skip to Main Content
ثبت رایگان پیج اینستاگرام در گوگل + آموزش تصویری

ثبت رایگان پیج اینستاگرام در گوگل + آموزش تصویری

اینستاگرام یک پلتفرم قدرتمند در میان رسانه‌های اجتماعی است که به کاربران امکان می‌دهد عکس‌ها، فیلم‌ها و داستان‌های خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. با بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه، اینستاگرام به مکانی عالی برای افراد به منظور برقراری ارتباط با دوستان و خانواده، دنبال کردن علایق خود و به خصوص ایجاد یک برند شخصی یا کسب و کار تبدیل شده است.

به همین دلیل است که کسب‌و‌کارها بیش‌از‌پیش به دیده شدن پیج خود و افزایش فالوورهای آن علاقمند شده‌اند. یکی از راه‌های موثر دیده شدن بیش‌تر پیج کسب‌و‌کار، از طریق نتایج گوگل است!

دلیل این موضوع این است که بسیاری از کاربرانی که قصد خرید دارند، جستجوهای خود را از طریق سرچ گوگل انجام می‌دهند. به این ترتیب اگر پیج اینستاگرام شما در نتایج گوگل دیده شود، می‌تواند مشتریان بالقوه شما را تا حد زیادی افزایش دهد.

در این راهنما، به  آموزش تصویری ثبت پیج اینستاگرام در گوگل می‌پردازیم.

دلایل ثبت پیج اینستاگرام در گوگل

اسکرین شاتی از نمایش یک پیج اینستاگرام در نتایج جستجوی گوگل

قرار گرفتن در صدر نتایج جستجوی گوگل، مزایای متعددی برای حساب کاربری اینستاگرام شما به همراه دارد:

  • افزایش دسترسی: افرادی که به دنبال نام شما، برند شما یا موضوعات مرتبط با محتوای شما هستند، به راحتی با حساب کاربری اینستاگرام شما برخورد می‌کنند. این امر باعث افزایش ترافیک به پروفایل شما و در نتیجه، افزایش فالوور و تعامل آن می‌شود.
  • اعتبار سنجی: نمایش در نتایج جستجوی گوگل، اعتبار بیشتری به برند یا نام شما می‌بخشد. این موضوع نشان می‌دهد که شما یک فرد یا کسب و کار فعال هستید که محتوای با کیفیتی تولید می‌کنید.
  • جذب مخاطبان هدفمند: افرادی که از طریق گوگل به حساب کاربری شما می‌رسند، به احتمال زیاد علاقمند به محتوای شما هستند. این امر منجر به تعامل بالاتر و نرخ تبدیل بهتر می‌شود.

آموزش ثبت پیج اینستاگرام در گوگل

متاسفانه، گوگل به‌طور مستقیم محتوای درون برنامه‌های دیگر مانند اینستاگرام را ایندکس نمی‌کند. با این حال، برخی راه‌های غیرمستقیم برای افزایش احتمال نمایش حساب کاربری اینستاگرام شما در نتایج جستجو وجود دارد. در ادامه به چند روش کلیدی اشاره می‌کنیم:

۱. حساب کاربری خود را عمومی (Public) کنید

اسکرین شات از تنظیمات حریم خصوصی اینستاگرام یک پیج شخصی

اولین و مهم‌ترین گام، اطمینان از عمومی بودن حساب کاربری شماست. گوگل نمی‌تواند محتوای حساب‌های کاربری خصوصی (Private) را ببیند، بنابراین برای دیده شدن اکانت در نتایج، باید آن را روی حالت Public تنظیم کنید.

برای این کار ابتدا در برنامه اینستاگرام تنظیمات Settings را باز کنید، سپس در بخش Account Privacy، گزینه Private Account را غیر فعال نمایید.

۲. بهینه سازی بخش بایو (Bio) اینستاگرام

اسکریت شات از بخش Bio پروفایل اینستاگرام یک پیج

بایو اینستاگرام شما تنها متن موجود در کل صفحه است. باقی محتوا شامل ویدیوها و تصاویر است. بنابراین، این بخش، بیشترین پتانسیل را برای بهینه‌سازی دارد.

در اصطلاح سئو (SEO)، بایو اینستاگرام مشابه تگ‌های توضیحات متا عمل می‌کند. بنابراین نوشتن یک بایو مناسب، گام دوم در فرآیند نمایش حساب کاربری اینستاگرام شما در نتایج جستجوی گوگل است.

