skip to Main Content
اینماد یا نماد اعتماد الکترونیکی چیست + مراحل دریافت آن

اینماد یا نماد اعتماد الکترونیکی چیست + مراحل دریافت آن

نماد اعتماد الکترونیک یا اینماد به عنوان یک نشان اعتبار در معاملات اینترنتی عمل کرده و از کاربران در برابر مشکلات احتمالی مانند کلاهبرداری، سرقت اطلاعات شخصی و تقلب در معاملات آنلاین محافظت می‌کند. با دیدن نماد اعتماد الکترونیک در وبسایت یا صفحه فروشنده، کاربران می‌توانند به راحتی به آن فروشگاه آنلاین اعتماد کنند و با اطمینان بیشتری خرید خود را انجام دهند. بنابراین، نماد اعتماد الکترونیک نقش مهمی در ایجاد اعتماد و افزایش امنیت در فضای مجازی دارد.

اینماد یا نماد اعتماد الکترونیکی چیست؟

اینماد چیست؟ در این نوشته تصمیم داریم تا با ارائه اطلاعاتی کاربردی به طور کامل به این سوال پاسخ دهیم. در عصر اطلاعات و تجارت الکترونیک، اعتماد مشتریان به فروشندگان و وبسایت‌ها بسیار حائز اهمیت است. اما با افزایش تعداد سواستفاده‌های امنیتی در فضای مجازی، ایجاد راهکارهایی برای تضمین اعتماد و اطمینان مشتریان لازم است. یکی از این راهکارها، استفاده از اینماد یا نماد اعتماد الکترونیکی است.

اینماد یا نماد اعتماد الکترونیکی، علامتی است که نشان دهنده رعایت استانداردها و معیارهای امنیتی توسط یک وبسایت یا فروشنده است. این نماد در کنار استفاده از بهترین درگاه پرداخت اینترنتی به مشتریان اعتماد و اطمینان می‌دهد که اطلاعات شخصی و مالی آن‌ها در فرآیند خرید و پرداخت به صورت محرمانه و امن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دریافت اینماد الکترونیکی شامل یک سری مراحل است که فروشندگان باید آن‌ها را طی کنند. این مراحل شامل بررسی و تأیید هویت واقعیت فروشنده، بررسی امکانات فنی و امنیتی وبسایت و فرآیند خرید و پرداخت می‌شود. پس از ارزیابی کامل این موارد، نماد اعتماد الکترونیکی به فروشنده اعطا می‌شود و می‌تواند به صورت آنلاین در سایت فروشنده نمایش داده شود.

در این مقاله، به بررسی دقیق‌تر اینماد یا نماد اعتماد الکترونیکی پرداخته و به سوال نماد اعتماد الکترونیک چیست؟ پاسخ می‌دهیم. همچنین مراحل دریافت اینماد را بررسی می‌کنیم.

ثبت پروژه پونیشا

آیا گرفتن اینماد ضروری است؟

در پاسخ به سوال باید بگوییم که اینماد یا نماد اعتماد الکترونیکی نشان می‌دهد که وبسایت یا فروشگاه آنلاین، معیارهای امنیتی و استانداردهای معین را رعایت کرده است. هرچند برای شروع کسب و کار آنلاین خود به این نماد یا هیچ مجوز دیگری نیاز ندارید و بعد از طراحی سایت فروشگاه اینترنتی می‌توانید فعالیت خود را آغاز کنید، اما گرفتن این نماد یک سری مزایایی دارد که از جمله آن‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • افزایش اعتماد مشتری: نماد اعتماد الکترونیکی به مشتریان اطمینان می‌دهد که وبسایت یا فروشگاه آنلاین، استانداردهای امنیتی را رعایت کرده و اطلاعات شخصی و مالی آن‌ها را به صورت محرمانه و امن نگه می‌دارد. این اعتماد، مشتریان را ترغیب می‌کند تا خریدهای آنلاین خود را از اینگونه وبسایت‌ها انجام دهند.
  • رقابت‌پذیری بیشتر: در بازار رقابتی امروز، داشتن نماد اعتماد الکترونیکی می‌تواند یک مزیت باشد.
  • کاهش ریسک‌های امنیتی: با گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی، وبسایت یا فروشگاه آنلاین متعهد می‌شود که استانداردها و معیارهای امنیتی را رعایت کند. این کار می‌تواند به کاهش ریسک‌های امنیتی مانند سرقت اطلاعات شخصی یا انتقال غیرمجاز وجه از طریق اینترنت کمک کند.

