skip to Main Content
آشنایی با کاربردی‌ترین ابزار توسعه وب؛ Vue.js چیست؟

آشنایی با کاربردی‌ترین ابزار توسعه وب؛ Vue.js چیست؟

امروزه، توسعه وب با استفاده از ابزار یا روش‌های تخصصی بسیاری و توسط برنامه‌نویسان و فریلنسرها صورت می‌گیرد. ویو جی اس (Vue.js) هم از جمله ابزارها و روش‌هایی است که برنامه‌نویسان متخصص با تکیه بر قابلیت‌های آن می‌توانند یک سیستم آنلاین را به‌صورت حرفه‌ای پیاده‌سازی کنند. به زبان ساده‌تر، Vue.js یک فریم‌ورک اختصاصی برای زبان برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت است که در نهایت، به ایجاد رابط کاربری سریع‌ و مفید برای وب‌سایت شما و کسب‌وکارتان منجر می‌شود. برای آن که بهتر با این مفهوم آشنا شوید، لازم است ابتدا بدانید فریمورک چیست.

به‌طورکلی، بازار کار Vue.js آن‌قدر پویا و فعال است که می‌توان روی قابلیت‌های فریلنسرها و برنامه‌نویسانی که در آن حضور دارند، حساب باز کرد. از طرفی، به دلیل فضای گرم به وجود آمده در بازار کار این ابزار برنامه‌نویسی، فضای رقابتی بین فریلنسرها داغ و داغ‌تر شده است تا شما به‌عنوان یکی از صاحبان مشاغل اینترنتی، بتوانید از یک خروجی حرفه‌ای بهره‌مند شوید. همان‌طور که گفتیم، فریلنسرهای حرفه‌ای بسیاری در زمینه توسعه وب و طراحی فریم‌ورک Vue.js در بازار کار حضور دارند و شما می‌توانید با خیالی راحت، انجام پروژه Vue.js خود را به آن‌ها محول کنید.

اما دنیای این ابزار تخصصی از چه قرار است و فریم‌ورک Vue.js دقیقاً چه تعریفی دارد؟ چه ویژگی‌هایی باعث می‌شوند تا این فریم‌ورک از سایر ابزارهای موجود در دنیای برنامه‌نویسی، پیشی بگیرد و استفاده از آن برای چه افراد و کسب‌وکارهایی مناسب است؟ در ادامه این مقاله از پونیشا، به تمامی این سؤالات مهم و اساسی پاسخ می‌دهیم.

فریم‌ورک Vue.js چیست؟

Vue.js یک فریم‌ورک مرتبط با زبان برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت (Javascript) است که برنامه‌نویسان از آن به‌صورت تخصصی برای توسعه و بهبود رابط کاربری وب‌سایت‌ها استفاده می‌کنند. به‌طورکلی، جاوا اسکریپت، زبانی تخصصی در دنیای برنامه‌نویسی است که برای اضافه کردن یک‌سری قابلیت خاص مثل انیمیشن‌ها به وب‌سایت، از آن‌ها استفاده می‌شود.

فریلنسرهای برنامه‌نویسی هم به‌منظور توسعه وب‌سایت شما، برای اینکه عملیات کدنویسی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهند و خروجی مورد نظر شما را سریع‌تر ارائه کنند، از فریم‌ورک‌های خاصی مثل Vue.js بهره می‌برند.

Vue.js هم دقیقاً مثل سایر فریم‌ورک‌ها از لایبرری یا کتابخانه‌های بزرگ و کوچک و همین‌طور دستورالعمل‌های خاصی تشکیل شده است. در مقاله‌ای دیگر از پونیشا بلاگ توضیح داده‌ایم که لایبرری چیست و پیشنهاد می‌کنیم آن را مطالعه کنید. مهم‌ترین ویژگی این ابزار برنامه‌نویسی، سرعت عملی است که فریلنسرها را وا می‌دارد تا پروسه توسعه و بهبود رابط کاربری وب‌سایت شما را انجام دهند. در ادامه، به‌صورت مختصر و کوتاه، به چگونگی خلق Vue.js خواهیم پرداخت.

