skip to Main Content
آموزش قرار دادن موزیک در استوری اینستاگرام | راهنمای کامل

آموزش قرار دادن موزیک در استوری اینستاگرام | راهنمای کامل

اضافه کردن آهنگ به استوری اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا استوری‌های جذاب‌تری منتشر کنید و توجه مخاطبان بیشتری را جلب کنید. برای انتشار آهنگ در استوری اینستاگرام، می‌توانید از گزینه‌های مختلفی مانند استفاده از آهنگ‌های موجود در دستگاه یا از منابع دیگر مانند Spotify و SoundCloud استفاده کنید.به این ترتیب می‌توانید آهنگ دلخواه خود را با دنبال‌کنندگانتان در استوری به اشتراک بگذارید.

اگر ادمین پیج فروشگاهی، بلاگر، اینفلوئنسر یا یک کاربر عادی اینستاگرام هستید و علاقه مندید تا با مخاطبین و دوستان خود در تعامل باشید، حتما تا به حال برای شما سوال پیش آمده که چگونه در استوری اینستاگرام آهنگ بگذاریم. قرار دادن موزیک در استوری اینستاگرام یکی از قابلیت‌های جذاب این پلتفرم است که به شما امکان می‌دهد موزیک مورد علاقه خود را به استوری‌های خود اضافه کنید، بازدید و بازخورد محتوای خود را افزایش دهید و به مخاطب نزدیک‌تر شوید. اگر مالک پیج هستید یا می‌خواهید با استخدام ادمین غیر حضوری و انتشار استوری‌های جذاب، پیج خود را رشد دهید پس می‌توانید در ادامه با ما همراه باشید.

قرار دادن موزیک مناسب و مرتبط با موضوع استوری اینستاگرام باعث می‌شود استوری شما بیشتر و سریع‌تر از سایر استوری‌ها، کاربر را به محتوای خود جذب نماید. موزیک استوری به طور غیر مستقیم باعث ایجاد ارتباط و انتقال احساسات شما به مخاطب می‌شود و به طور ناخودآگاه، احساس همدلی و صمیمیت و تعامل با مخاطب را افزایش می‌دهد.

قرار دادن موزیک مناسب در استوری اینستاگرام، فرصتی است که خلاقیت خود را به نمایش بگذارید و با تلفیق صدا و تصویر، استوری‌های منحصر به فرد و جذابی را ایجاد نموده و با دیگران به اشتراک بگذارید. اگر انتخاب موسیقی به درستی و مرتبط با محتوا انجام شود، کاربران حتی برای پرسیدن نام آهنگ یا به اشتراک گذاشتن خاطراتی که با این موزیک داشته‌اند، حتما با شما تعامل خواهند نمود.

نماد اینستاگرام و موسیقی.

قرار دادن موسیقی بر روی استوری اینستاگرام با روش Hands-Free

حالا وقت این است که بدانیم اضافه کردن موزیک به استوری‌های اینستاگرام چگونه است. شما می‌توانید در قسمت استوری اینستاگرام، موسیقی دلخواه را با استفاده از قابلیت Hands-Free بدون استفاده از دکمه ضبط، هم‌زمان به استوری اضافه کنید. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا قبل از ضبط ویدئو، موزیک را انتخاب کنید تا در زمینه ویدئو پخش شود. برای این کار ابتدا باید نسخه اینستاگرام خود را به روز رسانی نمایید. سپس برای اضافه کردن موزیک با Hands-Free به استوری اینستاگرام، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در صفحه اصلی یا (Home) وارد بخش “استوری” در اینستاگرام شوید. می‌توانید این کار را با کشیدن انگشت خود از سمت چپ صفحه اصلی به طرف راست یا با لمس نماد دوربین در بالای صفحه اصلی انجام دهید.
  2. در پایین صفحه، از منوی نواری از میان حالت‌های post، Reel،Live و… حالت story را انتخاب نمایید.
  3. حالت Hands-Free را فعال کنید. برای این کار باید روی نوار کشویی سمت چپ صفحه، آخرین گزینه یعنی Hands-Free را انتخاب نمایید. حالا حالت ضبط به صورت Hands-Free فعال است.
  4. موسیقی مورد نظر موجود در گالری گوشی خود یا دستگاه دیگر را به عنوان موسیقی زمینه پخش کنید.
  5. حالا داخل اینستاگرام با لمس دکمه ضبط می‌توانید ویدئوی خود را ضبط نموده و همزمان موزیک یا مکالمات شما بر روی استوری ذخیره خواهد شد.
  6. پس از ضبط ویدئو، می‌توانید آیکون صدا (Sound On) را بر روی صفحه استوری خود قرار دهید تا مخاطبان با دیدن آن متوجه شوند که ویدیو را باید با صدا تماشا نمایند. سپس فیلترها، استیکرها و متن‌های مورد نظر را به استوری خود اضافه کنید.
  7. استیکر موزیک را می‌توانید با نگه داشتن انگشتتان، به موقعیت دلخواه ببرید. همچنین، می‌توانید اندازه استیکر را تغییر دهید و زاویه چرخش را تنظیم نمایید.
  8. در نهایت، دکمه Your story را از قسمت پایین صفحه انتخاب نموده و موزیک ویدیو خود را با مخاطبین به اشتراک بگذارید. برای ثبت و انتشار استوری، روی دکمه “ارسال به” یا “اشتراک‌گذاری” کلیک کنید و استوری را بر روی پروفایل خود منتشر نمایید یا به گروه‌ مخاطبین یا دایرکت افراد ارسال کنید.

