skip to Main Content
طراحی لوگو با هوش مصنوعی (رایگان و زیر ۱ دقیقه)

طراحی لوگو با هوش مصنوعی (رایگان و زیر ۱ دقیقه)

با یک جستجوی ساده درباره‌ی «طراحی لوگو با هوش مصنوعی» با انبوهی از سایت‌هایی مواجه می‌شوید که ادعا می‌کنند که با هوش مصنوعی می‌توانند برای شما یک لوگوی حرفه‌ای بسازند. زمانی که این سایت‌ها را تست می‌کنید، متوجه می‌شوید که این ادعا تقریبا پوچ بوده است. اما ناامید نشوید، این مقاله حتما شما را به نتیجه‌ی دلخواهتان می‌رساند!

سایت های طراحی لوگو با هوش مصنوعی

با توجه به رشد بی‌سابقه هوش مصنوعی در چند سال اخیر، امروزه می‌توانید بدون استفاده از خدمات یک گرافیست و بدون هیچ دردسر صاحب یک لوگو شوید! [با هوش مصنوعی حتی می‌توانید سایت طراحی کنید! پیشنهاد می‌کنیم بخوانید: [طراحی سایت با هوش مصنوعی] در ادامه ۱۰ مورد از سایت‌های طراحی لوگو با هوش مصنوعی را به شما معرفی خواهیم کرد:

  1. logoai.com
  2. looka.com
  3. logomaster.ai
  4. logopony.com
  5. brandmark.io
  6. turbologo.com
  7. deepai.org
  8. logomakerr.ai
  9. ailogomaker.io
  10. copilot.microsoft.com

البته ربات‌هایی هم وجود دارند که بدون هوش مصنوعی و با روش‌های دیگر می‌توانند برای شما لوگو بسازند، در مقاله ربات لوگو ساز رایگان به آن‌ها پرداخته‌ایم.

نام کوپایلت در راست و لوگوی آن در چپ

مایکروسافت کوپایلت یک دستیار هوش مصنوعی مبتنی بر مدل زبانی بزرگ (LLM) است که توسط مایکروسافت توسعه یافته. این ابزار برای اولین بار در ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۳ به عنوان بخشی از به‌روزرسانی بزرگ ویندوز ۱۱ موسوم به ۲۳H2 معرفی و منتشر شد.

کوپایلت، ابزار هوش مصنوعی مایکروسافت بوده و در ابتدا صرفا از طریق ویندوز ۱۱ در دسترس بود؛ اما اکنون می‌توانید از نسخه وب آن نیز استفاده کنید؛ طوری که نیاز ما را برای طراحی لوگو کاملا برطرف می‌کند.

شاید معرفی کوپایلت به عنوان برترین سایت طراحی لوگو با هوش مصنوعی کمی اغراق آمیز به نظر برسد، اما در ادامه با خواندن مزایای آن متوجه خواهید شد، چنین ادعایی گزافه نیست!

مزایای طراحی لوگو با هوش مصنوعی کوپایلت

استفاده از ابزار کوپایلت برای طراحی لوگو مزایای شگفت‌انگیزی دارد که به‌طور مختصر به آن‌ها می‌پردازیم.

ثبت پروژه پونیشا

۱- طراحی لوگو با هوش مصنوعی رایگان!

کوپایلت تنها ابزاری است که کاملا رایگان، یک لوگوی حرفه‌ای به شما تحویل می‌دهد. شاید وب‌سایت‌های دیگری وجود داشته باشند و البته ما آن‌ها را نیز تست کردیم، خروجی هیچ وب‌سایتی به اندازه کوپایلت حرفه‌ای نبود! پس برای طراحی رایگان لوگو با هوش مصنوعی می‌توانید روی آن حساب کنید.

البته وب‌سایت میدجرنی و Dall-E وابسته به OpenAI گزینه‌های دیگری برای طراحی لوگو با هوش مصنوعی هستند که البته برای دسترسی به آن‌ها باید به دلار هزینه پرداخت کنید.

