skip to Main Content
محتوای بنیادی یا کرنر استون (Cornerstone) چیست؟

محتوای بنیادی یا کرنر استون (Cornerstone) چیست؟

کرنر استون یا محتوای بنیادی، روشی برای انتشار و پیاده‌سازی استراتژی محتوا در سایت است. این روش، قوانین و قواعد ساده و مهمی دارد که باید در تولید محتوا رعایت شود. محتواهای بنیادین شامل بهترین و مهم‌ترین مقالات وبسایت شما هستند؛ یعنی همان صفحات یا پست‌هایی که می‌خواهید در موتورهای جستجو، بالاترین رتبه را داشته باشند. این مقالات از نظر سئو برای وبسایت‌ها ارزش بسیار زیادی دارند؛ بنابراین بهتر است توجه ویژه‌ای به آن‌ها شود.

در این مقاله با ما همراه باشید تا به شما بگوییم Corner stone چیست، چه ویژگی‌هایی دارد و اهمیت آن در سئو چیست؟ همچنین تفاوت محتوای corner stone و pillar page را به شما توضیح ‌می‌دهیم. با ما همراه باشید تا هر آنچه باید در مورد محتوای کرنر استون بدانید را در اختیارتان قرار دهیم.

محتوای کرنر استون چیست؟

قبل از هرچیز، اگر با مفاهیم تولید محتوا آشنا نیستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما پیش از ادامه این پست، درباره انواع محتوا مطالعه کنید. همان‌طور که می‌دانید، بازاریابی محتوا نقش زیادی در موفقیت و پیشرفت کسب و کار شما دارد. بنابراین آشنایی با روش‌های تولید محتوا می‌تواند به شما در این مسیر کمک زیادی بکند.

عبارت Cornerstone یا سنگ بنا، در لغت به معنای یک چیز ضروری و پایه و اساس اصلی است که همه چیز بر اساس آن ساخته خواهد شد. محتواهای سنگ بنا یا همان کرنر استون، در واقع همان محتواهای پایه‌ای وبسایت شما هستند. به عبارت دیگر، محتواهایی که در وبسایت شما بیشترین اهمیت را دارند و ستون اولیه سایر محتواها محسوب می‌شوند را محتوای کرنر استون می‌نامیم. مقالات کرنر استون (محتوای شاخص) عموما مقالاتی طولانی هستند و بهترین و جامع‌ترین داده‌ها را در خصوص یک موضوع معین ارائه می‌دهند. گوگل از مقالات کرنر استون به عنوان چیزی برای مشخص کردن محور اصلی فعالیت وبسایت شما استفاده می‌کند. بنابراین توجه داشته باشید که این مقالات باید برای پوشش موضوع‌هایی مرتبط با فعالیت وبسایت شما نوشته شوند.

ویژگی های محتوای کرنر استون

علت نام گذاری بعضی مقالات به عنوان کرنر استون، ویژگی‌هایی است که این مقالات دارند. به طور کلی مقالات بنیادی دارای چهار ویژگی اصلی هستند:

  • پایه و سنگ بنای سایر محتواها هستند.
  • کارایی آن‌ها اهمیت بیشتری نسبت به حجم محتوا دارد. به عبارت ساده‌تر، در این صفحات کارآمد بودن و کیفیت محتوا یا صفحه، اهمیت بسیار بیشتری نسبت به کمیت و حجم محتوا دارد.
  • لینک سازی قوی دارند؛ همان‌طور که قبلا گفتیم، محتواهای بنیادی، اصلی‌ترین محتوای وبسایت هستند بنابراین عموما این صفحات از تمامی صفحات اصلی وبسایت لینک داخلی دریافت می‌کنند.
  • موضوع آن‌ها برای افراد این حوزه بسیار جذاب و مهم است.

اهمیت محتوای کرنر استون در سئو

اهمیت محتوای کرنر استون در سئو

یک محتوای بنیادی می‌تواند به شما در گرفتن رتبه بهتر در کلمات کلیدی که جستجوی بالایی دارند و رقابت در آن‌ها سخت است، کمک کند. همانطور که می‌دانید، گرفتن رتبه در کلمات کلیدی مهم گاها ممکن است بسیار دشوار باشد. محتوای بنیادی می‌تواند نقش بسیار کارآمدی را در فضای جستجوی رقابتی ایفا کند. زمانی که شما تعداد زیادی مقاله در مورد موضوعاتی مشابه در وبسایت خود منتشر می‌کنید، لازم است به گوگل بگویید که کدام یک از آن‌ها اهمیت بیشتری دارد. بنابراین وجود محتوای شاخص در هر نوع استراتژی محتوا، نقش بسیار مهمی دارد.

