skip to Main Content
رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی چیست؟

حضور محصولات و خدمات نو در بازارهای فیزیکی و آنلاین، امری طبیعی است؛ اما شاید برای شما هم این پرسش پیش بیاید که چگونه یک برند جدید می‌تواند در مدتی اندک سر زبان‌ها بیفتد و مخاطبان بسیاری پیدا کند. شهرت برند به معنای افزایش مخاطب و افزایش مخاطب به معنای تبدیل مخاطبان بیشتر به مشتریان دائمی و افزایش فروش است. در این مطلب درباره ارتباط رپورتاژ آگهی با رشد کسب‌وکار صحبت خواهیم کرد.

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی در واقع نوعی متن خبری درباره فعالیت‌ها و تولیدات و خدمات یک برند با ویژگی تبلیغاتی است که در سایت‌های پربازدید و معتبر منتشر می‌شود. متن رپورتاژ دارای لینک‌ها یا پیوندهای مرتبط و تصاویر جذاب است تا کاربر را به سرعت به صفحات سایت شما هدایت کند. در بسیاری از کشورها، این نوع از تبلیغات را با عنوان روابط عمومی دیجیتال می‌شناسند؛ زیرا آن‌ها معتقدند رپورتاژ یکی از مهم‌ترین راههای توسعه روابط عمومی و ایجاد بازخورد و کسب مخاطب برای کسب و کار است.

از جستجو تا خرید

احتمالا تجربه خرید آنلاین را داشته اید؛ اما قبل از خرید آنلاین معیارهای شما چیست؟ به سایت اعتماد کنید؟ در بخش دسته‌بندی محصولات بگردید؟ بله، اما جالب است بدانید که شما در مرحله اول فقط به دنبال نام و آدرس این فروشگاه در وب هستید و این باعث می‌شود که جذب سایت و فروشگاه آن شوید، از محصولات یا خدمات را بشناسید و در صورت نیاز خرید کنید. بنابراین در دنیای وب، کسی موفق است که بتواند خود را بهتر و زودتر به دیگران معرفی کند. رپورتاژ این کار را برای شما انجام می‌دهد.

انتشار رپورتاژ آگهی

ممکن است در سایت‌های سرگرمی، خبری یا حتی فناوری متوجه شده باشید که یک پست به طور کامل، محصولات، خدمات یا برندی را معرفی می‌کند و در پایان، برچسب رپورتاژ آگهی درج می‌شود که نشان می‌دهد در حال تبلیغات خبری برای یک سایت دیگر است. بنابراین سایتی که در آن حضور دارید، میزبان و محل انتشار یک رپورتاژ شده است. رپورتاژ در واقع متنی خبری با اهداف تبلیغاتی است که در سایت‌های مختلف منتشر می‌شود و از طریق لینک‌ صفحات سایت مقصد، کاربران را به سرعت به صفحه‌ای از سایت مقصد هدایت می‌کند.

تفاوت انتشار رپورتاژ آگهی در سایت‌های ایرانی و خارجی

برای انتخاب سایت انتشار دهنده رپورتاژ از انواع سایت ایرانی و خارجی باید به چند نکته دقت کنیم. اگر هدف ما انتشار رپورتاژ فقط جذب مخاطب داخلی و افزایش فروش و معرفی برند در ایران باشد، بهتر است از سایت‌های پربازدید داخلی استفاده کنیم. اما اگر هدف، افزایش رتبه سئو سایت و افزایش مخاطبان از طریق راهکارهای مبتنی‌بر سئو باشد، بهتر است رپورتاژ خود را در سایت‌های خارجی منتشر کنیم؛ چرا که برخی از این سایت‌ها دارای اتوریتی یا قدرت دامنه بسیار بالا و همچنین بازدیدکنندگان بسیار زیادی هستند.

نقش رپورتاژ آگهی در بهینه‌سازی سئو سایت

سئو یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو مجموعه‌ای از راهکارها است که باعث می‌شود، موتورهای جستجو بر اساس الگوریتم خود، رتبه بیشتری به سایت شما بدهند. این رتبه بالا باعث می‌شود، وقتی کاربر اینترنت، کلمات کلیدی را جستجو می‌کند، صفحاتی از سایت شما دارای آن کلمات کلیدی هستند، در صفحه اول موتور جستجو ظاهر شوند. رپورتاژ آگهی یکی از راه‌های دستیابی به رتبه بالاتر در نگاه موتور جستجو و راهی برای بهبود سئو سایت است. برخی از راه‌های تاثیر رپورتاژ بر سئو سایت را با هم بررسی می‌کنیم:

افزایش تعداد بک لینک

بک لینک (BackLink) در واقع لینکی است که از سایتی دیگر به سایت شما داده می‌شود. به عبارت دیگر وقتی سایتی، لینک یکی از صفحات سایت شما در سایت خود قرار می‌دهد، شما یک بک لینک دریافت کرده‌اید. این موقعیت درست مانند زمانی است که کسی، بیرون از حوزه کسب‌وکار شما، از برند و محصولات شما نزد دیگران تعریف کند. این ویژگی برای موتورهای جستجو اهمیت بالایی دارد. انتشار رپورتاژ روشی برای دریافت بک لینک است.