۲- امکان طراحی لوگو با هوش مصنوعی فارسی

یکی از مزایای جالب و حیرت آور کوپایلت این است که می‌توانید جزئیات لوگوی مد نظرتان را به زبان فارسی بنویسید تا به همان شکلی که می‌خواهید به شما تحویل دهد. برای مثال می‌توانید بگویید:

  • برای چه کاری لوگو می‌خواهید؟ سالن زیبایی دارید یا تعمیرگاه ماشین؟
  • تم رنگی آن چگونه باشد؟
  • از چه طرحی استفاده کند؟ مینیمال و ساده باشد یا پیچیده؟
  • و…

هر چقدر جزییات بیشتری بنویسید، خروجی کار به خواسته شما نزدیک‌تر خواهد بود.

نمونه یک پرامپت ساده برای سالن آرایشگاه مردانه: «برای یک سالن آرایشگاه مردانه یک لوگو با طرح مینیمال بساز. تم رنگی لوگو طلایی باشه». به همین سادگی!

ما این پرامپت را در کوپایلت به زبان فارسی نوشتیم، خروجی آن‌ را ببینید و از آن لذت ببرید!

۴ خروجی لوگوی مینیمال آرایشگاه مردانه با رنگ طلایی که توسط مایکروسافت کوپایلت ساخته شده است

۳- خروجی رایگان، سریع و بدون واترمارک

معمولا وب‌سایت‌هایی که خروجی رایگان می‌دهند، روی لوگو یک واترمارک می‌اندازند تا مجبور شوید برای برداشتن آن مبلغی پرداخت کنید. خوشبختانه کوپایلت به‌صورت رایگان، سریع و بدون واترمارک به شما لوگو تحویل می‌دهد.

کوپایلت از همان مدل هوش مصنوعی Dall-E‌ استفاده می‌کند و خروجی‌های آن‌ها، آنچنان تفاوتی با یکدیگر ندارد. با این تفاوت که کوپایلت چنین ابزاری را به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد. لازم به ذکر است که کوپایلت یک نسخه حرفه‌ای‌تر و پولی هم دارد اما نسخه رایگان آن می‌تواند به خوبی جوابگوی نیاز ما باشد.

مراحل طراحی لوگو با هوش مصنوعی در کمتر از ۱ دقیقه!

برای طراحی لوگو با هوش مصنوعی کوپایلت کافیست این مراحل را دنبال کرده تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

مرحله ۱: دسترسی به کوپایلت

  1. اگر از آخرین نسخه ویندوز ۱۱ استفاده می‌کنید، احتمالا یک دایره رنگین‌کمانی در تسک‌بار توجه شما را جلب کرده است. با کلیک روی آن، پنجره کوپایلت برای شما باز می‌شود.
  2. راه دیگر برای دسترسی به کوپایلت در ویندوز، استفاده از مرورگر Microsoft Edge است. وارد این مرورگر شوید سپس از طریق دکمه بالا سمت راست روی آیکون کوپایلت کلیک کنید.
  3. برای استفاده از کوپایلت در موبایل می‌توانید نرم‌افزار آن را روی گوشی خود نصب کنید که اپلیکیشن آن هم برای آیفون و هم برای اندروید در دسترس است.
  4. یک راه ساده و سریع برای دسترسی به کوپایلت رفتن به آدرس microsoft.com است. از طریق این لینک هم از طریق دسکتاپ و هم موبایل می‌توانید به کوپایلت دسترسی پیدا کنید.

مرحله ۲: با یک حساب مایکروسافت لاگین شوید

کوپایلت توسط مایکروسافت توسعه داده شده است. از این رو لازم است با یک اکانت مایکروسافت لاگین شوید تا بتوانید از امکانات آن استفاده کنید.

مرحله ۳: در باکس متنی، جزییات لوگو را بنویسید

باکس مشخص شده، محل نوشتن پرامپت یا دستور شماست. برای مثال می‌توانید بنویسید: «برای یک طلافروشی یک لوگوی مینیمال بساز.» سپس روی دکمه اینتر بزنید. معمولا در کمتر از ۱ دقیقه لوگوی شما آماده می‌شود. البته ممکن است به یک ابزار تحریم شکن نیاز پیدا کنید.