مراحل دریافت اینماد

برای دریافت نماد اعتماد الکترونیک باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. وارد سایت اینماد شوید.
  2. گزینه ثبت نام و ورود به پنل کاربری را در منوی بالای صفحه انتخاب کنید.
  3. گزینه ایجاد حساب کاربری را انتخاب و مشخصات خود را وارد کنید.
  4. وارد حساب کاربری خود شده و گزینه تکمیل اطلاعات را انتخاب و مدارک خود را بارگذاری کنید.
  5. نام کسب و کار خود را وارد کنید.
  6. گزینه‌ مدیریت کسب و کار را انتخاب کنید.
  7. گزینه لیست خدمات و مجوزها را انتخاب و خدمت یا محصول خود را مشخص کنید.
  8. فرم نظرسنجی را پر کنید.
  9. کدهایی که به تلفن، ایمیل و آدرس پستی شما ارسال می‌شود را در کادرهای مشخص شده وارد کنید.
  10. گزینه ارسال پرونده جهت بررسی کارشناس را انتخاب کنید.
  11. بعد از مطالعه تعهدنامه، تیک مربوط به آن را بزنید.

انواع نماد اعتماد الکترونیک چیست؟

بعد از پاسخ دادن به سوال اینماد چیست قصد داریم انواع آن را نیز بیان و بررسی کنیم که عبارتند از نماد موقت یا بی ستاره، تک ستاره و دو ستاره. ویژگی‌های هر یک از این نمادها عبارتند از:

  • اینماد موقت یا بی ستاره: این نماد به سایت‌هایی که معیارهای تعیین شده را به اندازه حداقل دارند، داده می‌شود.
  • اینماد یک ستاره: این نماد به وبسایت‌هایی که معیارهای مورد نظر را دارند اعطا می‌شود. معیارهای مورد نظر برای اعطای اینماد توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی تعیین و بررسی می‌شود.
  • اینماد دو ستاره: برای دریافت اینماد دو ستاره باید تمامی معیارهای مورد نظر برای دریافت اینماد یک ستاره را داشته باشید و در کنار آن گواهینامه امنیتی SSL را نیز داشته باشید. در صورتی که می‌دانید گواهینامه SSL چیست حتما با مزایای آن نیز آشنا هستید و می‌دانید که داشتن این گواهینما اعتماد کاربران را به سایت شما بیشتر می‌کند.

: تصویری انیمیشنی از یک جام طلایی با لوگوی اینماد و مردی که در کنار آن خوشحال است.

برای دریافت اینماد چه مدارکی نیاز است؟

در پاسخ به سوال مدارک مورد نیاز برای دریافت نماد اعتماد الکترونیک چیست؟ باید به این نکته اشاره کنیم که این مدارک برای افراد حقیقی و حقوقی متفاوت است. اگر شما به عنوان یک شخص حقیقی می‌خواهید این نماد را دریافت کنید باید تصویر مجوز فعالیت، مدارک هویتی و اجاره نامه یا سند محل کسب و کار را در سایت اینماد ارائه داده و بعد از مطالعه قسمت تعهدنامه شخصیت حقیقی، تیک مربوط به این قسمت را بزنید.

در صورتی هم که می‌خواهید به عنوان شخصی حقوقی این نماد را دریافت کنید باید تصویر پروانه یا مجوز فعالیت، تصویر اصل اساسنامه و تصویر آگهی روزنامه رسمی را در سایت اینماد وارد کرده و قسمت تعهدنامه شخصیت حقوقی را مطالعه و تیک مربوط به آن را بزنید. همچنین اگر تغییراتی در آدرس، موضوع فعالیت شرکت یا اسامی اعضای هیئت مدیره ایجاد شده است باید آگهی مربوط به آن را نیز در سایت اینماد ارائه دهید.

