skip to Main Content
آموزش آنالیز پیج اینستاگرام به زبان ساده (با ابزار ایرانی و خارجی)

آموزش آنالیز پیج اینستاگرام به زبان ساده (با ابزار ایرانی و خارجی)

در این مقاله، در مورد اهمیت و چرایی آنالیز پیج اینستاگرام بحث می‌کنیم و چند سایت رایگان و پولی آنالیز پیج به شما معرفی می‌کنیم. اگر به دنبال یک راهنمای عملی هستید، این مقاله را تا انتها بخوانید‍!

از قدیم گفته‌اند اگر چیزی را اندازه‌گیری نکنید، نمی‌توانید آن را مدیریت کنید. این مسئله به‌خصوص برای کسب‌وکارهایی که در اینستاگرام فعالیت می‌کنند یک مسئله بسیار حیاتی است. اگر پیج خودتان را مرتبا آنالیز و تحلیل نکنید نمی‌توانید آن را رشد دهید.

آنالیز پیج اینستاگرام

داده‌ها در کسب‌وکار، نکات ارزشمندی در اختیار ما قرار می‌دهند. برای مثال در یک آمار متوجه می‌شویم درآمد و فروش ما نسبت به ۳ ماه پیش دچار افت شده است. اگر مدیری به این مسئله آگاه نباشد، با همان سیستم قبلی پیش خواهد رفت و احتمالا تغییری در روند کاری خودش ایجاد نخواهد کرد.

چرا آنالیز پیج اینستاگرام مهم است؟

داده‌ها در کسب‌وکار، نکات ارزشمندی در اختیار ما قرار می‌دهند. برای مثال در یک آمار متوجه می‌شویم درآمد و فروش ما نسبت به ۳ ماه پیش دچار افت شده است. اگر مدیری به این مسئله آگاه نباشد، با همان سیستم قبلی پیش خواهد رفت و احتمالا تغییری در روند کاری خودش ایجاد نخواهد کرد.

حالا اگر با آمار و ارقام دقیق، متوجه کاهش درآمد خود شویم، می‌توانیم علت آن را پیدا کرده و در نهایت راهی برای افزایش درآمد خود پیدا کنیم (اگر به موضوع کسب درآمد از اینستاگرام علاقه‌مند هستید پیشنهاد می‌کنیم، چگونه درآمد اینستا را فعال کنیم را مطالعه کنید).

اهمیت داده‌ها در کسب‌وکارهایی که در اینستاگرام حضور دارند دو چندان است؛ چرا که داده‌ها می‌توانند به ما بگویند آیا راه درستی در پیش گرفته‌ایم یا خیر. داشتن‌ داده‌های کافی برای طراحی استراتژی حیاتی است، بدون توجه به آن اساسا در تاریکی کار می‌کنید.

چهار نمودار ستونی که رشد صعودی را نشان می‌دهند و لوگوی اینستاگرام بالای اخرین نمودار قرار گرفته

به‌صورت خلاصه درباره‌ی اهمیت آنالیز پیج اینستاگرام می‌توانیم به دلایل زیر اشاره کنیم:

  • می‌توانید راهی برای رشد سریع پیدا کنید: بررسی کنید کدام پست‌ها و استوری‌ها، بیشترین تعامل را ایجاد کردند. شما می‌توانید از این جنس محتواها بیشتر تولید کنید تا پیج‌تان رشد کند.
  • در کدام بازه زمانی بیشترین جذب فالوور را داشتید؟ کارهایی که در این بازه زمانی انجام دادید را تکرار کنید.
  • می‌توانید متوجه افت یا رشد ناگهانی پیج خودتان یا رقبایتان شوید.
  • می‌توانید شناخت دقیق‌تری از مخاطبان داشته باشید: سن و جنسیت آن‌ها و همچنین اینکه آن‌ها بیشتر در چه ساعاتی در پیج شما فعال هستند.
  • می‌توانید پیج‌هایی که قصد تبلیغ در آن‌ها دارید را بررسی کنید تا متوجه شوید کدام پیج مخاطبان فعال‌تری دارد.
  • با آنالیز پیج اینستاگرام دیگران می‌توانید رمز موفقیت رقبا و همکاران خود را کشف کرده و از آن‌ها برای خودتان استفاده کنید.

