Desktop Image
skip to Main Content
پرسونال برندینگ برای فریلنسرها

پرسونال برندینگ برای فریلنسرها

در سال‌های اخیر، مخصوصاً پس از همه‌گیری ویروس کرونا، بر تعداد فریلنسرها به شدت افزوده شده است. فریلنسرهای حرفه‌ای با استفاده از ابزارهای متفاوتی کار خود را گسترش داده و درآمد بیشتری کسب می‌کنند؛ در حالی که بسیاری دیگر از این قافله عقب می‌مانند. یکی از این ابزارها، پرسونال برندینگ (Personal Branding) است. در این مطلب قصد داریم در خصوص پرسونال برندینگ برای فریلنسرها نکاتی را بیان کنیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

فریلنسر کیست؟

قبل از این‌که بخواهیم بگوییم برندینگ چیست و اینکه پرسونال برندینگ چه مزایایی دارد، بد نیست بررسی کنیم که فریلنسر کیست؟ فریلنسر به فردی می‌گویند که بدون این‌که به سازمان، شرکت و یا کسب‌وکار مشخصی متعهد شود، کارها و پروژه‌های متفاوتی از شرکت‌ها و کسب‌و‌کارهای متفاوت دریافت می‌کند و بسته به نیاز و پروژه‌های در دسترس، کارفرمای خود را تغییر می‌دهد.

حال چنین فردی نیاز به پروژه‌های بهتر و بیشتر برای کسب درآمد مناسب و بالاتر دارد. یکی از راه‌های دریافت پروژه‌های بیشتر و بهتر، داشتن یک پرسونال برندینگ مناسب است.

برندینگ چیست؟

در پاسخ به سؤال برندینگ چیست؟ باید بگوییم که از برندینگ برای شناخته شدن یک فرد، محصول، خدمت، سازمان، موقعیت جغرافیایی و بسیاری چیزهای دیگر استفاده می‌کنند. در حقیقت باید بگوییم که برندینگ معرف و هویت چیزی است که می‌خواهید آن را معرفی کنید. برند چیزی است که شما آن را برای مشتریان تعریف کرده‌اید.

پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی یعنی چه؟

پرسونال برندینگ را می‌توان یک فرایند آگاهانه و با استراتژی دانست که باعث می‌شود تصویری که دیگران از فرد در زمینه کاری دارند را کنترل کنند. این تصویر باید برتری‌ها، ویژگی‌ها و مزیت‌های فرد فریلنسر را در مقایسه با کسانی که کار مشابهی ارائه می‌کنند، ترسیم کند.

این کار باعث می‌شود تا هزینه‌ای که قرار است برای طی کردن مسیر شغلی پرداخت شود، کاهش پیدا کند. باید بدانید که پرسونال برندینگ یک فرایند است و نباید به آن به صورت یک پروژه نگاه کرد. همچنین باید بدانید که این فرایند تنها آغاز دارد و پایانی را برای آن نباید متصور بود. برند شما هر روز نیاز به بهبود و پیشرفت دارد.

چرا پرسونال برندینگ برای فریلنسرها ضروری است؟

برندسازی شخصی

هر فریلنسری پس از مدتی، به نوعی احساس می‌کند که به پرسونال برندینگ نیاز دارد. برند هر فرد را باید مهم‌ترین چیزی دانست که او را از رقبایش متمایز می‌کند و باعث می‌شود در ذهن کارفرما و مشتریان و حتی مخاطبان باقی بماند. پس می‌توانیم بگوییم که پرسونال برندینگ برای هر فریلنسری ضروری است تا بتواند در بازار پر رقابت کسب‌و‌کار باقی بماند و پیشرفت کند. از مهم‌ترین دلایل ضرورت پرسونال برندینگ برای یک فریلنسر، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ایجاد حس منحصر به فرد بودن

در بازار فریلنسرها که هر روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود، اگر فرد بتواند احساس منحصربه‌فرد بودن در بازار را به مشتریان و کارفرماها القا کند، می‌تواند پروژه‌های بسیار بیشتر و بهتری را بگیرد.

تمایز با رقبا

در بازار فریلنسرها نمی‌توان پشت نام و اعتبار شرکت‌های بزرگ مخفی شد تا کار گرفت. در صورت انجام این کار ممکن است حتی به صورت موقتی پروژه‌های خوبی به سمت فریلنسر سرازیر شود، اما پس از مدتی، فرد از رقبای خود جا خواهد ماند. داشتن یک پرسونال برندینگ در این زمان می‌تواند باعث شود تا کارفرما تمایز و تفاوت فرد را با رقبایش مشاهده کند.

