skip to Main Content
بهترین سایت های ساخت لوگو رایگان + معرفی ۵ سایت برتر

بهترین سایت های ساخت لوگو رایگان + معرفی ۵ سایت برتر

در این مقاله قرار است به شما بهترین سایت‌های ساخت لوگو رایگان را به شما معرفی کنیم. سایت‌های زیادی هستند که می‌توانند این کار را برای شما انجام دهند ولی ما صرفا قصد داریم بهترین‌های آن‌ها را به شما معرفی کنیم، با پونیشا همراه باشید.

ساخت لوگو رایگان؛ چه کسانی باید از این سایت‌ها استفاده کنند؟

قبل از معرفی سایت‌های ساخت لوگو رایگان، می‌خواهیم درباره‌ی این صحبت کنیم که این سایت‌ها بدرد چه کسانی می‌خورد و چه کسانی نباید سراغ چنین سایت‌هایی بروند.

سایت‌هایی که کار طراحی لوگو را به‌صورت آنلاین انجام می‌دهند معمولا خروجی فوق‌العاده‌ای ندارند! چراکه لوگوی شما توسط هوش‌مصنوعی پردازش می‌شود و با اصول دیزاین و هویت بصری برندینگ شما، ممکن است فرسنگ‌ها فاصله داشته باشد.

این سایت‌ها برای چه افرادی مناسب است؟

  • کسانی که به‌تازگی وب‌سایت طراحی کرده‌اند و صرفا به لوگو نیاز دارند
  • افرادی که توانایی هزینه کردن برای طراحی لوگو اختصاصی ندارند
  • کسانی که برندینگ برای آن‌ها اولویت نیست و صرفا روی بازاریابی متمرکزند
  • کسانی که در ابتدای شروع کارشان هستند

ثبت پروژه پونیشا

این سایت‌ها برای چه افرادی مناسب نیست؟

  • کسانی که برندینگ کسب‌وکارشان برای آن‌ها اهمیت بالایی دارد
  • توان هزینه کردن برای طراحی یک لوگو اختصاصی دارند
  • کسانی که می‌خواهند یک حس خوب برای مشتریان از نظر بصری ایجاد کنند
  • کسانی که می‌خواهند یک لوگوی ماندگار در ذهن مخاطب بسازند

بنابراین اگر توان هزینه‌کردن برای لوگو و هویت بصری دارید، حتما از طراحی لوگو اختصاصی استفاده کنید. هویت بصری هر برندی روی مخاطبانش اثرگذار است. پس از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

تنها حالتی که استفاده از چنین وب‌سایت‌هایی را منطقی می‌کند این است که در ابتدای کسب‌وکارتان هستید و مخاطبان زیادی ندارید. زمانی که کسب‌وکارتان بزرگ‌تر شد، آن‌وقت می‌توانید برای خود یک لوگوی حرفه‌ای و اختصاصی داشته باشید.

در ادامه به معرفی این وب‌سایت‌ها می‌پردازیم:

۱. ساخت لوگو رایگان با logo.com

یک سایت مطرح در زمینه ساخت لوگو آنلاین وب‌سایت logo.com است. این وب‌سایت به شما کمک می‌کند در زمان کوتاهی بتوانید ده‌ها لوگوی مختلف طراحی کنید. یکی از مزیت‌های این وب‌سایت این است که به شما اجازه می‌دهد لوگوی انتخابی خودتان را از نظر رنگ و طراحی ویرایش کنید.

مراحل طراحی لوگو این وب‌سایت مانند مورد اول است که در ادامه مراحل آن را به شما توضیح می‌دهیم:

تصویری از وبسایت logo.com

  1. ابتدا نام کسب‌وکار خودتان را وارد می‌کنید
  2. در قدم بعد Slogan یا شعار برندتان را وارد کنید (اختیاری)
  3. در بعد Industry یا حوزه کاری خودتان را انتخاب می‌کنید
  4. در قدم بعد رنگ یا پلت رنگی را انتخاب کنید
  5. سپس نوع فونت را انتخاب کنید (پیشنهاد می‌کنیم گزینه پیشفرض را تغییر ندهید)
  6. در قدم بعد کلمات کلیدی حوزه کسب‌وکارتان را به انگلیسی وارد کنید. برای مثال: فروشگاه اینترنتی – لوازم آرایشی – لوازم بهداشتی – پوست و مو
  7. روی Next کلیک کنید تا لوگوهای طراحی شده به شما نمایش داده شود
  8. لوگوی انتخابی خودتان بر اساس سلیقه دلخواهتان ویرایش کنید
  9. برای دریافت فایل نهایی می‌بایست از طریق ایمیل یا گوگل لاگین کنید

چند نمونه از لوگوهایی که برای وب‌سایت پونیشا ساخته‌ایم را می‌توانید در تصویر زیر ببینید:

خروجی لوگو پونیشا از سایت logo.com

یک مزیت جالب این وب‌سایت این است که حتی در نسخه رایگان می‌توانید لوگوی خودتان را باکیفیت بالا و در حالت‌های مختلف خروجی بگیرید.