آنالیز پیج اینستاگرام چیست؟

منظور از آنالیز پیج اینستاگرام، بررسی و تحلیل داده‌های پیج شماست. ابزارها و سایت‌های بسیاری برای آنالیز پیج اینستاگرام وجود دارند و داده‌های مهمی در مورد پیج شما و دیگران به‌صورت نموداری و ساختار یافته به شما نشان می‌دهند.

شما با بررسی این آمارها و ارقام می‌توانید به نکات ریز و مهمی پی ببرید. برای مثال حین بررسی متوجه می‌شوید اکثر کاربران شما در ساعت ۹ شب پیجتان را چک می‌کنند. با پی بردن به این نکته متوجه می‌شوید که بهتر است انتشار محتوا را در همین بازه زمانی انجام دهید تا بیشترین تعامل را از کاربران دریافت کنید، هر چقدر تعامل بیشتری داشته باشید، الگوریتم‌های اینستاگرام، محتوایتان را به افراد بیشتری نشان می‌دهد.

البته اگر یک ادمین حرفه‌ای داشته باشید، آنالیز پیج اینستاگرام را خودش انجام خواهد داد و صرفا روند را به شما گزارش خواهد کرد. بنابراین با استخدام ادمین غیر حضوری می‌توانید در وقت و انرژی خود صرفه‌جویی کنید.

نحوه آنالیز پیج اینستاگرام (پیج خودمان)

رایج‌ترین کار برای آنالیز پیج اینستاگرام خود، بررسی قسمت insights است که اطلاعات مفید و ارزشمندی به شما نشان می‌هد.

اولین نکته این است که این ابزار به‌صورت پیشفرض برای پیج شما فعال نیست و می‌بایست پیج خودتان را از حالت شخصی به حالت «Business» یا «Creator» تغییر دهید.

برای تغییر اکانت به حالت بیزنسی این مراحل را دنبال کنید:

دو اسکرین شات از اینستاگرام که با پیکان مراحل حرفه‌ای کردن اکانت را نشان می‌دهد: تغییر پروفایل - تغییر به حالت حرفه‌ای

  1. روی پیج خودتان روی دکمه Edit profile کلیک کنید
  2. سپس روی Switch to professional account کلیک کنید
  3. سایر مراحل را دنبال کنید تا قسمت insights برای شما فعال شود
  4. برای دسترسی به insights، مجددا روی منو کلیک کرده و روی insights کلیک کنید

پس از ورود به insight با ۲ بخش مواجه می‌شویم:

  • Insights Overview: در اینجا یک عملکرد کلی از نحوه پیشرفت پیج مشاهده می‌کنیم و داده‌هایی در مورد فالوورها در اختیار ما قرار می‌دهد.
  • Content you shared: داده‌ها و آمارهای مربوط به پست‌‌ها، استوری‌ها و سایر محتواها در این بخش قرار می‌گیرد.

معرفی بخش Insights Overview

در این بخش، به‌صورت‌کلی و در یک نگاه عملکرد پیج به شما نشان داده می‌شود. در اینجا قسمت می‌توانید این اطلاعات را دریافت کنید:

بخش Date range

این گزینه نشان دهنده روزه‌ها، هفته و در کل دوره زمانی مربوط به داده روی صفحه است. با کلیک روی «Last 7 days» در گوشه سمت چپ بالا، می‌توانید مدت زمان را تغییر دهید.

اشاره به گزینه دوره زمانی در قسمت آنالیز پیج اینستاگرام

بخش Information

اگر زمانی فراموش کردید اطلاعات این صفحه به چه معناست، می‌توانید روی دکمه «i» در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید و تعاریف و اصطلاحات روی صفحه را دریافت کنید.

