skip to Main Content
فریلند، بزرگ‌ترین دورهمی فریلنسرهای ایران

فریلند، بزرگ‌ترین دورهمی فریلنسرهای ایران

دومین همایش آموزش اصول فریلنسینگ و خوداشتغالی در ۲۸ و ۲۹ شهریور در حالی در منطقه آزاد انزلی برگزار شد که با استقبال بیش از ۱۵۰۰ شرکت‌ کننده روبرو شد.

پذیرش شرکت‌گنندگان راس ساعت ۹ صبح روز ۲۸ شهریور شروع شد و با اینکه صفی طولانی‌ جلوی در ورودی تشکیل شده بود در فرصت کوتاهی همه پذیرش شدند و قبل از شروع برنامه‌ها با قهوه، شیرینی و چایی پذیرایی شدند.

پذیرایی رویداد به عهده‌ی کافه رئیس و قنادی اشهدی بود. در این دو روز تعداد ۲۵۰۰ فنجان قهوه سرو شد و ۲۲۰ کیلو نیز شیرینی نوش جان شد.

برنامه‌‌ی سخنرانی‌ها در سالن  A همانند سال پیش با صحبت‌های نیما نورمحمدی، موسس پونیشا شروع شد. اولین اتفاق جالب بعد از پرسیدن این سوال اتفاق افتاد؛ «چه کسانی از خارج از گیلان آمدند؟» بالا رفتن دست‌های بیشتر از ۸۰ درصد از حضار نشان‌دهنده‌ی این بود که مشابه فریلند گذشته بیشترِ تعداد شرکت‌ کنندگان از خارج از استان گیلان میهمان فریلند بودند و حتی دو روزه بودن رویداد نیز باعث کم شدن این نسبت و تعداد نشده بود.

برنامه‌های دو روز فریلند امسال شامل ۱۰ سخنرانی آموزشی، ۸ کارگاه انتقال تجربه، ۲ پنل تخصصی در مورد پادکست فارسی و یک پنل درباره‌ی موضوعات مرتبط با فریلنسینگ بود.

برنامه‌های روز اول و دوم فریلند مطابق زمان‌بندی شروع شد و به صورت همزمان سخنرانی‌ها در سالن A و کارگاه‌ها در سالن B  ادامه یافت.

 

سالن نمایشگاهی فریلند امسال با حضور بیش از ۴۰ کسب و کار و استارتاپ فرصت خوبی برای شرکت‌کنندگان بود تا با اتفاقات و محصولات این حوزه بهتر آشنا شوند. غرفه‌ی پونیشا نیز در میانه‌ی نمایشگاه محیطی برای استراحت شرکت‌کنندگان داشت.

با حمایت‌های پونیشا و تلاش‌های وحید رجب‌لو بنیانگذار استارت‌آپ توانیتو؛ در فریلند امسال شرکت‌ کنندگان دارای معلولیت و توان‌یاب بیشتری در رویداد شرکت کردند. هدف ما ارائه‌ی فرصت‌های برابر برای همه‌ی افراد جامعه است و امیدواریم در رویدادهای بعدی این روند بهتر شود.

کمپین «فریلند سبز» و «ماگتو بیار» هم با شعار به همراه داشتن لیوان، ماگ یا قمقمه‌ی شخصی در رویداد تلاش کرد که از تولید زباله‌ی غیر ضروری بیشتر جلوگیری کند.

 

 

در طول این دو روز شرکت‌کنندها با انتشار نظرات و اتفاقات مرتبط با رویداد در شبکه‌های اجتماعی هشتگ فریلند را ترند کردند. براساس گزارشی که سایت واکاویک در این مورد منتشر کرد، در مجموع ۱۲۵۳ نفر ۷۰۹۲ توییت با هشتگ فریلند کردند و این هشتگ ۲۶۶۶۰۰۲ بار بازدید داشته است.

نظرات شما برای ما مهم است

اگر در فریلند امسال شرکت کردید لطفا این نظرسنجی را پر کنید تا ما بهتر با نقطه نظرات شما در مورد رویداد مطلع شویم و بتوانیم رویدادهای بعدی را بهتر از قبل برگزار کنیم. از بابت زمانی که صرف پر کردن این نظرسنجی می‌کنید از شما ممنونیم.

برای مشاهده‌ی همه‌ی عکس‌های رویداد می‌توانید آلبوم تصاویر فریلند ۹۸ را ببینید و برای دریافت فایل ارائه‌‌ی سخنرانی و کارگاه‌ها می‌توانید از این لینک اقدام کنید.

برگزاری رویداد فریلند با این استقبال خوب و برنامه‌های متنوع بدون تلاش‌های شبانه‌روزی تک تک اعضای تیم فریلند و پونیشا امکان‌پذیر نبود. به امید رویداد‌ها و تجربه‌های بزرگ و جدیدتر. 

 

 

به زودی ویدیوهای سخنرانی و کارگاه‌ها در دسترس شما قرار خواهد گرفت که از طریق شبکه‌های اجتماعی پونیشا و فریلند اطلاع‌رسانی خواهد شد. پس ما را در تلگرام، توییتر و اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاه‌ها
  1. سلام این همایش ها و نشستون تو تهران اطزاف تهران مثلا کرج برگزار نمیشه ما هم بتونیم بیام لطفا بیشتر و بهتر در مورزد این همایشها اطلاع رسانی کنید

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

Back To Top

This will close in 0 seconds