skip to Main Content
کسب درآمد از هوش مصنوعی؛ از تولید محتوا تا برنامه نویسی

کسب درآمد از هوش مصنوعی؛ از تولید محتوا تا برنامه نویسی

هر روزه هنگام گشت‌وگذار در دنیای اینترنت می‌بینیم که افراد زیادی در مورد کسب درآمد از طریق هوش مصنوعی صحبت می‌کنند. برخی از افراد تصور می‌کنند که این کار یک رویای خیالی است. برخی نیز نگران این هستند که نکند در آینده، هوش مصنوعی شغلشان را تصاحب کند و در این میان گروه سومی هم وجود دارد! افرادی که می‌خواهد از هوش مصنوعی برای کسب‌ درآمد استفاده کنند.

در این مقاله جامع، راه‌های کاملا واقعی (و نه غیر واقعی) کسب درآمد از هوش مصنوعی را به شما معرفی خواهیم کرد. ما بر روی واقعی بودن آن تاکید داریم؛ چرا که ممکن است جاهای دیگر راه‌هایی را بشنوید که در عمل شدنی نیست یا حداقل اجرای آن در ایران امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین صرفا مواردی را برایتان گلچین کرده‌ایم که می‌توانید از آن‌ها درآمدزایی کنید.

کسب درآمد از هوش مصنوعی آسان نیست!

زمانی که بحث کسب درآمد از هوش مصنوعی می‌شود، برخی از افراد تصور می‌کنند هوش مصنوعی می‌تواند همه‌ی کارها را خودش انجام دهد و ما صرفا پول در می‌آوریم! در حال حاضر چنین چیزی بیشتر شبیه یک فیلم علمی تخیلی است.

نکته مهم و قابل توجه این است که هوش مصنوعی قرار نیست همه‌ی کارها را خودش انجام دهد و ما هیچ نظارتی روی آن نداشته باشیم. در حال حاضر ابزارهای هوش مصنوعی ۱۰۰ درصد بی‌عیب و نقص نیستند و حتما به نظارت یک کارشناس نیاز دارند.

بنابراین می‌خواهیم شما را با یک حقیقت مواجه کنیم: کسب درآمد از هوش مصنوعی آسان نیست ولی کسب درآمد با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند آسان‌تر شود!

با توجه به این تعریف، هوش مصنوعی یک ماشین پولسازی نیست بلکه نقش یک ابزار بسیار مفید و کاربردی را برای ما بازی می‌کند تا انجام کارها برای ما ساده‌تر شود.

معرفی ۱۰ راه برای درآمدزایی از طریق هوش مصنوعی

قبل از معرفی راه‌های کسب درآمد از هوش مصنوعی لازم است به یک نکته بسیار مهم توجه کنیم: ما باید راهی را انتخاب کنیم که در آن حوزه، مهارت و دانش کافی داریم. همانطور که پیشتر اشاره کردیم، خروجی ابزارهای هوش مصنوعی بدون ایراد نیست و باید تحت نظارت ما یا شخص دیگری قرار بگیرد تا یک خروجی قابل قبول ارائه کنیم.

شاید با خودتان بپرسید آیا راهی وجود دارد که بتوانیم بدون تخصص و مهارت نیز بتوانیم از هوش مصنوعی درآمد داشته باشیم؟ در ادامه مقاله ما راه‌های ساده را نیز به شما معرفی خواهیم کرد اما بگذارید خیالتان را راحت کنیم: مردم برای کارهای با کیفیت پایین، حاضر به پرداخت پول نیستند؛ بنابراین شما باید روی یک حوزه متمرکز شوید تا بتوانید با کسب تجارب ارزشمند، سطح کیفی کارتان را بالاتر ببرید و درآمد بیشتری کسب کنید.

۱- ساختن بلاگ و کسب درآمد از تبلیغات

کسب درآمد از طریق بلاگ یکی از راه‌های مرسوم برای کسب درآمد از طریق تولید محتواست. در این روش سعی می‌کنیم با ساختن یک وبلاگ پرطرفدار، بازدیدکنندگان زیادی را جذب کنیم. زمانی که بازدید سایت ما از یک حدی بیشتر شود، می‌توانیم از طریق اسپانسری تبلیغات کسب درآمد کنیم.

البته کسب درآمد از این روش به سادگی گفتنش نیست! شاید لازم باشد ۶ ماه به‌صورت پیوسته و روزانه محتوا منتشر کنید. برای همین، داشتن یک برنامه جامع و منظم برای انتشار محتوا کاملا ضروری است.

یک نمونه محتوای تولید شده با ابزار هوش مصنوعی ChatGPT:

مقاله تولید شده توسط چت جی‌پی‌تی

برای موفقیت در این زمینه سعی کنید یک موضوع پرطرفدار برای وبلاگ خود انتخاب کنید. انتخاب موضوع برای یک وبلاگ می‌تواند بر اساس علایق شخصی شما، تخصص و تجربه شما و همچنین تقاضای بازار انجام شود. اما در ادامه برخی از موضوعاتی که معمولاً مورد توجه قرار می‌گیرند و می‌توانند پرطرفدار باشند را به شما معرفی می‌کنیم:

  1. سلامتی و زیبایی: این موضوعات همیشه جذابیت بالایی دارند. می‌توانید در مورد تغذیه سالم، ورزش، مراقبت از پوست و مو، تکنیک‌های آرایش، مد و … بنویسید.
  2. ورزش و فعالیت بدنی: مطالبی در مورد تمرینات و ورزش‌های مختلف، رژیم‌های غذایی، تکنیک‌های بهبود عملکرد بدنی و… جذابیت زیادی برای عموم افراد دارند.
  3. مسائل فردی و روانشناسی: موضوعاتی در مورد مدیریت استرس، افزایش اعتماد به نفس و روش‌های بهبود روابط اجتماعی
  4. موفقیت شخصی و توسعه فردی: موضوعاتی مثل راهکارهای بهبود عملکرد در کار، مدیریت زمان، تکنیک‌های هدف‌گذاری و… معمولا برای افراد جذاب هستند.
  5. تکنولوژی، موبایل و کامپیوتر: بررسی تکنولوژی‌های جدید، معرفی نرم‌افزارها و ابزارهای مفید، امنیت رایانه‌ای و…
  6. سفر و گردشگری: راهنمای سفر به مقاصد مختلف، تجربیات سفر، معرفی جاذبه‌های گردشگری و… موضوعات محبوبی برای بلاگ است.
  7. موضوعات مرتبط با خودرو: بررسی خودروهای جدید، نکات مربوط به مراقبت و تعمیرات خودرو، مقایسه خودروها و … می‌تواند برای علاقه‌مندان به خودرو جذاب باشد.
  8. هنر و خلاقیت: موضوعات مرتبط با نقاشی، عکاسی، طراحی و … می‌تواند برای افراد علاقه‌مند به هنر و خلاقیت جذاب باشد.

راهنمای عملی برای کسب درآمد از طریق تولید محتوا با استفاده از هوش مصنوعی:

قدم ۱: یک وب‌سایت راه‌اندازی کنید. اگر دانش کدنویسی ندارید، می‌توانید با استفاده از وردپرس و بدون دانش برنامه‌نویسی برای خود یک وب‌سایت طراحی کنید یا طراحی سایت را برون‌سپاری کنید

قدم ۲: موضوع وبلاگ خود را انتخاب کنید، آیا می‌خواهید در یک حوزه مثلا فیلم و سریال تولید محتوا کنید یا اینکه می‌خواهید در مورد موضوعات مختلف تولید محتوا کنید؟

قدم ۳: یک برنامه ثابت و منظم برای تولید محتوا تنظیم کنید. در هفته می‌خواهید چند محتوا منتشر کنید؟

قدم ۴: از چه ابزارهایی برای تولید محتوا قصد دارید استفاده کنید؟ مثلا برای نوشتن محتوا می‌توانید از ابزاری نظیر ChatGPT استفاده کنید

قدم ۵: سایت و محتوای بلاگ را برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی کنید. این مدل درآمدی وابسته به داشتن بازدیدکنندگان زیاد است، بنابراین اگر رتبه‌های اول را در نتایج گوگل نداشته باشیم، همه‌ی تلاش‌های ما بی‌ثمر خواهد بود. در این مرحله، یادگیری اصول و تکنیک‌های سئو سایت می‌تواند برای شما مفید باشد.

قدم ۶: یک تعرفه رقابتی برای تبلیغات داشته باشید. اگر می‌خواهید با این روش در کوتاه‌ترین زمان به درآمد برسید، سعی کنید تعرفه‌ای پایین‌تر از سایت‌های رقیب داشته باشید. رفته‌رفته با توجه به افزایش ترافیک سایت می‌توانید تعرفه خودتان را افزایش دهید.

این روش درآمدی، آسان ولی زمانبر است. زمانی که بتوانید یک ترافیک قابل توجه برای وب‌سایت ایجاد کنید می‌توانید با برون‌سپاری خدمات تولید محتوا صرفا روی کارهای مدیریتی متمرکز شوید.

البته می‌توانید مشابه همین کار را روی یک پیج اینستاگرام انجام دهید. یعنی سعی کنید با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی شروع به تولید محتوا کنید و با جذب فالوورهای زیاد، از طریق گرفتن تبلیغات کسب درآمد کنید.

برای مثال: می‌توانید یک پیج بسازید و در آن فکت‌ها و حقایق شگفت‌انگیز و باورنکردنی را منتشر کنید. از ابزارهای هوش مصنوعی هم می‌توانید برای پیدا کردن حقایق و فکت‌ها استفاده کنید.

همچنین اگر به کتاب‌نویسی علاقه دارید، می‌توانید با آماده‌سازی محتوا به‌کمک ابزارهای هوش مصنوعی، کتاب الکترونیکی بسازید و در پلتفرم‌هایی مانند کتابراه یا فیدیبو بفروشید.

ابزارهای هوش مصنوعی کاربردی و مناسب برای این حیطه:

ابزارهای تولید متن: ChatGPT – Jasper AI – Microsoft Copilot – Google Gemini

ابزارهای تولید تصاویر: Microsoft Copilot – Dall-E – midjourney

چطور کسب درآمد کنیم:
راه‌اندازی وب‌سایت -> ساختن یک وبلاگ پربازدید -> کسب درآمد از طریق اسپانسری تبلیغات

راه‌اندازی پیج اینستاگرام -> تولید محتوای جذاب و جذب فالوور -> کسب درآمد از طریق گرفتن تبلیغات

نوشتن یک کتاب الکترونیکی به کمک هوش مصنوعی -> فروش کتاب در پلتفرم‌های کتاب الکترونیکی

ثبت پروژه پونیشا

۲- ارائه خدمات تولید محتوا به کسب‌وکارها

دومین راه برای کسب درآمد از هوش مصنوعی، ارائه خدمات تولید محتوا به کسب‌وکارهاست. قبل از اینکه درباره‌ی این صحبت کنیم که چگونه می‌توان از طریق خدمات تولید محتوا کسب درآمد کرد باید به یک سوالات کلیدی‌تر جواب دهیم.