با این روش، می‌توانید موزیک مناسب را بسیار راحت و آسان به استوری اینستاگرام خود اضافه کنید و لذت ببرید. تنها عیب این روش این است که صداهای اطراف هم در هنگام ضبط موزیک زمینه در استوری شما ضبط خواهند شد.

مراحل قرار دادن موسیقی بر روی استوری اینستاگرام در سه بخش در تصویر قرار دارد.

 قرار دادن موسیقی بر روی استوری اینستاگرام با استفاده از آیتم Music

اگر می‌خواهید بدانید که چگونه در استوری اینستاگرام آهنگ بگذاریم، بدون اینکه صداهای اضافه محیط اطراف در آن ضبط شوند، بهتر است از این روش استفاده نمایید:

  1. به روز رسانی اپلیکیشن: اطمینان حاصل کنید که جدیدترین نسخه از اپلیکیشن اینستاگرام را در گوشی خود نصب کرده‌اید.
  2. انتخاب عکس یا ویدئو: برای شروع، در صفحه اصلی اینستاگرام در قسمت بالا سمت چپ، علامت پلاس (+) را لمس کنید. عکس یا ویدئویی که می‌خواهید موزیک را بر روی آن قرار دهید را انتخاب کنید. می‌توانید عکس یا ویدئوی جدیدی بگیرید یا از محتوای موجود در گالری خود استفاده نمایید.
  3. دسترسی به استیکر موزیک: در مرحله بعد، به بخش استیکرها در اینستاگرام بروید. برای این کار در بالای صفحه، آیکون “استیکر” را لمس نموده و سپس آیکون موزیک را انتخاب کنید.
  4. انتخاب موزیک: حالا می‌توانید موزیک مورد نظر خود را از داخل لیست و دسته بندی‌های پیشنهادی انتخاب کنید و از کتابخانه موزیک اینستاگرام بارگذاری نمایید. برای جستجوی سریع‌تر موزیک مورد نظر در کتابخانه اینستاگرام، نام موزیک را در قسمت جستجو تایپ کنید.
  5. تنظیمات موزیک: بعد از انتخاب موزیک، می‌توانید تنظیمات آن را تغییر دهید. شما می‌توانید بخشی از آهنگ را انتخاب کنید، زمان شروع و پایان موزیک را تعیین کنید و حداکثر تا ۱۵ ثانیه از قسمت مورد نظر آهنگ را برای پس زمینه استوری انتخاب نمایید.
  6. افزودن استیکر موزیک: بعد از انجام تنظیمات موزیک، روی استیکر مربوطه کلیک کنید تا به عکس یا ویدئوی شما اضافه شود. شما می‌توانید با لمس استیکر موزیک، آن را به محل دلخواه جابجا کنید و اندازه آیکون را تغییر بدهید.

توجه داشته باشید که در صورت صرف نظر از انتخاب موزیک فعلی یا تمایل به انتخاب یک آهنگ دیگر می‌توانید با نگه داشتن انگشت روی آیکون موزیک و کشیدن آن به طرف سطل زباله، آن را حذف نموده و طبق مراحل قبل، یک موسیقی جدید انتخاب نمایید.

در نهایت با مشاهده پیش نمایش استوری، با لمس کلید Your story، استوری که همراه با موسیقی انتخابی شما، حالا به صورت موزیک ویدیو ضبط شده را منتشر کنید یا با دیگران به اشتراک بگذارید. مخاطبین شما در صورت تمایل با لمس آیکون موزیک، مستقیما به صفحه خواننده یا نوازنده آهنگ، هدایت می‌شوند.

در سمتی از تصویر مراحل قرار دادن موزیک در استوری نشان داده شده و در سمت دیگر به فارسی نوشته شده است اضافه کردن موسیقی به استوری اینستاگرام.