اگر می‌خواهید به‌صورت کامل با اصطلاحات اینستاگرام آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم اصطلاحات اینستاگرام را مطالعه کنید.

بخش Accounts Reached

Accounts Reached به تعداد کاربران منحصربه‌فردی اشاره دارد که حداقل یک بار محتوای شما را دیده‌اند. این محتوا شامل پست‌ها، استوری‌ها، ریلزها، ویدیوها و لایوهای شماست.

اشاره به بخش account reached در قسمت آنالیز پیج اینستاگرام

بخش Accounts Engaged

منظور از Accounts Engaged (حساب‌های درگیر شده)، پیج‌هایی که هستند که به نحوی محتوا شما را دیده‌اند و همزمان با آن تعامل داشته‌اند. هر یک از این موارد به‌عنوان تعامل در نظر گرفته می‌شود: لایک، سیو، کامنت، شیر و ریپلای شدن استوری‌ها

بخش Total Followers

این بخش آمار کامل و جامعی از فالوورهای شما در اختیارتان قرار می‌دهد. در این قسمت می‌توانید، موقعیت مکانی، جنسیت، بازه‌سنی و اطلاعات دیگر مرتبط با فالوورها را ببینید.

از‌آن‌جایی‌که کاربران در نهایت مشتری شما می‌شوند، تحلیل این بخش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

با کلیک کردن روی هر بخش می‌توانید اطلاعات دقیق‌تر و جامع‌تری بدست آورید.

معرفی بخش Content you shared

شاید بتوان گفت ارزشمندترین قسمت آنالیز پیج اینستاگرام خودتان همین بخش باشد. در این بخش، اطلاعات و داده‌های مربوط به محتواها حداکثر تا ۲ سال اخیر به شما نمایش داده می‌شود.

چرا این بخش ارزشمند است؟ اصلی‌ترین مزیت بخش ‌Content you shared این است که می‌توانید پست‌ها یا سایر محتواها را بر اساس متریک‌های مختلف مرتب‌سازی کنید.

برای مثال می‌توانید تنظیم کنید در یک سال اخیر کدام پست‌ها بیشتر فالوور را برای شما ایجاد کردند؟ با فهمیدن این مورد و پیدا کردن وجه اشتراک بین پست‌های فالوور آور، می‌توانید از این جنس محتواها بیشتر تولید کنید تا فالوور بیشتری ایجاد کنید.

همین کار را نیز می‌توانید برای کامنت انجام دهید. بررسی کنید کدام پست‌ها بیشترین کامنت را دریافت کردند، این موارد تعامل بالایی ایجاد کرده‌اند.

در این قسمت تیزحسی شما بسیار مهم است. شما در نقش یک تحلیل‌گر باید بتوانید فرمول برنده را بین محتواهای خود کشف کنید. در همین راستا پیشنهاد می‌کنیم بخوانید: روش های افزایش فالوور از ۱۰۰۰ تا ۱۰K

ثبت پروژه پونیشا

معرفی بهترین سایت‌ های آنالیز پیج اینستاگرام

در این بخش، بهترین سایت آنالیز پیج اینستاگرام را به شما معرفی خواهیم کرد. استفاده کردن از این سایت‌ها می‌تواند اطلاعات بسیار مفیدی در اختیار شما قرار دهند.

شاید با خودتان بگویید تا وقتی که بخش insights را داریم، چرا از سایت‌های آنالیز پیج اینستاگرام استفاده کنیم؟ در جواب باید بگوییم، گاهی اوقات نیاز داریم برای آنالیز پیج اینستاگرام دیگران، داده‌های مربوط به بخش insights رقبا و همکارانمان را بفهمیم اما متاسفانه اینستاگرام چنین قابلیتی را در اختیار ما قرار نمی‌دهد (البته می‌توانیم به‌صورت دستی این اطلاعات را بدست بیاوریم و محاسبه کنیم اما این ابزارها این کارها را به‌صورت اتوماتیک و در کسری از زمان انجام می‌دهند).

