمات در آن، تا حد امکان رفتار ربات را بیشتر به رفتار انسان‌ها نزدیک کنید.

اتصال به آی پی های مختلف

اینستاگرام روی تغییر IP کاربران بسیار حساس است. این مورد جهت حفظ امنیت شبکه و جلوگیری از سو استفاده هکرها و افراد سودجو در نظر گرفته شده است. اگر شما روزانه با چندین ای پی مختلف مربوط به کشورهای متفاوت،‌ وارد حساب کاربری خود در اینستاگرام شوید، اینستاگرام احتمال می‌دهد که حساب کاربری شما مشکل داشته باشد و به همین دلیل ممکن است آن را محدود کند.

استفاده نادرست و زیاد از هشتگ ها

استفاده نادرست از هشتگ ها

اگر در پست‌های خود از هشتگ‌هایی استفاده کنید که توسط اینستاگرام ممنوع اعلام شده‌اند، ممکن است پیج شما شدوبن شود. استفاده از هشتگ‌هایی که به موضوع پست شما ارتباطی ندارد هم می‌تواند باعث شدوبن شدن پیج اینستاگرام شما شود. توجه داشته باشید تعداد هشتگ‌هایی که می‌توانید در هر پست استفاده کنید، ۳۰ تا است. در صورت استفاده بیش از حد از هشتگ‌ها هم اینستاگرام اکانت شما را شدوبن خواهد کرد.

فعالیت های زیاد ناگهانی

در اینستاگرام، انجام هرگونه رفتار ربات گونه، خلاف قوانین است و منجر به محدود شدن اکانت شما خواهد شد. اگر در مدت زمان کمتر از یک ساعت، تعداد زیادی پست را لایک کنید یا تعداد زیادی کامنت در پست‌های مختلف بنویسید، الگوریتم‌های اینستاگرام شما را به عنوان ربات شناسایی کرده و با محدودیت‌های موقت اینستاگرام رو به رو خواهید شد. توجه داشته باشید محدودیت تعداد مجاز لایک‌ها در اینستاگرام، حداکثر ۳۵۰ لایک در یک ساعت است. بنابراین برای جلوگیری از این که اینستاگرام شما را ربات تشخیص دهد، طبیعی رفتار کنید.

فالو و آنفالو کردن بیش از حد

فالو و آنفالو کردن ناگهانی تعداد زیادی کاربر در یک ساعت هم درست مانند لایک‌های بیش از حد، رفتاری ربات گونه است. معمولا کاربران واقعی، به یکباره تعداد زیادی از صفحات را فالو یا آنفالو نمی‌کنند. برخی کاربران برای جذب فالوور، از روش فالو و آنفالو کردن پیج‌ها استفاده می‌کنند. این روش راه خوبی برای افزایش تعداد فالوورها نیست. با این وجود، بهتر است بدانید که تعداد مجاز فالو در هر ساعت برای اکانت‌های جدید، بین ۲۰ تا ۳۰ و برای اکانت‌های قدیمی حداکثر ۶۰ پیج است.

ریپورت شدن مکرر از سمت کاربران

اینستاگرام برای جلوگیری از نشر محتواهای غیر اخلاقی یا محتواهایی که باعث آزار سایر کاربران می‌شود، امکان ریپورت کردن اکانت‌ها را برای تمام کاربران خود فراهم کرده است. اگر محتوای پیج یا نوع رفتار و فعالیت شما غیر اخلاقی باشد و باعث ناراحتی تعداد زیادی از کاربران اینستاگرام شود، آن‌ها شما را ریپورت می‌کنند و این ریپورت شدن باعث می‌شود اینستاگرام شما را شدوبن کند.