به نمایش درآوردن توانایی ها

پرسونال برندینگ برای فریلنسرها باعث می‌شود تا کارفرماها به درک درستی از خدمات و توانایی‌های او برسند و احتمالاً تحت تأثیر آن قرار بگیرند. همچنین دانستن این‌که خدمات و توانایی‌های فریلنسر شامل چه مواردی است، باعث می‌شود تا کارفرما درک بیشتری از خدمات داشته باشد و توقع او از کار نیز به میزان مناسبی باشد.

متخصص شدن در زمینه کاری

شاید شما یک متخصص در زمینه کاری خود باشید اما تا زمانی که با استفاده از پرسونال برندینگ نام خود را به درستی مطرح نکرده‌اید، بسیاری شما را متخصص نخواهند دانست. زمانی که نام فریلنسر با استفاده از برندسازی شخصی مناسب در میان کارفرماها و مشتریان از اعتبار مناسبی برخوردار شد، فرد خود به خود به یک متخصص در زمینه کاری خود که از اعتبار و معروفیت برخوردار است تبدیل می‌شود.

درآمد و کار بیشتر در زمان کوتاه تر

یکی دیگر از مزایای پرسونال برندینگ برای فریلنسرها این است که به کمک آن به جای صرف زمان برای گشتن به دنبال مشتری، می‌توانند آن زمان را صرف انجام کارها و پروژه‌هایی کنند که با برندسازی شخصی دریافت کرده‌اند. این کار باعث می‌شود در زمان کوتاه‌تری پروژه جدید بگیرند و کارهای بیشتر و بهتری دریافت کنند. جمع این موارد باعث می‌شود تا فرد درآمد بیشتری داشته باشد.

مزایای پرسونال برندینگ

پرسونال برندینگ مزایای بسیاری دارد اما اگر بخواهیم به مهم‌ترین آن‌ها اشاره کنیم، می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم.

اعتماد

داشتن یک برند شخصی مناسب باعث می‌شود تا کارفرما و مشتری بتوانند به فرد اعتماد بیشتری داشته باشد. برخی از کارفرمایان ترجیح می‌دهند بیشتر با کسانی که توانسته‌اند یک برند شخصی مناسب بسازند کار کنند تا اینکه پروژه‌های خود را به یک فریلنسر بی‌نام و نشان بسپارند.

حضور در شبکه‌های اجتماعی

از دیگر مزایای پرسونال برندینگ برای فریلنسرها می‌توان به قابلیت حضور در شبکه‌های اجتماعی و حتی رسانه‌ها اشاره کرد. بسیاری از شبکه‌های اجتماعی و حتی رسانه‌هایی مانند مجلات، رادیو و تلویزیون به سراغ افرادی می‌روند که پرسونال برندینگ خوبی دارند تا با آن‌ها مصاحبه کنند. این کار می‌تواند تبلیغ بسیار مناسبی برای کسب‌و‌کار فرد نیز باشد.

جذب بیشتر مشتری

پرسونال برندینگ برای فریلنسرها باعث می‌شود تا بتوانند مشتری‌های بیشتری جذب کنند. زمانی که یک کارفرما به دنبال فریلنسر برای انجام کاری است، ترجیح می‌دهد با افراد موفق، مطرح و کار بلد کار کند. در این میان شانس فریلنسری که پرسونال برندینگ مناسبی دارد از باقی رقبایش بیشتر است. او به عنوان یک متخصص شناخته شده و در بسیاری مواقع کار به سراغ او خواهد آمد.

قیمت‌گذاری مناسب

همیشه افرادی وجود دارند که به دلایل متفاوت، قیمت‌های پایینی برای کارها دریافت می‌کنند که این امر باعث می‌شود تا بسیاری دیگر نتوانند با قیمت مناسبی که مد نظرشان است کار کنند. داشتن پرسونال برندینگ برای فریلنسرها باعث می‌شود تا در هنگام قبول کردن کارها دست بازتری برای قیمت‌گذاری داشته باشند.