به‌ همین منظور برای اینکه از اطلاعات آماری پیج رقبا آگاه شویم لازم است از سایت‌ها و برنامه‌های شخص ثالث استفاده کنیم که در ادامه برخی از آن‌ها به شما معرفی می‌شوند.

۱- سایت آنالیز پیج اینستاگرام رایگان – notjustanalytics.com

صفحه اصلی سایت notjustanalytics با نوشته آنالیز ریلز اینستاگرام در بالا و در پایین باکس جستجوی پیج اینستاگرام قرار گرفته است

به جرات می‌توان گفت NotJustAnalytics، بهترین سایت آنالیز پیج اینستاگرام است و داده‌های بسیار ارزشمندی در اختیار ما قرار می‌دهد. از این وب‌سایت می‌توانیم به سه منظور استفاده کنیم:

  • تحلیل و آنالیز پیج‌های رقبا
  • تحلیل و آنالیز پیج‌هایی که قصد تبلیغ داریم
  • تحلیل و آنالیز پیج خودمان

استفاده از این وب‌سایت بسیار ساده است. وارد وب‌سایت notjustanalytics.com شوید و در کادر جستجو، آیدی پیج مد نظر را وارد کرده و سپس روی دکمه Analyse now کلیک کنید. کمی صبر کنید تا اطلاعات لود شود.

پس از اتمام عملیات یک صفحه برای شما باز شده و نتایج تحلیل را به شما نشان می‌دهد که به‌صورت مختصر در مورد آن‌ها توضیح می‌دهیم.

در قسمت ابتدایی تحلیل، میانگین لایک و کامنت و نرخ تعامل پیج به صورت درصد به شما نمایش داده می‌شود که یک دید کلی نسبت به ما می‌دهد. در ادامه به توضیح سایر بخش‌ها می‌پردازیم:

۱- بخش Total follower growth

در این بخش میزان رشد پیج به‌صورت نموداری به شما نمایش داده می‌شود. شما از این بخش می‌توانید به‌صورت تخمینی میزان پیشرفت یا پسرفت یک پیج را در آینده بررسی کنید. برای مثال اگر قصد دارید در یک پیج تبلیغ کنید و متوجه می‌شوید که طی زمان تعداد فالوورها در حال کم شدن هستند، شاید بهتر باشد در جای دیگری تبلیغ کنید.

همچنین می‌توانید چنین تحلیلی را برای پیج رقبای خود انجام دهید. بررسی کنید کدام یک از رقبای شما مرتبا جذب فالوور داشته‌اند، سعی کنید علت آن را پیدا کرده و برای کار خود استفاده کنید.

۲- بخش Daily growth

در این قسمت میزان افزایش یا کاهش فالوور پیج به‌صورت روزانه نمایش داده می‌شود و در کنار آن، میزان جذب فالوور به صورت میانگین نوشته شده است. برای مثال می‌توانید بررسی کنید کدام روزها بیشترین جذب فالوور را داشته‌اند.

۳- بخش Hashtags with more interactions

عبارت هشتگ با بیشترین تعامل در بالا و در پایین یازده هشتگ پیج بی بی سی در اندازه های مختلف قرار گرفته است

این بخش، بیشترین هشتگ‌های مورد استفاده پیج مدنظر را به شما نشان می‌دهد. هر چقدر میزان استفاده از یک هشتگ بیشتر باشد، آن‌را با فونت بزرگ‌تر نشان می‌دهد. در بخش Hashtag list، می‌توانید هشتگ‌های مورد استفاده را از نظر تعداد و میزان نرخ تعامل مرتب‌سازی کنید. شما می‌توانید از هشتگ‌های پرتعامل برای پیج‌ خودتان استفاده کنید.