نکات مهم در مورد دریافت اینماد

  • بعد از دریافت اینماد می‌توانید تا دو سال از آن استفاده کنید و بعد از این مدت باید برای تمدید آن اقدام نمایید.
  • در صورتی که برای ثبت کردن سفارش در سایت فروشگاهی شما به ایجاد حساب کاربری نیاز است، هنگام درخواست اینماد باید یک نام کاربری و رمز عبور تست برای مرجع صادرکننده اینماد ایجاد کنید.
  • در صورتی که اینماد بی ستاره یا تک ستاره دارید و حالا می‌خواهید اینماد دو ستاره دریافت کنید، باید درخواست خود را در پنل کاربری سایت اینماد وارد کنید.
  • پیش از اینکه اینماد برای شما صادر شود نباید از نماد آن در سایت خود استفاده کنید.
  • در صورتی که بیشتر از سه ماه فعالیتی در راستای کسب و کار خود نداشته باشید، تذکری برای شما ارسال می‌شود.
  • برای دریافت اینماد باید در سایت شما محصول یا خدمتی به فروش برسد و قیمت این محصول یا خدمت نیز در سایت وجود داشته باشد.
  • برای دریافت اینماد باید ۱۸ سال تمام داشته باشید اما به داشتن کارت پایان خدمت نیاز نیست.

تصویری انیمیشنی از مردی که در یک دستش یک کارت شناسایی و در دست دیگرش یک برگه دارد.

استعلام نماد اعتماد الکترونیکی

برای استعلام نماد اعتماد الکترونیکی در سایت‌های مختلف می‌توانید روی این نماد کلیک و جزییات آن را مشاهده کنید.

دریافت اینماد چقدر زمان می‌برد؟

زمان لازم برای دریافت اینماد ممکن است برای برخی از کسب و کارها سریع‌تر و برای برخی از کسب و کارها طولانی‌تر باشد اما به طور کلی می‌توانیم بگوییم که این نماد بعد از هفت تا ده روز کاری به شما تحویل داده خواهد شد.

زمانی که شما یک سایت فروشگاهی دارید می‌توانید برای پیشرفت آن اقدام به انجام خدمات سئو، دریافت اینماد، دریافت گواهینامه SSL و غیره کنید تا فروشگاه آنلاین شما توجه، اعتماد و رضایت کاربران را جلب و آن‌ها را به خرید از شما تشویق کند.    

هزینه دریافت اینماد چقدر است؟

حالا که با پاسخ سوال اینماد چیست و اهمیت و مزایای دریافت آن آشنا شدید حتما می‌خواهید بدانید هزینه دریافت آن چقدر است. برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی یا همان اینماد باید ۱۷۵ هزار تومن بپردازید. ۱۷ هزار تومن نیز هزینه ارسال پستی است که باید پرداخت شود. در ضمن این نماد هر دو سال نیاز به تمدید دارد و هزینه تمدید نیز در همان زمان دریافت می‌شود که در حدود همین هزینه اولیه می‌باشد.

جمع‌بندی

در این نوشته به طور کامل به سوال نماد اعتماد الکترونیک چیست؟ پاسخ دادیم و مراحل دریافت آن را بررسی کردیم. همان‌طور که توضیح دادیم اینماد یا نماد اعتماد الکترونیکی یک علامت ویژه است که به فروشندگان آنلاین و ارائه دهندگان خدمات اینترنتی اعتبار می‌بخشد. این نماد توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی صادر می‌شود و کمک می‌کند تا کاربران به این موضوع که وبسایت یا فروشنده مورد نظر دارای استانداردهای امنیتی، حفاظت از حریم خصوصی و اعتبار کسب و کار است، اعتماد کنند.

برای داشتن یک سایت فروشگاهی حرفه‌ای می‌توانید از کارشناسانی که به صورت فریلنسر با مجموعه پونیشا همکاری دارند و در زمینه‌های مختلفی مانند طراحی سایت، تولید محتوا، سئو و بهینه سازی سایت، طراحی لوگو و غیره فعالیت می‌کنند کمک بگیرید.

به این مقاله امتیاز دهید
دیدگاه‌ها

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

Back To Top

This will close in 0 seconds