skip to Main Content
++C (سی پلاس پلاس) چیست؟

++C (سی پلاس پلاس) چیست؟

بسیاری از توسعه‌دهندگان، از زبان برنامه‌نویسی محبوب ++C (سی پلاس پلاس) برای توسعه و راه‌اندازی اپلیکیشن‌های مورد نیاز کسب‌وکار شما استفاده می‌کنند. طبق ارزشیابی تخصصی زبان‌های برنامه‌نویسی که در نوامبر سال ۲۰۲۰ صوت گرفت، از ++C به‌عنوان چهارمین زبان محبوب دنیای کدنویسی یاد شد.

برنامه‌نویسان با استفاده از ++C است که می‌توانند کنترل بهتری روی پروسه برنامه‌های شما داشته باشند و کارایی حرفه‌ای‌تری را برای اپلیکیشن کسب‌وکارتان به ارمغان بیاورند. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا اولاً بدانیم، ++C دقیقاً چیست و ثانیاً تأثیر این زبان برنامه‌نویسی بر انجام پروژه‌های مورد نظر شما را بررسی کنیم.

++C چیست؟

سی پلاس پلاس چیست؟

زبان تخصصی سی پلاس پلاس از جمله زبان‌های تخصصی دنیای برنامه‌نویسی است که به‌منظور نوشتن کدهای مورد نظر نرم‌افزارهای مختلف، از جمله نرم‌افزارهای سیستمی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. از زبان ++C همواره به‌عنوان یک زبان برنامه‌نویسی تمام‌عیار، همه‌جانبه، سطح میانی و بر خلاف زبان برنامه‌نویسی C، شیءگرا یاد می‌شود. قدرت و توانایی زبان این زبان به نحوی است که توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان می‌توانند با تکیه بر سطح میانی آن، اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای کاربردی کسب‌وکار شما را طراحی و راه‌اندازی کنند.

سی پلاس پلاس در زمان انتشار، به‌عنوان نسخه پیشرفته‌تری از زبان C معرفی شد؛ البته که همواره یک زبان مجزا از زبان C محسوب می‌شود. قابلیت‌های بسیار بیشتر و حرفه‌ای‌تر این زبان در مقایسه با زبان C باعث شد تا برنامه‌نویسان از آن برای توسعه برنامه‌های مختلف از جمله سیستم‌های عامل، بازی‌ها، انیمیشن‌ها و غیره استفاده کنند.

تاریخچه کوتاه ++C

برای بررسی پرونده زبان سی پلاس پلاس، باید به سال ۱۹۷۹ برویم؛ سالی که استراس تروپ روی زبان سی پلاس پلاس آغاز به کار کرد. هدف تروپ این بود که زبان C را تغییر دهد و با پیشرفته‌تر کردن آن به دنیای برنامه‌نویسی کمک کند. پس از اینکه ++C اولیه خلق شد، تروپ آن را زبان سی با کلاس نامید؛ چرا که او قصد داشت نسخه‌ای از زبان C ارائه دهد که کلاس متفاوت‌تری از نسخه قبلی و سنتی داشته باشد. این اسم‌گذاری در سال ۱۹۸۳ تغییر کرد و نسخه باکلاس زبان C با عنوان ++C (سی پلاس پلاس) شناخته شد.

از همان سال‌ها تا به امروز، آپدیت‌ها و به‌روزرسانی‌های بسیاری برای این زبان تخصصی ارائه شده است و حالا توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان از این زبان برای راه‌اندازی برنامه‌های مختلف استفاده می‌کنند. امکانات و قابلیت‌هایی که ++C در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد، اصلی‌ترین دلیل محبوبیت آن است.

دلایلی که از زبان ++C استفاده می‌شود

دلایل زیادی وجود دارند که توسعه‌دهندگان را برای استفاده از زبان برنامه‌نویسی ++C جهت توسعه برنامه‌ها و پروژه‌های شما ترغیب می‌کنند. موارد زیر چند مورد از مهم‌ترین دلایل را نشان می‌دهند:

استفاده دوباره از کدها

بر خلاف زبان برنامه‌نویسی C که روندگرا محسوب می‌شود، ++C یک زبان شیءگرا است که باعث ایجاد ساختاری روشن در برنامه‌ها، سیستم‌عامل‌ها و اپلیکیشن‌های شما می‌شود و بدین ترتیب امکان استفاده دوباره از کدها را برای برنامه‌نویسان فراهم خواهد کرد.

کاهش هزینه‌های توسعه

از آنجایی که توسعه‌دهندگان با استفاده از ++C می‌توانند امکان استفاده دوباره از کدها را داشته باشند، هزینه‌های توسعه و راه‌اندازی پروژه‌های شما کاهش می‌یابد و می‌توان با در نظر گرفتن یک بودجه معقولانه به اهداف مشخص‌شده دست یافت.

سازگاری با همه سیستم‌عامل ها

اگر در نظر دارید که برنامه یا پروژه شما با چندین سیستم‌عامل متفاوت سازگار باشد، بهتر است که سراغ برنامه‌نویسان حوزه ++C بروید؛ چرا که این زبان برنامه‌نویسی قابل حمل است و می‌توان برنامه‌های سازگار با انواع سیستم‌عامل‌ها را توسعه داد.

توسعه در کمترین زمان ممکن

«زمان» از مهم‌ترین پارامترهایی است که توجه به آن می‌تواند شما را در بازاریابی دیجیتال موفق کند. اگر می‌خواهید خیلی سریع‌تر وارد دنیای رقابتی دیجیتال مارکتینگ شوید، می‌توانید برای توسعه برنامه‌های خود، از توسعه‌دهندگان ++C کمک بگیرید. سی پلاس پلاس به ۲ زبان سی شارپ (C#) و جاوا (Java) بسیار نزدیک است و امکان تغییر برنامه‌نویسان به سی پلاس پلاس یا برعکس را فراهم می‌کند؛ همین امر باعث می‌شود که برنامه‌نویسی برنامه‌ی شما برای توسعه‌دهنده آسان شود و پروژه را در کوتاه‌ترین زمان تحویل دهد.