۴- بخش Posts interactions

کلیدی‌ترین بخش آنالیز پیج اینستاگرام در این سایت، همین قسمت است. در این قسمت می‌توانید پست‌ها را از نظر زمان، میزان لایک، میزان کامنت و… مرتب‌سازی کنید. یک استراتژی تحلیلی این است که پرلایک‌ترین و پرکامنت‌ترین پست‌ها را بررسی کرده و نقطه مشترک آن‌ها را پیدا کنید. از این ویژگی‌های مشترک می‌توانید برای محتوای خودتان استفاده کنید.

همچنین می‌توانید پربازدیدترین ریلزها را از این بخش پیدا کنید.

۵- بخش Detailed post analysis

این قسمت همانند بخش قبلی، اطلاعاتی در مورد تعامل پست‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد با این تفاوت که جزییات بیشتری در این قسمت به شما نمایش داده می‌شود: زمان دقیق انتشار پست، میزان بازدید، لایک و ویو، پیج‌های منشن شده و هشتگ‌های مورد استفاده در هر محتوا

۶- بخش Profile data history

اگر قصد تبلیغ دارید، به این قسمت توجه ویژه‌ای کنید. این بخش بر اساس تاریخ روزانه، وضعیت تغییر فالوورهای پیج و میزان اضافه شدن پست‌ها را به شما نشان می‌دهد.

یک نکته تحلیلی برای این بخش: تاریخی که رقیب یا همکار شما تبلیغی می‌دهد را به همراه رسانه تبلیغ آن را در جایی ثبت کنید و این کار را برای چندین مرتبه تکرار کنید. سپس بررسی کنید در کدام تاریخ، بیشترین جذب فالوور اتفاق افتاده است. اگر در آن تاریخ، تبلیغی انجام شده، شما هم سعی کنید در همان رسانه، تبلیغ کنید.

این وب‌سایت قابلیت‌های پیشرفته‌تری نیز برای آنالیز پیج اینستاگرام دارد که در لحظه نگارش مقاله می‌توانید با صرف ۲۴.۱۷ یورو پلن استاندارد آن را تهیه کنید. البته این وب‌سایت همچنان بهترین سایت آنالیز پیج اینستاگرام رایگان است.

۲- سایت آنالیز پیج اینستاگرام پولی
سایت‌های پولی آنالیز پیج اینستاگرام مناسب برای افراد و سازمان‌هایی هستند که در ابعاد بزرگ کار می‌کنند و نیازمند داده‌های دقیق و کامل برای تحلیل و آنالیز هستند. نکته مثبت ابزارهای پولی این است که می‌توانید در کنار اینستاگرام، سایر شبکه‌های اجتماعی را نیز تحلیل کنید.

در این بخش سه مورد از بهترین وب‌سایت‌های خارجی در این زمینه را به شما معرفی می‌کنیم:

وب‌سایت Hootsuite.com

ابزار Hootsuite یک نمای کلی از تمام فعالیت‌های شما را در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام به شما ارائه می‌دهد؛ بنابراین لازم نیست تک تک پلتفرم‌ها و اکانت‌ها را به صورت جداگانه بررسی کنید. این ابزار همچنین مهم‌ترین متریک‌های شبکه‌های اجتماعی را برای شما ردیابی می‌کند از جمله:

  • تعداد کلیک‌ها
  • کامنت‌ها
  • میزان Reach
  • نرخ تعامل
  • میزان بازدید
  • و…

وب‌سایت Sproutsocial.com

عبارت Sprout Social در بالا و چند نمودار گرافیکی در پایین

ابزار Sprout علاوه بر قابلیت‌هایی نظیر برنامه‌ریزی انتشار محتوا به شما این امکان را می‌دهد تا در زمان کوتاهی داده‌های پیج اینستاگرام را از جهات مختلف تجزیه و تحلیل کنید. با Sprout، می‌توانید با نمودارها و معیارهای تعاملی، اطلاعات اینستاگرام خود را به شکل عمیق‌تر تحلیل کنید.

