skip to Main Content
تیزر تبلیغاتی چیست؟ هر آنچه باید در مورد انواع ویدیو تبلیغاتی بدانید!

تیزر تبلیغاتی چیست؟ هر آنچه باید در مورد انواع ویدیو تبلیغاتی بدانید!

تبلیغات ویدئویی یکی از کاربردی‌ترین روش‌ها در بازاریابی اینترنتی است. انواع ویدئو تبلیغاتی با استفاده از ترکیب المان‌های صوتی و تصویری و گاهی نوشتار می‌توانند جذابیتی را ایجاد کنند که هیچ‌یک از انواع محتواهای متنی، تصویری و صوتی، به تنهایی واجد آن نیستند. از تبلیغات ویدئویی می‌توان در پلتفرم‌های مختلف از جمله: وب‌سایت کسب‌وکار و صفحات فرود، نرم‌افزارها و شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد. در این مطلب با روش ویدئو مارکتینگ و  انواع ویدئو تبلیغاتی آشنا می‌شویم.

ویدیو مارکتینگ و تولید انواع ویدیو تبلیغاتی

در فضای بازاریابی جمله‌ای رایج هست که می‌گوید: یک عکس هزار کلمه ارزش دارد حال اگر چنین باشد، پس ارزش ویدئو در زمینه تبلیغات چقدر است؟ این تفکر اساس ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی (Video Marketing) است که آمارهای جهانی در زمینه استقبال کاربران فضای مجازی از ویدئوها در برابر انواع محتواهای دیگر، آن را پشتیبانی می‌کند. برای درک بهتر مفهوم بازاریابی ویدئویی یا ویدئو مارکتینگ بد نیست بعضی از این آمارها را مرور کنیم:

  • طبق آمار کمپانی hubspot که تولیدکننده یک نرم‌افزار ابری در زمینه فروش و بازاریابی است، حدود ۷۸  درصد از مردم دنیا هرهفته، ویدئوهای آنلاین را تماشا می‌کنند و ۵۵ درصد از مردم نیز هر روز این کار را انجام می‌دهند
  • کاربران شبکه یوتیوب روزانه بیش از ۵۰۰ میلیون ساعت ویدئو می‌بینند
  • در سال ۲۰۲۰، ویدئوهای آنلاین ۸۰ درصد از ترافیک شبکه اینترنت را به خود اختصاص دادند
  • انواع ویدئو تبلیغاتی در صفحات فرود می‌توانند تا ۸۰ درصد به افزایش نرخ تبدیل کمک کنند
  • نیمی از کاربران اینترنت پیش از خرید در فروشگاه‌های اینترنتی به دنبال ویدئو تبلیغاتی محصول مورد نظر خود هستند

بازاریابی ویدئویی یک استراتژی بازاریابی آینده‌نگر است که ویدئوهای جذاب را در کمپین‌های بازاریابی شما ادغام می‌کند. از بازاریابی ویدئویی می‌توان برای هر فعالیت بازاریابی، از ایجاد ارتباط با مشتری، تا تبلیغ نام تجاری و معرفی خدمات یا محصولات استفاده کرد.

مزایای استفاده از انواع ویدئو تبلیغاتی در بازاریابی و برندینگ

مزایای بازاریابی ویدیویی با استفاده از انواع ویدئو تبلیغاتی، بسیار است. ویدئو ابزاری مناسب برای معرفی برند و نام تجاری محصولات است؛ به نحوی که باعث رشد و توسعه شرکت و کسب‌وکار شما می‌شود؛ فروش را افزایش می‌دهد، آگاهی از محصولات یا خدمات شما را افزایش می‌دهد و توجه مخاطبان و مشتریان شما را جلب می‌کند. در ادامه با برخی از مزایای مهم این روش برای کسب‌وکارها آشنا می‌شویم.

جلب اعتماد مخاطبان

ویدئو به شما کمک می‌کند تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. امروزه بسیاری از تلاش‌های بازاریابی شرکت‌‌ها برای کمک به ایجاد اعتماد به برند و محصولات طراحی انجام می‌شود. ویدئو پُلی است که آن‌چه شما می‌گویید را به شخصیت واقعی شما پیوند می‌زند و به مشتریان اجازه می‌دهد پشت پرده را بررسی کنند و با برند شما آشنا شوند.

بهبود سئو وبسایت

ویدئو یک معدن طلای سئو است که به ایجاد و افزایش لینک‌های سایت شما، افزایش لایک و اشتراک‌گذاری و افزایش ترافیک سایت شما کمک می‌کند؛ و فراموش نکنیم که YouTube متعلق به Google است، بنابراین مطمئن باشید که فیلم‌های خود را به یوتیوب ارسال کرده و با کلمات کلیدی برچسب‌گذاری می‌کنید!

به‌خاطرسپاری بیشتر

ویدئوها در حافظه ماندگاری بیشتری دارند. اگر مشتریان شما فقط چیزی را بشنوند، به احتمال زیاد حدود ۱۰ درصد از این اطلاعات را تا سه روز بعد به یاد می‌آورند. در مقابل اگر آنچه می‌شنوند با تصاویر مرتبط همراه باشد، به طور متوسط ​​۶۵ درصد از این اطلاعات را تا سه روز بعد به یاد می‌آورند.

