skip to Main Content
آشنایی کامل با انواع ادمین در اینستاگرام

آشنایی کامل با انواع ادمین در اینستاگرام

حتما برای شما هم این سوال پیش آمده که ادمین چه کاری انجام می‌دهد و چرا باید برای کسب و کار یا پیج اینستاگرام ادمین استخدام شود؟ اینکه اصلا معنای ادمین چیست و چرا به فردی که چنین کاری انجام می‌دهد چنین نامی داده‌اند؟

قصد داریم تا در این مقاله به همه این سوالات پاسخ دهیم. پس اگر به دنبال ادمین مناسب برای کسب و کار خود می‌گردید و یا حتی به فکر داشتن چنین شغلی هستید و می‌خواهید بدانید که درآمد ادمین اینستاگرام چقدر است تا انتهای این متن ما را همراهی کنید.

مدیریت محتوا

مدیریت محتوا یکی از مهم‌ترین وظایف ادمین است. ادمین مسئولیت تولید محتوای جذاب و مفید را برای کاربران دارد. این محتوا باید با مخاطب هدف پلتفرم سازگار باشد و ارزش افزوده‌ای برای کاربران داشته باشد.
در فرایند تولید محتوا، ادمین باید مراحل زیر را طی کند:
تحقیق و بررسی: ادمین باید در مورد موضوع محتوای خود تحقیق و بررسی کند تا اطلاعات دقیق و مفیدی را در اختیار کاربران قرار دهد.
نوشتن محتوا: ادمین باید محتوا را به‌صورتی جذاب و آموزنده بنویسد تا توجه کاربران را جلب کند.
ویراستاری و انتشار: ادمین باید قبل از انتشار محتوا آن را از نظر املا، نگارش و محتوا بررسی و ویرایش کرده و سپس منتشر کند.

ارتباط با کاربران

ارتباط با کاربران نیز یکی از وظایف مهم ادمین است. ادمین باید با کاربران پلتفرم ارتباط داشته باشد. این موارد شامل پاسخگویی به موقع به کامنت‌ها و دایرکت‌های کاربران است. در پاسخ به سؤالات و مشکلات کاربران، ادمین باید به‌سرعت و به‌طور مؤثر پاسخ دهد تا تجربه کاربری مناسبی را برای کاربران فراهم سازد.

ثبت پروژه پونیشا

حفظ امنیت

حفظ امنیت نیز یکی از وظایف مهم ادمین است. ادمین مسئول حفظ امنیت پلتفرم است. این موارد شامل مقابله با بلاک شدن، جلوگیری از انتشار محتوای غیر قانونی و محافظت از حریم خصوصی کاربران است. ادمین باید استفاده درست از اینستاگرام را بداند تا مانع از بلاک شدن پیج نشود. در جلوگیری از انتشار محتوای غیر قانونی باید قوانین و مقررات پلتفرم و همچنین قانون کشوری که در آن زندگی می‌کند را به‌طور دقیق اجرا کند و محتوای غیرقانونی و نامناسب را منتشر نکند. در محافظت از حریم خصوصی کاربران نیز باید از اطلاعات کاربران محافظت کرده و از آنها سو استفاده نکند. برای اینکه در مورد وظایف ادمین اینستاگرام و اینکه هر ادمین چه وظایفی بر عهده دارد با ما همراه ما باشید.

پیدایش ادمین اینستاگرام از چه زمانی آغاز شد؟

این شغل وقتی گسترش پیدا کرد که کسب و کارهای در ایران و جهان توانستند دنبال کننده‌های زیادی را جذب کنند و در همین زمان بود که یک فرد نمی‌تواست به تنهایی مسئولیت مدیریت یک پیج یا اکانت را بر عهده بگیرد. به همین خاطر نیاز بود تا بخش‌های مختلف کار مثل تولید محتوا، پاسخگویی به دایرکت‌ها، تبلیغات و… هر کدام به یک نفر سپرده شود.

انواع ادمین در اینستاگرام

همانطور که قبلتر گفتیم، مسئولیت هر بخش از کار در اینستاگرام را فردی به عهده دارد. شاید به این فکر کرده باشید که مگر یک پیج چقدر کار می‌تواند داشته باشد! باید بگوییم که برای پیچ‌های پرمخاطب، آن هم با تعداد فالوئرهای چندهزارتایی و میلیونی، انواع ادمین وجود دارد که هر کدام مهارت و تخصص خود را دارند و نیاز است که دانش مورد نیاز برای کار را داشته باشند.

 سه خانم و دو آقا که به موبایل نگاه می کنند و سمت چپ دست خانم که موبایل به دست دارد

ادمین تولید محتوای اینستاگرام

محتوای پیج مهمترین بخش در یک کسب و کار است. شما چه یک رسانه باشید چه یک پیج فروشگاهی؛ در هرصورت نیازمند محتوا هستید. این بخش نیز شامل محتوای متنی، عکس و ویدیو می‌شود و بهتر است برای هر کدام از محتوای متنی و تصویری شخصی را درنظر بگیرید، به این خاطر که کیفیت در محتوا بسیار مهم است و ادمین تولید محتوا باید شناخت درستی نسبت به کسب و کار شما داشته باشد تا بتواند در ارتقای آن به شما کمک کند. پس استخدام یک متخصص حرفه‌ای در این زمینه در اولویت است.

