skip to Main Content
معرفی ۱۰ وبسایت برتر طراحی لوگو برای کسب‌وکارهای نوپا

معرفی ۱۰ وبسایت برتر طراحی لوگو برای کسب‌وکارهای نوپا

در میان کسب‌و‌کارهای نوپا، یکی از عناصر اساسی و مهم در موفقیت، طراحی یک لوگوی حرفه‌ای و جذاب است. لوگو به‌عنوان نماد برند شما، می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر روی شناخت و محبوبیت برند شما داشته باشد. در این مقاله، به معرفی ۱۰ سایت برتر طراحی لوگو برای کسب‌وکارهای نوپا خواهیم پرداخت که با استفاده از آن‌ها می‌توانید لوگوی مناسبی برای کسب‌وکار خود طراحی کنید.

آیا وب‌سایت‌های طراحی لوگو برای کسب‌وکارهای نوپا مناسب هستند؟

طرح گرافیکی از لوگو کنوا، wix و adobe express روی پس زمینه سبز
استفاده از وب سایت طراحی لوگو آنلاین یک راه حل مقرون به صرفه برای کسب‌و‌کارهای نوپاست.

استفاده از وب‌سایت‌های طراحی لوگو برای کسب‌وکارهای نوپا که به دنبال راه‌حلی سریع، آسان و مقرون‌به‌صرفه برای طراحی لوگو هستند، بسیار مناسب است. با این حال، این وب‌سایت‌ها ممکن است برای کسب‌وکارهایی که به لوگویی پیچیده و کاملاً سفارشی نیاز دارند، مناسب نباشند. همچنین، خروجی نهایی این وب‌سایت‌ها گاهی اوقات از نظر اصالت و کیفیت با لوگوهای طراحی‌شده توسط طراحان حرفه‌ای قابل رقابت نیست.

در صورتی که کسب‌وکار شما نیاز به لوگویی با جزئیات زیاد، مفهومی خاص و یا متناسب با یک استراتژی برندینگ مشخص دارد، توصیه می‌شود با یک طراح گرافیک حرفه‌ای همکاری کنید؛ اما اگر به دنبال راه‌حلی اولیه برای راه‌اندازی کسب‌وکار خود هستید و یا بودجه محدودی دارید، وب‌سایت‌های سازنده لوگو می‌توانند گزینه بسیار مناسبی باشند.

بهترین ابزارها و وب‌سایت‌های طراحی لوگو برای کسب‌و‌کارهای نوپا

در ادامه به معرفی ۱۰ وب‌سایت برتر سازنده لوگو برای کسب‌وکارهای نوپا می‌پردازیم که هرکدام ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فردی را ارائه می‌دهند.

۱. Adobe Express

اسکرین شات از محیط سایت adobe express
adobe express قابلیت‌های متعددی برای طراحی یک لوگوی رضایت بخش در اختیارتان قرار می‌دهد.

Adobe Express

به دلیل داشتن چندین گزینه برای ایجاد لوگو، در صدر فهرست بهترین ابزارهای رایگان ساخت لوگو قرار گرفته است. اولین گزینه مرور مجموعه ای از قالب ها، انتخاب مورد نظر خود و سفارشی سازی آن است. همچنین این امکان را به شما می‌دهد تا لوگویی را از ابتدا ایجاد کنید.

یکی از وجوه تمایز این انعطاف‌پذیری، امکان بارگذاری منابع شخصی شماست؛ قابلیتی که در نسخه‌ی رایگان Canva وجود ندارد. علاوه بر آن، امکان استفاده از تصاویر adobe stock و یا حتی بهره‌گیری از مولد متن به تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی (Adobe Firefly) برای خلق تصاویر نیز فراهم شده است. با وجود این، تصور سناریویی که کسی بخواهد از یک تصویر هوش مصنوعی در طراحی لوگو استفاده کند، دشوار است.

