skip to Main Content
پونیشای جدید

پونیشای جدید

کاربران عزیز پونیشا

سلام،

من مسعود هستم از پونیشا، و امروز می‏خوام خبر مهمی رو از طرف تیم پونیشا با شما به اشتراک بذارم. 

وب‏سایت جدید پونیشا به زودی از راه می‌رسه!

خیلی خوب می‏دونیم که قسمت اعظم کار فریلنسرها و کارفرماها در وب‌ سایت خلاصه می‌شه و عملکرد مطلوب وب‌سایت نقش مهمی در رضایت کاربران پونیشا داره؛ برای همین در تلاشیم هرچه زودتر وب‌سایت جدید پونیشا رو تکمیل کنیم.

این وب‌سایت قراره اوایل پاییز امسال در دسترس کاربران قرار بگیره و در هفتۀ جاری نیز پس از ماه‌ها تلاش اولین نسخه‌ی اون بصورت آزمایشی جهت تست و آماده‌سازی‌های نهایی بصورت محدود در دسترس قرار می‌گیره. ولی این تنها آپدیت امروز ما از پونیشای جدید نیست.

همچنان برون‏سپاری پروژه‌ها به فریلنسرها و فعالیت به عنوان یک فریلنسر به نسبت راهکارها و مفاهیم جدیدی در فرهنگ و کشور ما هستند و آنچه تاکنون محقق شده، فاصله بسیار زیادی با ظرفیت بالقوۀ فریلنسینگ در کشور ما داره.

پونیشا در دوازده سال‌ گذشته پرچمدار و تنها نهاد منسجمِ تشکیل و گسترش کامیونیتی و اکوسیستم فریلنسینگ در ایران بوده، و دستاورد‌های چشمگیری در این زمینه داشته، اما ورود نسل زیاد به بازار کار، به اضافۀ همه‌گیری بیماری کرونا به عنوان یک کاتالیزور، فرصت‌های بسیار جذاب جدیدی رو برای رشد و گسترش این بازار فراهم کرده.

بر همین اساس، پونیشا با یک قدم بلند در چند ماه گذشته، زیرساخت‏‌های لازم برای راهبری این بازار در سال‌های آینده رو آماده کرده. در ماه‌های گذشته همواره تصمیمات سختی پیش رو داشتیم، به دفعات مجبور شدیم بجای تمرکز بر تسکین چالش‌های فعلی، تمرکزمون رو بذاریم روی مسائل بلندمدت و ایجاد زیرساخت برای راهبری مسیر پیش رو. ولی با همۀ این سختی‌ها و چالش‌ها، امروز به چیزی که به دست آوردیم افتخار ‌می‌کنیم.
دیگر متکی بر فرد نیستیم، بلکه یک شرکت نظام‌یافته‌ایم.

با انتقال کامل کسب‌وکار پونیشا به شرکت «پویندگان نیرو شایستۀ منطقۀ آزاد انزلی» (سهامی خاص) و تشکیل تیمی متشکل از متخصصین، وضع و تصویب آیین‌نامه‌های داخلی، اتخاذ رویه‌های شرکتی، استقرار سیستم مالی دقیق و دریافت گزارش‌های حسابرسی سالیانۀ مقبول، سعی کردیم ریسک‌های ناشی از اتکا به فرد رو از بین ببریم و زیرساختی قابل اتکا، معتمد و مناسب برای گسترش و توسعۀ پونیشا در آینده فراهم کنیم.

تشکیل تیمی متخصص از برترین استعداد‌ها

یکی از بزرگ‏ترین دستاورد‌های ما جذب و استقرار متخصصین ارشد و بااستعداد در دپارتمان‌های بازاریابی، محصول، و توسعۀ فنی بود؛ البته با مشکلات بزرگی هم روبرو بودیم، مثل گسترده و قدیمی بودن نرم‌افزار وب‌سایت، و روند فزون‌یافته مهاجرت نیروی متخصص به خارج از ایران. با این همه موفق شدیم برترین استعدادهای این حوزه در کشور رو جذب کنیم.

