0%
هفت نکته در شروع کار
هفت نکته در شروع کار

در این پست چند راهنمایی در مورد چگونگی شروع کار فریلنسینگ و برداشتن قدم‌های بعدی ارائه می‌کنم. برای هر فریلنسر هر حرکت بیهوده و تلف کردن وقت، به معنای از دست دادن پول است. این ۷ نکته به شما کمک خواهد کرد تا به عنوان یک فریلنسر، زندگی آرام، موفق، و رضایت بخش‌تری داشته باشید.

۱ . می‌بایست بدانید که چرا کار فریلنسینگ انجام می‌دهید
در مورد اهداف خود از خودتان سوالات واقعی بپرسید : آیا می‌خواهید به پول قابل توجهی برسید، و یا تنها می‌خواهید امرار معاش کنید؟ آیا می‌خواهید به سرعت کسب و کار خود را رشد و رونق دهید، و یا عجله ای در این کار ندارید؟ اینکه بدانید از کار فریلنسینگ چه می‌خواهید، به شما کمک خواهد کرد که آن را راحت‌تر بپذیرید، به شما شجاعت می‌دهد که به جلو بروید، و اجازه تصمیم‌گیری واقعی و حرفه‌ای خواهد داد. ارزیابی کنید که چگونه زندگی رویایی شما به عنوان یک فریلنسر می‌تواند با تحقیق و برنامه‌ریزی قبل از انجام هر کاری، با واقعیت تطبیق داده شود. زمانی را به خود اختصاص دهید و این سوالات را از خود بپرسید، به خصوص اگر به تازگی از کار اخراج شده اید و نیاز به زمان دارید تا در مورد آینده فکر کنید.

۲ . نقاط قوت خود را بشناسید
یک لیست دو ستونی تهیه کنید. در ستون اول مهارت‌هایی را که دوست دارید و روزانه از آنها استفاده کنید را یادداشت کنید. در ستون دوم مهارت‌هایی که به آنها علاقه ندارید، اما در مواقع لزوم از آنها استفاده می‌کنید را یادداشت کنید. همه مهارت‌های خود را، از تمام بخش های زندگی که می‌توانید از طریق آن کسب درآمد کنید را در این لیست بگنجانید.
این لیست به شما کمک خواهد کرد تا برای بازاریابی خود با راه‌های مختلفی آشنا شوید. آیا کاری وجود دارد که آن را دوست دارید اما برای دیگران چندان سرگرم‌کننده نیست؟ تبریک می‌گویم- شما کاری را دوست دارید که می‌تواند درآمد بسیاری برای شما به همراه داشته باشد، زیرا بسیاری از افراد تمایل به انجام آن ندارند و یا قادر به انجام آن نیستند.
شما می بایست تخصص‌های متعددی داشته باشید. این تخصص‌ها به شما در دوران رکود و بیکاری کمک خواهد کرد و شما را در طول سال نجات خواهد داد.
همچنین سعی کنید مقداری از زمان و پول خود را برای ارتقاء مهارت‌ها صرف کنید.

۳ . نیازهای مشتریان خود را بشناسید
بهترین فریلنسرها کسانی هستند که در تجزیه و تحلیل خود، نیاز مشتریان را بررسی می‌کنند، و مهارت‌های خود را با نیاز آنان تطبیق می‌دهند. به عقب برگردید و مهارت‌ها، معیارها، و ایده‌های تخصصی خود را با آنچه که نیاز بازار است مطابقت دهید (نه آنچه شما فکر می‌کنید بازار نیاز دارد، بلکه آنچه بازار واقعا نیاز دارد).

۴ . قیمت کار خود را بدانید
اینکه بدانید کارتان چه اندازه ارزش دارد یک علم نیست بلکه یک هنر است، شما قبلا اولین گام را در قیمت‌گذاری برداشته اید: شناخت مهارت‌ها و ارزش خود. با افرادی که در سطح کاری شما هستند صحبت کنید، به خود اعتماد کنید، و از تجربیات استفاده کنید. شما واقعا نیاز دارید که این مسئله را برای خودتان شخصی کنید، اما یک معادله بسیار کلی در ذهن داشته باشید و آن این است: ( حقوق و دستمزد سالانه + هزینه سالانه + سود سالانه ) ÷ ساعات کار قابل پرداخت سالانه = نرخ پایه ساعت کارکرد شما.