با نوشتن یک پرامپت، کوپایلت ۴ نمونه لوگو به شما تحویل می‌دهد. البته شما می‌توانید در پرامپت بعدی جزییات بیشتری بنویسید، مثلا بگویید که برای این لوگوی طلا فروشی، از تصویر یک الماس استفاده کند. در واقع می‌توانید پشت هم دستورات جدید بنویسید تا در نهایت به لوگوی مد نظر خود برسید. هر چقدر جزییات پرامپت بیشتر باشد، به نتیجه‌ی مورد نظر خود نزدیک‌تر خواهید شد.

یک لوگو برای یک فست فود درست کن. از المان پیتزا در لوگو استفاده بشه. سبک لوگو مینیمال باشه

البته طراحی یک لوگوی حرفه‌ای جزییات فراوانی دارد، برای مثال باید به برندینگ و مخاطبان خود در طراحی لوگو توجه کرده و همچنین این موارد را بررسی کنید:

  • رنگ برندتان چیست؟
  • برندینگ و هویت بصری شما حرفه‌ای است یا صمیمانه؟
  • کدام سبک لوگو را ترجیح می‌دهید، تایپوگرام یا پیکتوگرام؟
  • سلیقه مخاطبان شما درباره‌ی طراحی لوگو چیست؟

در مقاله ویژگی های یک لوگوی حرفه ای و خاص کامل‌تر درباره‌ی آن صحبت کرده‌ایم.

مرحله ۴: روی لوگوی مد نظر خود کلیک کنید

پس از کلیک روی لوگوی نهایی، یک پنجره جدید برای شما باز می‌شود که از طریق آن می‌توانید لوگوی مدنظر خودتان را دانلود کنید.

یک لوگوی طلایی دندانپزشکی در چپ و در راست اشاره به دکمه دانلود تصویر

اگر مراحل را به‌خوبی طی کنید، صاحب یک لوگوی حرفه‌ای خواهید شد. کیفیت خروجی لوگوهای تولید شده توسط کوپایلت به قدری بالاست که می‌توانید از آن برای کسب درآمد استفاده کنید! در واقع می‌توانید با هزینه منطقی، خدمات طراحی لوگو ارائه کنید. همچنین اگر به مقوله‌ی کسب درآمد از طریق هوش مصنوعی علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله کسب درآمد از هوش مصنوعی را مطالعه کنید.

نکته: طراحی لوگو با هوش مصنوعی برای پروژه‌های بزرگ مناسب نیست

در حال حاضر هوش مصنوعی نمی‌تواند برای پروژه‌های بزرگ مناسب باشد. پروژه‌های بزرگ معمولا به حساسیت و ظرافت نیاز دارند که در حال حاضر سایت های طراحی لوگو با هوش مصنوعی نمی‌توانند در آن اندازه موثر واقع شوند. البته اگر طراح هستید می‌توانید از آن جهت ایده گرفتن استفاده کنید.

همچنین اگر به عنوان کارفرما به دنبال سایت طراحی لوگو هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم روی گرافیست‌های حرفه‌ای پونیشا حساب کنید.

طراحی لوگو با هوش مصنوعی شدنی است ولی نه برای همه!

در این مقاله به نحوه طراحی لوگو رایگان با هوش مصنوعی با ابزار کوپایلت پرداختیم. این ابزار می‌تواند برای پیج‌ها و کسب‌وکارهای تازه‌کار یک انتخاب مناسب باشد؛ چرا که هزینه‌ای ندارد و کیفیت خروجی‌اش قابل تحسین است.

البته اگر پروژه‌‌ یا کسب‌وکار بزرگی دارید، پیشنهاد می‌کنیم از یک گرافیست کمک بگیرید، هویت بصری و لوگو، مستقیما روی مخاطبان اثر دارد. اگر می‌خواهید به هویت بصری کسب‌وکارتان یک تکان اساسی بدهید، گرافیست‌های فریلنسر پونیشا آماده هستند تا هویت بصری کسب‌وکارتان را چندین پله ارتقا دهند.

۱.۸/۵ - (۵۴۵ امتیاز)
دیدگاه‌ها

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

Back To Top

This will close in 0 seconds