تغییر زیرساخت و معماری سرورها و ارتقای نرم‌افزار سمت سرور وب‌سایت

بزرگ‏ترین چالش ما در یک سال و چند ماه گذشته میزبانی متعهدانه از کاربران وب‌سایت بود که تعدادشون هر روز با سرعت بیشتری اضافه می‌شد. پونیشا در ۲ سال گذشته در حالی رشد ۳ برابری رو تجربه کرده که زیرساخت و نرم‌افزار وب‌سایتش برای حداکثر یک سومِ این میزان از کاربری طراحی شده بود؛ با این حال، و با تمام دشواری‌های شبانه‌روزی و طاقت‌فرسا که داشتیم، سعی کردیم با تغییر زیرساخت و معماری سرورها و ارتقای نرم‌افزار سمت سرور، دسترس‌پذیری وب‌سایت رو تا حد ممکن برای کاربران حفظ کنیم و ارتقا بدیم. در اینجا بیشتر درباره‌ی جزئیات این موضوع توضیح داده‌ایم.

توسعۀ وب‌سایتی جدید

در پی تشکیل و استقرار تیم فنی برای توسعۀ وب‌سایت جدید پونیشا، با تمرکز بر روی کاربردپذیری هرچه بهتر، و پس از مطالعۀ نیاز کاربران و بررسی و بنچمارک نمونه‌های موفق جهانی، وب‌سایت جدیدی طراحی کردیم که در حال حاضر در مراحل آخر توسعه‌ است. این محصول که با استفاده از برترین تکنولوژی‌های روز دنیا توسعه داده شده، حاصل تلاش‌های چندین ماهۀ تیم‌های فنی و محصول پونیشا است.

خبر هیجان‏‌انگیز دیگه اینکه قصد داریم در هفته‌‌های پیش رو، نسخۀ بتای آماده‌شده‌ رو در اختیار کاربرهای علاقه‌مند بذاریم تا نظرات و دیدگاه‌های خودشون رو بهمون بگن؛ این طوری می‏تونیم قبل از رونمایی نسخۀ اصلی، نظرات کاربردی کاربران رو روی وب‏سایت اعمال کنیم. به زودی نحوۀ اعلام تمایل به شرکت در آزمایش محصول جدید رو بهتون اطلاع می‏دیم.

ثبت پروژه پونیشا

در ادامه دوست دارم از تیم پونیشا بابت تمام تلاش‌های زیادشون تشکر کنم. تمام کارهایی که در این مدت تونستیم انجام بدیم حاصل کار گروهی بوده؛ کسانی که بی‏‌دریغ مهارتشون رو به کار گرفتن و کمکمون کردن تا به این نقطه برسیم. 

در این مسیر البته با چالش‌ها و معضلات خیلی زیادی روبرو بودیم که غالباً ناشی از عملکرد وب‌سایت فعلی بودن (اینجا بیشتر توضیح دادیم) و همین جا صمیمانه بابت این مشکلات از کاربران عذرخواهی می‏کنم. همواره تمام تلاشمون رو کردیم که تا حد ممکن، بدون لطمه به برنامۀ توسعۀ وب‌سایت جدید، مشکلات وب‌سایت قدیمی را برطرف کنیم و کمک کنیم تجربۀ مقبولی از وب‏سایت داشته باشید. 

همچنین به زودی فعالیت در شبکه‌های اجتماعی رو هم شروع می‌کنیم و اطلاعات بیشتری از پونیشای جدید با شما به اشتراک می‌ذاریم.

در انتها از همۀ شما کاربران عزیز دعوت می‌کنم در ادامۀ این مسیر، پیشنهادها و نظراتتون رو از ما دریغ نکنید. شما می‌تونید مثل گذشته از طریق شبکه‌های اجتماعی، قسمت بحث در پست‌های کانال تلگرام، پشتیبانی وب‌سایت یا ارسال ایمیل به نشانی info@ponisha.ir با ما در ارتباط باشید. 

ارادتمند
مسعود حمیدزاده

دیدگاه‌ها

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

Back To Top

This will close in 0 seconds