skip to Main Content
پادکست‌های محبوب فارسی به انتخاب تیم پونیشا

پادکست‌های محبوب فارسی به انتخاب تیم پونیشا

پادکست فارسی در چند سال اخیر رشد خوبی داشته است و حالا ما انتخاب‌های بیشتری برای گوش کردن داریم. شنیدن پادکست یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری مهارت‌های جدید و حتی تفریح است که برخلاف روش‌‌های مطالعه و یادگیری سنتی محدودیت‌های کمتری برای مخاطبان ایجاد می‌کند. حالا دیگر گوش کردن به پادکست در حین رانندگی، در انتظار مترو و یا در سفر و هنگام پیاده‌روی یکی محبوب‌ترین کارهاست.

در این پست به سراغ پادکست‌های محبوب تیم پونیشا رفتیم و از آنها خواستیم ۳ پادکست منتخب خود را معرفی کنند. در ادامه نیز به لیست این پادکست‌های منتخب خواهیم پرداخت.

نیما نورمحمدی و روشنک علی‌طلب بنیان‌گذاران پونیشا از طرفداران پادکست فارسی هستند. هر دو شنیدن پادکست را در سفر و موقع رانندگی دوست دارند اما با توجه به اینکه بخاطر کرونا چند ماه است که همگی در قرنطینه هستیم، برای شنیدن پادکست باید به ایجاد عادت‌های جدید روی آورد. مثلا شنیدن پادکست در ساعات پایانی شب و یا موقع نجاری. انتخاب نیما و روشنک پادکست‌های آلبوم، چنل بی، فردوسی‌خوانی، آن، چیروک و ناوکست است.

الهام غفارزاده مدیر آموزش و مارکتینگ پونیشا هم علاوه بر چنل بی و بی‌پلاس شنیدن پادکست‌های رادیو دیو، دیالوگ باکس و ایستگاه فضایی را پیشنهاد می‌کند. او معتقد است تجربه‌ی شنیدن پادکست در دنیای حاضر چیزی شبیه به روشن کردن رادیو و شنیدن صدای آشنا و موزیک دلخواهمان در گذشته‌های نه چندان دور است.

ابراهیم نیکمرد، مدیر محصول پونیشا هم معمولا در زمان رانندگی پادکست گوش می‌کند و پادکست‌های چنل بی، بی‌پلاس و رادیو گیک، پادکست‌های محبوب او هستند.

امیر حسن‌زاده، مدیر توسعه محصول پونیشا به شنیدن پادکست‌های دایجست و استرینگ کست که در مورد روایت‌های ساده از علم و مسائل پیچیده است علاقمند است. گرچه مثل هر پادکست‌باز دیگری به چنل بی و بی‌پلاس هم علاقه دارد.

نیایش صادقی یکی از اعضای تیم پشتیبانی پونیشا پادکست‌های چنل بی، منیاز و آلبوم را پیشنهاد می‌دهد و معتقد است شنیدن پادکست و کتاب صوتی استفاده‌ی بهتری از سکوت‌های روزمره‌ی ما خواهد بود.

قبلا که امکان سفر داشتیم، پادکست گوش کردن حین دیدن شهرها و راه‌‌های جدید، از تفریحات مورد علاقه‌ام بود. اما الان فقط موقع رانندگی و نجاری پادکست گوش می‌دم.

نیما نورمحمدی، هم‌بنیانگذار پونیشا

لیست پادکست‌های پیشنهادی اعضای تیم پونیشا:

پادکست آلبوم، معرفی آلبوم‌های موسیقی و داستانشان

بردیا در پادکست «آلبوم» در هر قسمت به معرفی آلبوم‌های موسیقی و داستان خواننده‌ها و گروه موسیقی آن می‌پردازد.

پادکست چنل بی، روایت‌های واقعی

پادکست فارسی تقریبا با علی بندری و پادکست او یعنی چنل بی معروف شد. و حالا این روزها اسم این پادکست را در لیست پادکست‌های پیشنهادی همه می‌توانیم ببینیم. علی بندری در چنل بی روایت‌های واقعی از زندگی و اتفاقات را با سبک خاص خودش بازگو می‌کند.

پادکست بی پلاس، خلاصه کتاب‌‌های غیر داستانی

این پادکست که با اجرای علی بندری است به نوعی تکمیل کننده‌ی چنل بی است. در بی پلاس در هر قسمت خلاصه‌ی یک کتاب غیر داستانی روایت می‌شود.

پادکست فردوسی‌خوانی، شاهنامه‌خوانی در عصر آنلاین

امیر خادم که دکترای ادبیات تطبیقی دارد در پادکست فردوسی‌خوانی شاهنامه می‌خواند و به بیشتر شنیده شدن این متون کهن ایرانی کمک می‌کند.

پادکست آن، داستان آدم‌ها

مرسن عرب‌زاده در پادکست آن ‌داستان واقعی آدم‌ها رو تعریف می‌کند تا با شنیدن این داستان‌ها ما بتوانیم خود را جای آنها بگذاریم و از دریچه‌ی چشمان این افراد به دنیا نگاه کنیم.