قرار دادن موسیقی بر روی استوری اینستاگرام با استفاده از سایر برنامه‌ها

یک مساله مهم این است که حالا اگر اینستاگرام برای ما قابلیت افزودن موزیک را نداشته باشد، در آن صورت اضافه کردن موزیک به استوری‌های اینستاگرام چگونه است.

معمولا در برخی کشورها و یا بعضی نسخه‌های اینستاگرام، دکمه music برای همه قابل مشاهده و استفاده نیست. برای حل این مشکل می‌توانید از طریق نرم افزارهای موجود در اندروید یا آیفون، ویدیوی مورد نظر را با دوربین ضبط نموده و آن را در گالری ذخیره نمایید.

سپس داخل صفحه اصلی اینستاگرام، با انتخاب دکمه پلاس (+)در قسمت بالا سمت راست صفحه، از داخل گالری موزیک ویدیوی مورد نظر را انتخاب نموده و در صورت تمایل، با افزودن آیکون Sound on از قسمت استیکرها به ویدیوی خود، به دیگران نشان دهید که استوری شما همراه با صدا یا موزیک است. سپس با انتخاب گزینه Your story، ویدیوی خود را مشاهده و در صورت تایید، منتشر نمایید.

ثبت پروژه پونیشا

برنامه‌های جانبی مناسب برای افزودن موزیک به ویدیو

برخی از برنامه‌های جانبی کاربردی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای افزودن آهنگ مورد نظر به استوری اینستاگرام اضافه کنید. اینجا دو برنامه معروف را برای این منظور معرفی می‌کنیم:

  1. برنامه InShot : این برنامه یک ویرایشگر ویدئو قدرتمند است که به شما امکان اضافه کردن موزیک به تمام ویدئوها را می‌دهد. شما می‌توانید ابتدا موزیک مورد نظر را در برنامه آپلود یا از موزیک‌های پیش فرض برنامه استفاده کنید، سپس با استفاده از برنامه InShot ، ویدئوی خود را ویرایش نموده و آهنگ را به آن اضافه کنید. سپس ویدئو را ذخیره کرده و در استوری اینستاگرام منتشر نمایید.
  2. برنامه Mojo: این برنامه مخصوص ساخت استوری‌های جذاب است و امکان اضافه کردن موزیک به استوری را برای شما فراهم می‌کند. شما می‌توانید ویدئوها و عکس‌های خود را در برنامه Mojo وارد کرده، آن‌ها را ویرایش کنید و تعیین کنید هر بخش موزیک دقیقاً بر روی کدام تصویر ویدیو قرار بگیرد. سپس استوری را ذخیره کنید و در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

این‌ها فقط دو نمونه از برنامه‌های جانبی هستند که به ما کمک می‌کنند چگونه در استوری اینستاگرام آهنگ بگذاریم. به این نکته توجه داشته باشید که این برنامه‌ها نیاز به دانلود و نصب و همچنین تشکیل حساب کاربری دارند.

دستی یک گوشی تلفن همراه را نگه داشته و در اطراف آن نماد موزیک و اینستاگرام وجود دارد.

جمع‌بندی

امروزه کسب و کارهای مختلفی از طریق جذب فالوئر در اینستاگرام و نمایش محصولات، نمونه کارها و حتی از طریق بلاگری، به ساخت استوری‌های زیبا، پر محتوا و جذاب نیاز دارند و یکی از موارد ضروری برای ساخت استوری‌های پرمخاطب این است که بدانیم اضافه کردن موزیک به استوری های اینستاگرام چگونه است.

برای قرار دادن موزیک در استوری اینستاگرام، می‌توانید با استفاده از ویژگی Hands-Free در هنگام ضبط محتوا، یا با افزودن دکمه Music و انتخاب موسیقی مورد نظر از کتابخانه اینستاگرام این کار را انجام دهید . در صورت نبود قابلیت افزودن Music در اینستاگرام می‌توانید از برنامه‌های جانبی مانند InShot یا Mojo استفاده کنید. این برنامه‌ها به شما امکان ویرایش حرفه‌ای ویدئوها و افزودن موزیک به استوری را می‌دهند.

کارشناسانی که به صورت فریلنسر با مجموعه پونیشا همکاری دارند، می‌توانند شما را در زمینه مدیریت پیج اینستاگرام، تولید محتوای مناسب و رشد دادن پیج برای افزایش بازدید و جذب دنبال کننده، یاری نمایند. همچنین شما می‌توانید با استخدام این فریلنسرها در زمینه طراحی و سئوی سایت و تولید محتوای سئو شده، سایت کسب و کار و خود را ارتقا داده و فروش خود را چند برابر کنید.

به این مقاله امتیاز دهید
دیدگاه‌ها

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

Back To Top

This will close in 0 seconds