skip to Main Content
علت ریزش ناگهانی فالوور در اینستاگرام چیست؟ + راه‌حل

علت ریزش ناگهانی فالوور در اینستاگرام چیست؟ + راه‌حل

ریزش فالوور اینستاگرام مسئله‌ای بوده که برای هر پیج کاری یا غیر کاری ممکن است رخ بدهد. این ریزش فالوور ممکن است به شکل ناگهانی یا در بازه زمانی طولانی مدت اتفاق بیفتد. ما در این مقاله سعی می‌کنیم هر دو حالت را بررسی کرده و متناسب با هر علت، یک راه‌حل اثرگذار به شما ارائه کنیم.

علت ریزش فالوور در اینستاگرام چیست؟

ریزش فالوور اینستاگرام ممکن است چندین علت داشته باشد. شما برای اینکه متوجه شوید علت اصلی ریزش فالوور در پیج‌تان چیست، بهتر است تمامی دلایل احتمالی را بررسی کرده و متناسب با دلایل افت پیج به اقدام برای بهبود بپردازید.

تمامی علت‌های ریزش فالوور اینستاگرام به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند:

  • دلایل مربوط به محتوا و کیفیت آن
  • دلایل مربوط به تعامل با مخاطبان

در ادامه، به ۱۲ علت ریزش فالوور در اینستاگرام می‌پردازیم.

۱- خرید فالوور فیک

یکی از خط قرمزهای اینستاگرام تقلب کردن است و برای همین الگوریتم‌هایش را طوری تنظیم کرده که اگر پیجی فالوور فعال نداشته باشد، نتواند رشد کند و دیده شود.

برخی از صاحبان پیج که تازه کارشان را شروع کرده‌اند، برای اینکه نشان دهند کاربران زیادی دارند، اقدام به خرید فالوور فیک می‌کنند که بدترین کار است.

تصویر یک ربات که در یک سوشال مدیا است

الگوریتم اینستاگرام برای بررسی جذابیت محتوای شما، به تناسب تعداد فالوورها و میزان فعالیت آن‌ها نگاه می‌کند.

اگر یک پیج برای مثال ۱۰۰ فالوور داشته باشد و میانگین کامنت هر پست، ۱۰ مورد باشد، نرخ تعامل شما ۱۰ درصد خواهد بود که از نظر اینستاگرام عدد مطلوبی است. حال اگر پیجی ۱۰۰۰ فالوور با میانگین ۱۰ کامنت در هر پست داشته باشد آن‌وقت نرخ تعامل ۱ درصد خواهد شد.

نرخ تعامل کاربران با میزان رشد پیج شما ارتباط مستقیم دارد. حال فالوورهای فیک که عمدتا حساب‌های کاربری غیر فعال هستند، عملا هیچ فعالیتی در پیج شما نخواهند داشت. همین موضوع باعث می‌شود فالوورهای فعال پیج شما را آنفالو کنند؛ چرا که متوجه تقلب و فیک بودن فالوورهای شما می‌شوند.

راه‌حل پیشنهادی پونیشا:

به‌جای خرید فالوور سعی کنید از طریق تولید محتوای جذاب و تبلیغات فالوور جذب کنید. اینگونه ریزش فالوورهای پیج‌تان به مراتب کمتر خواهد شد.

۲- جذابیت پایین تصاویر و کاور ویدیوها از نظر بصری

تصور کنید یک تبلیغ بسیار جذاب ساخته‌اید و آن‌را به‌شکل گسترده منتشر کرده‌اید و پس از آن کاربران جدید پیج شما را می‌بینند. اما با یک پیجی مواجه می‌شوند که از نظر زیبایی بصری، هیچ جذابیتی ندارد و هیچ نظمی از نظر طرح و رنگ‌بندی در آن دیده نمی‌شود. این مورد نه تنها باعث می‌شود اثربخشی تبلیغات‌ کمتر شود؛ بلکه باعث می‌شود ریزش فالوور بیفتد.

ظاهر اولیه پیج شما، دقیق به‌مانند لباسی است که بیرون از خانه می‌پوشید. مهم نیست شما چقدر دانش دارید یا اینکه چقدر در کارتان موفق هستید، دیگران ابتدا شما را از روی ظاهرتان قضاوت می‌کنند و سپس تصمیم می‌گیرند با شما ارتباط بگیرند یا خیر.

