skip to Main Content
آموزش راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام

آموزش راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام

چطور آنلاین شاپ بزنیم؟ سایت فروشگاهی بهتر است یا اینستاگرام؟ صفر تا صد راه اندازی پیج فروش در اینستاگرام چیست؟ اگر سوالاتی از این قبیل ذهن شما را در مسیر شروع کار مورد علاقه‌تان درگیر کرده است، این مقاله برای شماست.

شما در این مقاله یاد می‌گیرید که به کمک راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام، محصولات خود را در زمانی سریع و بدون نیاز به پرداخت هزینه‌های جانبی اعم از هزینه انبار، اجاره دفتر و از این جنس هزینه‌ها به فروش برسانید. علاوه‌براین موارد، فروش آنلاین به شما شرایطی برای جذب و فروش محصولات به مشتریان بالقوه را هم خواهد داد.

آماده راه اندازی فروشگاه اینستاگرامی خود و شروع فروش هستید؟ در اینجا همه چیزهایی که باید بدانید وجود دارد.

فروشگاه اینستاگرامی یا آنلاین شاپ در اینستاگرام چیست؟

سبد خرید گرافیکی روی یک گوشی موبایل

آنلاین شاپ در اینستاگرام راهی برای نمایش کاتالوگ محصولات و دستیابی به مشتریان جدید در این فضا است. اینستاگرام به شما فروشندگان محترم این امکان را می‌دهد که دایره جذب مشتریانتان را از شهر خود دورتر برده و وسعت دهید. شما با این کار مشتریانی از سر تا سر کشور و حتی دنیا بدست خواهید آورد.

درست است که برخی قابلیت‌های اینستاگرام از جمله نمایش محصولات و هدایت مشتری به درگاه پرداخت از طریق لینک مستقیم و به شکلی که در تصویر پایین می‌بینید برای کشور ما وجود ندارد؛ اما راه حل‌هایی هم برای این قبیل مشکلات وجود دارد که در ادامه به آن‌ها پرداخته‌ایم.

دو اسکرین‌شات از صفحه اینستاگرام و محصولات یک آنلاین‌شاپ

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، شرایط معرفی، اعلام قیمت و فروش محصولات در یک آنلاین شاپ فروشگاهی در اینستاگرام بدین صورت است؛ اما این همه چیز ماجرا نیست. فروشگاه آنلاین اینستاگرامی راهی ساده برای کشف محصولات قابل خرید در اینستاگرام است. در این روش خرید با کلیک روی یک محصول پیشنهادی، کاربران می‌توانند تصاویر بیشتری از محصول را مشاهده کنند. در این صفحه محصول، اطلاعات قیمت، سایر محصولات همان فروشنده و همچنین نحوه خرید هم نشان داده می‌شود.

علاوه‌براین برای برندهای مستقر در ایالات متحده که به Instagram Checkout دسترسی دارند، خریداران می‌توانند بدون خروج از اینستاگرام، روی گزینه «خرید در اینستاگرام» ضربه بزنند و سفارش خود را ثبت و نهایی کنند.

نکته: به‌عنوان یک آنلاین شاپ، با ایجاد لینک موجود در بیو اینستاگرام از فرصت‌های موجود برای افزایش فروش خود استفاده کنید.

نحوه راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام

 یک موبایل با تصویری از سبد خرید و دکمه خرید و بسته‌های سفارشی

راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. در اینجا یک راهنمای گام به گام برای شما ارائه داده‌ایم:

مرحله ۱: واجد شرایط بودن خود را بررسی کنید

برای راه اندازی آنلاین شاپ اینستاگرام، کسب و کار شما باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • دارای اعتبار باشد.
  • دارای محصولات واجد شرایط اینستاگرام باشد.
  • با توافقنامه تجاری و سیاست‌های تجاری اینستاگرام مطابقت داشته باشد.
  • صاحب یک دامنه وب سایت که فروش از طریق آن اتفاق می‌افتد باشد.

مرحله ۲: تبدیل اکانت اینستاگرام‌ به یک حساب تجاری

قبل از اینکه بتوانید یک فروشگاه اینستاگرامی راه اندازی کنید، باید اکانت خود را به یک حساب تجاری تغییر دهید. هنگامی که یک حساب تجاری داشته باشید، می‌توانید اطلاعات مربوط به کسب و کار مانند ساعات کاری، آدرس کسب و کار، شماره تلفن و پیوندی به وب سایت خود را اضافه کنید.

مرحله ۳: به صفحه فیسبوک متصل شوید

در مرحله بعد، این مراحل را دنبال کنید تا حساب تجاری اینستاگرام خود را به یک صفحه فیسبوک پیوند دهید:

در ابتدا به پروفایل اینستاگرام کسب و کار خود بروید و سپس مراحل زیر را مرحله به مرحله جلو ببرید:

  1. در ابتدا روی گزینه «Edit Profile» کلیک کنید.
  2. به قسمت «Public Business Information» بروید.
  3. روی گزینه «page» کلیک کنید.
  4. در صورت داشتن اکانت فیسبوک روی گزینه «Connect existing page» کلیک کنید.
  5. اطلاعات اکانت اینستاگرام کاری خود را وارد فیسبوک کنید.
  6. روی گزینه «Continue» کلیک کنید.
  7. در نهایت هم روی «Yes, finish setup» کلیک کنید.