جذب آسان مخاطبان

مشتریان شما و کاربران فضای مجازی، همگی عاشق ویدئو هستند. به این معنی که بازاریابی ویدئویی خوب می‌تواند بازدیدکنندگان جدیدی را جذب کند. آمارها نشان می‌دهد، ۸۰ درصد از مشتریان ترجیح می‌دهند ویدئوی یک محصول را مشاهده کنند تا این‌که توضیحات متنی آن را بخوانند.

موشن گرافیک چیست؟

موشن گرافیک (Motion graphic) یکی از انواع ویدئو است که با هدف تبلیغات از آن استفاده می‌شود. موشن گرافیک شباهت زیادی به انیمیشن دارد؛ با این تفاوت که انیمیشن عموما دارای یک خط داستانی است که طی آن شخصیت‌ها دچار دگرگونی می‌شوند؛ اما در موشن گرافیک، جای شخصیت از تیپ‌ها یا کاراکترهایی عمومی استفاده می‌شود که هدف از حضور آن‌ها تنها ارائه مفاهیم مورد نظر از طریق حرکات و شرکت در اتفاق‌ها یا گفتن جملاتی است که در سناریو نوشته شده‌اند. برخی از انواع این ویدئو عبارتند از:

  • موشن گرافیک معرفی برند
  • موشن گرافیک معرفی محصولات یا خدمات
  • آیکون‌های موشن گرافیک
  • موشن گرافیک‌های رابط کاربری

روش طراحی موشن گرافیک

طبعا برای طراحی موشن گرافیک می‌توان از نرم‌افزارهای بسیار گوناگونی استفاده کرد. اما روش کلی ساخت در انواع رایج آن در ایران این است که ابتدا باید یک طرح گرافیکی را در نرم‌افزارهایی مانند: Photoshop یا Illustrator به‌طور کامل و در چند لایه طراحی کنیم. در مرحله بعد از نرم‌افزارهایی مانند: Apple Motion یا After Effects استفاده می‌شود تا بتوانیم از آن‌ها در TimeLine خروجی موشن گرافیک رندر بگیریم. از دیگر نرم‌افزارهای مورد استفاده در این روش می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • Adobe Premier
  • Autodesk Combustion
  • Autodesk Maya or 3DS Max
  • Final Cut pro
  • Avid Xpress
  • video scribe

استاپ موشن چیست؟

استاپ موشن (Stop Motion) یکی از تکنیک‌های پویانمایی است که در آن القا حرکت از طریق نمایش فریم به فریم تعدادی عکس استفاده می‌شود. در این روش یک مدل یا شیء مقابل دوربین قرار می‌گیرد و هربار با اندکی تکان دادن مدل یا شیء تصویری از آن ثبت می‌شود. برخی از نرم‌افزارهای معروف برای طراحی استاپ موشن عبارتند از:

  • Stop Motion Studio
  • Clayframes – stop motion
  • iMotion
  • Life Lapse Stop Motion Maker
  • I Can Animate
  • PicPac Stop Motion & TimeLapse
  • Stop Motion Studio
  • Kawping
  • Clideo
  • iKITMovie
  • Dragon Frame

انواع استاپ موشن

استاپ موشن یکی از انواع پرکاربرد ویدئو تبلیغاتی است. در روش استاپ موشن گاهی نیز از انسان‌ها یا مدل‌های زنده استفاده می‌شود که به آن پیکسیلیشن (Pixilation) گفته می‌شود. برخی از انواع دیگر استاپ موشن عبارتند از:

  • استاپ موشن عروسکی: سوژه یا مدل در این استاپ موشن یک عروسک است که به کمک مفاصل متحرک آن قابلیت تحرک دارد
  • استاپ موشن خمیری: به استاپ موشن عروسکی شباهت دارد با این تفاوت که مدل با استفاده از خمیر ساخته می‌شود
  • استاپ موشن مدل: بیشتر در فیلم‌های سینمایی و برای افزودن جلوه‌های ویژه به کاراکتر سینمایی استفاده می‌شود
  • استاپ موشن کاغذی: استاپ موشن کاغذی یا انیمیشن کات اوت، ویدئویی است که با استفاده از برش‌های کاغذ و مقوا و القا حرکت از طریق آن‌ها ایجاد می‌شود

لوگو موشن چیست؟

لوگو یک واسطه تصویری برای به‌یاد آوردن برند و محصولات و خدمات آن است. لوگوها ثابت هستند اما می‌توان برای ایجاد تاثیر بیشتر ویژگی پویانمایی را نیز به آن‌ها استفاده کرد؛ به نتیجه این روش، لوگوموشن گفته می‌شود. لوگوموشن‌ها معمولا کوتاه، سرگرم‌کننده، جذاب و موثر هستند.