با توجه به محدودیت ۱۵۰ کاراکتری برای نوشتن بایو، لازم است هوشمندانه عمل کنید و از تک تک کاراکترها به بهترین شکل استفاده نمایید. در این بخش، می‌توانید به راحتی از کلیدواژه‌های مرتبط و پرمعنا استفاده کنید. برخلاف موتور جستجوی گوگل، در اینستاگرام، استفاده از حجم زیادی از کلیدواژه‌ها به‌عنوان یک نکته منفی تلقی نمی‌شود. به خاطر داشته باشید که هشتگ‌ها نیز به‌عنوان کلیدواژه شناخته می‌شوند.

برای مثال، اگر یک هنرمند دیجیتال هستید، می‌توانید کلیدواژه‌هایی نظیر «هنر»، «هنرمند»، «هنرمند دیجیتال» و غیره را در بایو خود استفاده کنید.

۳. کپشن تصاویر را فراموش نکنید

تصویری از یک پست اینستاگرام به همراه کپشن و هشتگ‌

در سئو اینستاگرام، کلیدواژه شما (نه نام کاربری‌تان با @) به همراه کپشن تصویر، همانند یک تگ عنوان عمل می‌کند؛ اما این به چه معناست؟ زمانی که شخصی در گوگل به دنبال شما می‌گردد، کپشن شما همانند تصویر زیر، به‌عنوان یک عنوان نمایش داده می‌شود:

اسکرین شات از نمایش کپشن پست اینستاگرام در نتایج گوگل

راه دیگری برای نمایش حساب کاربری اینستاگرام شما در نتایج جستجوی گوگل، شروع کردن کپشن با اطلاعاتی است که از اهمیت بالاتری برخوردار هستند. بدین ترتیب، زمانی که کاربر کپشن را در گوگل می‌خواند، جذب آن می‌شود. از کلیدواژه‌ها در کپشن‌ها استفاده کنید. این کار باعث افزایش دیده شدن پست، ویدیو یا ریلز شما می‌شود؛ اما کل کپشن را صرفاً به کلیدواژه‌ها اختصاص ندهید، زیرا این کار ظاهری اسپم‌مانند به آن می‌دهد.

 استفاده از هشتگ در کپشن‌ها

اهمیت هشتگ‌ها در اینستاگرام همواره محل بحث بوده است. این‌که چه تعداد هشتگ برای استفاده در پست بازده بهتری دارد. در زمان نگارش این مطلب طبق برخی تحقیقات انجام‌شده و هم‌چنین به گفته آدام موسری، مدیرعامل اینستاگرام، بهتر است چیزی بین ۳ تا ۵ هشتگ استفاده شود.

تحقیقات مختلف نتایج متفاوتی در مورد تاثیر مستقیم هشتگ‌ها بر افزایش بازدید پست‌ها ارائه می‌دهند؛ اما نکته مهم این است که هشتگ‌ها به الگوریتم‌های اینستاگرام کمک می‌کنند تا محتوای شما را درک کنند و امکان کشف آن را برای کاربران علاقه‌مند بیشتر نمایند.

این هشتگ‌ها باید ترکیبی از موارد زیر باشند:

  • هشتگ‌های مرتبط با مخاطب هدف: از هشتگ‌هایی استفاده کنید که مخاطبان بالقوه‌ی شما به دنبال آن‌ها می‌گردند.
  • هشتگ‌های محبوب اما نه ترند: هشتگ‌های بسیار محبوب، اغلب با حجم بالای پست همراه هستند و ممکن است محتوای شما در میان انبوهی از پست‌های دیگر گم شود. از طرفی، هشتگ‌های کم‌طرفدار نیز تاثیر چندانی ندارند. بهتر است از هشتگ‌هایی استفاده کنید که از محبوبیت خوبی برخوردار هستند اما به اندازه هشتگ‌های ترند پست‌های جدیددر آن‌ها به چشم نمی‌خورد.
  • هشتگ‌های خاص: گنجاندن چند هشتگ خاص مرتبط با حوزه‌ی فعالیت خود، می‌تواند به جلب توجه مخاطبان علاقه‌مند به حوزه‌ی تخصصی شما کمک کند.

با رعایت این نکات و استفاده‌ی هوشمندانه از هشتگ‌ها، می‌توانید حداکثر بهره‌وری را از آن‌ها برای دستیابی و دیده شدن بیشتر در اینستاگرام به دست آورید.