۲. طراحی لوگو برجسته آنلاین با Brankmark.io

وب‌سایت Brankmark.io نیز یکی از وب‌سایت‌های خوب در زمینه طراحی لوگو آنلاین است. از این وب‌سایت می‌توانید برای ساخت لوگو برجسته آنلاین نیز استفاده کنید؛ چرا که اکثر وب‌سایت‌های موجود معمولا طرح‌های ساده و مینیمال دارند. اگر به‌دنبال طراحی لوگو با طرح‌های مختلف هستید، این وب‌سایت می‌تواند برای شما مفید باشد.

چند نمونه از لوگوهای طراحی شده برای پونیشا را در تصویر زیر مشاهده کنید:

خروجی لوگو پونیشا از سایت brankmark.io

۳. ساخت لوگو آنلاین با وب‌سایت ucraft.com

یکی دیگر از وب‌سایت‌هایی که می‌توانید به‌صورت آنلاین برای خود، لوگو طراحی کنید سایت ucraft.com است. ماهیت این وب‌سایت با موردهای قبلی کمی متفاوت است. در سایت‌های قبلی، ما با انتخاب کلمه کلیدی و حوزه کاری، طراحی لوگو را به هوش مصنوعی واگذار می‌کردیم؛ اما در این وب‌سایت صفر تا صد طراحی را خودتان انجام می‌دهید!

این وب‌سایت این مزیت را در اختیار شما قرار می‌دهد تا لوگو را کاملا بر اساس سلیقه خودتان طراحی کنید. اما نکته‌ای که وجود دارد این است باید برای طراحی لوگو در این وب‌سایت باید وقت بگذارید.

اگر می‌خواهید نتیجه جالب‌تری بگیرید به شما پیشنهاد می‌کنیم ابتدا طرح‌های مدنظرتان را روی کاغذ پیاده‌سازی کرده و مورد نهایی را در این‌ وب‌سایت ترسیم کنید. خوشبختانه برای خروجی گرفتن با کیفیت نیازی به پرداخت پول اضافه ندارید.

خروجی لوگو پونیشا از سایت ucraft.com

راهنمای قدم به قدم:

  1. ابتدا از این لینک وارد وب‌سایت شوید
  2. روی دکمه Get started کلیک کنید
  3. از قسمت icons می‌توانید اشکال مدنظرتان را انتخاب کنید. مثلا اگر در حوزه کاریتان در زمینه اتوموبیل‌هاست، عبارت car را جستجو کرده و نماد دلخواهتان را انتخاب کنید (البته این قابلیت‌ها اختیاری هستند).
  4. از قسمت Text می‌توانید عبارت متنی به لوگو استفاده کنید. اگر قصد دارید صرفا لوگوتایپ ساده‌ای داشته باشید، با نوشتن اسم برندتان و انتخاب فونت متن می‌توانید یک لوگوتایپ داشته باشید
  5. از قسمت Shapes می‌توانید از اشکال هندسی در لوگوی خود استفاده کنید
  6. در هر مرحله نیز می‌توانید ابعاد یا رنگ را تغییر دهید. کافیست روی آن مورد کلیک کنید و تغییرات دلخواهتان را انجام دهید.
  7. پس از طراحی لوگو روی دکمه Preview‌ کلیک کنید
  8. برای دریافت فایل خروجی باید از طریق ایمیل یا گوگل در وب‌سایت لاگین کنید
  9. پس از لاگین شدن می‌توانید لوگو را به‌صورت Png‌ و رایگان دریافت کنید

در تصویر زیر، یک نمونه لوگو ساخته شده با این وب‌سایت را می‌توانید مشاهده کنید:

۴. سایت لوگونومی

۳ خروجی نمونه لوگو آنلاین با وب‌سایت لوگونومی

لوگونومی یک سایت ایرانی طراحی لوگو است که در حدود چند دقیقه برای شما یک لوگو طراحی می‌کند. کار کردن با این وب‌سایت آسان است و کافیست فیلدهای لازم آن را پر کنید تا به شما یک لوگو تحویل دهد.

 قدم اول طراحی لوگو

قدم ۱: در باکس اول، نام برند خودتان را بنویسید و در باکس دوم، شعاری که برای برند خود انتخاب کرده‌اید را بنویسید. شعار برند می‌تواند همان نتیجه‌ای باشد که شما به مشتریان خود ارائه می‌دهید. مثلا اگر یک فروشگاه اینترنتی در زمینه لوازم آرایشی دارید شعار شما می‌تواند «تجربه لذت‌بخش خرید آنلاین» باشد.

قدم دوم طراحی لوگو

قدم ۲: در قدم بعد باید صنعت یا حوزه کاری خودتان را انتخاب کنید.

قدم ۳: در این مرحله باید رنگ لوگو خودتان را انتخاب کنید. اکیدا توصیه می‌کنیم برای انتخاب رنگ سلیقه‌ای عمل نکنید. ابتدا کمی در مورد مشتریانتان، علایق آن‌ها و روانشناسی رنگ‌ها تحقیق کنید. شما باید رنگی را انتخاب کنید که با احساسات و روحیات مخاطبان همراه باشد. برای مثال برای یک فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی استفاده از رنگ‌های صورتی و بنفش مناسب است.