طراحی لوگوموشن

لوگوموشن می‌تواند وجهه‌ای منحصربه‌فرد برای برند ایجاد کند. به‌ویژه که بسیاری از کسب‌وکارها هنوز به اهمیت آن پی نبرده‌اند و کمتر برندی از آن استفاده می‌کند. لوگوموشن همچنین می‌توان در کمپین‌های تیلیغات برند، بازاریابی و معرفی محصول، چشم‌ها را به خود خیره کند. به‌همین دلیل مهم‌ترین عامل در طراحی لوگوموشن، جلب توجه مخاطبان در کمترین زمان ممکن است. برخی از نرم‌افزارهای برتر طراحی لوگوموشن عبارتند از:

  • Renderforest
  • Adobe Spark
  • Design Free Logo
  • Logo Maker Plus
  • Tube Arsenal
  • Animaker
  • Offeo
  • Canva
  • Adobe Character Animator
  • Moovly
  • Moho
  • Wideo

ویدئو صنعتی چیست؟

فیلم صنعتی نوعی فیلم تبلیغاتی است که از آن برای نشان دادن حال‌وهوای کسب‌وکار به‌ویژه در بخش تولید و کارخانه استفاده می‌شود. نمایش روندهای تولید، خط تولید، متخصصان و کارگران در حال انجام وظیفه، ساختمان‌ها و تجهیزات صنعتی، شیوه نظارت بر روندهای تولید و کنترل کمی و کیفی و بخش‌های آزمایشگاهی برخی از موضوعات این نوع از ویدئوها هستند.

انواع ویدئو صنعتی

موضوع ویدئوهای صنعتی فقط صنایع و خطوط تولید نیست بلکه می‌توانید برای معرفی هرنوع کسب‌وکار و فضای کاری از مغازه‌ها، محصولات، خدمات و حتی بازخوردهای مشتریان نیز با این روش، ویدئو تبلیغاتی بسازید. برخی از انواع این نوع از ویدئو تبلیغاتی عبارتند از:

  • ویدئو صنایع پالایشگاهی و نیروگاهی
  • ویدئو کارخانجات و خطوط تولید
  • ویدئو شرکت‌ها، موسسات و سازمان‌ها
  • ویدئو گزارش مجمع سالیانه سازمان‌ها

تیزر تبلیغاتی چیست؟

تیزر تبلیغاتی یکی از انواع ویدئو تبلیغاتی پرطرفدار است که در هرگوشه از فضای مجازی می‌توانید نمونه‌های آن را ببینید. تیزر تبلیغاتی با هدف جلب نظر مخاطب به یک محصول یا خدمت ساخته و منتشر می‌شود. هدف از ساخت تیزر ایجاد حس کنجکاوی نسبت به برند و محصول است. این ویدئوها معمولا در ابتدا، اواسط و انتهای فیلم‌ها، ویدئوها، سریال‌ها و موزیک ویدئوها در پلتفرم‌های انتشار ویدئو پخش می‌شوند. سه نوع کلی تیزر تبلیغاتی عبارتند از:

  • تیزر تبلیغاتی رئال
  • تیزر تبلیغاتی انیمیشن
  • تیزر تبلیغاتی رئال-انیمیشن

طراحی تیزر تبلیغاتی

از مهم‌ترین مراحل طراحی تیزر تبلیغاتی می‌توان به نوشتن سناریو تیزر تبلیغاتی، تعیین بازار هدف، شناسایی دقیق مخاطبان، انتخاب نوع تیزر متناسب با کسب‌وکار، مخاطب و موضوع و مراحل ساخت و انتشار آن اشاره کرد. برخی از نرم‌افزارهای مشهور ساخت تیزرها را با هم مرور می‌کنیم:

  • Promo
  • Adobe After Effects
  • ProDAD Heroglyph
  • Animoto
  • Vyond
  • Sony Vegas Pro
  • Powtoon
  • Xara Xtreme
  • Moovly
  • Adobe Premiere
  • Headliner
  • Cyberlink PowerDirector
  • Offeo
  • Fusion
  • Typito

با استفاده از انواع ویدئو و تیزر تبلیغاتی، برنامه بازاریابی خود را متحول کنید!

ساخت و طراحی ویدئو تبلیغاتی یکی از موثرترین روش‌ها برای رشد کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ، ارتقا برند و افزایش فروش است. در ویدئوهای تبلیغاتی می‌‎توانید در بسترهای مختلفی چون: سایت کسب‌وکار، نرم‌افزار، سایت‌های آپلود و دانلود ویدئو، شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های پربازدید دیگر استفاده کنید.

نمایش ویژگی‌های محصول، کیفیت خدمات، روندهای تولید، نظارت‌های کیفی، رویدادهای درون‌سازمانی و جلسات برخی از موضوعات رایج برای ساخت این ویدئوها هستند. ساخت ویدئو تبلیغاتی کاری تخصصی است و بهتر از برترین شرکت‌های ساخت این محصولات بهره‌ بگیرید. طراحی و ساخت انواع این ویدئوها همچنین به ابزارهای ساخت ویدئو تبلیغاتی نیاز دارد که از انواع سخت‌افزاری مانند: دوربین‌های حرفه‌ای و ابزارهای نورپردازی و نرم‌افزاری مانند: نرم‌افزارهای ویرایش و تدوین تشکیل می‌شوند.

دیدگاه‌ها

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

Back To Top