(یک منبع خوب : The Freelance Switch Hourly Rate Calculatorیک ابزار آنلاین است که به شما کمک می‌کند نرخ ساعت کاری خود را محاسبه کنید.)

۵ . حساب‌های مالی خود را بررسی کنید
دسته چک، کارت اعتباری، حساب بانکی و هر گونه اسناد مالی دوازده ماه گذشته خود را بررسی کنید. به سرعت خواهید دید که چقدر به کسب درآمد ماهیانه برای پوشش هزینه‌های خود در خانه نیاز دارید. بدیهی است، شما در صورت لزوم باید به دنبال کاهش هزینه‌ها نیز باشید. اگر در حال حاضر مشغول به کار می‌باشید، درآمد خود (و شریک خود) را یادداشت کنید و هر ماه این کار را تکرار کنید.
حال رقم درآمد را بازبینی کنید. درآمد افرادی که استخدام کرده اید را از درآمد خود کم کنید. به سرعت خواهید دید که هر ماه کمبود خواهید داشت. در نظر داشته باشید که کار یک فریلنسر در هر ماه یک مبلغ مشخص و ثابتی نخواهد بود. به همین دلیل است که شما نیاز به صرفه جویی دارید تا بتوانید در موارد اضطراری و یا بازنشستگی، هزینه‌های خود را پرداخت کنید،

۶ . شخص مورد اعتماد خود را بشناسید
شخص قابل اعتمادی را پیدا کنید که بتواند در زمان راه‌اندازی کار به شما کمک کند، به شما مشاوره و ایده بدهد، چشم اندازهای جدیدی را به شما نشان دهد، مسائل و مشکلات را حل کند، شما را تشویق کند و همیشه انرژی مثبت بدهد، این فرد می‌تواند یک دوست، همکار شرکت، و یا یکی از بستگان شما باشد. وی باید فردی باشد که شما احساس کنید می‌توانید کاملا با او صادق باشید. این فرد همیشه در کنار شما خواهد بود و به شما کمک خواهد کرد.

۷ . برنامه و هدف خود را بدانید و به عموم توضیح دهید
در مورد کار خود با همه صحبت کنید و آن را حرفه‌ای سازید. از خودتان دفاع نکنید، بلکه کسب و کار خود را به صورت جدی معرفی کنید: به آنها بگویید چه چیز جالبی در مورد کارتان وجود دارد، چه چیزی کارتان را به چالش می‌کشد، و یا چگونه قصد دارید آن را ادامه دهید.
به خود اعتماد کنید و در مورد آنچه از کارتان به عنوان یک حرفه ای می دانید، اعتماد به نفس داشته باشید.

نظرات شما
به ما بگویید شما به عنوان یک فریلنسر کار خود را چگونه شروع نموده‌اید؟ نظرات خود را در این مورد با ما و دوستان خود به اشتراک بگذارید.

نویسنده

روشنک علی طلب

روشنک علی طلب هستم. همیشه عاشق کارم، خانواده ام، حیوانات، طبیعت و سفر بودم و هستم. روابط اجتماعی خوبی دارم و لبخند زدن رو هیچ وقت فراموش نمیکنم. هر از چند گاهی پست‌های اینفوگرافیک و مطالبی رو ترجمه میکنم و بیشتر تمرکزم مدیریت رسانه های اجتماعی و بخش پشتیبانی سایت پونیشاست. اوقات فراغتم رو به عکاسی و پرورش گل و گیاه میپردازم. برای اطلاعات بیشتر در مورد من و ارتباط با من میتونین به لینک زیر مراجعه کنین : https://ir.linkedin.com/in/roshanakalitalab