اهمیت محتوای کرنر استون به قدری زیاد است که می‌توان گفت اصلی‌ترین هدف از انتشار آن‌ها، بالا بردن رتبه سایت در موتورهای جستجو است. اخیرا افرونه Yoast SEO ابزار جدیدی را ارائه کرده است که به شما کمک می‌کند محتواهای بنیادی وبسایت خود را بهینه سازی کنید. با کمک این افزونه سئو، می‌توانید یک محتوای شاخص را در بازبینی پست‌ها فیلتر کنید تا ببینید چه تعداد لینک‌های داخلی به آن اشاره کرده است.

زمانی که از خدمات سئو صحبت می‌شود، لینک سازی نقش سرنوشت سازی در مشخص کردن نقشه سایت شما دارد. بنابراین با پیوندهایی که به درستی هدف گذاری شده‌اند، ‌می‌توانید به بهترین شکل ممکن، کاربران حاضر در وبسایت خود را به سمت هدفی مشخص راهنمایی کنید.

تشخیص محتوای کرنر استون در سایت

تا اینجا با مفهوم محتوای کرنر استون و ویژگی‌های آن‌ها آشنا شدیم. اما چطور می‌توان یک مقاله یا صفحه بنیادی در وبسایت را تشخیص داد؟ همانطور که می‌دانید،‌ مفهوم و طرح محتوای بنیادین سایت بسیار مهم و ارزشمند است. یکی از راه‌های تشخیص این که یک مقاله در وبسایت شما بنیادی است یا خیر، استفاده از افزونه یواست سئو است. همچنین اگر می‌خواهید مقاله‌ای را به عنوان مقاله بنیادین نشانه گذاری نمایید، این افزونه می‌تواند به شما در ایجاد یک ساختار بهینه و لینک سازی دقیق کمک کند.

البته بدون استفاده از این افزونه هم می‌توانید محتوای بنیادی وبسایت خود را تعین کنید. همان‌طور که قبلا گفتیم، محتوای کرنر استون، مهم‌ترین و پایه‌ای ترین مقاله وبسایت شما در مورد یک موضوع است. برای درک بهتر، این مورد با کمک مثال زیر توضیح می‌دهیم.

فرض کنید می‌خواهیم در یک دسته محتوا، مقاله کرنر استون را تعیین کنیم. دسته مقالات ما، مقالات سئو تکنیکال است. در این دسته، هم مقاله سئو تکنیکال چیست اهمیت زیادی دارد هم مقاله آموزش سئو تکنیکال! به نظر شما کدام مقاله باید به عنوان مقاله بنیادی انتخاب شود؟ برای اینکه صفحه کرنر استون را انتخاب کنید، باید این سوال را از خود بپرسید که یک مخاطب با دانش صفر در این زمینه نیاز دارد کدام مقاله را اول بخواند؟ با طرح این سوال متوجه می‌شوید کدام یک از این مقالات می‌تواند به عنوان مقاله کرنر استون انتخاب شود. در این مثال، مقاله‌ی سئو تکنیکال چیست، مقاله اصلی است و می‌تواند به عنوان پایه و اساس سایر مقالات انتخاب شود.

تفاوت corner stone و pillar page

تفاوت corner stone و pillar page

اگر قبلا با مفاهیم سئو آشنا شده باشید، حتما پیلار پیج و محتوای خوشه‌ای برای شما نام‌های آشنایی هستند. اگر با این مفاهیم آشنایی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله content cluster چیست را مطالعه کنید. پیلار پیج و کرنر استون دو مفهوم نزدیک به هم اما متفاوت هستند. در هر دو نوع این محتواها، ما به نوعی یک مقاله اصلی (یک دسته مقاله) داریم و تعدادی مقاله جزئی و مرتبط که از آن‌ها به هم لینک می‌دهیم. اما کرنر استون‌ها مقالاتی هستند که زیربنای اصلی یک دسته محتوا محسوب می‌شوند و عموما تعدادشان در یک وبسایت کم است. اهمیت این مقالات به قدری زیاد است که حتما باید در منو یا فوتر سایت به آن‌ها لینک داده شود. کانتنت کلاسترها در واقع دسته‌ای محتوا در یک موضوع هستند و پیلار پیج، یک محتوای پایه برای کانتنت کلاستر است. توجه داشته باشید که اهمیت پیلار پیج به اندازه کرنر استون‌ها نیست.

مراحل ساخت محتوای کرنر استون

برای ایجاد محتوای کرنر استون ایده‌ال، باید از گام‌های زیر کمک بگیرید تا بهترین نتیجه را از محتوای بنیادی خود دریافت کنید. این گام‌ها نکاتی ساده اما کلیدی هستند که با رعایت تمام آن‌ها در کنار هم می‌توانید به بهترین عملکرد برسید.