کاور ویدیو و ریلزها بسیار مهم هستند و همچنین باید برای هایلایت‌ها و استوری‌ها نیز یک قالب شکیل داشته باشید.

راه‌حل پیشنهادی پونیشا:

برای افزایش جذابیت پیج از نظر بصری، بهترین کار این است که یک تدوینگر حرفه‌ای برای ویدیوها و یک طراح گرافیست برای کاورها و طرح‌ها در تیم خود داشته باشید. البته می‌توانید با استفاده از سرویس پونیشا، این دو مورد را به‌شکل برون‌سپاری انجام دهید تا هزینه‌هایتان کاهش پیدا کند.

۳- شادوبن شدن توسط اینستاگرام

یک سوشال مدیا که محتوا در آن مسدود یا مخفی شده است

اگر کاربران، قوانین اینستاگرام را به درستی رعایت نکنند، آن‌ها را جریمه می‌کند. این جریمه به‌شکل سلسله مراتبی است و بدترین حالت جریمه، بلاک شدن توسط اینستاگرام است و پیج شما به‌صورت همیشگی از دسترس خارج خواهد.

یکی از جریمه‌ها شادوبن شدن است. اگر پیج شما توسط اینستاگرام شادوبن شود، پست‌های شما دیگر در اکسپلور به نمایش در نمی‌آیند و هشتگ‌های آن نیز حذف می‌شود و صرفا فالوورهای فعلی شما می‌توانند محتواهایتان را ببینند.

از زمانی که پیج شما توسط اینستاگرام شادوبن شود، میزان جذب فالوورهایتان به‌شدت کم می‌شود؛ طوری که خودتان ریزش فالوورها را به شکل محسوس متوجه می‌شوید.

چند دلیل شادوبن شدن توسط اینستاگرام:

  • استفاده از ربات‌های فالووریاب
  • استفاده بیش از حد و نادرست‌ از هشتگ‌ها
  • ریپورت شدن از طرف کاربران
  • فعالیت زیاد به شکل ناگهانی

نکته قابل این است که اینستاگرام به‌شکل مستقیم، شادوبن شدن پیج را به شما اطلاع نمی‌دهد، بلکه خودتان باید آن را متوجه شوید و برای رفع آن اقدام کنید.

ثبت پروژه پونیشا
راه‌حل پیشنهادی پونیشا:

برای اینکه متوجه شوید پیج شما شادوبن شده است یا خیر، پیشنهاد می‌کنیم مقاله از کجا بفهمم شادوبن شدم را مطالعه کنید. یکی از راه‌های خروج از شادوبن ایمیل زدن به اینستاگرام و درخواست خروج از شادوبن است. در مقاله گفته شده، به راه‌حل‌های دیگر نیز پرداخته‌ایم.

۴- تولید محتوای نامنظم و غیر منسجم

نظم و انسجام در انتشار محتوا هم برای کاربران و هم برای الگوریتم‌های اینستاگرام جذاب است. اگر مدتی به‌شکل منظم محتوای جذاب تولید کنید، فالوورهای شما بیشتر خواهند شد؛ اما از وقتی که این رویه را کنار بگذارید و هر چند وقت یکبار محتوا منتشر کنید، کاربران دیگر رغبتی برای دنبال کردن پیج شما نخواهند داشت و برای همین پیج شما را آنفالو می‌کنند.

تولید منظم و منسجم محتوا نیازمند موارد زیر است:

  • سیستم برنامه‌ریزی
  • وجود افراد متخصص
  • تقویم تولید محتوا

در ابتدا ساختن چنین سیستمی زحمت و هزینه‌ی بالایی برای شما خواهد داشت اما ازآن‌جایی‌که روند انتشار محتوا منظم می‌شود، کاملا ارزشش را دارد.
راه‌حل پیشنهادی پونیشا:

با استخدام ادمین اینستاگرام وظایف مربوط به ساخت تقویم تولید محتوا و انتشار منظم محتوا را برون‌سپاری کرده و شما صرفا روی روند فعالیت‌ها نظارت داشته باشید.