چرا کسب‌وکارها برای تولید محتوا هزینه می‌کنند؟ زمانی که بتوانیم پاسخ جامعی به‌این سوال بدهیم، آن‌وقت می‌توانیم وارد این حیطه شویم.

هر سایت موجود در وب نیاز به بازدیدکننده و مشتری دارد و کسب‌وکارهای آنلاین به ۲ طریق می‌توانند این کار را انجام دهند: تبلیغات و تولید محتوا.

تبلیغات همیشه بازدهی لازم را ندارد و معمولا پرهزینه است. اگر کسب‌وکاری بودجه قابل توجهی برای تبلیغات نداشته باشد نمی‌تواند در عرصه رقابت پیروز شود. راه دوم تولید محتواست، بدین صورت که با ارائه محتواهای جذاب و کاربردی سعی می‌کنیم هم به کاربران کمک کنیم و محصول و خدماتمان را معرفی کنیم، آن‌هم بدون صرف هزینه!

اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، کسب‌وکارها به دنبال محتوایی هستند که بتواند با سایر محتواها رقابت کند. هر چقدر محتوای بهتر و غنی‌تر بنویسیم، در نتایج گوگل رتبه‌ی بالاتری نسبت به سایرین خواهیم داشت.

فراموش نکنید که تولید محتوا یکی از مهم‌ترین بخش‌های سئو وب‌سایت است. پس می‌توان گفت که تولید محتوا، امروزه برای یک کسب‌وکارهای آنلاین یک گزینه اختیاری نیست بلکه یک ضرورت است.

شما می‌توانید با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی، محتوای مورد نیاز کسب‌وکارها را تولید کنید و از این طریق به روش‌های مختلف کسب درآمد کنید.

راهنمای عملی برای کسب درآمد از طریق تولید محتوا با استفاده از هوش مصنوعی:

قدم ۱: یادگیری اصول تولید محتوای متنی، اصول سئو محتوا

قدم ۲: یادگیری اصول نگارش مقاله و نحوه ویراستاری مقالات

قدم ۳: ساختن ۵ الی ۱۰ مقاله بی‌نظیر به‌عنوان نمونه کار (در این مرحله می‌توانید از هوش مصنوعی نیز برای نگارش مقالات استفاده کنید).

قدم ۴: در این مرحله باید یک رزومه حرفه‌ای برای خود بسازید. رزومه شما در مقام مقایسه با سایرین قرار می‌گیرد؛ بنابراین برای ساخت یک رزومه حرفه‌ای وقت بگذارید. تحقیق و بررسی کنید رزومه یک کارشناس محتوا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد. در این مرحله نیز می‌توانید از ابزارهای هوش مصنوعی برای نوشتن رزومه کمک بگیرید.

قدم ۵: در این مرحله آماده هستیم تا با کسب‌وکارهای مختلف وارد همکاری شویم و این کار را به ۲ صورت می‌توانیم انجام دهیم. راه‌ اول ارسال رزومه به شرکت‌های متعدد از طریق سایت‌های استخدامی است و راه دوم این است که تولید محتوا را به‌صورت فریلنسری انجام دهیم. اگر انتخاب شما راه دوم است، می‌توانید از پونیشا برای گرفتن پروژه استفاده کنید.

نکته مهم: محتواهای تولید شده توسط هوش مصنوعی معمولا یک محتوای خام است و نیاز به اصلاح و ویرایش توسط شما دارد. شما باید سعی کنید با دانش و مهارت خود، محتواهای تولید شده توسط هوش مصنوعی را جامع‌تر و غنی‌تر کنید تا بتوانید به بهترین خروجی ممکن برسید.

ابزارهای هوش مصنوعی کاربردی و مناسب برای این حیطه:

ابزارهای تولید متن: ChatGPT – Jasper AI – Microsoft Copilot – Google Gemini

ابزارهای تولید تصاویر: Microsoft Copilot – Dall-E – midjourney

چطور کسب درآمد کنیم:

روش اول: یادگیری مهارت‌های کارشناس محتوا -> ساختن نمونه کار به کمک هوش مصنوعی -> گرفتن پروژه از سایت‌های فریلنسری

روش دوم: یادگیری مهارت‌های کارشناس محتوا -> ساختن نمونه کار به کمک هوش مصنوعی -> ساختن رزومه حرفه‌ای -> ارسال رزومه به شرکت‌ها از طریق سایت‌های استخدامی

۳- ارائه خدمات کپی‌رایتینگ و تبلیغ نویسی

تبلیغ نویسی یا کپی‌رایتینگ یعنی: نوشتن متن‌هایی که می‌تواند افراد را برای یک اقدام ترغیب کند. کپی‌رایتینگ یکی از اصلی‌ترین بخش‌ها و زیرمجموعه‌های دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود و می‌تواند به‌شکل شگفت‌انگیزی نتایج مثبت ایجاد کند.

زمانی که یک کسب‌وکار آنلاین بخواهد محصول یا خدمات جدیدش را معرفی کند و به فروش برساند نیازمند یک لندینگ پیج جذاب و متقاعد کننده است. در همین حین ممکن است رقبا نیز محصول یا خدمات مشابه آن ارائه کنند. در نهایت کاربران از وب‌سایتی خرید می‌کنند که توانسته آن‌ها را به شکل بهتری برای خرید محصول متقاعد کند.