بهبود کیفیت محتوا و فرایند انتشار محتوا از طریق تجزیه و تحلیل، شانستان را برای رفتن به اکسپلور اینستاگرام افزایش می‌دهد (البته در مقاله تنظیمات اینستاگرام برای رفتن به اکسپلور در مورد نحوه رفتن به اکسپلور بیشتر توضیح داده‌ایم).

وب‌سایت iconosquare.com

عبارت iconosquare در سمت راست و لوگو مربعی شکل در سمت چپ

Iconosquare یک ابزار جامع مدیریت و تجزیه و تحلیل شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام است و در کنار ویژگی تحلیل و آنالیز، قابلیت‌های مفیدی در اختیار شما قرار می‌دهد از جمله:

  • بررسی عملکرد همه‌ی شبکه‌های اجتماعی به‌صورت همزمان
  • پیگیری متریک‌های مهم مانند تعامل و تعداد فالوورها
  • برنامه‌ریزی انتشار محتوا
  • تجزیه و تحلیل رقبا

۳- سایت ایرانی آنالیز پیج اینستاگرام

سایت ایرانی در زمینه آنالیز پیج اینستاگرام به‌ندرت یافت می‌شود اما یک ابزار مفید و شناخته شده در این حیطه، ابزار نوین هاب است که در واقع می‌توان گفت نسخه ایرانیزه شده ابزارهای پولی خارجی است. برخی از قابلیت‌های نوین هاب عبارتند از:

  • زمان‌بندی و انتشار خودکار محتوا
  • مدیریت و پاسخ به کامنت‌ها و دایرکت‌ها
  • رصد وضعیت فالوورها
  • پیشنهاد بهترین ساعت انتشار پست
  • آنالیز به تفکیک هر اکانت
  • و موارد دیگر

ربات آنالیز پیج اینستاگرام

ربات‌های آنالیز پیج اینستاگرام، با استفاده از ویژگی‌های هوش مصنوعی و قابلیت‌های پیشرفته توانایی تحلیل و آنالیز پیج اینستاگرام شما و سایر پیج‌ها را دارند که در ادامه دو مورد از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

سایت HypeAuditor.com

این ابزار در شناسایی فالوورهای فیک فوق‌العاده است. این ابزار به طور عمیق در داده‌های جمعیتی مخاطب کاوش می‌کند تا دیدی واضح از افرادی که به آنها دسترسی دارید ارائه دهد.

به گفته این وب‌سایت، ابزار تحلیل و آنالیز آن، ۳۵ متریک مهم را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. اگر مرتبا تبلیغ می‌کنید به کمک این ابزار مفید می‌توانید اینفلوئنسرهای تبلیغ‌گیرنده را تحلیل و آنالیز کنید تا از موفقیت تبلیغ خود مطمئن شوید.

سایت pathsocial.com

ابزار pathsocial، علاوه بر اینکه داده‌های مفیدی در مورد پیج شما در اختیارتان قرار می‌دهد، به شما کمک می‌کند تا با استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی فالوورهای واقعی و هدفمند جذب کنید بدون اینکه محدودیت یا مشکلی برای اکانت شما ایجاد کند.

نمونه آنالیز پیج اینستاگرام

سه نمودار خطی کنار هم در کنار لوگو اینستاگرام در سمت چپ بالا

تا اینجای مسیر متوجه شدید که آنالیز و تجزیه تحلیل چقدر برای یک پیج بیزینسی اهمیت دارد و در کنار آن چندین ابزار و وب‌سایت به شما معرفی کردیم تا به کمک آن‌ها بتوانید داده‌های لازم برای تحلیل و بررسی بدست بیاورید. حالا با این آمار و ارقام چه کاری باید انجام دهید؟

ما ۳ سناریو فرضی را به عنوان نمونه آنالیز پیج اینستاگرام در نظر می‌گیریم و در هر ۳ سناریو، بهترین راه‌حل را به شما ارائه می‌کنیم:

سناریو ۱: پیج شما دچار افت شده است

اگر در فرایند تحلیل و آنالیز خود متوجه شده‌اید که نرخ تعامل و نرخ جذب فالوور شما کاهش پیدا کرده است باید آن را به عنوان یک هشدار مهم در نظر بگیرید و تغییرات جدی در روند کاری خود ایجاد کنید.