پادکست ناوکست، در مورد کتاب

روشن در پادکست ناوکست کتاب Sapiens: A Brief History of Humankind را به فارسی روایت می‌کند.

پادکست چیروک، داستان‌های شفاهی ایرانی

‏چیروک پادکستی برای نقل دوباره داستان‌های شفاهی ایران است.

پادکست رادیو دیو، همنشینی ادبیات و موسیقی

بهترین توضیح این پادکست را می‌شود در سایت رادیو دیو پیدا کرد:

یک دیو در گوشی موبایل شما زندگی می‌کند؛ پادکست رادیو دیو در یکی از روزهای آبان ۱۳۹۳ در طول یک پیاده روی طولانی در جنگل‌های مازندران شکل گرفت. حتما در جریان هستید که پشت هر درخت، ته هر دریاچه و زیر هرسنگ این جنگل‌ها دست کم یک دیو زندگی می‌کند. ما رادیو دیو را ته یکی از همین دریاچه‌ها پیدا کردیم. در رادیو دیو با زبان موسیقی و ادبیات موردعلاقه‌مان با شما صحبت می‌کنیم.

پادکست دیالوگ باکس، سینما، موسیقی و نوستالژی

دیالوگ باکس رواتی متفاوت از سینما و فرهنگ ایران است. تولیدات دیالوگ باکس برگرفته از فیلم‌های ایرانی، با تلفیقی از موسیقی، شعر و متن‌های متفاوتی از نام آورترین شاعران و نویسندگان ایران است که تا کنون بیش از هشتاد پادکست کوتاه و بلند با عناوین مختلف در این مجموعه ساخته شده است.

پادکست ایستگاه فضایی، برنامه‌ی آسمان شب ولی صوتی

اگر به نجوم و فضا علاقمند باشید احتمالا برنامه تلویزیونی آسمان شب که به مدت ۲۰ سال از شبکه ۴ سیما پخش می‌شد و برادران صفاریان‌پور را می‌شناسید که سال‌هاست در راه ترویج علم برنامه‌‌های متنوع می‌سازند. ایستگاه فضایی، پادکستی است در حوزه نجوم و فضا که با حضور جمعی از منجمان با سابقه و به کارگردانی سیاوش صفاریان پور ساخته می شود.

رادیو گیک، جادی و داستان‌هایش

جادی برای همه‌ی کسانی که با اینترنت سر و کار دارند فرد شناخته شده‌ای است. او در این پادکست به موضوعات مورد علاقه‌ی خود می‌پردازد و از زاویه‌ی دید جدیدی آن‌ها را روایت می‌کند.

پادکست منیاز، آگاهی بخشی برای رشد فردی

این پادکست با هدف آگاهی بخشی در جهت ایجاد زندگی بهتر برای مخاطبین فعالیت می‌کند و در آن به بحث‌های عمومی با هدف رشد فردی افراد پرداخته می‌شود

پادکست دایجست، همه چیز ساده می‌شود اگر خوب توضیح داده شود!

فرشاد محمودی در پادکست دایجست مسائل نسبتاً پیچیده‌ی دنیای پیرامون را به زبانی بسیار ساده و خودمانی برای ما تعریف می‌کند. دایجست سعی دارد از میان موضوعات و پدیده‌های موجود در دنیای ما، آن‌هایی را که ژرفای معنایی قابل توجهی داشته و کمتر برای عموم جامعه درک شده‌اند، با زبانی ساده برای مخاطبان خود رمزگشایی یا به اصطلاح هضم کرده و به سمع آن‌ها برساند.

پادکست استرینگ کست، علم به زبان ساده‌ی ساده

هدف این پادکست نشر علم به زبانی ساده برای افراد جامعه، تشریح و ساده سازی پدیده های علمی برای علاقه مندان به آن و بدون پیچیدگی های شاخه های تخصصی آن بود. این پادکست از ترکیب سه عنصر موسیقی، داستان و علم ساخته شده و هر قسمت روایتی از یک رویداد، اتفاق و یا شخصیت علمی است. روایتی که با موسیقی مناسب ترکیب شده و به تشریح یک یا چند پدیده علمی مرتبط می‌پردازد.

ما از اینکه پادکست‌های فارسی بعد از گذشت چند سال به تنوع زیاد و کیفیت بالا رسیده‌اند خوشحالیم و امیدواریم این لیست هر روز بیشتر شود و پادکست‌های باکیفیت‌تری به زبان فارسی تهیه و تولید شوند. اگر شما هم پادکست‌باز هستید، می‌توانید پادکست محبوب خود را به معرفی کنید. می‌توانید در اینجا و یا در اینستاگرام پونیشا برای ما کامنت بگذارید و با دنبال کردن این پست در اینستاگرام پونیشا یک کد تخفیف دریافت کنید 🙂

دیدگاه‌ها

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

Back To Top

This will close in 0 seconds