۵- تعامل نداشتن با فالوورها و عدم پاسخگویی به کاربران

یک مرد ایستاده که با دو دستش دیس لایک کرده و لوگوی اینستاگرام روی لباسش است

اگر یک پیج تجاری داشته باشید و در کوتاه‌ترین زمان به سوالات کاربران و دایرکت‌ها پاسخ ندهید نه تنها فالوورهای شما ریزش می‌کنند؛ بلکه فروش و درآمد شما به طرز چشم‌گیری کاهش پیدا می‌کند.

حالت ایده‌آل این است که کامنت‌ها و دایرکت‌ها را زیر ۲ ساعت پاسخ دهید. پاسخگویی سریع، نشان از توجه شما به کاربرانتان است.

حال تصور کنید قصد خرید یک محصول دارید و از طریق دایرکت یک سوال می‌پرسید و جواب سوالتان را ۳ روز بعد دریافت می‌کنید، در این صورت چقدر احتمال دارد از آن پیج خرید کنید؟ احتمالا خیلی کم. پس اگر می‌خواهید دچار ریزش فالوور نشوید، زمان پاسخگویی به سوالات کاربران را به زیر ۲ ساعت برسانید.

راه‌حل پیشنهادی پونیشا:

اگر پیج کوچکی دارید می‌توانید هر ۲ ساعت پیج‌تان را چک کنید تا به سوالات پاسخ دهید. اگر پیج بزرگی دارید یا اینکه زمان کافی برای رسیدگی سریع به دایرکت‌ها و کامنت‌ها ندارید، بهترین کار استخدام یک ادمین است که می‌تواند تنها وظیفه‌اش پاسخگویی به دایرکت‌ها و کامنت‌ها باشد.

۶- استفاده بیش از حد از هشتگ‌ها

هشتگ‌ها با این هدف ساخته شده‌اند که کاربران بتوانند با جستجوی یک هشتگ مثلا #آموزش_تولیدمحتوا بتوانند همه‌ی محتواهایی که به این موضوع مرتبط هستند را پیدا کنند. حال اگر در کنار این هشتگ، ۲۰ هشتگ دیگر نامرتبط اضافه کنید، الگوریتم‌های اینستاگرام محتوای شما را به دنبال کنندگان این هشتگ نشان نمی‌دهد؛ چرا که الگوریتم اینستاگرام حس می‌کند محتوای شما به آن هشتگ نامرتبط است.

از طرفی استفاده بیش‌ازحد از هشتگ، پست شما را از نظر بصری نازیبا می‌کند و به کاربران این حس را القا می‌کند که محتوای اسپم تولید می‌کنید، در نتیجه پیج شما را آنفالو می‌کنند.

راه‌حل پیشنهادی پونیشا:

پیشنهاد می‌شود که برای هر پست حداکثر ۳ الی ۵ هشتگ استفاده کنید. همچنین هشتگ‌های مورد استفاده کاملا باید به محتوای پست شما مرتبط باشند تا اثربخشی خودشان را ایجاد کنند.

۷- آنالیز نکردن و بررسی نکردن مداوم عملکرد پیج

یک مرد ذره بین به دست که در حال آنالیز میزان رشد است و یک ضربدر بزرگ روی تصویر است

بخش insight پیج اینستاگرام، داده‌های بسیار ارزشمندی در اختیار شما قرار می‌دهد. برای مثال از طریق این بخش می‌توانید متوجه شوید کاربران به کدام محتوای شما علاقه بیشتری نشان داده‌اند، یا اینکه کدام پست‌ها و ریلزها، بیشترین فالوور را برای شما به ارمغان آورده‌اند. بی‌توجهی به این بخش یعنی بی‌توجهی به فالوورها و مشتریان. طبیعی است اگر رفتار کاربران‌ را به صورت مداوم تحلیل نکنید، دچار ریزش فالوور شوید.

راه‌حل پیشنهادی پونیشا:

یک روز در هفته را برای آنالیز و بررسی پیج تعیین کرده و به این فکر کنید که چطور می‌توانید با ارتقای محتوا، فالوورهای بیشتری جذب کنید. در همین راستا پیشنهاد می‌کنیم این مقاله ارزشمند را مطالعه کنید: آنالیز پیج اینستاگرام به زبان ساده

۸- ارائه محتوا با موضوعات سیاسی، دینی و توهین آمیز

معمولا در هر پیجی، فالوورها طیف مختلفی از عقاید و باورها را دارند. اگر موضوع پیج شما سیاسی و مذهبی نیست، بهتر است که در خصوص این موارد تا جای ممکن اظهارنظر نکنید و صرفا بر اساس هدف پیج‌تان فعالیت کنید.

