skip to Main Content
تیزر تبلیغاتی چیست؟ بهترین راه برای جذب مشتریان را بشناسید!

تیزر تبلیغاتی چیست؟ بهترین راه برای جذب مشتریان را بشناسید!

تبلیغات ویدئویی، یکی از کاربردی‌ترین روش‌ها در بازاریابی اینترنتی است. یکی از بهترین راه‌ها برای انجام تبلیغات ویدیویی، ساخت تیزر تبلیغاتی است؛ زیرا طبق آمارهای معتبر، مردم روزانه ۸۵% از وقت خود را برای مشاهده رسانه‌های مختلف از جمله تلویزیون صرف می‌کنند. از همین رو، حال حاضر انجام تبلیغات ویدیویی، حرف اول را در پیشرفت بیزینس‌های مختلف می‌زند.

تیزر تبلیغاتی به دلیل عدم نمایش همه جانبه کسب‌وکار، سبب برانگیخته شدن حس کنجکاوی مخاطب و در نتیجه جذب آن‌ها به کسب‌وکار می‌شود. در این مقاله به معرفی کامل تیزر تبلیغاتی پرداخته و انواع آن را نام می‌بریم. هم‌چنین مراحل تولید تیزر تبلیغاتی را به شما نشان داده و به کاربردهای تیزرهای تبلیغاتی اشاره می‌کنیم. در انتها نیز بهترین نکات کلیدی در خصوص سفارش تیزر تبلیغاتی را به شما خواهیم گفت.

تیزر تبلیغاتی چیست؟

واژه تیزر به معنای ادیت کننده است؛ به این منظور که با کامل نشان ندادن یا کامل نگفتن چیزی، حس کنجکاوی را در فرد زنده می‌کند و با هدف جلب نظر مخاطب به یک محصول یا خدمت ساخته و منتشر می‌شود. تیزر بهترین راه برای نمایش تبلیغات به مردم با استفاده از رسانه‌های بصری مانند تلویزیون و رادیو است که به عنوان جدیدترین راه تبلیغات به شمار می‌رود. هدف از ساخت تیزر، ایجاد حس کنجکاوی نسبت به برند و محصول است. این ویدئوها معمولا در ابتدا، اواسط و انتهای فیلم‌ها، ویدئوها، سریال‌ها و موزیک ویدئوها در پلتفرم‌های انتشار ویدئو پخش می‌شوند.

انواع تیزرهای تبلیغاتی

انواع تیزر تبلیغاتی

تیزرهای تبلیغاتی به شکل‌های مختلفی ساخته می‌شود که در ادامه به معرفی هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم:

تیزر رئال

در تیزر رئال، از افراد واقعی برای ساخت تیزر استفاده می‌شود. این تیزرها جزو متداول‌ترین نوع تیزر تبلیغاتی است؛ چرا که حس همزادپنداری را برای مخاطب فراهم کرده و غیر واقعی نیست. برای ساخت تیزر تبلیغاتی رئال، در ابتدا سناریو مخصوص نوشته می‌شود. سپس با وجود تیم فیلمبرداری و بازیگران، تیزر تبلیغاتی ساخته می‌شود. در انتها تدوین‌گر متخصص، به تدوین ویدیو پرداخته و در نهایت، تیزر آماده پخش می‌شود.

انیمیشن

یکی از متداول‌ترین انواع تیزر تبلیغاتی، انیمیشن است. برای ساخت این نوع تیزر، از کامپیوتر و نرم‌افزارهای گرافیکی استفاده می‌کنند.

تیزر رئال انیمیشن

این نوع تیزر، زیر مجموعه‌ای از تیزر رئال است؛ چرا که برای ساخت آن، از افراد واقعی در دنیای انیمیشن استفاده می‌شود.

تیزر موشن گرافیک

در تیزرهای موشن گرافیک، رد پایی از افراد واقعی و دنیای واقعی دیده نمی‌شود. چرا که تمامی کارهای این تیزر به صورت مجازی پیش می‌رود. در این روش، از تصویرسازان متخصص برای خلق شخصیت‌های مجازی استفاده می‌شود. تیزرهای موشن گرافیک با استفاده از دوربین مجازی و نرم‌افزار ساخت تیزر ساخته می‌شود. از خدمات موشن گرافیک اغلب در شبکه‌های اجتماعی و ویدیو مارکتینگ استفاده می‌شود.