فریم‌ورک Vue.js چگونه خلق شد؟

به دسامبر سال ۲۰۱۳ می‌رویم؛ به سالی که یکی از کارمندان سابق مجموعه گوگل، تصمیم گرفت تا تغییراتی بنیادین در دنیای برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت ایجاد کند. آقای Evan You که حالا خودش را یک توسعه‌دهنده مستقل معرفی می‌کند، برای انجام کارهای خودش در حوزه توسعه وب، از فریم‌ورک Angular استفاده می‌کرد. پس از مدتی کنکاش و تحقیق، آقای You تصمیم گرفت تا یک فریم‌ورک جدید با عنوان Vue.js خلق کند که هم قدرت انگولار را داشته باشد و هم مثل یک قطار سریع‌السیر، با نهایت سرعت و شتاب حرکت کند.

حالا با گذشت بیش از ۹ سال از آن موقع، بیشتر فریلنسرهایی که پروژه‌های توسعه وب‌سایت شما را برعهده می‌گیرند، فریم‌ورک Vue.js را به هر فریم‌ورک دیگری ترجیح می‌دهند. با توجه به قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فردی که این فریم‌ورک دارد، احتمالاً به‌خوبی درک کرده‌اید که بازار کار این ابزار چقدر داغ و پویاست. در ادامه، به سراغ ویژگی‌های اختصاصی این فریم‌ورک می‌رویم تا بدانیم که دقیقاً چه چیزهایی، Vue.js را در مقایسه با سایرین، منحصربه‌فرد کرده‌ است.

چه ویژگی‌هایی Vue.js را منحصربه‌فرد کرده است؟

ویژگی های فریمورک vuejs

شما به‌عنوان یکی از صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی، حق دارید که بدانید، چرا فریم‌ورک Vue.js منحصربه‌فرد است و چرا فریلنسرها برای توسعه و طراحی سایت از آن استفاده می‌کنند. ویژگی‌های زیر، از جمله مواردی هستند که Vue.js را ویژه و خاص جلوه می‌دهند:

ترکیب پذیری و انعطاف

به دلیل انعطاف‌پذیری فریم‌ورک Vue.js، می‌توان از کدهای آن در سایر پروژه‌ها هم به‌خوبی استفاده کرد. بسیاری از برنامه‌نویسان و فریلنسرها به همین دلیل، از Vue.js برای توسعه وب‌سایت شما استفاده می‌کنند.

به روزرسانی منظم

از سال ۲۰۱۳ که زمان انتشار این فریم‌ورک است تا هم‌اکنون، ورژن‌های آپدیت‌شده Vue.js به‌صورت منظم ارائه شده‌اند تا علاوه بر برطرف کردن باگ‌ها و ایرادات، تغییرات اساسی و مهمی از قبیل کاهش حجم و افزایش سرعت در آن اعمال شود.

مستند محور بودن

تمامی مباحث بنیادین، خطایابی‌ها، API و نکات مربوط به کدنویسی این فریم‌ورک به‌صورت اسناد طبقه‌بندی‌شده در سایت Vue.js موجود است.

حجم پایین

فریلنسرهای برنامه‌نویس، با استفاده از حجم پایین Vue.js، توسعه وب‌سایت شما را به‌راحتی انجام می‌دهند تا هیچ زمان اضافه‌ای برای عملیات بارگیری، تلف نشود.

Vue.js برای چه کسانی مناسب است؟

Vue.js برای چه کسانی مناسب است؟

همان‌طور که اشاره کردیم، Vue.js ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که برنامه‌نویسان بسیاری از آن برای توسعه وب‌سایت کارفرمایان استفاده می‌کنند. اما Vue.js برای چه افرادی مناسب و مفید است و آیا شما هم به‌عنوان یکی از کارفرمایان، جزو همین افراد محسوب می‌شوید یا خیر؟ در وهله اول، لازم است، به کاربردی بودن Vue.js برای افرادی اشاره کنیم که از سادگی استقبال می‌کنند. منظور ما از سادگی، ترجیح و تمایل برنامه‌نویسانی است که تصمیم می‌گیرند تا از Vue.js برای سنگین نشدن پروژه شما و رهایی از پیچیدگی سایر فریم‌ورک‌ها استفاده کنند.