افزایش کیفیت بک لینک

دریافت بک لینک کار دشواری نیست و غیر از رپورتاژ، راه‌های بسیاری برای آن وجود دارد؛ اما کیفیت بک لینک، مساله‌ای دیگر است. امروزه موتورهای جستجوگر می‌توانند لینک‌های جعلی و روش‌های نادرست استفاده از بک لینک را تشخیص دهند و استفاده از این بک لینک‌ها حتی می‌تواند باعث حذف سایت شما شود. رپورتاژ آگهی بهترین شیوه برای استفاده ارگانیک از لینک سایت شما و دریافت بک لینک باکیفیت به‌شمار می‌آید.

استفاده از بک لینک دائمی

رپورتاژ یکی از معدود روش‌های تبلیغات دائمی است. در بسیاری روش‌ها، تبلیغ شما بعد از مدتی از دسترس مخاطبان خارج می‌شود و تبلیغات شما، اثرگذاری خود را به‌طور کامل از دست می‌دهد؛ اما رپورتاژ اینچنین نیست و سایت‌های انتشار رپورتاژ اقدام به حذف آن نمی‌کنند؛ بنابراین بک لینک رپورتاژ به‌طور دائمی در خدمت اهداف کسب‌وکار شما خواهد بود.

نقش رپورتاژ آگهی در سئو خارجی چیست؟

سئو خارجی (Off-Page SEO) شامل هر فعالیتی در راستای اهداف سئو است که بیرون از سایت شما انجام می‌شود. جذب ورودی بیشتر، افزایش ترافیک وب‌سایت و نمایش دادن محصولات، خدمات و حال‌وهوای کسب‌وکار از جمله مزایای سئو خارجی است. همچنین انتشار رپورتاژ آگهی یکی از مهم‌ترین تکنیک‌های سئو خارجی به‌شمار می‌آید.

برای این‌که نقش رپورتاژ آگهی را در سئو بدانید، کافی است بگویم، بدون پرداخت هزینه مناسب ماهیانه برای نشر رپورتاژ، اهداف سئو سایت در مدت زمانی بسیار طولانی محقق خواهد شد. درحالی‌که با انتشار رپورتاژ می‌توانید به‌طور مداوم، رتبه سئو خود را افزایش دهید و دوام نتایج سئو نیز بیشتر خواهد شد. همچنین هرچه مقیاس کسب‌وکار شما و رقابت شما با برندهای مشابه بیشتر باشد، بیشتر از دیگر کسب‌وکارها به روش انتشار رپورتاژ آگهی برای موفقیت در کسب‌وکار خود نیاز خواهید داشت.

لینک سازی خارجی؛ رمز موفقیت رپورتاژ آگهی

بدون لینک‌سازی موفقیت کسب‌وکار در فضای اینترنت محال است. فعالیت‌های لینک‌سازی به دو دسته لینک‌سازی داخلی و خارجی تقسیم می‌شوند. رپورتاژ آگهی یکی از بهترین تکنیک‌ها در لینک‎سازی خارجی به‌شمار می‌آید. اما ممکن است این پرسش پیش بیاید که چرا این لینک‌سازی خارجی را می‌توان رمز موفقیت رپورتاژ آگهی به‌شمار آورد؟ موارد زیر بهترین نکات را در این زمینه توضیح می‌دهند:

  • سئوکاران حرفه‌ای استراتژی لینک‌سازی خارجی را عاملی بسیار موثر در کسب رتبه‌های بالا در موتورهای جستجو می‌دانند
  • موتورهای جستجو مانند گوگل، لینک‌های خارجی همچون نظری مثبت از جانب شخص ثالث در نظر می‌گیرند
  • موتورهای جستجو معتقدند چیزی که دیگران و سایت‌های دیگر درباره سایت و کسب‌وکار شما می‌گویند، مهم‌تر از چیزی است که شما درباره خودتان می‌گویید
  • لینک‌سازی خارجی از طریق رپورتاژ آگهی باعث افزایش اعتبار سایت می‌شوند