اما شاید بپرسید ویدیو مارکتینگ چیست؟ در جواب باید گفت ویدیو مارکتینگ شاخه‌ای از بازاریابی ویدیویی است که در آن، از ویدیو به عنوان ابزار تبلیغات استفاده می‌شود. کسب‌وکارهای مختلف با استفاده از ویدیو مارکتینگ، می‌توانند شغل خود را معرفی کرده و محصولات‌شان را تبلیغ کنند.

استاپ موشن

در استاپ موشن تصاویر مختلفی را با تفاوت‌های جزئی طراحی می‌کنند و تک تک از آن‌ها فیلم می‌گیرند. سپس با استفاده از نرم‌افزارهای ساخت تیزر، آن‌ها را به یکدیگر می‌چسبانند. تیزر تبلیغاتی استاپ موشن، همانند موشن گرافیک ساخته می‌شود؛ اما ساخت تیزر استاپ موشن، حرفه‌ای‌تر از موشن گرافیک بوده و هزینه بیش‌تری هم دارد.

مزایای استفاده از تیزرهای تبلیغاتی در بازاریابی و برندینگ

مزایای استفاده از تیزرهای تبلیغاتی در بازاریابی

مزایای بازاریابی ویدیویی با استفاده از تیزرها، بسیار است که در ادامه با برخی از این مزایای مهم برای کسب‌وکارها آشنا می‌شویم.

جلب اعتماد مخاطبان

ویدئو به شما کمک می‌کند تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و پُلی است که آن‌چه شما می‌گویید را به شخصیت واقعی شما پیوند می‌زند و به مشتریان اجازه می‌دهد پشت پرده را بررسی کنند و با برند شما آشنا شوند.

بهبود سئو

ویدئو یک معدن طلای سئو است که به ایجاد و افزایش لینک‌های سایت شما، افزایش لایک و اشتراک‌گذاری و افزایش ترافیک سایت شما کمک می‌کند؛

ماندن در ذهن مخاطبان

ویدئوها در حافظه ماندگاری بیشتری دارند. اگر مشتریان شما فقط چیزی را بشنوند، به احتمال زیاد حدود ۱۰ درصد از این اطلاعات را تا سه روز بعد به یاد می‌آورند. در مقابل اگر آنچه می‌شنوند با تصاویر مرتبط همراه باشد، به طور متوسط ​​۶۵ درصد از این اطلاعات را تا سه روز بعد به یاد می‌آورند.

جذب آسان مخاطبان

مشتریان شما و کاربران فضای مجازی، همگی عاشق ویدئو هستند. آمارها نشان می‌دهد، ۸۰ درصد از مشتریان ترجیح می‌دهند ویدئوی یک محصول را مشاهده کنند تا این‌که توضیحات متنی آن را بخوانند.

ویژگی‌های تیزر تبلیغاتی موفق

امروزه تیزرهای تبلیغاتی مختلفی ساخته می‌شود؛ اما همه آن‌ها  از ویژگی‌های تیزر تبلیغاتی خوب برخوردار نیستند. اما اگر شما به فکر سفارش تیزر تبلیغاتی هستید، حتما ویژگی‌های زیر را برای ساخت آن در نظر بگیرید:

  • تیزر تبلیغاتی مناسب باید شامل زیبایی‌های دیداری و شنیداری باشد.
  • بر اساس علایق مخاطب ساخته شده باشد و دارای ایده‌های جدیدی برای انتقال پیام تبلیغاتی باشد.
  • متناسب با نیاز، خواسته‌ها و اهداف مشتریان باشد و موضوع هدف‌مندی داشته باشد.
  • دارای سناریو قوی باشد.
  • از عوامل خبره برای ساخت تیزر استفاده شود.