امکان خلق هر چیزی در پروژه مورد نظر

توسعه‌دهندگان با استفاده از قابلیت‌های ++C می‌توانند به منبع عظیم و گسترده‌ای از کتابخانه‌ها دسترسی داشته باشند؛ این دسترسی نامحدود به داده‌های متنوع باعث می‌شود تا هر چیزی که مد نظر شماست، در پروژه کسب‌وکارتان خلق و ایجاد شود.

++C چه کاربردهایی دارد؟

زمینه کسب‌وکار شما در هر حوزه‌ای که باشد، با استفاده از ++C می‌توان برنامه‌های مرتبط با آن را به‌آسانی توسعه داد. در ادامه این بخش از مقاله، قرار است تا با مهم‌ترین کاربردهای سی پلاس پلاس آشنا شوید:

توسعه سیستم عامل های مختلف

از جمله مهم‌ترین کاربردهای ++C، طراحی و توسعه انواع سیستم‌های عامل (از ویندوز تا لینوکس و مک) است. سرعت بسیار بالای این زبان باعث شده است تا بهترین و ایده‌آل‌ترین گزینه برای راه‌اندازی سیستم عامل محسوب شود.

طراحی مرورگرها

سرعت زبان سی پلاس پلاس باعث می‌شود تا موتورهای ارائه‌کننده مرورگرهای مختلف برای انتشار محتواهای اختصاصی خود دچار مشکل نشوند.

کتابخانه‌های وسیع

زبان اصلی برنامه‌نویسی اکثر کتابخانه‌ها یا لایبرری‌ها، زبان ++C است. به همین منظور یک توسعه‌دهنده می‌تواند با استفاده از همین قابلیت، سفارش پروژه برنامه نویسی شما را بدون کمبود داده‌ها راه‌اندازی کند.

نرم‌افزارهای سیستمی

اگر برنامه‌ها یا اپلیکیشن‌های کسب‌وکارتان را بر مبنای نرم‌افزارهای سیستمی (مثل Translators، Assemblers یا Compilers) استوار کرده‌اید، می‌توانید از مهارت‌های توسعه‌دهنده‌های ++C استفاده کنید.

نرم‌افزارهای گرافیکی

تمامی نرم‌افزارهای گرافیکی نیاز به رندر (خروجی) گرفتن دارند و «زمان» در این پروسه حرف اول را می‌زند. استفاده از یک زبان برنامه‌نویسی سریع مثل ++C به توسعه‌دهنده‌ها کمک می‌کند تا نرم‌افزارهای گرافیکی مثل بازی‌های کامپیوتری را با سرعت بسیار بالا رندر یا خروجی بگیرند.

اپلیکیشن های بانکی و پرداخت

دقت و سرعت بسیار دقیق، دو رکن اساسی اپلیکیشن‌های بانکی هستند؛ این ۲ فاکتور حیاتی از این بابت حائز اهمیت هستند که می‌توان باتکیه‌بر آن‌ها، هزاران‌هزار تراکنش را به‌صورت هم‌زمان مدیریت کرد. اگر برنامه مورد نظر شما در این حوزه قرار دارد، زبان کدنویسی ++C می‌تواند نقش یک زبان ایده‌آل برای توسعه چنین اپلیکیشن‌هایی را به‌خوبی ایفا کند.

سیستم های مبتنی بر ذخیره سازی ابری

سازگاری و ارتباط متناسب زبان سی پلاس پلاس با سخت‌افزارها باعث شده است تا امکان تطبیق با دستگاه‌های ذخیره‌سازی توزیع‌شده و فضاهای ابری، به‌سادگی فراهم شود.

جمع بندی

زبان ++C از جمله زبان‌های محبوب و تخصصی دنیای برنامه‌نویسی محسوب می‌شود که باتوجه به قابلیت‌های فراوانی که دارد، در بین توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان به کار گرفته می‌شود. بسیاری از کارشناسان، از این زبان به‌عنوان زبان تکمیلی دیگر ابزارهای برنامه‌نویسی از جمله زبان‌های جاوا و پایتون یاد می‌کنند و معتقدند که ++C می‌تواند باعث ایجاد کارایی بهتر برنامه‌های مورد نظر شود. در این مقاله سعی کردیم تا در ابتدا، تعریف و تاریخچه‌ای مختصر از این زبان محبوب را ارائه کنیم و سپس ضرورت استفاده از آن مورد بررسی قرار دادیم و با کاربردهای آن آشنا شدیم.

با در نظر گرفتن همه این نکات مهم در مورد سی پلاس پلاس، اگر مایل هستید که اپلیکیشن‌های گرافیکی، سیستمی یا بانکی کسب‌وکارتان را با توسعه‌دهندگان این زبان انجام دهید، روی خدمات مجموعه پونیشا حساب باز کنید.

پونیشا با فراهم کردن قابلیت‌های بسیار کاربردی و فریلنسرهای برنامه‌نویس خبره در این زمینه، امکان سفارش پروژه ++C را به وجود آورده است. شما می‌توانید همین حالا پروژه مورد نظرتان را در پونیشا ایجاد کنید تا بهترین و حرفه‌ای‌ترین فریلنسرهای برنامه‌نویس، پروژه‌ی شما را به انجام برسانند.

۴.۴/۵ - (۵ امتیاز)
دیدگاه‌ها

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

Back To Top

This will close in 0 seconds