به‌طور کلی، قالب‌ها و آیکون‌های ارائه شده در Adobe Express نسبتاً ساده هستند.

۲. Canva

اسکرین کپچر از بخش طراحی لوگو سایت Canva
سایت Canva با محیط ساده و قالب‌های متنوع، برای طیف وسیعی از کاربران مناسب است.

Canva یک مجموعه‌ی کامل از ابزارهای طراحی آنلاین است که کاربردی فراتر از صرفاً ساخت لوگو دارد. در حالی که بسیاری از این ابزارها شاید برای کسی که فقط به دنبال ساخت لوگو است جذابیت نداشته باشند، کنوا می‌تواند به دلیل گزینه‌های گسترده‌ی شخصی‌سازی که نسبت به سایر موارد این لیست ارائه می‌دهد، به‌عنوان انعطاف‌پذیرترین ابزار رایگان ساخت لوگو انتخاب شود.

برخلاف برخی ابزارها که با پرسیدن چند سوال سعی می‌کنند به طور جادویی طرحی مناسب برای شما ایجاد کنند، کنوا رویکردی مبتنی بر قالب در پیش گرفته است. این رویکرد به شما امکان می‌دهد سبک مورد علاقه‌ی خود را انتخاب کنید. اما انعطاف‌پذیری کنوا به همین جا ختم نمی‌شود. شما می‌توانید به جای استفاده از قالب‌ها، به صورت آزاد طراحی کنید و اشکال، متن و سایر عناصر را به آن اضافه نمایید.

با این وجود،  اگر مطمئن نیستید به دنبال چه چیزی هستید، ممکن است حتی ندانید از کجا شروع کنید و اگر هم ایده‌ی اولیه‌ای داشته باشید، پیدا کردن آن در این حجم از قالب‌ها دشوار باشد.در صورت نیاز به گزینه‌های بیشتر، می‌توانید با پرداخت هزینه از مجموعه‌ی وسیع‌تری از عناصر پریمیوم استفاده کنید، اما نسخه‌ی رایگان نیز امکانات قابل توجهی در اختیار شما قرار می‌دهد. با این حال، یک محدودیت در نسخه‌ی رایگان وجود دارد؛ شما نمی‌توانید لوگویی با پس‌زمینه‌ی transparent ایجاد کنید و این قابلیتی است که باید برای آن هزینه پرداخت کنید.

۳. Wix Logo Maker

اسکرین کپچر از محیط سایت طراحی لوگو Wix
وب سایت Wix با هوش مصنوعی به شما در طراحی لوگویی مناسب نیازهایتان کمک می‌کند.

Wix Logo Maker یک وب‌سایت اختصاصی برای طراحی لوگو است که توسط پلتفرم محبوب Wix توسعه یافته است. این وب‌سایت با استفاده از هوش مصنوعی، به شما کمک می‌کند تا با پاسخ به چند سوال ساده در مورد کسب‌وکار خود یا نوشتن پرامپت در هوش مصنوعی آن، لوگویی متناسب با نیازهایتان دریافت کنید. Wix Logo Maker طیف وسیعی از قالب‌های لوگو را ارائه می‌دهد و امکان ویرایش و شخصی‌سازی آن‌ها را نیز فراهم می‌کند.

Wix طیف گسترده ای از پیشنهادات برای آیکون ها، رنگ ها و فونت ها را برای شروع کار در سبک های مختلف ارائه می دهد. این برای افراد مبتدی مفید است زیرا به شما امکان می دهد چندین روش مختلف را که می‌تووانید برای لوگوی خود در نظر بگیرید، مشاهده و ارزیابی کنید.

پس از انجام این کار، لوگوی سفارشی خود را دریافت خواهید کرد که سپس می‌توانید آن را ویرایش کنید تا به شکل دلخواه درآید. هنگامی که کارتان تمام شد، می‌توانید فایل های تصویری را دانلود کنید. البته برای دریافت فایل با رزولوشن بالا باید هزینه‌ای را پرداخت کنید.

