skip to Main Content
اهمیت یادگیری زبان انگلیسی برای فریلنسرها

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی برای فریلنسرها

تنوع زبانی در جهان ما به بیش از ۷۱۰۰ مورد می‌رسد. در بین تمام زبان‌های زنده‌ی دنیا، زبان‌های چینی، اسپانیایی و انگلیسی بیشترین تعداد متکلمین را در جهان دارد. جالب است بدانید که نزدیک به ۷۵ درصد جمعیت کره زمین حتی یک کلمه هم انگلیسی بلد نیستند، اما این زبان انگلیسی است که به بالاترین جایگاه در میان رقبایش رسیده، واقعا چرا؟

سادگی در کاربرد، پیشتازی در زمانه انقلاب صنعت چاپ و استفاده از این زبان در عرصه‌های بین‌المللی در حوزه تجارت و تحقیقات علمی، دلایلی است که انگلیسی را به زبان اول جهان تبدیل کرده است. اگر با وجود تمام این دلایل، به عنوان یک فریلنسر، اهمیت یادگیری زبان انگلیسی برای شما قطعی نشده باشد، فقط کافی است این نکته را در نظر داشته باشید: «فریلسنری که زبان انگلیسی نداند، یک فرصت عالی برای کسب برتری در برابر رقبا را از دست می‌دهد، چرا که رشد و گسترش اینترنت بزرگ‌ترین فرجه برای زبان انگلیسی بود.» اینترنت در بریتانیا و ایالات متحده ابداع شد و کاملا طبیعی است که بسیاری از محتوای اصلی آن به انگلیسی نوشته شده باشد. اینترنت خانه دوم یک فریلنسر است و اشتباه بزرگی است که خانه دوم خود را با عدم آگاهی درباره زبان انگلیسی به درستی نشناسید.

تحولی به نام اقتصاد فریلنسری

برای پرداختن به این مبحث، بهتر است ابتدا کمی عقبگرد کنیم و فریلنسر را بهتر بشناسیم و بدانیم فریلنسر کیست؟ ساده‌ترین تعریف فریلنسر این است: فریلنسر کسی است که بدون اینکه به یک سازمان، کسب‌وکار یا شرکت مشخصی متعهد باشد، فعالیت حرفه‌ای و تخصصی خود را برای مجموعه‌های مختلف انجام می‌دهد و بسته به نیاز پروژه‌های در دسترس، کارفرمای او تغییر می‌کند.

این مفهموم با گذشت زمان و به ویژه در سال‌های اخیر، با همه‌گیر شدن اینترنت و فضای مجازی تغییر کرده است. برای تامین امنیت شغلی فریلنسرها، این روزها بنگاه‌ها و وبسایت‌هایی تخصصی مانند پونیشا برای فریلنسرها به وجود آمده‌اند که می‌توانید در آن‌ها بر اساس توانایی خود در زمینه‌های مختلف، از میان هزاران طرح و پروژه، موردی را انتخاب و انجام دهید و دستمزد دریافت کنید. از سوی دیگر اگر صاحب طرح و یا پروژه‌ای هستید که به هردلیلی خودتان مایل به انجام آن نیستید، می‌توانید در پونیشا از میان فریلنسرهای مختلف، یک نفر را انتخاب کنید تا پروژه شما را به اتمام برساند.

با ظهور اینترنت، فعالیت فریلنسری به شدت افزایش یافت و این افزایش به حدی جدی بود که اصلاحی به نام Freelancer Economy یا اقتصاد فریلنسرها شکل گرفت. توسعه‌ی اینترنت و فناوری اطلاعات، از دو طریق بر توسعه‌ی اقتصاد فریلنسری تاثیر داشته است:

  • تکنولوژی‌های ارتباطی، فرصت کار از راه دور و ارسال و دریافت پروژه‌ها به صورت غیرحضوری را افزایش داده و از این طریق، ظرفیت انجام کار افزایش یافته است.
  • با توسعه‌ی تکنولوژی، ده‌ها فعالیت جدید مانند خدمات طراحی سایت، امنیت وب و توسعه اپلیکیشن‌ها، شکل گرفته‌اند که در ذات خود، استعداد و پتانسیل زیادی برای کار فریلنسری دارند.