مراحل تولید تیزر تبلیغاتی

به طور کلی برای ساخت تیزر تبلیغاتی باید سه مرحله پیش از تولید، تولید و پس از تولید را طی کنید. در ادامه هر کدام از این مراحل را شرح می‌دهیم:

مرحله پیش از تولید

قبل از این که اقدام به ساخت تیزر تبلیغاتی کنید، در ابتدا باید بدانید که اصلا چرا تیزر تبلیغاتی می‌سازید و چه پیامی برای مخاطب دارید؟ پاسخ دادن به این سوالات به شما در هدفمند شدن تیزر تبلیغاتی‌تان کمک می‌کند؛ چرا که شما هزینه و انرژی زیادی را باید برای ساخت تیزر تبلیغاتی مصرف کنید. از مهم‌ترین اقدامات قبل از تولید تیزر تبلیغاتی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کسب اطلاعات کامل در خصوص تیزر
  • بررسی لوکیشن‌های مورد نظر و آشنایی کامل با محصول
  • صحبت و توافق با مدیر عامل و کارشناسان شرکت
  • ساخت سناریو مناسب با تیزر
  • جمع‌آوری تیم کارشناس و حرفه‌ای تیزر
  • برنامه‌ریزی‌های دقیق و انجام هماهنگی‌های لازم

مرحله تولید

پس از مشخص کردن هدف ساخت تیزر و انجام اقدامات اولیه، نوبت به اجرای پروژه تیزرسازی می‌رسد. مثلا اگر قصد ساخت تیزر تبلیغاتی رئال را دارید، باید با کمک بازیگران و فیلمبرداران حرفه‌ای، شروع به ساخت تیزر تبلیغاتی کنید. هم‌چنین اگر قصد ساخت تیزر موشن گرافیک را دارید، به یک طراح موشن گرافیک حرفه‌ای با قیمت مناسب نیاز دارید.

توجه داشته باشید که در انتخاب عوامل سازنده تیزر نهایت دقت را به خرج دهید، چرا که کیفیت تیزر تبلیغاتی شما به دست آن‌ها رقم می‌خورد. پونیشا یکی از بهترین جاهایی است که می‌توانید نیروهای حرفه‌ای را برای تولید تیزر خود در آن پیدا کنید.

مرحله پس از تولید

کار اصلی در این مرحله، به دست تدوین‌گر ماهر انجام می‌شود. پس از تولید تیزر تبلیغاتی، نوبت به تنظیم عوامل مختلفی از جمله زمان صداگذاری، ترکیب تصاویر، انتخاب موسیقی و رنگ و لعاب‌های اضافی می‌رسد. ضمنا پس از تدوین و ترکیب تصاویر، باید تیزر را قبل از پخش، در ابتدا ارزیابی کنید.

به این صورت که با نشان دادن آن به برخی از افراد متخصص، ویژگی‌های مختلفی از جمله لحن، زمان، متناسب بودن با جامعه هدف و از این قبیل عوامل را بررسی کنید.

کاربرد تیزرهای تبلیغاتی

تیزرهای تبلیغاتی بهترین راه برای نمایش کسب‌وکار به افراد هستند. مهم‌ترین کاربردهای تیزر تبلیغاتی عبارتند از:

  • پخش فیلم در نمایشگاه، کنفرانس و سمینار
  • پخش در سالن‌های انتظار و زمان استراحت
  • قابلیت پخش در انواع رسانه‌های تصویری مانند تلویزیون
  • تولید فیلم به منظور ارائه گزارش عملکرد سازمان
  • قابلیت پخش تیزر تبلیغاتی در مانیتورهای تبلیغاتی سطح شهر
  • اطلاع‌رسانی به مخاطبان و مشتریان در خصوص انواع محصولات
  • استفاده از تیزر تبلیغاتی به عنوان کاتالوگ معرفی محصول
  • کمک به کسب اعتبار بیش‌تر شرکت

نکات کلیدی در سفارش تیزر تبلیغاتی

اگر به دنبال ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه‌ای و اصولی برای معرفی کسب‌وکارتان هستید، بهتر است که حتما نکات و اصول سفارش تیزر تبلیغاتی را رعایت کنید. نکات مهم در سفارش تیزر به شرح زیر است:

محدود کردن وسایل مورد استفاده

با توجه به افزایش قیمت وسایل و ابزارهای ساخت تیزر، بهتر است که به جای صرف هزینه زیاد، به فکر ایده‌های جدید و زیبا باشید.