برای مثال اگر در پیج آنلاین‌شاپ خود بیایید درباره‌ی عقاید دینی صحبت کنید، ممکن است فالوورهایی که با عقیده‌ی شما موافق نیستند از پیج‌تان خارج شوند.

راه‌حل پیشنهادی پونیشا:

اگر علاقه‌ی زیادی به اظهار نظر درباره‌ی موضوعات سیاسی و دینی دارید، بهتر است که آن‌ها را در پیج شخصی‌ خودتان منتشر کنید تا مشکلی برای پیج تجاری شما به‌وجود نیاید.

۹- استفاده از روش‌های نامناسب برای جذب فالوور

برخی از افراد وقت و حوصله کافی برای جذب فالوور ارزشمند صرف نمی‌کنند و صرفا به دنبال راه‌های میانبر برای جذب فالوور هستند. اجازه دهید خیلی رک یک حقیقت را به شما بگوییم: اگر نمی‌خواهید صرفا از طریق تولید محتوا فالوور جذب کنید، صرفا یک میانبر در اختیار دارید و آن‌ هم تبلیغات به شکل گسترده و مداوم است. بجز تبلیغات، تقریبا اکثر راه‌های جذب فالوور صرفا موقتی بوده و باعث ریزش فالوور می‌شوند.

دو روش رایج و نامناسب برای جذب فالوور وجود دارد که پیشنهاد می‌کنیم از آن‌ها استفاده نکنید:

روش فالو و آنفالو: فالو آنفالو یکی از روش‌های قدیمی برای افزایش فالوور در اینستاگرام است که در آن کاربر، تعدادی حساب کاربری دیگر را فالو می‌کند و سپس بعد از مدتی آنها را آنفالو می‌کند. هدف از این کار این است که کاربرانی که فالو شده‌اند، متقابلاً کاربر اول را فالو کنند و بدین ترتیب تعداد فالوورهای او افزایش یابد.

اگرچه فالو انفالو می‌تواند در کوتاه‌مدت به افزایش تعداد فالوورها کمک کند، اما معایب متعددی نیز دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

  • غیرطبیعی بودن: اینستاگرام به طور مداوم در حال مبارزه با فعالیت‌های غیرطبیعی در این پلتفرم است و فالو انفالو یکی از این فعالیت‌ها محسوب می‌شود. اگر اینستاگرام متوجه شود که شما در حال فالو انفالو هستید، ممکن است حساب شما را شادوبن کند یا حتی مسدود کند.
  • عدم تعامل واقعی: فالوورهایی که از طریق فالو انفالو به دست می‌آیند، معمولاً تعامل واقعی با شما ندارند و به محض اینکه آنها را آنفالو کنید، احتمال اینکه شما را آنفالو کنند نیز زیاد است و سبب ریزش فالوور می‌شود.
  • تلف کردن وقت: فالو انفالو می‌تواند یک کار بسیار وقت‌گیر و خسته‌کننده باشد، به خصوص اگر بخواهید آن را به صورت دستی انجام دهید.

دختری با ذره بین که اخبار را روی گوشی هوشمند چک می کند. مفهوم انتشار اخبار جعلی و اطلاعات غیرواقعی

استفاده از ربات‌های اینستاگرام: ربات‌های اینستاگرام برنامه‌‌هایی هستند که به طور خودکار می‌تواند اقداماتی نظیر لایک کردن پست گذاشتن، کامنت گذاشتن، دنبال کردن کاربران و ارسال دایرکت را در اینستاگرام انجام دهد. با این حال، استفاده از ربات‌ها معایبی نیز دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

  • احتمال شادوبن شدن: همانطور که گفتیم اینستاگرام مخالف فعالیت‌های غیر طبیعی است. اگر اینستاگرام متوجه شود که شما از ربات استفاده می‌کنید، ممکن است باعث شادوبن شدن یا مسدود شدن حساب شدن شما به‌صورت موقت یا دائم شود.
  • کاهش تعامل واقعی: تعاملی که توسط ربات‌ها ایجاد می‌شود، تعامل واقعی محسوب نمی‌شود زیرا کاربران متوجه می‌شوند یک ربات برای آن‌ها کامنت گذاشته است. فالوورهایی که از طریق ربات به دست می‌آیند، معمولاً تعامل واقعی با شما ندارند.
  • عدم کیفیت: همه ربات‌های اینستاگرام از کیفیت یکسانی برخوردار نیستند و برخی از آنها ممکن است به درستی کار نکنند یا حتی به حساب شما آسیب برسانند.