هشتگ‌ها به افراد کمک می‌کنند تا محتوای مرتبط با نیاز خود را پیدا کنند. با استفاده از هشتگ‌های مرتبط، به گوگل سرنخ‌هایی در مورد موضوع و محتوای پست‌های خود می‌دهید و احتمال نمایش آن‌ها در نتایج جستجوی مرتبط را افزایش خواهید داد.

۴. به طور مرتب پست بگذارید

صفحه گوشی و نمایش روزهای تقویم

فعالیت مداوم در اینستاگرام به گوگل و سایر موتورهای جستجو نشان می‌دهد که حساب کاربری شما فعال است و محتوای جدیدی تولید می‌کند. الگوریتم‌های جستجو معمولاٌ صفحات فعال را در رتبه بالاتری قرار می‌دهند.

همانطور که در مقاله «وظایف ادمین اینستاگرام چیست» به آن اشاره شده است، یکی از وظایف اصلی یک ادمین اینستاگرام، تولید محتوای جذاب و مرتبط با مخاطبان است. ادمین پیج باید به طور مرتب در پیج پست بگذارد، از اصول سئو برای اینستاگرام آگاهی داشته باشد و از کلمات کلیدی مرتبط در محتوای خود استفاده کند.

۵. استفاده از متن جایگزین (Alt Text)

تصاویری از مراحل قرار دادن متن جایگزین (alt text) برای یک پست اینستاگرام

یکی از قابلیت‌های کم‌تر شناخته‌شده‌ی اینستاگرام، که کاربران زیادی هم از آن استفاده نمی‌کنند، متن جایگزین (Alt Text) است. متن جایگزین، پتانسیل زیادی برای افزایش احتمال نمایش حساب کاربری شما در نتایج جستجوی گوگل در اختیارتان قرار می‌دهد.

به سادگی می‌توانید با استفاده از کلمات کلیدی، توضیحی در مورد تصویر یا ویدیویی که پست می‌کنید، بنویسید. الگوریتم اینستاگرام با در نظر گرفتن این متن، به نمایش حساب کاربری شما در نتایج جستجوی گوگل کمک خواهد کرد.

ایجاد متن جایگزین کار بسیار ساده‌ای است. برای این کار باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. در هنگام آپلود تصویر یا ویدیو، گزینه‌ی (Advanced Settings) را انتخاب کنید.
  2. سپس، روی گزینه (Write Alt Text) کلیک کنید.
  3. توضیحی مختصر اما دقیق از تصویر یا ویدیوی خود بنویسید. کلمات کلیدی مربوط به محتوای خود را به کار ببرید.
  4. با انتخاب دکمه Done از بالا و ست راست صفحه متن جایگزین را ذخیره کنید.

ثبت پروژه پونیشا
با افزودن متن جایگزین به هر تصویر و ویدیویی که پست می‌کنید، یک قدم دیگر به نمایش حساب کاربری خود در نتایج جستجوی گوگل نزدیک‌تر می‌شوید. به خاطر داشته باشید که متن جایگزین باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • توصیفی: توضیحی مختصر و واضح از محتوای تصویر یا ویدیو ارائه دهد.
  • دقیق: کلمات کلیدی مرتبط را به کار بگیرید، اما از پر کردن متن با کلیدواژه‌های نامرتبط خودداری کنید.
  • کوتاه: تعداد کاراکترها را تا حد امکان محدود نگه دارید.

فراموش نکنید که استفاده از متن جایگزین، روشی عالی برای افزایش دسترسی به محتوا برای افراد دارای معلولیت نیز به شمار می‌آید. متن جایگزین به آن‌ها کمک می‌کند تا محتوای تصاویر و ویدیوهای شما را درک کنند.

۶. لینک به پست‌های اینستاگرام

طرح گرافیکی از صفحه گوشی و آیکون لینک

به دلایل فنی، برخلاف صفحات پروفایل، پست‌های جداگانه‌ی اینستاگرام به طور مکرر در نتایج جستجو ظاهر نمی‌شوند. اگر قصد دارید یکی از پست‌های خود را به طور ویژه تبلیغ کنید، باید لینک آن را در پلتفرم‌های دیگر به اشتراک بگذارید.

فرض کنید یک وبلاگ دارید. لینک پست اینستاگرامی (لینکی که کاربران را مستقیماً به آن پست هدایت می‌کند) که فکر می‌کنید با محتوای وبلاگ شما مرتبط است، کپی کنید و سپس آن را به مقاله‌تان اضافه کنید.

گوگل، لینک مربوط به آن پست خاص را ایندکس می‌کند و به این ترتیب، شانس نمایش آن در نتایج جستجو افزایش می‌یابد.