معمولا این سناریو زمانی رخ می‌دهد که به‌صورت منظم و پیوسته فعالیت نکنید یا اینکه محتواهای شما به‌اندازه‌ای جذاب نیست که مخاطبانتان را درگیر کند. از روزی که فعالیت شما در پیج‌تان کم شود، این سناریو کم کم اتفاق می‌افتد.

اگر با این سناریو مواجه شدید، این اقدامات را انجام دهید:

  • جذاب‌ترین محتواهای گذشته را بررسی کنید و از آن نوع بیشتر تولید کنید
  • از طریق استوری سعی کنید افراد را ترغیب به تعامل کنید
  • رقبا را از نظر محتوا زیر نظر بگیرید و از وجه اشتراک بهترین محتواها برای محتوای خود استفاده کنید
  • از جذب فالوورهای نامرتبط خودداری کنید
  • همراه تولید محتوا به تبلیغ پیج خود بپردازید

سناریو ۲: عملکرد و رشد پیج شما ثابت مانده

برای یک تولید کننده محتوا هیچ چیز بدتر از این نیست که متوجه شود که تلاش‌های او، باعث افزایش رشد پیج نمی‌شود. اما نگران نباشید! هر بیماری، یک درمان دارد.

این سناریو برای افرادی رخ می‌دهد که مدت‌هاست به یک سبک تولید محتوا می‌کنند و تغییری در روند خود ایجاد نمی‌کنند. اگر مخاطبان با محتوای شما تعامل برقرار نکنند، اینستاگرام نیز آن را به کاربران دیگر نشان نخواهد داد.

اگر با این سناریو مواجه شدید، این اقدامات را انجام دهید:

  • به‌کمک یک مشاور، در فرمت و کیفیت محتواهای خود تغییر ایجاد کنید
  • وجه اشتراک بهترین محتواهای گذشته را پیدا کنید
  • از بهترین رقیبان الگو بگیرید

سناریو ۳: پیج شما در حال رشد کردن است

به شما تبریک می‌گوییم! مسیر را درست آمده‌اید. رشد پیج نشان از عملکرد صحیح شماست و بهتر است همین روند را ادامه دهید. اگر این سناریو برای شما اتفاق افتاده، علت آن را در طول زمان بررسی کنید و همیشه از رمز موفقیت خود استفاده کنید. اگر مانند سابق روی رشد پیج متمرکز نشوید، طولی ی نخواهد کشید که روند صعودی پیشرفت شما، نزولی خواهد شد.

لازم به ذکر است که تحلیل و آنالیز جزیی از فرایند اینستاگرام مارکتینگ است و به تنهایی کافی نیست. می‌توانید با مطالعه اینستاگرام مارکتینگ چیست؟ بیشتر در خصوص آن بدانید.

راهکار پونیشا به شما پس از آنالیز پیج اینستاگرام

اگر با ابزارهای گفته شده پیج خودتان را آنالیز کردید و قدم‌های بعدی برایتان شفاف نبود، پیشنهاد پونیشا به شما استفاده از خدمات برترین فریلنسرهای این زمینه است. فریلنسرهای متخصص پونیشا آماده‌اند تا در هر زمینه‌ی مربوط به اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی کمک کنند.

فراموش نکنید که صرفا آنالیز و تحلیل باعث رشد پیج شما نمی‌شود؛ در نهایت این قدم‌های عملی شماست که تغییرات شگرف را ایجاد می‌کنند.

به این مقاله امتیاز دهید
دیدگاه‌ها

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

Back To Top

This will close in 0 seconds