انتشار پست و محتوای تکراری یا متضاد با قوانین اینستاگرام

برخی کابران جهت افزایش تعداد فالوورهای پیج خود، اقدام به گذاشتن کامنت‌های تکراری زیر پست‌ها می‌کنند و یا یک پست تکراری را در چند حساب کاربری مختلف منتشر می‌کنند. این کار نه تنها منجر به بیشتر دیده شدن پیج شما نخواهد شد، بلکه باعث می‌شود صفحه شما با محدودیت شدوبن مواجه شود و پیج شما افت شدیدی داشته باشد. همچنین انتشار پست‌هایی که برخلاف قوانین اعلام شده اینستاگرام باشد، می‌تواند منجر به محدود شدن پیج اینستاگرام شما شود.

راه های جلوگیری از شدوبن اینستاگرام چیست؟

برای اینکه ربات‌های اینستاگرام، دسترسی شما را در این شبکه اجتماعی محدود نکنند، لازم است نکاتی را بدانید و رعایت کنید. نکاتی که باید بدانید ساده است؛ فقط باید کارهایی که باعث شدوبن شدن اکانت شما می‌شود را انجام ندهید! اگر از ابتدای مقاله با ما همراه بوده باشید به تمام مواردی که باعث شدوبن در اینستاگرام می‌شود اشاره کردیم. نکات زیر را همیشه در نظر داشته باشید تا از شدوبن شدن در امان بمانید.

قوانین را نقض نکنید

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید رعایت کنید، عدم نقض قوانین اینستاگرام است. همانطور که پیش‌تر گفتیم، نقض قوانین اینستاگرام یکی از مهم‌ترین علل شدوبن شدن حساب‌های کاربری است. در برخی موارد ممکن است افراد محتواهایی را منتشر کنند که به طور صریح ناقض قوانین نباشد اما برای برخی گروه‌های حساس مضر محسوب شود. انتشار چنین محتواهایی هم ممکن است حساب کاربری شما را در معرض شدوبن قرار دهد.

رفتار ربات گونه نداشته باشید

الگوریتم‌های اینستاگرام نسبت به رفتارهای ربات گونه بسیار حساس هستند. شما به عنوان یک کاربر باید رفتار واقعی داشته باشید و شبیه ربات‌ها نباشید. استفاده از هشتگ‌های نامربوط، استفاده زیاد از هشتگ‌ها، فالو و آنفالو کردن ناگهانی، تعداد لایک و کامنت زیاد، نمونه‌هایی از رفتارهای ربات گونه هستند.

سعی کنید ریپورت نشوید

برای اینکه شدوبن نشوید، لازم است در انتشار پست‌ها محتاط باشید، پست‌های غیر اخلاقی منتشر نکنید و به دیگران توهین نکنید. موارد بالا می‌تواند باعث ریپورت یا بلاک شدن شما توسط سایر کاربران شود. اگر اکانت‌های زیادی حساب کاربری شما را بلاک یا ریپورت کنند، به احتمال زیاد شدوبن خواهید شد.

چطور بفهمیم شدوبن شدیم؟

اینستاگرام برای اکانت‌هایی که شدوبن می‌شوند، هیچ پیام اخطار یا اطلاع رسانی ارسال نمی‌کند. اما چطور باید بفهمیم پیج اینستاگرام ما شدوبن شده است؟ اگر پیج فعالی در اینستاگرام دارید و به صورت مستمر در آن تولید محتوا می‌کنید، با کم شدن ناگهانی بازدید‌های پست‌ها و استوری‌ها، می‌توان حدس زد که شما شدوبن شده‌اید. اما برای اطمینان لازم است موارد زیر را بررسی کنید:

تعداد بازدید پست‌های پیج

اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید تعداد بازدید پست‌های خود را مشاهده کنید. اگر در بخش بررسی تعداد بازدید پست خود، قسمتی تحت عنوان from explore قبلا وجود داشت و اکنون وجود ندارد یا عدد آن بعد از مدتی هنوز صفر است، به احتمال زیاد شدوبن شده‌اید.

با کمک یک هشتگ، پست ها را بررسی کنید

یک هشتگ خالی که خودتان ساخته‌اید را روی یک پست قرار دهید و بعد از گذاشتن هشتگ روی پست و آپلود کردن آن، وارد هشتگ شوید. اگر پست شما در این هشتگ وجود نداشت، یعنی پیج شما شدوبن شده است.