نکته: اگر صفحه فیس بوک ندارید، در مرحله ۳ روی گزینه «Create Facebook page» کلیک کنید.

ثبت پروژه پونیشا

مرحله چهارم: کاتالوگ محصولات خود را آپلود کنید

فروشگاه اینستاگرام از شما یک کاتالوگ محصول می‌خواهد که لیستی از تمام محصولات، موجودی و توضیحات در آن وجود داشته باشد.

مرحله پنجم: بررسی حساب

پس از آن که کاتالوگ محصولات خود را به اینستاگرام متصل کردید، نوبت به بررسی حساب کاربری می‌رسد. بعد از ورود اطلاعات در قسمت مربوطه، بررسی حساب معمولاً چند روز طول می‌کشد و نتیجه به شما اعلام خواهد شد. ممکن است به برخی از کسب و کارها اطلاع داده شود که برای اثبات مالکیت دامنه وب سایت، اطلاعات بیشتری ارسال کنند.

مرحله ششم: اطلاعات تکمیلی مرتبط با روند خرید را مشخص کنید

پس از تایید حساب، شما می‌توانید اقدام به اضافه کردن شرایط خرید خود در صفحه نمایید. اگر گزینه خرید را در تنظیمات خود نمی‌بینید، احتمالاً حساب شما هنوز در حال بررسی است یا برای خرید توسط اینستاگرام تایید نشده است.

راهنمای ایجاد فروشگاه آنلاین در اینستاگرام برای آنلاین شاپ‌های ایرانی

طرح سه‌بعدی از خرید آنلاین چند وسیله تنها به کمک گوشی موبایل و کارت بانکی

برای ایجاد آنلاین شاپ در اینستاگرام و در کشور ایران نیاز به انجام برخی کارها دارید. شما بعد از پیدا کردن ایده آنلاین شاپ اینستاگرام، باید به سراغ مطالعه بازار و بررسی و تحلیل رقبای خود بروید.

حالا به انتخاب رنگ سازمانی و از آن مهمتر نام برند خود فکر کنید. در این بین به فکر ایده‌ای به عنوان مزیت رقابتی یا وجه تمایز بیزینس خود با سایر رقبا باشید؛ چیزی که مردم را از بین تعداد زیادی آنلاین شاپ رقیب، به سمت شما سوق دهد.

بعد از آن وقت ساخت اکانت و مراحل تکمیلی آن می‌رسد؛ اول اینکه باید یک بیزینس اکانت ایجاد کنید و آن را به فیسبوک خود متصل کنید. در قدم بعدی لازم است که یک برنامه محتوایی برای صفحه خود ایجاد کنید؛ مثلا به طور دقیق تعداد پست‌ها و استوری‌های خود را در طول یک روز، هفته، ماه و… مشخص کنید و بر طبق برنامه پیش روید. در این بین موضوعات مهم دیگری هم وجود دارند؛ از جمله قرار دادن یک محتوای حرفه‌ای و کاربردی در بایو و همچنین لینک خرید محصولات. این موارد از اصلی‌ترین مراحل راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام هستند.

نکته: کیفیت تصاویر استفاده‌شده در پیج به جذابیت آن و به موازات آن افزایش رشد پیج و فروش شما کمک زیادی می‌کند.

نتیجه‌گیری

ما این مقاله را برای شما که احتمالا یا مراحل راه اندازی و طراحی سایت فروشگاه اینترنتی خود را به پایان رسانده‌اید و حالا به فکر راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام هستید و یا تصمیم به شروع فروش آنلاین در اینستاگرام گرفته‌اید، آماده کرده‌ایم.

برای شما از مراحل و اصول ساخت آنلاین شاپ در اینستاگرام در ایران و سایر کشور‌ها صحبت کردیم. همچنین از تنظیمات صفحه اینستاگرام، تغییر آن به پیچی پابلیک، اتصال بیزینس پیج به فیسبوک و همچنین از تقویم محتوایی و تاثیر آن در رشد پیج هم صحبت‌هایی کرده‌ایم.

می‌توانید برای بهبود عملکرد پیج آنلاین شاپ خود و در صورت افزایش مشتریان به فکر استخدام ادمین غیر حضوری باشید. همکاری با یک ادمین حرفه‌ای به شما در افزایش سرعت کارها کمک زیادی می‌کند.

همچنین شما می‌توانید برای آماده سازی محتواهای فروشگاه آنلاین خود از تیم پونیشا کمک بگیرید. تمامی این اقدامات باعث رشد و افزایش سرعت فروش آنلاین شاپ شما می‌شوند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
دیدگاه‌ها

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

Back To Top

This will close in 0 seconds