ادمین محتوای ویدیویی اینستاگرام

این روزها محتوای ویدیویی طرفداران بیشتری پیدا کرده است و به همین دلیل استفاده از ویدیو برای جذب مخاطب‌های بیشتر حائز اهمیت است. از طرف دیگر به طور کلی محتواهای تصویری نسبت به متنی از جذابیت بیشتری برخوردار هستند. پس اگر بتوانید ادمینی برای ساخت ویدیوهای خلاق از محصول و یا کسب و کار خود استخدام کنید، مطمئنا در بالاتر رفتن فالوئرهای شما بی تاثیر نخواهد بود.

ادمین سناریونویس در اینستاگرام

همانطور که قبل تر گفتیم، تولید محتوا مهمترین بخش از یک کسب و کار است. اما قبل از آن، انتخاب موضوع و همچنین نحوه ارائه آن اهمیت دارد. این کار به عهده یک ادمین سناریونویس است. شما می‌توانید با استخدام ادمین غیر حضوری برای نوشتن سناریوهای خلاقانه در رشد بیشتر پیج خود کمک بگیرید.

ادمین تبلیغات اینستاگرام

تبلیغات از موارد مهم در هر کسب و کاری است و اگر جای درستی هزینه نشود، علاوه بر بی فایده بودن آن، بودجه شما نیز به هدر رفته است. زمانی که در شروع یک کسب و کاری هستید، استخدام یک ادمین متخصص و حرفه‌ای برای تبلیغات یکی از مهمترین کارهایی است که باید انجام دهید، حتی اگر پیج شما در آغاز راه هم نباشد، تبلیغات مهمترین چیز است و یک ادمین مناسب در این زمینه می‌تواند پیج شما را به راحتی رشد و ارتقا دهد.

 در تصویر سه خانم و یک آقا مشاهده می شود در سمت چپ صفحه موبایل به همراه لایک و دیده شدن قرار دارد.

ادمین بلاگر در اینستاگرام

حتما تا به حال اسم بلاگر به گوشتان خورده است. بلاگر به کسی گفته می‌شود که با شهرت و محبوبیتی که در حرفه خود به دست آورده است توانسته است دنبال کننده‌های زیادی را به دست آورد. شما با استخدام ادمین بلاگر می‌توانید محصولات و خدمات خود را با به مخاطبانتان معرفی کنید. بلاگر بودن کار ساده‌ای نیست و شما با وجود یک بلاگر حرفه‌ای که دوره‌های تخصصی ادمین اینستاگرام را گذارنده باشد‌، می‌توانید به راحتی صفحه خود را ارتقا دهید.

ادمین فروش در اینستاگرام

کسب و کارهایی که فروشگاه هستند، برای اینکه بتوانند حجم بالای سفارش‌های خود را مدیریت کنند، به فردی  احتیاج پیدا خواهند کرد که بتواند تراکنش‌های فروش را به ثبت برساند. پس یک ادمین فروش برای پشتیبانی بهتر در خصوص مشتریان نیاز است تا فرایند فروش به درستی انجام پذیرد.

ادمین پاسخگوی دایرکت در اینستاگرام

زمانی که پیج شما رو به رشد برود، اگر خودتان عهده دار تولید محتوای پیج باشید، مطمئنا با بالا رفتن تعداد فالوئر، تعداد کامنت و دایرکت نیز زیاد می‌شود و زمانی برای پاسخگویی به همه آنها نخواهید داشت؛ به همین خاطر به یک ادمین پاسخگویی نیاز پیدا خواهید کرد که با کسب و کار شما آشنا باشد و بتواند به درستی با مخاطبان شما تعامل داشته باشد و به موقع جواب کامنت‌ها و دایرکت‌ها را بدهد، به این خاطر که بخش زیادی از فروش شما از همین طریق صورت خواهد گرفت.

ادمین مشاوره اینستاگرام

برای رشد هر کسب و کاری، به خصوص در ابتدای کار نیاز به مشاوره خواهید داشت. یک مشاوری که فضای اینستاگرام را به خوبی بشناسد و  در کنار آن شناخت خوبی از رقبا داشته باشید، در رشد پیج شما تاثیر بسزایی خواهد داشت. بنابراین کمک گرفتن از یک مشاور حرفه‌ای می‌تواند به رشد بهتر پیج شما به صورت حرفه‌ای کمک کند.