۴. Hatchful

اسکرین کپچر از محیط سایت Hatchful
Hatchful یک سایت طراحی لوگو محبوب و کاربردی توسعه داده شده توسط Shopify است.

اگر به دنبال سریع‌ترین راه برای ساخت یک لوگوی ساده هستید و در عین حال به فایل‌های خروجی با اندازه‌های مختلف (به خصوص برای شبکه‌های اجتماعی) نیاز دارید، Hatchful از شرکت Shopify بهترین گزینه رایگان برای شماست. Hatchful برخلاف بسیاری از رقبا، مجموعه‌ای عالی از فایل‌های از پیش آماده شده را به صورت رایگان ارائه می‌دهد. این مجموعه شامل نسخه‌هایی از لوگوی شماست که قبلاً در ابعاد مناسب برای پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی و یک فایل PNG با کیفیت بالا (همراه با حالت شفاف – که ایده‌آل است) اندازه‌گیری شده‌اند.

استفاده از Hatchful بسیار آسان است. شبیه Wix و Tailor Brands، با پاسخ به چند سوال اولیه درباره کسب‌و‌کار خود شروع می‌کنید و سپس چند لوگوی پیشنهادی را مشاهده می‌کنید که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. با این حال، سطح سفارشی‌سازی در Hatchful نسبتاً پایین است. شما فقط می‌توانید آیکون، فونت و رنگ را تغییر دهید و امکان ویرایش فاصله یا سایر عناصر طراحی وجود ندارد.

۵. Ucraft Logo Maker

اسکرین کپچر از سایت Ucraft
سایت Ucraft یک ویرایشگر طراحی لوگو مناسب برای ایجاد یک لوگو از ابتدا تا انتها است.

Ucraft Logo Maker مناسب افرادی است که می‌خواهند لوگوی خود را از ابتدا بسازند و به دنبال انبوهی از گزینه‌های آماده نیستند. این ابزار در واقع یک ویرایشگر برداری ساده با تعداد محدودی شکل، فونت و آیکون است که می‌توانید آن‌ها را با هم ترکیب کرده و به دلخواه حرکت دهید.

برخلاف سایر ابزارهای ساخت لوگو که با الگوها و راهنمایی‌های گام به گام کار می‌کنند، Ucraft نیازمند کمی دانش اولیه در زمینه طراحی است. به عبارت دیگر، اگر هنگام خواندن پاراگراف قبل مجبور شدید برای «ویرایشگر برداری» به دنبال معنی بگردید، احتمالاً این ابزار برای شما مناسب نیست.

ایجاد لوگو با Ucraft زمان بیشتری می‌برد. با این حال، مزیت بزرگی که در تست ما به دست آمد این است که می‌توانید عناصر را به دلخواه تراز و تغییر اندازه دهید. این ویژگی به شما امکان می‌دهد لوگویی با ظاهری متعادل‌تر ایجاد کنید. گرچه گزینه‌ها نسبتاً ابتدایی هستند، استفاده از ابزار همچنان بسیار آسان است. رابط کاربری ساده به شما امکان می‌دهد به راحتی همه چیز را پیدا کنید و جابه‌جایی عناصر جلو و عقب نیز کاملاً واضح است.

۶. Looka

 

اسکرین کپچر از سایت طراحی لوگو Looka
Looka با استفاده از هوش مصنوعی از میان طیف وسیعی از سبک‌های مختلف، لوگوهای مناسب با نیازتان را پیشنهاد می‌دهد.

Looka یک ابزار آنلاین تعاملی برای طراحی لوگو است که از قدرت هوش مصنوعی بهره می‌برد. برای شروع کار با Looka، تنها کافیست پس از مراجعه به وب‌سایت، نام شرکت خود را وارد کرده و بر روی دکمه‌ی «شروع» کلیک کنید. سپس از شما خواسته می‌شود تا حوزه‌ی کاری خود را انتخاب نمایید، مثلاً مشاوره، رستوران، زیبایی و غیره.