شبکه سازی

از دیگر مزایای پرسونال برندینگ برای فریلنسرها می‌توان به شبکه‌سازی اشاره کرد. برند یک فریلنسر معرف او است و زمانی که کارفرمایان به سراغ او بیایند و از کارش راضی باشند، به احتمال بسیار زیاد او را به دوستان و آشنایان خود نیز معرفی خواهد کرد. این ارتباطات می‌تواند در گسترش شبکه و میزان و کیفیت کار دریافتی تأثیر مناسبی داشته باشد.

ارتباط با کارفرما

بسیاری از فریلنسرها در ارتباط با کارفرما به مشکل می‌خورند و همیشه این سؤال را از خود می‌پرسند که چگونه با کارفرما ارتباط برقرار کنیم؟ یکی دیگر از مزایای پرسونال برندینگ برای فریلنسرها این است که بسیاری از کارفرمایان خودشان به سراغ این افراد می‌روند و دیگر نیازی نیست به دنبال کارفرما و پروژه بگردند.

مراحل پرسونال برندینگ

قبل از هر اقدامی برای ساخت برند شخصی، یک بار دیگر تأکید می‌کنیم که پرسونال برندینگ یک فرایند است و نه کاری که پس از چند روز یا چند ماه به پایان برسد. با انجام چند مرحله می‌توانید کار ساخت پرسونال برند را آغاز کنید. این مراحل هر چند ساده است اما بدون تلاش مستمر، نتیجه مناسبی نخواهد داشت.

ساخت پروفایل در شبکه های اجتماعی مناسب

یکی از ساده‌ترین و البته ابتدایی‌ترین کارهایی که هر فریلنسر باید انجام دهد، ساخت پروفایل در شبکه‌های اجتماعی است. شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین، اینستاگرام و توییتر از اولویت بالاتری برخوردار هستند. این شبکه‌ها می‌توانند کمک کنند که علاوه بر برندسازی، پروژه نیز دریافت کنید. البته به خاطر داشته باشید، تنها ساختن پروفایل در این شبکه‌ها کافی نیست و باید در زمان‌های مناسب و به صورت پیوسته در آن‌ها فعالیت داشته باشید.

ساخت وب سایت شخصی

کار دیگری که در پرسونال برندینگ برای فریلنسرها تأثیر بسیاری دارد، ساخت یک وب‌سایت شخصی است. این کار باعث می‌شود تا اعتبار بیشتری به کسب‌وکارتان دهید. ساخت وب‌سایت کاری نیست که بسیاری از رقبا انجام دهند و همین امر باعث می‌شود تا کار شما بیشتر به چشم بیاید و ارزش بیشتری داشته باشد.

در وب‌سایت خود مقالات و مطالب آموزشی مناسب در زمینه کسب‌وکارتان منتشر کنید؛ با مخاطبین ارتباط داشته باشید و صلاحیت حرفه‌ای بیشتری برای خود ایجاد کنید. حتی می‌توانید بخشی از وب‌سایت را به نمونه کارهای خود اختصاص دهید تا مخاطبین بتوانند کیفیت و قدرت کار شما را مشاهده کنند.

استفاده از بسترها و پلتفرم های مناسب

ایجاد پروفایل در بسترها و پلتفرم‌های فریلنسری مانند پونیشا نیز یکی از راه‌هایی است که می‌تواند مخصوصاً در ابتدای راه بسیار مفید و مؤثر باشد. با استفاده از این روش شما علاوه بر برندسازی شخصی خودتان، پروژه برای انجام دادن نیز خواهید داشت تا مشتریان و کارفرماهای بیشتری شما را بشناسند.

نتیجه گیری

به عنوان یک فریلنسر یکی از مشکلات مداوم ما این است که چگونه پروژه بگیریم؟ به طور کلی باید گفت که پرسونال برندینگ برای فریلنسرها از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام دهند. با استفاده از پرسونال برندینگ آن‌ها می‌توانند پروژه‌های بیشتر و بهتری دریافت کنند و در نتیجه درآمد بیشتری کسب کنند. همچنین پرسونال برندینگ باعث می‌شود تا زمان و هزینه‌ای که برای شناخته شدن در کار و همچنین درآمد بیشتر باید پرداخت کنند، کاهش پیدا کند.

3.7/5 - (4 امتیاز)
دیدگاه‌ها

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

© تمام حقوق برای پونیشا محفوظ است.

Back To Top

This will close in 0 seconds