یادگیری این مهارت ممکن است ماه‌ها و سال‌ها زمان ببرد اما با استفاده از هوش مصنوعی می‌توانیم در زمان کوتاهی یک متن تبلیغاتی طراحی کرده و آن را به کسب‌وکارها ارائه کنیم. یک میانبر در این زمینه، استفاده از فرمول‌های کپی‌رایتینگ به‌کمک هوش مصنوعی است برای مثال: PAS – PASTOR – AIDA – BAB – 4U و…

با یادگیری مهارت کپی رایتینگ می‌توانیم خدماتمان را در این حیطه‌ها به کسب‌وکارها ارائه کنیم:

  1. صفحات فرود: کپی رایتینگ برای صفحات لندینگ پیج با ۲ هدف انجام می‌شود: ایجاد لید یا ایجاد فروش. در این زمینه باید لندینگ پیج را طوری بنویسیم که برای افراد ترغیب کننده و متقاعد کننده باشد.
  2. تبلیغات آنلاین: در تبلیغات آنلاین مثل تبلیغات گوگل، فیسبوک، لینکدین و…، کپی رایتینگ برای ایجاد تبلیغات جذاب مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  3. محتواهای تبلیغاتی برای شبکه‌های اجتماعی: همین الان بسیاری از کسب‌وکارها در اینستاگرام نیاز دارند شخصی بتواند برای آن‌ها تبلیغی طراحی کند که برای آن‌ها فالوور بیاورد. اما این موضوع فقط محدود به اینستاگرام نمی‌شود، شما می‌توانید برای کسب‌وکارهای موجود در تلگرام، لینکدین و فیس‌بوک نیز تبلیغ طراحی کنید.
  4. ایمیل‌ مارکتینگ: از کپی رایتینگ برای نوشتن محتوای ایمیل‌های تبلیغاتی و ایمیل‌های فروش نیز می‌توانید استفاده کنید.
  5. متن‌های تبلیغاتی: در تبلیغات چاپی مثل بروشورها، پوسترها، بیلبورد و… از کپی رایتینگ برای نگارش متن تبلیغاتی و جذاب استفاده می‌شود.
  6. کمپین‌های بازاریابی: برای یک کپی‌رایتر، طراحی صفر تا صد یک کمپین تبلیغاتی بیشترین درآمد ممکن را ایجاد می‌کند و البته‌ سختی‌های خودش را نیز دارد. در یک کمپین، از کپی‌رایتینگ برای نوشتن سناریوهای تبلیغاتی، راه‌اندازی کمپین‌های آنلاین، نوشتن لندینگ پیج‌ها و… استفاده می‌شود.

یک نمونه متن تبلیغاتی که توسط Copilot‌ تولید شده است:

متن تبلیغاتی تولید شده توسط کوپایلت

همانطور که می‌بینید خروجی آن بی‌نظیر نیست؛ اما با کمی خلاقیت و تغییر لحن آن می‌توانید یک تبلیغ جذاب بنویسید.

یک حیطه‌ی دیگر از کپی‌رایتینگ، نوشتن شعارهای تبلیغاتی و شعار برند است. می‌توانیم با استفاده از هوش مصنوعی صدها شعار مختلف استخراج کنیم و بهترین مورد را به کسب‌وکار مدنظر ارائه کنیم.

راهنمای عملی برای کسب درآمد از کپی رایتینگ با استفاده از هوش مصنوعی:

قدم ۱: یادگیری اصول کپی رایتینگ، اصول تبلیغات و اصول بازاریابی.

قدم ۲: ساختن نمونه‌کار برای مدیوم‌های مختلف (آنلاین، چاپی و…). البته این مورد بستگی به این دارد که شما بیشتر به کدام رسانه علاقه‌مند هستید. اگر اینستاگرام برای شما جذاب است، صرفا نمونه‌کارهای مرتبط با اینستاگرام طراحی کنید

قدم ۳: در این قدم وارد مرحله کسب درآمد می‌شویم. هم می‌توانیم از طریق همکاری با آژانس‌های تبلیغاتی درآمد کسب کنیم و هم می‌توانیم از سایت‌های فریلنسری مثل پونیشا برای گرفتن پروژه اقدام کنیم.

ابزارهای هوش مصنوعی کاربردی و مناسب برای این حیطه:

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای کپی‌رایتینگ:

چطور کسب درآمد کنیم:

یادگیری اصول مارکتینگ و کپی‌رایتینگ -> ساختن نمونه کارهای مرتبط با رسانه مدنظر -> کسب درآمد از طریق همکاری با آژانس‌های تبلیغاتی یا به‌شکل پروژه‌ای از سایت‌های فریلنسری

۴- تولید محتوا و کسب درآمد از یوتیوب

کسب درآمد از یوتیوب یکی از محبوب‌ترین روش‌های کسب درآمد دلاری در ایران و خارج است. خبر خوب اینجاست که می‌توانیم با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی ویدیوهای پرطرفدار ایجاد کنیم. البته که این حیطه ریزه‌کاری‌های فراوانی دارد.

برای درآمدزایی از یوتیوب باید ۱۰۰۰ سابسکرایب و ۴ هزار ساعت نمایش یا به اصطلاح واچ‌تایم داشته باشید و این مسئله تنها زمانی اتفاق می‌افتد که به‌صورت مداوم و منظم ویدیو جذاب تولید کنید.