پس از انتخاب حوزه‌ی کاری، باید حداقل پنج لوگو را به‌عنوان الهام برای طراحی لوگوی خود در اختیار Looka قرار دهید. در مرحله‌ی بعد، می‌توانید پالت رنگی مورد علاقه‌ی خود را انتخاب کرده و اطلاعات بیشتری درباره‌ی شرکتتان ارائه دهید. در نهایت، نمادهای مورد نظر خود را برای لوگو انتخاب کنید یا این کار را به هوش مصنوعی Looka بسپارید.

استفاده از هوش مصنوعی در طراحی، با توجه به امکان انتخاب از میان طیف وسیعی از سبک‌های خلاقانه، روزبه‌روز محبوب‌تر می‌شود. Looka در ابتدا ۱۲ لوگو به شما پیشنهاد می‌دهد، اما امکان بارگذاری ایده‌های بیشتر نیز وجود دارد. پس از انتخاب لوگوی مورد علاقه‌ی خود، Looka شما را به صفحه‌ی ویرایشگر منتقل می‌کند تا پیش از دانلود، تغییرات نهایی را اعمال نمایید. امکان دانلود لوگو با هزینه‌ی ۲۰ دلار وجود دارد و یا می‌توانید با پرداخت حق اشتراک سالانه‌ی ۹۶ دلار، به مجموعه‌ای کامل از المان‌های برند (شامل سربرگ‌ها، آیکون‌های شبکه‌های اجتماعی، فاکتورها و غیره) دسترسی پیدا کنید.

۷. LogoMakr

اسکرین کپچر از سایت طراحی لوگو LogoMakr
سایت LogoMakr گزینه‌های بسیار متنوعی برای طراحی و شخصی سازی لوگو در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

LogoMakr با ارائه چندین روش متنوع برای ساخت لوگو، به گزینه‌ای قدرتمند در میان ابزارهای رایگان تبدیل شده است. شما می‌توانید با استفاده از هوش مصنوعی لوگوی خود را طراحی کنید، از میان قالب‌های آماده یکی را انتخاب کنید و یا با استفاده از یک فضای کاری خالی، لوگوی خود را کاملاً از ابتدا خلق نمایید. این رویکرد سوم شبیه به Ucraft’s Logo Maker است، اما LogoMakr ابزارها و گزینه‌های بسیار بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد. علی‌رغم افزایش چشم‌گیر قابلیت‌ها، رابط کاربری این نرم‌افزار همچنان کاربرپسند و کاملاً شهودی باقی مانده است.

همچنین مجموعه‌ای غنی از فونت‌ها برای انتخاب وجود دارد و این تنوع، دست شما را در شخصی‌سازی لوگو باز می‌گذارد.البته جای خالی امکان استفاده از گرادینت (سایه از روشن به تیره) در کنار رنگ‌های تخت، کمی احساس می‌شود؛ اما با توجه به مجموعه‌ی چشمگیر قابلیت‌های دیگر، می‌توان از این مورد چشم‌پوشی کرد.

این سایت به تازگی امکان استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت لوگو را برای کاربران خود فراهم کرده است. به این صورت که هوش مصنوعی تعدادی سوال در مورد نام برند، نوع کسب‌و‌کار و سبک لوگو مد نظرتان و چند فاکتور طراحی دیگر سوال کرده و شروع به طراحی لوگوی شما می‌کند.

با وجود همه‌ی این مزایا، یک محدودیت در نسخه‌ی رایگان LogoMakr وجود دارد. در این نسخه تنها امکان دانلود نسخه‌ی نسبتاً کوچک (یک فایل PNG با ابعاد ۲۵۰ پیکسل) از طرح نهایی‌تان را دارید. اگر می‌خواهید لوگو را با ابعاد بزرگ‌تر یا به صورت SVG و PDF با کیفیت بالا دانلود کنید، باید هزینه‌ی ۲۱ دلاری آن را پرداخت نمایید.