مزیت‌های یادگیری زبان انگلیسی برای فریلنسرها

همگام با توسعه تکنولوژی و گسترش فعالیت‌های فریلنسری، حالا بازار کاری جهانی پیش روی هر فریلنسر خوش ذوق و قریحه‌ای قرار دارد که بهره بردن از این فرصت‌ها تنها نیازمند یک ویژگی اساسی است: یادگیری زبان انگلیسی. اما یادگیری این زبان، چه مزایایی دارد؟

افزایش اشتیاق برای فراتر رفتن از استانداردهای معمول

دوست داشته باشید یا نه، واقعیت این است که از گذشته‌های دور، دانستن زبان نشانه دانش برتر و فرهیختگی بود. زبان‌دانی باعث می‌شود که در بین افراد تاثیرگذاری بیشتری داشته باشید. در عصر امروز، سنجش میزان دانش به سطح زبان انگلیسی شما گره خورده است. پذیرفته شدن در بسیاری از مشاغل این روزها نیاز به دانش زبانی دارد و حتی بسیاری از مصاحبه‌های شغلی، به زبان انگلیسی صورت می‌گیرد. بدیهی است که شما به عنوان یک فریلنسر هیچ‌گاه نمی‌توانید انتظار شرکت داشتن در پروژه‌ای بین‌المللی را بدون یادگیری زبان انگلیسی داشته باشید.

برقراری ارتباط بهتر با همکاران

ممکن است یک موقعیت شغلی خوب در یک شرکت بین‌المللی به شما پیشنهاد شود. در این حالت، ندانستن زبان بزرگ‌ترین مانع شما خواهد بود. همچنین جالب است بدانید که افزایش مهارت‌های زبانی و آموختن زبان دیگر به این دست از افراد کمک می‌کند تا مهارت‌های ارتباط شخصی و تجاری خود را ارتقا دهند. یادگیری زبان انگلیسی در نهایت به شما کمک خواهد کرد تا خودتان را به بهترین نحو به بقیه ممکن معرفی کنید. دلیل این مساله خیلی واضح است: بهترین راه برای ارتقای سطح زبان انگلیسی، صحبت کردن و گوش دادن مداوم است و وقتی این کار با یک دوست یا شخص دیگر به صورت مکالمه انجام شود، به بهبود سطح برقراری ارتباط فرد منجر خواهد شد.

بهبود ارائه ها و سخنرانی ها

چه برای یک شرکت داخلی کار کنید و چه برای یک شرکت خارجی، ارائه دادن طرح‌ها و پروژه‌ها ممکن است به بخشی جدایی‌ناپذیر از کار شما بدل شود. همانطور که قبلا گفتیم، امروزه بسیاری از ارائه‌ها و مصاحبه‌ها در شرکت‌های معتبر، به زبان انگلیسی انجام می‌شود. ارائه تجاری و یا سخنرانی برای یک تیم تجاری نیز همیشه به زبان بومی انجام نمی‌شود چون ممکن است هیچ‌کس دیگری به آن زبان صحبت نکند. پس لازم است که یک زبان رایج را فرابگیرید و تفکرات و ایده‌های خود را به شکل یک‌دست و شفاف ارائه کنید تا همه بتوانند آن را بفهمند. امروزه دیگر فقط داشتن ایده‌های بزرگ کافی نیست، بلکه باید بتوانید آن ایده‌ها را به شکلی کامل به مخاطب ارائه دهید.

افزایش فرصت های شغلی

انگلیسی زبان علم، هواپیما، کامپیوتر، دیپلماسی، گردشگری و هر چیزی است که فکرش را بکنید. در این شرایط، دانستن زبان انگلیسی شانس پیدا کردن شغل را برای شما بیشتر خواهد کرد و امکان کسب موفقیت و جلب رضایت دیگران را افزایش می‌دهد. با کسب مهارت در زبان انگلیسی می‌توانید از طریق ترجمه مقالات حتی در منزل خودتان به صورت دورکاری و فریلنسر، خیلی راحت کسب درآمد کنید.