برای تولید ویدیو برای یوتیوب با استفاده از هوش مصنوعی راه‌های زیادی وجود دارد که در ادامه آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم:

  • برخی از افراد نمی‌خواهند صورتشان در ویدیو معلوم باشد. یکی از ابزارهای مفید در این زمینه چهره را در قالب یک کاراکتر شبیه‌سازی می‌کند و هنگام صحبت‌کردن نیز لب‌ها تکان می‌خورد (این ویدیو در یوتیوب یک مثال از این مورد است)
  • روش دیگری که مورد استفاده قرار می‌گیرد، تبدیل متن به سناریو ویدیویی است. ابزار synthesia یکی از ابزارهای مفید در این زمینه است.
  • همچنین ساده‌ترین راه استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوا یوتیوب، نوشتن محتوای ویدیو، سناریو ضبط ویدیو و دیسکریپشن به کمک ChatGPT است.

راهنمای عملی برای کسب درآمد از یوتیوب با استفاده از هوش مصنوعی:

قدم ۱: یادگیری اصول تولید محتوای جذاب در یوتیوب

قدم ۲:‌ انتخاب موضوع کانال، برنامه‌ریزی برای تولید محتوا (برای برنامه‌ریزی زمانی محتوا نیز می‌توانید از هوش مصنوعی کمک بگیرید).

قدم ۳: آماده‌سازی حداقل ۵ ویدیو یوتیوب به کمک ابزارهای هوش مصنوعی (معمولا ویدیوهای اول بی‌عیب و نقص نیستند، هدف این مرحله افزایش تسلط شما بر مهارت تولید محتواست).

قدم ۴: راه‌اندازی کانال یوتیوب و اعمال تنظیمات لازم

قدم ۵: انتشار منظم ویدیو در یوتیوب

قدم ۶: بازنگری، تحلیل و آنالیز ویدیوهای پیشین برای افزایش جذابیت ویدیوهای آتی

ابزارهای هوش مصنوعی کاربردی و مناسب برای این حیطه:

ابزار نوشتن سناریو ویدیو یوتیوب: ChatGPT – Microsoft Copilot – Google Gemini

ابزار تولید تامنیل ویدیو به کمک هوش مصنوعی: appypieveed.iohumbnail.ai

ابزار تبدیل متن به ویدیو: synthesia.ioinvideo.ioFliki.ai

چطور کسب درآمد کنیم:

یادگیری اصول تولید محتوای جذاب در یوتیوب -> تولید محتوا به کمک ابزارهای هوش مصنوعی -> کسب درآمد از طریق تبلیغات

اگر به کسب درآمد از طریق یوتیوب علاقه‌مند هستید در مقاله راه های کسب درآمد از یوتیوب به‌شکل مفصل‌تر به آن پرداخته‌ایم.

۵- کسب درآمد از هوش مصنوعی با ساخت لوگو

شما با استفاده از هوش مصنوعی می‌توانید در کمتر از ۲ دقیقه لوگوها با سبک‌های مختلف طراحی کنید. اگر قصد دارید از این راه کسب درآمد کنید بهتر است دانش کافی در زمینه‌ی طراحی و گرافیک داشته باشید تا بتوانید به کارفرماها بهترین خروجی ممکن را ارائه کنید.

راهنمای عملی برای کسب درآمد از طراحی لوگو با استفاده از هوش مصنوعی:

قدم ۱: یادگیری اصول پایه طراحی لوگو، یادگیری روانشناسی رنگ‌ها و یادگیری اصول برندینگ و هویت بصری

قدم ۲: تسلط به پرامپ‌نویسی برای طراحی دقیق لوگو

قدم ۳: طراحی ۳۰ لوگوی جذاب برای حوزه‌های مختلف به عنوان نمونه کار

قدم ۴: کسب درآمد به‌شکل پروژه‌ای از طریق فریلنسری: شما می‌توانید نمونه‌کارهای خودتان را در پیج اینستاگرام منتشر کنید یا اینکه در پونیشا یک پروفایل بسازید و با قرار دادن نمونه‌کارها، پروژه بگیرید.

چند نمونه لوگوی طراحی شده توسط شده برای یک سالن آرایشی توسط ابزار Copilot:

لوگو تولید شده توسط کوپایلت

ابزارهای هوش مصنوعی کاربردی و مناسب برای این حیطه:

ابزار مناسب برای تولید لوگو با هوش مصنوعی: Microsoft Copilot – Dall-E – Midjourney – looka

چطور کسب درآمد کنیم؟

یادگیری اصول طراحی لوگو -> یادگیری پرامپت نویسی -> ایجاد نمونه کارهای جذاب -> گرفتن پروژه به‌شکل فریلنسری

[به یک لوگوی حرفه‌ای برای کسب‌وکارتان نیاز دارید؟ با خدمات طراحی لوگو پونیشا، یک لوگوی حرفه‌ای برای خودتان خلق کنید.]