راه‌حل پیشنهادی پونیشا:

جذب فالوور باکیفیت و درآمدزا نیازمند صرف وقت، انرژی و هزینه است. اگر خودتان منابع کافی برای انجام این کار ندارید، بهتر است این وظیفه را به یک ادمین اینستاگرام واگذار کنید.

۱۰- جذب فالوور غیر هدف‌مند

معمولا جذب فالوور غیر هدف‌مند از طریق تبلیغات غیر هدف‌مند اتفاق می‌افتد. فالوورهایی که علاقه‌ای به محتوا و محصولات شما ندارند کاملا طبیعی است که از پیج شما خارج شوند.

برای درک بهتر این موضوع برای شما یک مثال می‌زنیم: فرض کنید ما یک پیج داریم که درباره‌ی دیجیتال مارکتینگ صحبت می‌کند، حال می‌آییم در پیج‌هایی با موضوع طراحی و گرافیک تبلیغ می‌کنیم (احتمالا به‌دلیل هزینه پایین تبلیغ).

کاربران شاید بخاطر کنجکاوی و جذابیت اولیه پیج‌ را فالو کنند اما پس از مدتی دیگر محتوای پیج‌ را دنبال نمی‌کنند؛ زیرا دیگر علاقه‌ای به محتوای پیج ندارند.

همچنین فالووری که به محتوای شما علاقه نداشته باشد، احتمالش کم است که از خدمات یا محصولات شما استفاده کند

راه‌حل پیشنهادی پونیشا:

صرفا به دنبال جذب مخاطبان هدف‌مند باشید. کیفیت یک فالوور از کمیت آن مهم‌تر است. اینفلوئنسرهای مرتبط با حوزه کاری خودتان را پیدا کرده و به آن‌ها درخواست تبلیغ بدهید.

۱۱- تولید محتوا به شکل اسپم

یک دختر پشت لپ تاپ که در حال دریافت محتوای اسپم است

منظور از تولید محتوای اسپم، انتشار بیش از حد محتوا اعم از پست و استوری نامرتبط در پیج شماست. حتی اگر محتوای ارزشمند تولید می‌کنید نباید به اندازه‌ای باشد که برای کاربران آزاردهنده باشد.

راه‌حل پیشنهادی پونیشا:

بررسی کنید متناسب با پیج‌تان چه تعداد پست و استوری در هفته مناسب است. می‌توانید برای این مورد از یک مشاور اینستاگرام کمک بگیرید.

۱۲- افت محتوا و جذابیت آن از نظر کیفی (تکراری شدن)

تکراری شدن محتوا یک اتفاق رایج میان پیج‌های اینستاگرام است. در واقع صاحبین پیج متوجه می‌شوند که محتوای پیج خیلی روتینی و تکراری شده و دیگر جذابیت گذشته را برای مخاطبان ندارد. ریزش فالوور در اثر افت محتوا معمولا در بازه زمانی بلند مدت اتفاق می‌افتد.

راه‌حل پیشنهادی پونیشا:

برای جلوگیری از به‌وجود آمدن این اتفاق سعی کنید همیشه با ترندهای جذاب روز همراه باشید و در کنار آن از روش‌های خلاقانه برای تولید محتوا استفاده کنید. در همین راستا پیشنهاد می‌کنیم مقاله ایده برای تولید محتوا در اینستاگرام را مطالعه کنید.

دلیل اصلی ریزش فالوور در اینستاگرام چیست؟

اصلی‌ترین دلیل ریزش فالوور در اینستاگرام ارائه نکردن محتوای جذاب و تعامل نداشتن با مخاطبان است.

محتوا: فالوورها فقط به یک دلیل پیج‌تان را فالو کرده‌اند و آن‌ هم محتوای پیج شماست. اگر این محتوا افت کند فالوورها کم کم ریزش می‌کنند. طوری که خودتان به‌شکل محسوس متوجه این قضیه خواهید شد.