۸. Tailor Brands

اسکرین کپچر از سایت طراحی لوگو tailor brands
سایت Tailor Brands بدون نیاز به کاری از سمت کاربر، با پرسیدن چند سوال ساده شروع به طراحی لوگو می‌کند.

 

Tailor Brands برای افرادی که نمی‌خواهند در میان انبوهی از قالب‌ها به دنبال لوگوی ایده‌آل برای برند خود بگردند، مناسب است. این ابزار با پرسیدن «نام برند» شروع می‌کند و سپس از شما می‌خواهد که بین لوگوی مبتنی بر آیکون، متن یا حروف ابتدایی انتخاب کنید. در مرحله بعد، تلاش می‌کند تا سبک طراحی مورد نظر شما را با انتخاب سه مورد از مجموعه‌ی نسبتاً محدودی از گزینه‌ها (و باید حتماً سه مورد انتخاب کنید) مشخص کند.

با استفاده از این اطلاعات، Tailor Brands شروع به ساخت لوگویی می‌کند که در صورت تمایل می‌توانید آن را سفارشی‌سازی کنید. پس از اتمام کار، می‌توانید به صورت رایگان یک نسخه با رزولوشن پایین دانلود کنید یا برای فایل‌های با رزولوشن بالا هزینه پرداخت کنید. به خاطر داشته باشید که فایل رایگان دریافتی واقعاً بسیار کوچک است: طول بزرگترین ضلع آن ۱۹۲ پیکسل است. این اندازه شاید برای یک فروشگاه اپلیکیشن یا یک نشان کوچک وب‌سایت مناسب باشد، اما برای هر چیزی بزرگ‌تر از آن، نیاز به پرداخت هزینه خواهید داشت.

با این حال، اگر تصمیم به ارتقاء به نسخه‌ی پولی بگیرید، Tailor Brands می‌تواند به یک پلتفرم جامع برای راه‌اندازی و اداره‌ی کسب‌و‌کار شما تبدیل شود. این پلتفرم می‌تواند ابزارهایی برای ساخت محصولات تبلیغاتی، کارت ویزیت و قالب‌های شبکه‌های اجتماعی در اختیارتان قرار دهد.

۹. DesignEvo

اسکرین کپچر از سایت طراحی لوگو DesignEvo
DesignEvo از بیش از ۶۰۰۰ قالب طراحی لوگو برخوردار است

DesignEvo به‌عنوان یکی از برترین ابزارهای رایگان ساخت لوگو، انعطاف‌پذیری بالایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. فرآیند طراحی لوگو با DesignEvo کاملاً بر اساس نیاز و علاقه‌ی شما پیش می‌رود. این نرم‌افزار مجموعه‌ای عظیم با بیش از ۶۰۰۰ قالب در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید از آن‌ها به عنوان نقطه‌ی شروعی برای طراحی لوگوی خود استفاده کنید. اما اگر تمایل دارید لوگویی کاملاً منحصربه‌فرد خلق نمایید، می‌توانید با یک فضای کاری خالی شروع کرده و با استفاده از نمادها، اشکال و فونت‌های متنوع، لوگوی دلخواه خود را بسازید.

 

پس از اتمام طراحی، امکان دانلود رایگان لوگو با کیفیت پایین (فایل PNG با ابعاد ۳۰۰ پیکسل) وجود دارد. در صورت نیاز به فایل با قابلیت تغییر ابعاد (فرمت برداری) قیمت‌گذاری از ۲۴.۹۹ دلار آغاز می‌شود.

۱۰. GraphicSprings Logo Creator

اسکرین کپچر از سایت GraphicSprings
GraphicSprings امکانات سفارشی سازی و مجموعه‌ای وسیع از لوگوهای آماده را در اختیارتان قرار می‌دهد.