امکان استفاده از بسیاری از منابع آموزشی و کتاب‌ها

منابع آموزشی بسیاری در رشته‌های مختلف و در سطوح عالی به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند. به روز بودن برای یک فریلنسر راهی مهم برای کسب درآمد بیشتر است و شما می‌توانید با دانستن زبان، دانش خود را آپدیت کنید. همچنین زبان انگلیسی، زبان صنعت رسانه است. اگر شما انگلیسی صحبت می‌کنید، دیگر نیازی به ترجمه و زیرنویس بیشتر برای لذت بردن از کتاب‌ها، آهنگ‌ها، فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی خود ندارید.

امکان تولید محتوای متنی انگلیسی در حوزه دیجیتال

حوزه دیجیتال مارکتینگ در چند سال گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و اکنون به یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر شرکت و سازمانی تبدیل شده است. دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال به کسب و کارهای مختلف کمک می‌کند در فضای اینترنت دیده شوند و سودآوری بهتری داشته باشند. کارشناس تولید محتوا یکی از مشاغل حوزه دیجیتال مارکتینگ است که تمرکزش جلب مخاطب و افزایش بازدید و ترافیک سایت از طریق نوشتن و انتشار مطالب مختلف در فضای وب است و تسلط به زبان انگلیسی جزء الزامات شغلی برای استخدام کارشناس تولید محتوا به حساب می‌آید.

در حال حاضر، کارشناسان محتوای متنی در سایت‌هایی مانند پونیشا می‌توانند به سادگی به صورت فریلنسری به ویژه در بخش‌هایی مانند محتوای وبسایت و بلاگ، از منابع انگلیسی زبان برای نوشتن مقالات استفاده کنند و با ترجمه و بازنویسی محتوا به زبان فارسی روان آن را به مشتریان ارائه دهند. بنابراین هرچقدر مهارت زبانی بالاتری داشته باشید می‌توانید محتوای دست اول و یونیک‌تری تولید کنید و به کمک منابع معتبر انگیسی زبان، محتوایی جذاب، خوانا و مطمئن منتشر کنید.

کلام آخر

صحبت بیش از حد درباره اهمیت زبان انگلیسی، تبدیل به گزافه‌گویی خواهد شد چرا که این روزها اهمیت یادگیری زبان بر هیچ کسی پوشیده نیست. به عنوان انسانی که در قرن ۲۱ زندگی می‌کند نیاز به دانش زبانی در هر جنبه از زندگی مشهود است. در دنیای کسب و کار و زندگی شغلی نیز زبان انگلیسی نقش پررنگی دارد و میزان تسلط شما به زبان انگلیسی می‌تواند منجر به موفقیت بیشتر و پیشرفت شغلی شما شود. اگر تسلط بالایی به زبان انگلیسی داشته باشید، می‌توانید در مشاغلی مثل مترجمی، تدریس زبان انگلیسی، تولید محتوای انگلیسی و بسیاری دیگر از مشاغل فریلنسری فعالیت کنید. علاوه بر این، تسلط به زبان انگلیسی به پیشرفت شغلی و انجام بهتر وظایف در هر موقعیت شغلی منجر خواهد شد و آینده شغلی شما را تضمین خواهد کرد.

مراجعه به سایت پونیشا می‌تواند شاهد تمام ادعاهایی باشد که اینجا داشتیم. هزاران مورد موقعیت برای فریلنسری پیدا خواهید کرد که تقریبا در اکثر آنها، تسلط به زبان انگلیسی یکی از الزامات شغلی و شرایط احراز شغل در نظر گرفته شده است و شانس شما را برای گرفتن پروژه بیشتر خواهد کرد.

۴.۳/۵ - (۳ امتیاز)
دیدگاه‌ها

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

Back To Top

This will close in 0 seconds