داشتن اطلاعات کافی در زمینه روانشناسی رنگ‌ها می‌تواند کمک شایانی به شما کند. برای مثال:

  • رنگ آبی احساس آرامش را به کاربر القا می‌کند
  • رنگ قرمز حس فوریت و هیجان دارد
  • رنگ سبز نماد رشد و پیشرفت است
  • رنگ مشکی نماد اعتبار و اقتدار است

قدم چهارم طراحی لوگو

قدم ۴: در این مرحله باید تگ‌ها و عبارات مرتبط با حوزه کاری خودتان را بنویسید. برای مثال پونیشا خدمات برون‌سپاری به کارفرمایان ارائه می‌دهد. ما تگ‌های «فریلنسر» و «کارفرما» را انتخاب کردیم. نام حوزه کاری شما، اسم محصول یا خدمات شما، هر کدام می‌تواند به عنوان یک تگ مجزا در نظر گرفته شود. این مورد باعث می‌شود از نمادهای مرتبط در لوگوی شما استفاده شود.

سپس روی دکمه ادامه کلیک کنید تا نمونه لوگوها به شما نمایش داده شود. در نسخه رایگان این وب‌سایت شما می‌توانید با اندازه ۱۵۰ پیکسل خروجی بگیرید. برای خروجی باکیفیت‌تر باید از خدمات پولی این وب‌سایت استفاده کنید.

مزیت این وب‌سایت نسبت به سایر وب‌سایت‌ها این است که از فونت‌های فارسی پشتیبانی می‌کند. تقریبا در هیچ کدام از وب‌سایت‌های خارجی چنین قابلیتی وجود ندارد.

۵. ساخت لوگو آنلاین با وب‌سایت logomaker.com

آخرین وب‌سایتی که به شما معرفی می‌کنیم وب‌سایت logomaker است. این وب‌سایت ساز و کار بسیار ساده‌ای دارد و شما تنها در چند ساده می‌توانید برای خود لوگو طراحی کنید.

  1. ابتدا از این لینک وارد وب‌سایت شوید
  2. از منوی اول، حوزه کاری خودتان را انتخاب کنید
  3. در باکس بعدی نام برندتان را بنویسید
  4. روی دکمه Create a logo کلیک کنید
  5. در قدم بعد از شما می‌خواهد استایل لوگو را انتخاب کنید. پس از انتخاب حالت دلخواه روی Next کلیک کنید
  6. در قدم بعد نوع فونت را انتخاب کرده و روی Next کلیک کنید
  7. در قدم بعد باید تراز متن و آیکون را تعیین کنید
  8. روی لوگوی انتخابی Save را بزنید
  9. در قدم بعد روی Use my logo کلیک کنید. سپس این وب‌سایت به شما پیشنهاد می‌کند که پکیج‌های حرفه‌ای‌تر را خریداری کنید که البته نیاز نیست؛ شما از تصویر خروجی اسکرین شات بگیرید و از آن استفاده کنید. برای محو کردن بک‌گراند لوگو می‌توانید از ابزارهای آنلاین استفاده کنید.

پیشنهاد پونیشا به شما

اگر وقت کافی برای طراحی لوگو آنلاین ندارید، پیشنهاد می‌کنیم یکی از سایت‌های معرفی شده در مقاله استفاده کنید تا به خروجی دلخواه برسید. اما برای دریافت خروجی بهتر پیشنهاد می‌کنیم تک تک وب‌سایت‌های معرفی را تست کنید تا به بهترین خروجی برسید.

همان‌گونه که در ابتدای مقاله گفتیم، لوگوهای این وب‌سایت صرفا برای شروع کار مناسب هستند. اگر اوضاع کسب‌وکارتان خوب است یا پروژه‌ی بزرگی دارید، حتما و حتما از یک گرافیست حرفه‌ای برای طراحی لوگو استفاده کنید چرا که خروجی این وب‌سایت‌ها آن‌چنان چنگی به دل نمی‌زنند. فراموش نکنید که هویت بصری خیره‌کننده باعث می‌شود در نگاه کاربران نیز حرفه‌ای‌تر به‌نظر برسید.

جمع بندی

در این نوشته بهترین سایت‌های طراحی لوگو رایگان را معرفی کردیم و در مورد مزایا و معایب این وب‌سایت‌ها صحبت کردیم. اگر به این جمع‌بندی رسیدید که برای کارتان به یک لوگوی‌ حرفه‌ای‌تر نیاز دارید می‌توانید از گرافیست‌های فریلنسر پونیشا استفاده کنید تا برای خود یک لوگوی حرفه‌ای داشته باشید. در پونیشا می‌توانید نمونه‌کارهای گرافیست‌ها را ببینید تا بتوانید بهترین فریلنسر را برای لوگوی خود انتخاب کنید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)
دیدگاه‌ها

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

Back To Top

This will close in 0 seconds