لوکیشن

توجه داشته باشید که عوامل ساخت تیزر، مکان مناسبی را برای ساخت تیزر انتخاب کنند. مثلا ساخت تیزر در خیابانی شلوغ و کم نور اصلا گزینه مناسبی نیست.

خلاقیت تیم تیزر ساز

قطعا مردم با دیدن تیزرهای تکراری، حس کنجکاوی‌شان تحریک نمی‌شود؛ بنابراین حتما از ایده‌های تیزرسازان مربوطه آگاهی پیدا کنید و به دنبال خلاق‌ترین آن‌ها باشید.

انتخاب تدوین‌گر ماهر

به جرعت می‌توان گفت که تدوین‌گر حرفه‌ای، مهم‌ترین عامل در ساخت تیزر تبلیغاتی است. تدوین ویدیو سبب رنگ بخشی و معنابخشی به فیلم می‌شود. از همین رو حتما توجه داشته باشید که تدوین‌گر شما با انجام پروژه پریمیر آشنایی داشته باشد. چرا که این نرم افزار یکی از مهم‌ترین نرم افزارها برای تدوین فیلم است.

استفاده از هلی شات

یکی از خلاقانه‌ترین کارها در ساخت تیزر تبلیغاتی، فیلم برداری هوایی از زاویه‌های مختلف و نمایش فضا به صورت وسیع است. بنابراین توجه داشته باشید که تیزر سازان مورد نظر شما، از هلی شات در ساخت تیزرهای‌شان استفاده کنند.

نرم افزارهای طراحی تیزر تبلیغاتی

نرم افزارهای ادیت ویدیو

برخی از نرم‌افزارهای مشهور ساخت تیزرها را با هم مرور می‌کنیم:

  • Promo
  • Adobe After Effects
  • ProDAD Heroglyph
  • Animoto
  • Vyond
  • Sony Vegas Pro
  • Powtoon
  • Xara Xtreme
  • Moovly
  • Adobe Premiere
  • Headliner
  • Cyberlink PowerDirector
  • Offeo
  • Fusion
  • Typito

نتیجه گیری

یکی از بهترین راه‌ها برای معرفی کسب‌وکار، استفاده از تیزرهای تبلیغاتی است. از همین رو امروزه اکثر کسب‌و کارها به فکر ساخت تیزر تبلیغاتی با بهره گیری از افراد مشهور و روش‌های نوین افتاده‌اند. اما با توجه به این که ساخت تیزر تبلیغاتی کاری تخصصی بوده و  نیاز به مهارت‌های خاصی دارد، هر کسی توانایی لازم برای ساخت آن را ندارد.

از همین رو اکثر افراد ساخت تیزر مورد نظر را به تیم‌های متخصص تیزرسازی می‌سپارند. با توجه به اهمیت تیزر تبلیغاتی در معرفی کسب‌وکار و برندتان، حتما به دنبال افراد حرفه‌ای و دقیق باشید. چرا که در صورت انتخاب نادرست، ممکن است کسب‌و کارتتان را به خطر انداخته و مخاطبان‌تان را هم از دست بدهید.

اما اگر خودتان چنین تیمی را سراغ ندارید، کافی است به پونیشا مراجعه کنید. وب‌سایت در پونیشا انواع فریلنسرهای حرفه‌ای آماده به کار هستند. شما می‌توانید با ثبت پروژه خود در پونیشا، با بهترین تیم‌های سازنده تیرز و تدوین‌گران حرفه‌ای آشنا شده و پروژه تیزرسازی را با خیال راحت به آن‌ها بسپارید. فریلنسرهای سایت پونیشا امکان ساخت تیزر تبلیغاتی با قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه را برای‌تان فراهم می‎‌کند.

به این مقاله امتیاز دهید
دیدگاه‌ها
  1. با درود و سپاس از مطلب خوبتون. می خواستم در یک نوشته به مطلب شما ارجاع دهم اما متاسفانه نویسنده مطلب و تاریخ انتشار اون رو در سایت نتونستم پیدا کنم .

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

Back To Top

This will close in 0 seconds