۶- ساخت و فروش دوره‌های آموزشی

اگر مدرس هستید یا به تدریس علاقه دارید، فروش دوره آموزشی بهترین راه کسب درآمد از هوش مصنوعی برای شماست. احتمالا مهم‌ترین چالش شما به‌عنوان یک مدرس، آماده‌سازی محتوای دوره‌های آموزشی است. ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند کارهای زیادی را برای شما در این زمینه انجام دهند از جمله:

  • پیدا کردن موضوع یا ایده دوره آموزشی
  • آماده‌سازی محتوای دوره
  • سرفصل‌بندی و چینش محتوای دوره
  • ارائه ایده‌ و راهکارهای بازاریابی برای فروش سریع دوره آموزشی

اگر قصد دارید این راه را برای درآمدزایی انتخاب کنید، اکیدا به شما توصیه می‌کنیم در زمینه‌ای دوره طراحی کنید که در آن موضوع دانش و تخصص کافی دارید.

راهنمای عملی برای کسب درآمد از ساخت و فروش دوره آموزشی با استفاده از هوش مصنوعی:

قدم ۱: تحقیق و بررسی کافی برای انتخاب موضوع دوره آموزشی

قدم ۲: آماده‌سازی محتوای دوره آموزشی به کمک ابزارهای هوش مصنوعی

قدم ۳: ضبط دوره آموزشی و تدوین آن

قدم ۴: فروش دوره آموزشی از طریق همکاری با پلتفرم‌های آموزشی: برای فروش دوره آموزشی راه‌های زیادی وجود دارد: برای مثال می‌توانید دوره‌ی خودتان را در پیج اینستاگرام پروموت کنید. اما ساده‌ترین راه برای فروش دوره‌های آموزشی، همکاری کردن با پلتفرم‌های آموزشی ایرانی و خارجی است. سایت فرادرس یک نمونه ایرانی در این زمینه است.

ابزارهای هوش مصنوعی کاربردی و مناسب برای این حیطه:

ابزار تولید محتوای دوره آموزشی: ChatGPT – Microsoft Copilot – Google Gemini

پلتفرم‌های آموزشی ایرانی برای فروش دوره آموزشی: سایت فرادرس – مکتب خونه

چطور کسب درآمد کنیم؟

داشتن دانش کافی در یک زمینه -> تدوین محتوای دوره آموزشی با ابزارهای هوش مصنوعی -> فروش آن از طریق پلتفرم‌های آموزشی

۷- درآمدزایی از هوش مصنوعی با ارائه خدمات برنامه نویسی

برنامه نویسی از جمله پردرآمدترین مشاغل فریلنسری محسوب می‌شود. برنامه‌نویس‌ها با زبان‌های مختلفی کار می‌کنند که البته هر کدام مناسب یک پلتفرم است. خوشبختانه با استفاده از هوش مصنوعی می‌توانیم برای زبان‌ها و پلتفرم‌های مختلف کدنویسی کنیم. همچین راه‌های زیادی برای درآمدزایی در پیش داریم که در ادامه درباره‌ی آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

  • توسعه نرم‌ افزارهای متن‌باز و فروش آن‌ها: برای کسب درآمد از برنامه نویسی نیازی نیست که همیشه چرخ را از ابتدا اختراع کنیم. بلکه‌ می‌توانیم نرم‌افزارهای متن باز (اپن سورس) موجود در وب را توسعه دهیم و آن را تجاری‌سازی کنیم و به فروش برسانیم.
  • انجام پروژه‌های فریلنسری برنامه‌نویسی: راه دیگر کسب درآمد از این حوزه، انجام پروژه‌های فریلنسری برنامه‌نویسی است.

حتی اگر یک برنامه نویس حرفه‌ای باشید، باز هم هوش مصنوعی به کار شما خواهد آمد. یکی از مشکلات برنامه‌نویس‌ها، مسئله دیباگ کردن برنامه‌هاست، گاهی اوقات برطرف کردن یک باگ ممکن است ساعت‌ها و روزها زمان ببرد. ما استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانیم، باگ موجود را در زمان کوتاهی پیدا کنیم و به رفع آن بپردازیم.

یک نمونه کد تولید شده توسط ChatGPT‌ به زبان جاوا:

کد جاوا تولید شده توسط چت جی‌پی‌تی

راهنمای عملی برای کسب درآمد از برنامه نویسی با استفاده از هوش مصنوعی:

قدم ۱: تسلط کامل به پرامپت نویسی برنامه نویسی برای کدنویسی و دیباگ کردن

قدم ۲: توسعه چند نرم افزار متن باز به‌صورت تمرینی

قدم ۳: ایجاد چند نمونه کار برنامه‌نویسی

قدم ۴: قراردادن نمونه‌کارها در سایت‌های فریلنسری و کسب درآمد به‌شکل پروژه‌ای. همچنین اگر برنامه شما برای اندروید طراحی شده است، می‌توانید از مارکت‌های ایرانی نظیر کافه‌بازار و مایکت برای فروش اپلیکیشن خود استفاده کنید.

ابزارهای هوش مصنوعی کاربردی و مناسب برای این حیطه:

بهترین و کاربردی‌ترین ابزارهای هوش مصنوعی برای برنامه نویسی:

  • ChatGPT
  • Microsoft Copilot
  • Google Gemini
  • GitHub Copilot
  • OpenAI Codex
  • Tabnine
  • PyCharm
  • AIXcoder
  • Snyk Code
  • Ponicode
  • CodeWhisperer
  • CodeT5
  • Codiga
  • PolyCoder
  • Replit Ghostwriter
  • Codey

چطور کسب درآمد کنیم؟

روش اول: تسلط به ابزارهای هوش مصنوعی برنامه نویسی -> کدنویسی یک نرم‌افزار از صفر یا توسعه نرم‌افزارهای متن باز (به‌عنوان تمرین و نمونه‌کار) -> کسب درآمد به شکل پروژه‌ای و فریلنسری

روش دوم: تسلط به ابزارهای هوش مصنوعی برنامه نویسی -> کدنویسی یک نرم‌افزار از صفر یا توسعه نرم‌افزارهای متن باز -> فروش نرم‌افزار به شرکت‌ها یا فروش اپ در مارکت‌های ایرانی

۸- خدمات ادیت عکس و همکاری با عکاسان

یک راه ساده برای کسب درآمد از هوش مصنوعی ارائه خدمات ادیت و روتوش عکس به عکاسان است. شاید در نگاه اول ساده به‌نظر برسد اما شما می‌توانید بدون تسلط داشتن به نرم‌افزاری مانند فتوشاپ، با عکاسان مختلف همکاری کنید.