تعیین کلمات کلیدی

در قدم اول برای ایجاد یک محتوای بنیادین، باید به کلمات کلیدی‌ که می‌خواهید در آن‌ها رتبه بگیرید فکر کنید. به این نکته توجه داشته باشید که مقالات کرنر استون باید برای رقابتی‌ترین کلمات کلیدی شما بهینه شده باشند. بنابراین حتما پیش از هر کاری، در مورد کلمات کلیدی مناسب تحقیقات لازم را انجام دهید.

انتخاب بهترین مقاله

در گام بعدی، باید بهترین پست را انتخاب کنید. تمام پست‌هایی که از نظر کلمات کلیدی بهینه شده‌اند را بازبینی کنید و پایه‌ای‌ترین و اساسی‌ترین پست را به عنوان محتوای کرنر استون انتخاب کنید.

بازنویسی محتوای کرنر استون

در گام سوم، لازم است محتوای انتخابی خود را باز نویسی کنید. در بازنویسی مقاله باید محتوا را ارتقا دهید و آن را از نظر سئو بهینه کنید. با توجه به اینکه مقالات کرنر استون عمدتا مقالاتی جامع و طولانی هستند، لازم است زمان کافی برای مطالعه دقیق آن را در نظر بگیرید. توجه داشته که طولانی بودن این مقالات نباید باعث سردرگمی و بی‌حوصلی خوانندگان شما شود. پس دقت داشته باشید که با استفاده از عناوین متعدد و جذاب، خواننده را تا پایان مقاله با خود همراه کنید.

یک نکته کلیدی در نوشتن مقالات بنیادی، داشتن یک ایده فوق العاده است. به این ترتیب می‌توانید مقاله را بسط دهید و اطمینان پیدا کنید که مطالب ذکر شده در مقاله، جذاب و به روز هستند. در نگارش این مقالات باید توجه داشته باشید که همواره لازم است مقاله خود را در بازه‌های زمانی منظم، به روز کنید.

بهینه سازی سایر پست ها

در گام چهارم، لازم است به سراغ سایر مقالات وبسایت بروید. توجه داشته باشید که صرفا با به‌روزرسانی و بازنویسی مقاله کرنر استون نمی‌توانید در صدر نتایج گوگل قرار بگیرید. در ساختار یک وبسایت، همه چیز به هم وابسته است. پس وقتی صحبت از بهینه سازی مقالات می‌شود، یعنی باید تمام مقالات شما بهینه شده باشند. توجه داشته باشید هدف ما با بهینه سازی سایر پست‌ها، ایجاد ارزش و در نهایت انتقال ارزش‌ها به صفحه کرنر استون است. بنابراین در این گام لازم است پست‌هایی که موضوع آن‌ها مشابه مقاله کرنر استون است را شناسایی کنید و آن‌ها را با توجه به تیترهای به کار برده شده در مقاله کرنر استون، بهینه سازی کنید.

لینک سازی

در گام آخر باید به گوگل بفهمانید که مقاله بنیادین شما همواره مهم‌ترین مقاله در این موضوع در وبسایت شما است. این کار را باید با لینک سازی از سایر مقالات به مقاله بنیادین انجام دهید. توجه داشته باشید که یک لینک سازی موفق فقط با اتصال پیوندها به کلمات به دست نمی‌آیند. کراولرها برای شناخت بهتر محتوای کرنر استون باید بتوانند لینک‌ها را به درستی دنبال و مقاله بنیادی شما را پیدا کنند. بنابراین باید دقت داشته باشید که با ایجاد عناوین کلی و تقسیم آن‌ها به عنوان‌های جزئی‌تر، یک ساختار صحیح برای صفحه مورد نظرتان ایجاد کنید.

جمع بندی

کرنر استون یک تکنیک بسیار موثر در سئو سایت است و استفاده از آن در سایت‌هایی که مقالات زیادی دارند، ضروری است. اگر از این تکنیک در وبسایت خود استفاده نمی‌کنید، باید بدانید که گوگل هیچ کدام از مقالات وبسایت شما را به عنوان مقاله اصلی تشخیص نمی‌دهد و به هیچ کدام نگاه ویژه‌تری نخواهد داشت. اما هنوز هم دیر نشده! با کمک راه کارهایی که در این مقاله گفتیم، می‌توانید مقالات بنیادی خود را در هر دسته بندی به گوگل معرفی کنید و جهش قابل توجهی در نتایج جستجوی گوگل داشته باشید. همچنین برای آشنایی بیش‌تر با انواع خدمات تولید محتوا می‌توانید به پونیشا بلاگ مراجعه کنید.

حال که با محتوای کرنر استون و ویژگی‌های آن آشنا شدید؛ خوش حال خواهیم شد که تجربه‌های خود در این زمینه را با ما به اشتراک بگذارید. آیا تا به حال در بحث بازاریابی محتوایی خود از Cornerstone استفاده کرده‌اید؟

۴.۴/۵ - (۷ امتیاز)
دیدگاه‌ها

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

Back To Top

This will close in 0 seconds