از سایت ها کمک بگیرید

سایت‌های زیادی وجود دارند که با کمک آن‌ها می‌توانید بفهمید حساب کاربری شما شدوبن شده است یا خیر! یکی از بهترین سایت‌ها برای بررسی شدوبن اینستاگرام، وبسایت تریبر (triberr.com) است. این وبسایت ابزاری ساده برای تست شدوبن است که فقط با زدن یک دکمه پیج شما را آنالیز کرده و نتیجه را به شما اعلام می‌کند.

بهترین روش خروج از شدوبن چیست؟

بهترین روش خروج از شدوبن چیست

اگر با روش‌های بالا پیج خود را بررسی کردید و به این نتیجه رسیدید که حساب کاربری اینستاگرام شما شدوبن شده است، نگران نباشید! در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین تکنیک‌های رهایی از شر shadowban اینستاگرام را به شما بگوییم.

تغییر حساب کاربری به یک حساب شخصی

یکی از کارهایی که می‌توانید برای خروج از شادوبن اینستاگرام انجام دهید، شخصی (private) کردن حساب کاربریتان است. این کار یک راه حل قطعی نیست، اما برای برخی از کاربران که شدوبن گریبان آن‌ها را گرفته است، تغییر حساب کاربری از بیزینس به پرسونال جوابگو بوده و به رفع مشکل آن‌ها کمک کرده است. در صورتی که این روش باعث خروج اکانت شما از شدوبن نشد، از روش‌های دیگر استفاده کنید.

مدت کوتاهی فعالیت نکنید

برای مدت کوتاهی حدود ۲ الی ۳ روز پست نگذارید. برای برخی کابران عدم فعالیت چند روزه باعث رفع محدودیت شدوبن اینستاگرام شده است. اگر می‌خواهید از این روش برای خروج از شدوبن اینستاگرام استفاده کنید، بهتر است در این مدت از گذاشتن کامنت هم خودداری کنید و بعد از گذشت این دوره به فعالیت خود ادامه دهید.

به اینستاگرام ایمیل بزنید

در اینستاگرام می‌توانید در صورت وقوع هر مشکلی، به پشتیبانی پیام دهید و برای رفع مشکل خود به آن‌ها درخواست دهید. برای این منظور می‌توانید از قسمت report a problem اقدام کنید. شما می‌توانید مشکل به وجود آمده را با ارسال ایمیل شرح دهید و درخواست خروج از Shadowban را داشته باشید.

جمع بندی

شدوبن اینستاگرام، حالتی است که در آن کاربر و حساب کابری او محدود شده و به اندازه قبل دیده نمی‌شود. در نتیجه تعامل پیج کاهش پیدا کرده و پیشرفت شما به شدت افت پیدا می‌کند. در این مقاله تمام مورادی که درباره Shadowban شدن اینستاگرام لازم است بدانید را توضیح دادیم و نکات لازم برای جلوگیری از شدوبن اینستاگرام و بهترین راه‌های خروج از شدوبن را به شما گفتیم.

حال که متوجه شدید شدوبن اینستاگرام چیست، بهتر است برای جلوگیری از وقوع چنین مشکلاتی به فکر استخدام ادمین اینستاگرام باشید تا به بهترین شکل پیج شما را مدیریت کند. ادمین می‌تواند به صورت منحصر به فرد برای شما به طراحی پست و استوری اینستاگرام بپردازد و با مدیریت درست اکانت شما از بلاک یا شادوبن پیجتان جلوگیری کند.

در صورتی که همچنان درباره شدوبن اینستاگرام سوالی دارید، می‌توانید در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید. همچنین در پونیشا بلاگ می‌توانید اطلاعات کامل‌تری درباره نحوه مدیریت اینستاگرام کسب کنید.

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)
دیدگاه‌ها

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

Back To Top

This will close in 0 seconds