عکاسان پرتره و خیابانی، نیاز به شخصی دارند که بتواند عکس‌های گرفته شده مشتریان را در زمان کوتاهی زیباتر و جذاب‌تر کند و در کنار آن بتواند مواردی مثل جوش و لکه را از چهره اشخاص محو کند.

راهنمای عملی برای کسب درآمد از خدمات ادیت عکس با استفاده از هوش مصنوعی:

قدم ۱: تسلط به نرم‌افزارهای هوش مصنوعی ادیت عکس (در ادامه معرفی می‌شود)

قدم ۲: داشتن حداقل ۳۰ نمونه کار بی‌نظیر طوری که میزان توانایی شما را به عکاس نشان دهد

قدم ۳: راه‌اندازی یک پیج اینستاگرام و قرار دادن نمونه کارها

قدم ۴: پیدا کردن عکاسان پرتره در شهر شما و مذاکره با آن‌ها

ابزارهای هوش مصنوعی کاربردی و مناسب برای این حیطه:

۹- ارائه خدمات معماری و طراحی دکوراسیون داخلی

اگر معمار هستید یا به معماری علاقه دارید، ابزارهای هوش مصنوعی زیادی وجود دارند که به کمک آن‌ها می‌توانید پروژه‌های معماری را انجام دهید. طراحی مفهومی دکوراسیون داخلی و مسائل مربوط به طراحی نما جز کارهای زمانبر یک معمار می‌باشد.

شما با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانید در زمان خود صرفه‌جویی کرده و در زمان کوتاهی یک خروجی عالی ایجاد کنید.

راهنمای عملی برای کسب درآمد از ارائه خدمات معماری با استفاده از هوش مصنوعی:

قدم ۱: تسلط به ابزارهای هوش مصنوعی در زمینه معماری (در ادامه معرفی می‌شود)

قدم ۲: ایجاد نمونه‌کارهای ‌بی‌نظیر به کمک ابزارهای هوش مصنوعی

قدم ۳: همکاری با شرکت‌های معماری یا انجام پروژه به‌شکل فریلنسری

ابزارهای هوش مصنوعی کاربردی و مناسب برای این حیطه:

  • ابزارهای مناسب برای طراحی مفهومی و تبدیل متن به طرح: Dall-E – Midjourney – Microsoft Copilot – Adobe Firefly
  • ابزار هوش مصنوعی مناسب طراحی دکوراسیون داخلی: maket.ai
  • ابزار هوش مصنوعی مناسب برای دکوراسیون مسکونی (طراحی نما): architechtures.com
  • ابزار هوش مصنوعی مناسب برای طراحی شماتیک: arkdesign.ai
  • ابزار هوش مصنوعی مناسب برای طراحی شهری:sidewalklabs.com
  • ابزار هوش مصنوعی مناسب برای مدل‌سازی سه بعدی: kaedim3d.com

برای مثال ما از Copilot خواستیم، طراحی مفهومی یک اتاق خواب را با تم رنگی سفید انجام دهد:

تصویر اتاق خواب تولید شده توسط کوپایلت

چطور کسب درآمد کنیم؟

ساخت نمونه‌کارهای مرتبط با معماری -> همکاری با شرکت‌های معماری یا انجام پروژه به شکل فریلنسری

۱۰- ساخت رزومه با هوش مصنوعی و پیدا کردن شغل برای افراد

همین الان افراد متخصص زیادی وجود دارند که می‌خواهند جایی مشغول به کار شوند. شما می‌توانید برای افراد با استفاده هوش مصنوعی رزومه بسازید و برای آن‌ها شغل پیدا کنید. از بین تمامی روش‌های معرفی شده، این روش کسب درآمد بسیار خاص است چرا که برای افراد منفعت‌های زیادی به‌وجود می‌‌آورد و خیلی زود به‌شهرت می‌رسید. شما یک شخص بیکار را به یک شخص شاغل و مفید تبدیل کرده‌اید!

راهنمای عملی برای کسب درآمد از طریق ساخت رزومه با استفاده از هوش مصنوعی:

قدم ۱: یادگیری اصول نوشتن یک رزومه حرفه‌ای

قدم ۲: تسلط به ابزارهای هوش مصنوعی این حیطه و تسلط بر وب‌سایت‌های استخدامی ایرانی

قدم ۳: برای ۱ الی ۳ نفر رزومه بسازید و برای آن‌ها شغل پیدا کنید

قدم ۴: یک پیج اینستاگرام، کانال تلگرام و اکانت لینکدین راه‌اندازی کنید سپس با استفاده از تولید محتوا و تبلیغات فالوور جذب کنید

قدم ۵: در ازای مبلغی مشخص مثلا ۱ میلیون تومان، این خدمت را به افراد معرفی کنید

نکته قابل توجه این است که وب‌سایت‌های هوش مصنوعی موجود در این زمینه معمولا از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کنند. برای همین شما باید از ابزارهای انگلیسی استفاده کنید و در نهایت خروجی آن را به زبان فارسی ترجمه کنید.