سه آقا و خانومی که بر رو ی سکه ایستاده به همراه لوگو اینستا و فلاش به سمت بالا

 ادمین پیج اینستاگرام

تا اینجای مقاله درمورد انواع ادمین به صورت تخصصی گفتیم. اما اگر به دنبال فردی می‌گردید که بتواند به صورت کلی پیج را مدیریت کند، از پاسخگویی دایرکت تا تولید محتوا و برنامه ریزی، باید به دنبال یک ادمین حرفه‌ای بگردید. در حال حاضر پلتفرم‌ها و سایت‌های زیادی از جمله پونیشا وجود دارد که می‌توانید از طریق آنها به دنبال استخدام ادمین باشید تا پیج خود را رشد دهید.

چگونه ادمین اینستاگرام شویم؟

تا اینجای مطلب در مورد انواع ادمین در اینستاگرام گفتیم. حال شاید به این فکر کنیم که چگونه ادمین اینستاگرام شویم. در پاسخ باید بگوییم که هر کاری تخصص خود را داشته و نیاز به آموزش دارد. برای اینکه بخواهید ادمین شوید باید در ابتدا به اینستاگرام و تمامی آنچه که در این پلتفرم است تسلط کافی داشته باشید، نحوه کار با آن را به درستی یاد بگیرید، تعامل درست با مخاطب را بلد باشید و بتوانید با نرم افزارهای ادیت عکس و فیلم کار کنید. در کنار همه اینها ایده‌های خلاقانه داشته باشید تا بتوانید محتوایی مخاطب پسند را با توجه به کسب و کار خود تولید کنید.

درآمد ادمین اینستاگرام چقدر است؟

امروزه اینستاگرام به یکی از مهم‌ترین پلتفرم‌های اجتماعی در جهان تبدیل شده است و میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا از آن استفاده می‌کنند. این شبکه اجتماعی فرصت‌های جدیدی را برای کسب‌وکارها و افراد فراهم کرده است تا با استفاده از آن، محصولات و خدمات خود را به مخاطبان بیشتری معرفی کنند. در این میان، نقش ادمین اینستاگرام بسیار پررنگ است. به این خاطر که ادمین اینستاگرام وظیفه دارد تا محتوای جذاب و مفید تولید کند و با مخاطبان ارتباط درستی برقرار کرده و پیج را به‌طور مداوم به‌روز نگه دارد. میزان درآمد ادمین اینستاگرام در ایران به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

تعداد فالوور: درآمد ادمین اینستاگرام با تعداد فالوورهای پیج رابطه مستقیم دارد. هرچه تعداد فالوورهای پیج بیشتر باشد، درآمد ادمین نیز بیشتر خواهد بود.

نوع فعالیت پیج: درآمد ادمین اینستاگرام با نوع فعالیت پیج نیز رابطه مستقیم دارد. پیج‌هایی که در زمینه‌های پرطرفدار مانند مد، زیبایی و سرگرمی فعالیت می‌کنند، درآمد بیشتری دارند.

مهارت‌های ادمین: مهارت‌های ادمین نیز تأثیر زیادی بر درآمد او دارد. ادمین‌های حرفه‌ای که مهارت‌های بیشتری را دارند، درآمد بیشتری نیز کسب می‌کنند.

موبایلی که صفحه اینستاگرام فعال است و علامت دلار، مخاطب و لایک بر روی آن قرار دارد.

بر اساس تحقیقات انجام‌شده، متوسط درآمد ادمین اینستاگرام در ایران بین ۲ تا ۱۰ میلیون تومان در ماه است. این درآمد می‌تواند در پیج‌هایی با فالورهای بیشتر به بیش از ۱۰ میلیون تومان نیز برسد.

درآمد ادمین اینستاگرام به‌صورت‌های مختلفی پرداخت می‌شود. برخی از ادمین‌ها به‌صورت ساعتی یا ماهیانه حقوق دریافت می‌کنند. برخی دیگر نیز به‌صورت درصدی از درآمد پیج، کسب درآمد می‌کنند.

شغل ادمین اینستاگرام می‌تواند برای افرادی که علاقه‌مند به شبکه‌های اجتماعی هستند و مهارت‌های لازم را دارند، شغلی پردرآمد و جذاب باشد. با توجه به رشد روزافزون استفاده از اینستاگرام در ایران، این شغل در سال‌های آینده نیز پتانسیل رشد و توسعه بیشتری را خواهد داشت.

از کجا ادمین حرفه ای برای اینستاگرام پیدا کنیم؟

اگر به دنبال ادمین حرفه‌ای برای کسب و کار خود می‌گردید و نمی‌دانید باید چه نوع ادمینی را استخدام کنید، بهترین راه استفاده از پلتفرم‌هایی است که فریلنسرها و نیروهای متخصص در آن به فعالیت می‌پردازند. پونیشا یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای این کار است. در پونیشا می‌توانید از میان هزاران فریلنسری که وجود دارد، انواع ادمین در اینستاگرام و نمونه کارهای آنها را ببینید و با توجه به کسب و کار خود و نوع کاری که از ادمین انتظار دارید، بهترین انتخاب را داشته باشید.

به این مقاله امتیاز دهید
دیدگاه‌ها

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

Back To Top

This will close in 0 seconds