همچنین، اگر مایلید که پروژه مورد نظر شما در طی چند ساعت یا چند روز به اتمام برسد، بهتر است سراغ بازار کار Vue.js بروید. برنامه‌نویسان می‌توانند با استفاده از Vue.js، پروتوتایپ مد نظرشان را خیلی سریع طراحی کنند. در ضمن، اگر قصد دارید تا وب‌اپلیکیشن کسب‌وکارتان را هم توسعه دهید، بهتر است تا سراغ دنیای Vue.js بروید؛ Vue.js بهترین گزینه برای افرادی است که می‌خواهند جایگزینی برای فریم‌ورک‌های برنامه‌نویسی فرانت اند پیدا کنند.

تفاوت Vue.js با دیگر فریم‌ورک‌ها چیست؟

تفاوت Vue.js با ری اکت و انگولار

قابلیت‌های ویژه و جذاب Vue.js باعث شده‌است که وقتی این فریم‌ورک در ترازوی مقایسه با دیگر فریم‌ورک‌های محبوب جاوا اسکریپت مثل Angular و React قرار می‌گیرد، سنگین‌تر باشد. در ادامه، تلاش کردیم تا نشان دهیم که چرا استفاده از Vue.js می‌تواند خروجی بهتری را نسبت به سایر فریم‌ورک‌ها برای پروژه‌های شما به ارمغان بیاورد.

تفاوت Vue.js با Angular

فریم‌ورک انگولار پروسه یادگیری نسبتا دشواری دارد و استفاده از آن، پروژه‌های توسعه وب شما را بسیار سنگین می‌کند. در عوض، برنامه‌نویسانی که از Vue.js برای توسعه وب استفاده می‌کنند، می‌توانند وب‌سایتتان را با قدرت Angular، با سرعت بیشتر و حجمی بسیار کمتر از آن توسعه دهند.

تفاوت Vue.js با React

یکی از معایب فریم‌ورک React این است که با برخورداری از JSX، تمامی کدهای CSS، HTML و Java script را در یک زبان برنامه‌نویسی متصل نگه می‌دارد. در عوض، Vue.js باعث می‌شود تا این ۳ زبان تخصصی برنامه‌نویسی، از هم جدا بمانند.

جمع بندی

Vue.js به‌عنوان یکی از فریم‌ورک‌ها و ابزارهای محبوب و کارآمد در حوزه توسعه وب شناخته می‌شود. این فریم‌ورک از سال ۲۰۱۳ وارد دنیای برنامه‌نویسی شده و برنامه‌نویسان می‌توانند با تکیه بر قابلیت‌های منحصربه‌فرد آن، در حوزه Development به‌راحتی فعالیت کنند. همان‌طور که در این مقاله اشاره کردیم، شما به‌عنوان یکی از صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی می‌توانید از پویایی و فضای رقابتی بازار کار Vue.js به‌خوبی استفاده کنید و پروژه‌های خود را به فریلنسرهای حرفه‌ای vue.js بسپارید.

شما می‌توانید، پروژه توسعه وب‌سایت خودتان را در پونیشا ایجاد کنید تا از مزایای بازار کار Vue.js بهره‌مند شوید. به دلیل اینکه فضای کاری Vue.js بسیار رقابتی و فعال است، شما می‌توانید به‌عنوان یک کارفرما، در مدت زمان کوتاهی فریلنسر برنامه‌نویس مورد نظرتان را پیدا کنید و پس از اتمام پروژه و رضایتمندی از خروجی کار، هزینه فریلنسر را پرداخت کنید.

اگر تمایل دارید که در دنیای تجارت آنلاین و کسب‌وکارهای اینترنتی بدرخشید، نباید توسعه وب را به‌هیچ‌وجه دست کم بگیرید. همین حالا، پروژه مد نظرتان را در پونیشا ایجاد کنید تا از توانایی حرفه‌ای‌ترین فریلنسرها در حوزه Vue.js برای توسعه وب بهره‌مند شوید.

۴.۸/۵ - (۵ امتیاز)
دیدگاه‌ها

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

Back To Top

This will close in 0 seconds