تعامل با مخاطبان: اینستاگرام یک شبکه‌اجتماعی تعاملی است. اگر با دنبال‌کنندگان پیج تعاملی نداشتی باشید و به سوالاتشان پاسخ‌گو نباشید، طولی نخواهد کشید که سراغ پیج رقبا و همکارانتان خواهند رفت.

علت ریزش ناگهانی فالوور اینستاگرام

دلایلی که پیش از این برای ریزش فالوور در اینستاگرام اشاره کردیم، بیشتر مواردی هستند که در بازه بلند مدت اتفاق می‌افتند. اما گاهی اوقات این ریزش فالوور به‌شکل ناگهانی و سریع اتفاق می‌افتد که در این قسمت می‌خواهیم علت آن را بررسی کنیم.

تبلیغات زیاد در بازه زمانی کوتاه

زمانی که به‌شکل گسترده اقدام به تبلیغ کنید، فالوورهای زیادی جذب خواهید کرد. با توجه به اینکه ریزش فالوور پس از تبلیغ تا مقداری طبیعی است، وقتی که حجم تبلیغات زیاد باشد این ریزش فالوور محسوس‌تر می‌شود.

اگر پیج‌تان محتوای جذابی دارد و تبلیغ‌تان نیز اصولی است، نیازی به نگرانی در این باره نیست. همچنین پیشنهاد می‌کنیم این محتوا را مطالعه کنید: بهترین زمان برای تبلیغات در اینستاگرام

تغییرات الگوریتم اینستاگرام

گاهی‌ اوقات علت ریزش ناگهانی فالوور، آپدیت‌های الگوریتم اینستاگرام است که به شکل دوره‌ای اتفاق می‌افتد. الگوریتم اینستاگرام شدیدا به تقلب و فالوورهای فیک حساس است. اگر به شکل غیر طبیعی فالوور جذب کنید یا محتوا تولید کنید، با یک آپدیت الگوریتمی، دچار ریزش سنگین فالوور خواهید شد.

چگونه از ریزش فالوور جلوگیری کنیم؟

در این قسمت از مقاله‌ قصد داریم راه‌حل‌هایی را به شما ارائه کنیم که باعث می‌شوند ریزش فالوور به حداقل برسد. البته همیشه به یاد داشته باشید که ریزش فالوور تا اندازه‌ای طبیعی است.

مفهوم رشد فالوور در اینستاگرام که کنار آن یک زن آبپاش گلدان در دست دارد و لوگوی اینستاگرام روی نمودار رشد است

روش‌های جلوگیری از ریزش فالوور اینستاگرام:

۱- فالوور فیک نخرید و صرفا به دنبال فالوور واقعی و هدف‌مند باشید.

۲- تولید محتوا را به‌شکل منظم و مطابق تقویم تولید محتوا انجام دهید.

۳- برای جذاب نگه داشتن محتوا برنامه داشته باشید.

۴- یک ادمین اینستاگرام استخدام کنید تا به کامنت‌ها و دایرکت‌ها در زمان کوتاهی پاسخ دهد.

۵- همیشه به دنبال ایده‌های خلاقانه برای محتوا باشید و سعی کنید با ترندهای روز همراه شوید.

۶- سعی کنید محتوای شما ارزش افزوده بیشتری نسبت به پیج رقبا و همکاران شما داشته باشد.

حرف آخر: جلوگیری از ریزش فالوور اینستاگرام نیازمند یک برنامه مداوم است

برخی از صاحبان پیج، به محض اینکه پیج‌شان رشد کرد، دیگر آن را به حال خود رها می‌کنند و دچار ریزش فالوور می‌شوند. ازآن‌جایی‌که فعال بودن و تولید محتوای منظم و جذاب یک امر ضروری است پیشنهاد می‌کنیم که این وظایف را برون‌سپاری کرده و شما صرفا ناظر باشید.

ادمین‌های حرفه‌ای پونیشا آماده هستند تا در این مسیر همراه شما باشند.

شاید نیاز شما به سادگی پاسخگویی به دایرکت‌ باشد یا شاید هم به سختی مدیریت تبلیغات، در پونیشا می‌توانید به طیف بزرگی از ادمین‌ها با مهارت‌های مختلف دسترسی داشته باشید.

منابع مورد استفاده: sproutsocial.com

به این مقاله امتیاز دهید
دیدگاه‌ها

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

Back To Top

This will close in 0 seconds