یک پلتفرم قدرتمند دیگر و آخرین گزینه این لیست، سایت GraphicSprings است. برای شروع کار، تنها کافیست نام کسب‌و‌کار خود و در صورت تمایل، شعار تبلیغاتی‌تان را وارد کنید. پس از آن، ویرایشگر نرم‌افزار در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

این نرم‌افزار مجموعه‌ای غنی از لوگوهای آماده را برای آغاز فرآیند طراحی در اختیارتان قرار می‌دهد. شما می‌توانید هر بخش از این لوگوها را سفارشی‌سازی کرده و مطابق با نیاز خود، لوگوی منحصربه‌فردی خلق نمایید.

یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی GraphicSprings، امکان دسته‌بندی انواع لوگو بر اساس زمینه‌ی کاری است.

علاوه بر ابزار طراحی لوگو، تیم GraphicSprings امکان استخدام یک طراح حرفه‌ای را برای خلق لوگویی کاملاً سفارشی‌سازی‌شده در اختیار شما قرار می‌دهد. استفاده از ابزار تولید لوگو رایگان است، اما برای ذخیره‌ی فایل‌های طراحی، باید هزینه‌ی ۱۹.۹۹ دلار را پرداخت نمایید.

جمع‌بندی

همان‌طور که مشاهده کردید، طیف گسترده‌ای از ابزارها و پلتفرم‌های آنلاین برای طراحی لوگو وجود دارد که هر کدام ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند. برای انتخاب بهترین گزینه، باید به بودجه، نیازها و مهارت‌های خود توجه کنید. اگر به دنبال راه‌حل سریع و رایگان هستید، ابزارهای طراحی لوگو مبتدی مانند Canva و Wix Logo Maker گزینه‌های مناسبی هستند. اما اگر به دنبال لوگوی حرفه‌ای و باکیفیت هستید، همکاری با طراحان گرافیک حرفه‌ای از طریق پلتفرم‌هایی مانند پونیشا انتخاب بهتری است.

امیدواریم این مقاله به شما در انتخاب بهترین سایت طراحی لوگو برای کسب‌وکار نوپایتان کمک کرده باشد. فراموش نکنید که لوگو، عنصری کلیدی در برندسازی است و باید به خوبی طراحی شود تا بتواند به درستی هویت برند شما را به مخاطبان منتقل کند.

ثبت پروژه پونیشا

سوالات متداول در مورد معرفی ۱۰ سایت‌ طراحی لوگو برای کسب‌وکارهای نوپا

۱- آیا برای استفاده از سایت‌های طراحی لوگو به دانش گرافیک نیاز دارم؟

خیر، برای استفاده از بسیاری از ابزارهای آنلاین طراحی لوگو، نیازی به دانش طراحی گرافیک ندارید. این ابزارها با رابط کاربری ساده و بصری خود، به شما امکان می‌دهند تا به راحتی و بدون نیاز به دانش تخصصی، لوگوی خود را طراحی کنید.

۲- هزینه طراحی لوگو چقدر است؟

هزینه طراحی لوگو بسته به روش انتخابی شما متفاوت است. استفاده از ابزارهای آنلاین طراحی لوگو معمولا رایگان یا کم‌هزینه است، در حالی که همکاری با طراحان گرافیک حرفه‌ای می‌تواند پرهزینه‌تر باشد.

آیا ابزارهای رایگان ساخت لوگو کارآمد هستند؟

ابزارهای آنلاین ساخت لوگو هرگز جایگزین یک طراح گرافیک حرفه‌ای نمی‌شوند، اما می‌توانند نقاط شروعی مناسبی باشند. این ابزارها می‌توانند با ارائه‌ی ایده‌های مختلف و حتی خلق طرح‌های نهایی، به کسب‌وکارهای کوچک و تازه‌تأسیس که هنوز توانایی استخدام طراح را ندارند، یاری رسانند.

منابع: shopify | creativebloq

به این مقاله امتیاز دهید
دیدگاه‌ها

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

Back To Top

This will close in 0 seconds