برای مثال در همین مطلب، لینکی به پست اینستاگرام پونیشا در رابطه با کارزدگی ایجاد کرده‌ایم.

چند نکته‌ی کلیدی را برای استفاده از لینک‌ها در نظر داشته باشید:

  • از لینک‌های کوتاه‌شده استفاده نکنید:‌ گوگل به لینک‌های کوتاه‌شده (مانند ly) به اندازه‌ی لینک‌های کامل (URL کامل پست اینستاگرام) ارزش نمی‌دهد.
  • درج لینک به صورت متن ساده و قابل کلیک باشد: اطمینان حاصل کنید که خوانندگان وبلاگ یا سایر پلتفرم‌ها، به راحتی متوجه شوند که این متن، یک لینک قابل کلیک است.
  • در استفاده از این استراتژی زیاده‌روی نکنید: تنها پست‌هایی را به اشتراک بگذارید که واقعاً ارزش تبلیغ و دیده شدن بیشتری دارند.

۷. افزایش تعداد دنبال کنندگان

طرح گرافیکی از یک آیکون دیالوگ باکس قرمز و آدمک سفید

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، اینستاگرام به طور پیش‌فرض مانع از این می‌شود که موتورهای جستجو مانند گوگل، حساب‌های کاربری را ایندکس کنند. با این حال، به حساب‌های کاربری با تعداد فالوور بالا اجازه می‌دهد تا در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شوند.

بنابراین، پاسخ نهایی به چگونگی نمایش حساب کاربری اینستاگرام در نتایج جستجوی گوگل، «ایجاد یک جامعه از فالوورهای وفادار» است. اگر در حال حاضر ۲۵۰۰ فالوور دارید، هدف خود را رسیدن به ۱۰ هزار نفر قرار دهید. اگر ۱۰ هزار فالوور دارید، آن‌ها را به ۵۰ هزار نفر یا بیشتر افزایش دهید.

جمع‌بندی

در این مقاله، به طور کامل به بررسی و آموزش ثبت رایگان پیج اینستاگرام در گوگل پرداختیم. با به کارگیری استراتژی‌های ذکرشده در این مقاله، مانند بهینه‌سازی پروفایل، استفاده از کلمات کلیدی، تولید محتوای جذاب و تعامل با مخاطبان، می‌توانید شانس نمایش حساب کاربری خود در نتایج جستجوی گوگل را به طور قابل‌توجهی افزایش دهید.

سوالات متداول:

۱. آیا می‌توانم با خرید فالوور، رتبه‌ی حساب کاربری خود را در نتایج جستجوی گوگل افزایش دهم؟

خرید فالوور ممکن است به طور موقت تعداد دنبال کنندگان شما را افزایش دهد، اما هیچ تاثیری بر رتبه‌ی شما در نتایج جستجوی گوگل نخواهد داشت. در واقع، گوگل می‌تواند حساب‌های کاربری با فالوورهای جعلی را شناسایی کند.

۲. چه مدت طول می‌کشد تا حساب کاربری اینستاگرام من در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شود؟

زمان نمایش حساب کاربری شما در نتایج جستجوی گوگل به عوامل مختلفی مانند کیفیت محتوای شما، تعداد فالوورها و تعامل با مخاطبان بستگی دارد. به طور کلی، ممکن است چند هفته یا حتی چند ماه طول بکشد تا حساب کاربری شما در SERP ظاهر شود.

۳. اگر حساب کاربری خود را خصوصی کنم، آیا از نتایج جستجوی گوگل حذف می‌شود؟

بله، اگر حساب کاربری خود را خصوصی کنید، از نتایج جستجوی گوگل حذف خواهد شد.

۴. آیا می‌توانم از نمایش برخی از پست‌های خود در نتایج جستجوی گوگل جلوگیری کنم؟

در حال حاضر، هیچ راهی برای جلوگیری از نمایش پست‌های خاص در نتایج جستجوی گوگل وجود ندارد. اگر می‌خواهید از نمایش یک پست خاص جلوگیری کنید، می‌توانید آن را حذف کنید.

۵. آیا می‌توانم از هشتگ‌ها برای بهبود رتبه‌ی خود در نتایج جستجوی گوگل استفاده کنم؟

بله، استفاده از هشتگ‌های مرتبط با محتوای شما می‌تواند به موتورهای جستجو در درک بهتر محتوای شما و افزایش شانس نمایش در نتایج جستجو کمک کند.

۳.۱/۵ - (۹ امتیاز)
دیدگاه‌ها

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

Back To Top

This will close in 0 seconds