استفاده از خدمات تولید محتوا برای رپورتاژ آگهی

بی‌تردید اثرگذاری هرنوعی از تبلیغات بستگی به کیفیت آن دارد. در مورد رپورتاژ آگهی نیز همچون محتوای سایت باید حساس باشیم و بهترین گزینه این است که خدمات تولید محتوای حرفه‌ای برای رپورتاژ استفاده کنیم. ایجاد رپورتاژ حرفه‌ای با استفاده از این روش باعث می‌شود مخاطبان رپورتاژ، نکاتی آموزنده را از متن دریافت کنند و وقتی نگاهی مثبت به آن پیدا کردند، از طریق لینک سایت بخواهند از سایت شما و محصولات و خدمات شما آگاهی کامل پیدا کنند. در ادامه برخی از ویژگی‌های یک رپورتاژ آگهی حرفه‌ای را با هم مرور می‌کنیم:

  • روی انتقال اطلاعات مفید به مخاطبان تاکید دارد
  • واکنش منفی مخاطبان را به‌دنبال نخواهد داشت
  • باعث افزایش تعامل مخاطبان با سایت و برند می‌شود
  • ظاهری شبیه به تبلیغ ندارد
  • گروه هدف را از میان انبوه مخاطبان، نشانه می‌گیرد
  • باعث افزایش آگاهی از برند می‌شود
  • باعث جلب اعتماد مخاطب نسبت به برند می‌شود

انواع رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی انواع گوناگونی دارد که عموما مبتننی‌بر رسانه انتشار یا نوع محتوا دسته‌بندی می‌شوند. برای مثال، رپورتاژ آگهی تلویزیونی نوعی از تبلیغات است که رسانه انتشار آن تلویزیون است. رپورتاژ آگهی در نشریات، روزنامه‌ها و مجلات نیز نوع دیگری از رپورتاژ آگهی با توجه به رسانه منتشر کننده است. در بستر اینترنت نیز رپورتاژها را می‌توان به انواع رپورتاژ تصویری، ویدئویی و متنی تقسیم کرد که نوع متنی آن مشهورترین و پرکاربردترین انواع رپورتاژ است.

رپورتاژ آگهی را کجا منتشر کنیم؟

رسانه، شیوه و بستر نشر رپورتاژ آگهی بسیار در میزان موفقیت آن اثرگذار است. رپورتاژها عموما با دو هدف کلی منتشر می‌شوند که عبارتند از: “معرفی برند، خدمات و محصولات” و “افزایش رتبه وب‌سایت در رتبه‌بندی موتورهای جستجو”؛ بنابراین رسانه‌ای که رپورتاژ در آن منتشر می‌شود باید دارای ویژگی‌هایی باشد که بتواند شما را به این اهداف برساند. برخی از مهم‌ترین معیارها برای انتخاب سایت مناسب برای انتشار وب‌سایت را با هم مرور می‌کنیم:

  • نزدیکی موضوع سایت با زمینه کسب‌وکار شما
  • نزدیکی مخاطبان سایت با زمینه کسب‌وکار شما
  • بالا بودن رتبه الکسای سایت
  • اعتبار سایت در نظر مخاطبان خود
  • بالا بودن رتبه سئو سایت میزبان
  • دائمی یا موقتی بودن رپورتاژ آگهی
  • محل انتشار رپورتاژ آگهی در سایت میزبان
  • بررسی قوانین تعداد کلمات، تصاویر و لینک‌ها در سایت میزبان

برترین گزینه‌ها برای تولید و نشر رپورتاژ آگهی

هر چقدر هم که با فضای اینترنت آشنا باشید، ممکن است بسیاری از وب‌سایت‌های برتر میزبان رپورتاژ آگهی را نشناسید؛ همچنین ممکن است نتوانید محتوایی ارزشمند و حرفه‌ای برای رپورتاژ خود ایجاد یا تامین کنید. در این زمینه پیشنهاد می‌کنیم برای تولید محتوای رپورتاژ از خدمات شرکت‌های تولید محتوا و نویسندگان مجرب و فریلنسرهای متبحری که در سایت پونیشا لیست شده‌اند، استفاده کنید؛ همچنین برای شناخت سایت‌های برتر به‌شیوه‌های مختلف تحقیق کنید تا پس از نشر رپورتاژ، نتایج مطلوب و مورد انتظار خود را در راستای رشد کسب‌وکار، افزایش بازدیدکننده و افزایش فروش دریافت کنید.

دیدگاه‌ها

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

Back To Top