همچنین برای ارسال رزومه افراد می‌توانید از سایت ایرانی جابینجا و ایران‌تلنت استفاده کنید. این وب‌سایت‌ها قابلیت این را دارند که به‌شکل گروهی، رزومه افراد را برای شرکت‌ها ارسال کنید.

ابزارهای هوش مصنوعی کاربردی و مناسب برای این حیطه:

  • وب‌سایت Tealhq
  • وب‌سایت Rezi
  • وب‌سایت resumai
  • وب‌سایت kickresume
  • ابزارهای قابل استفاده برای رزومه نویسی با پشتیبانی از زبان فارسی: ChatGPT – Microsoft Copilot – Google Gemini

چطور کسب درآمد کنیم؟

ساخت رزومه با هوش مصنوعی برای افراد -> ارسال رزومه‌ها به شکل گروهی برای شرکت‌ها -> معرفی این خدمت از طریق یک پیج اینستاگرام، تلگرام یا لینکدین

کسب درآمد از هوش مصنوعی با انجام پروژه‌های فریلنسری در پونیشا

ما ۱۰ راه‌ عالی برای کسب درآمد از هوش مصنوعی را به شما معرفی کردیم اما راه‌های دیگری نیز وجود دارد و آن انجام پروژه‌های فریلنسری در زمینه‌های مختلف است. در سایت پونیشا می‌توانید پروژه‌های مختلف را بررسی کنید و متناسب با هر پروژه از ابزارهای هوش مصنوعی مرتبط استفاده کنید.

برای پیدا کردن ابزارهای هوش مصنوعی کافیست عبارت زیر را در گوگل جستجو کنید:

ai tool for [ابزار مورد نیاز شما]

برای مثال: ai tool for coding – ai tool for writing – ai tool for video editing و…

البته همانطور که گفتیم، داشتن دانش و مهارت زمینه‌ای در مورد هر پروژه‌ای ضروری است تا بتوانید بر خروجی ابزارهای هوش مصنوعی نظارت داشته باشید.

نکات بسیار مهم برای کسب درآمد از طریق هوش مصنوعی

برای اینکه بتوانید درآمد خودتان را تضمین کنید لازم است به نکات زیر توجه لازم را داشته باشید.

  1. لزوم تخصص گرایی: کارفرماها به افراد متخصص هزینه بالاتری نسبت به سایر افراد پرداخت می‌کنند. برای همین به‌جای کار کردن در همه‌ی حیطه‌های هوش مصنوعی، صرفا روی یک حیطه متمرکز شوید.
  2. توجه به مسئله نقد کردن درآمد: شما می‌توانید بسیاری از پروژه‌های خارجی را به‌کمک ابزارهای هوش مصنوعی از طریق سایت‌های فریلنسری خارجی انجام دهید اما با مسئله نقد کردن درآمد مواجه هستید. راهکار جایگزین استفاده از سایت‌های فریلنسری ایرانی مثل پونیشا است.
  3. تلاش و زحمت فراوان: مسلط شدن به ابزارهای هوش مصنوعی یک حیطه، کار ساده‌ای نیست و ممکن است هفته‌ها زمان ببرد. اگر بخواهید از هوش مصنوعی درآمد داشته باشید، باید بتوانید بهترین خروجی را ارائه دهید و برای رسیدن به بهترین خروجی لازم است به‌صورت مداوم تلاش کنید.
  4. داشتن یک سطح مناسب از زبان انگلیسی برای استفاده از ابزارها: اکثر ابزارهای هوش مصنوعی بجز ChatGPT، Copilot و Gemini از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کنند. برای همین داشتن سطح مناسبی از زبان انگلیسی برای استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی ضروری است.
  5. تسلط به مهارت پرامپت نویسی: ما از طریق پرامپت‌ها (دستورها) با ابزارهای هوش مصنوعی نظیر ChatGPT‌ ارتباط برقرار می‌کنیم. تسلط به پرامپت نویسی برای گرفتن بهترین خروجی، یک امر ضروری است. شما می‌توانید از پرامپت‌های آماده موجود در وب استفاده کنید و با تحلیل و مهندسی معکوس آن‌ها برای خودتان پرامپت تولید کنید.

جمع بندی

هوش مصنوعی از سال ۲۰۲۲ دنیا را متحول کرده است و انجام بسیاری از کارها را نیز ساده کرده. در این مقاله به ۱۰ راه بی‌نظیر برای کسب درآمد از طریق هوش مصنوعی اشاره کردیم. به یاد داشته باشید که کسب درآمد از هوش مصنوعی آسان نیست و نیاز به تلاش فراوان دارد و برای تضمین موفقیتتان حتما به‌شکل تخصصی روی یک حیطه کار کنید.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای کسب درآمد، انجام پروژه‌های فریلنسری است. می‌توانید پروژه‌های موجود در پونیشا را بررسی کنید و سپس با استفاده مهارتتان و ابزارهای هوش مصنوعی، نمونه‌کار بسازید و به شکل فریلنسری کسب درآمد کنید.

۴.۲/۵ - (۵ امتیاز)
دیدگاه‌ها

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

Back To Top

This will close in 0 seconds