skip to Main Content
تفاوت محتوای صفحه محصول با محتوای بلاگ در چیست؟

تفاوت محتوای صفحه محصول با محتوای بلاگ در چیست؟

این روزها راه اندازی کسب و کار های اینترنتی بسیار ساده‌تر از سال های قبل است و از همین رو، تعداد آن‌ها روز به روز بیشتر می‌شود. به همین دلیل کسب‌وکارها برای متمایز شدن از رقبای خود، باید محتوای وب سایت خود را بهبود دهند. محصول نویسی و وبلاگ نویسی از مهم‌ترین انواع محتوا برای هر وب سایتی هستند و بهینه بودن آن‌ها به سئو و افزایش فروش کمک بسیار زیادی می کند.

با این حال، محصول نویسی و وبلاگ نویسی با یکدیگر متفاوت هستند و دانستن تفاوت آن‌ها در روند بهینه‌سازی سایتتان بسیار مهم و کاربردی خواهد بود. در واقع آنچه باعث موفقیت در فضای آنلاین می‌شود، داشتن محتوای جذاب و آموزنده برای بلاگ و در کنار آن محصول نویسی به روش اصولی است. در این مقاله می‌خواهیم برخی از تفاوت‌های این دو را با یکدیگر بررسی کنیم. پس همراه ما باشید.

محصول نویسی چیست و چه کاربردی دارد؟

محصول نویسی و در حالت کلی تر، کپی رایتینگ محصول، شامل توضیحات و مشخصات یک محصول است. محصول‌نویسی همچنین می‌تواند مربوط به کلماتی باشد که در سرفصل‌ها و  CTAهای مختلف استفاده می‌شوند و مشتریان را ترغیب به خرید یک محصول، اشتراک در یک سرویس و … می‌کنند. توضیحات محصولات باید پاسخگوی تمام سوالات خریداران باشد و آن‌ها را تشویق به خرید کند.

توضیحات محصول همچنین باید با لحنی متناسب با پرسونای مشتری بالقوه شما نوشته شده و کامل، دقیق و قابل اعتماد باشد. هنگامی که یک کاربر به دنبال محصولی به صورت آنلاین می‌گردد، معمولاً یک محصول مشابه را در چندین وب سایت پیدا می‌کند، اما در نهایت از سایتی خرید می‌کند که به خوبی به سوالات او پاسخ داده باشد.

محصول نویسی به مشتریان نشان می‌دهد که چرا باید برند شما را انتخاب کنند و چرا محصول شما برای آن‌ها مناسب است. اگر به کپی رایتینگ و توضیحات محصول خود توجه نکنید، مشتریان شما سبد خرید خود را رها می‌کنند و هرگز به وب سایت شما باز نمی‌گردند. محصول نویسی برای یک کسب و کار آنلاین ضروری است زیرا به شما کمک می‌کند رتبه‌ی بهتری در نتایج جستجو داشته و در نتیجه فروش بیشتری داشته باشید. در این راستا پیشنهاد می‌کنیم، مقاله ما را که در آن توضیح داده‌ایم کپی رایتینگ چیست، حتما مطالعه کنید.

هنگامی که محتوای محصول شما برای گوگل بهینه شده باشد، محصولات شما در صفحه اول گوگل یا نتایج بالای گوگل ظاهر می‌شوند و این باعث افزایش اعتماد مشتری به فروشگاه آنلاین شما می‌شود. محصول نویسی در طراحی تجربه‌ی کاربری و یا طراحی UX نیز تاثیر مثبت می گذارد و شما را از رقبا متمایز می کند.

وبلاگ نویسی چیست و چه مزایایی دارد؟

وبلاگ نویسی به معنای نوشتن محتوا برای وبلاگ‌ها است. وبلاگ‌ها به مخاطبان شما در مورد یک موضوع خاص مربوط به صنعت آموزش می‌دهند، تا حد زیادی سرگرم کننده هستند و در عین حال، مشتریان را با محصولات شما آشنا می‌کنند. بسیاری از کسب و کارها برای تولید محتوای بلاگ سایت خود، از انواع ترجمه استفاده می‌کنند و غالباً از چندین منبع برای نوشتن محتوای خود بهره می‌برند. نوشتن بلاگ بر ایجاد تعامل سازنده با مخاطبان شما متمرکز است، بنابراین با گذشت زمان افراد به برند شما اعتماد می‌کنند و به محصول یا خدمات شما علاقه‌مند می‌شوند.

وبلاگ نویس‌ها می توانند ده‌ها پست آموزشی در حوزه کاری شما بنویسند و این کار منجر به جذب و تبدیل مشتریان بالقوه برای کسب و کارتان شود. محتوای وبلاگ‌ها این قدرت را دارند که در نهایت لیدها را به مشتریان بالقوه و مشتریان بالقوه را به خریداران وفادار تبدیل کنند. بلاگ نویسی نسبت به روش‌های سنتی تولید لید، مقرون‌به‌صرفه تر است و در بازاریابی محتوا نقشی کلیدی دارد، به طوری که ۵۳ درصد از متخصصان بازاریابی، وبلاگ نویسی را به عنوان اولویت اصلی بازاریابی محتوای خود نام می‌برند. در واقع، سایت‌هایی که دارای وبلاگ هستند، ۴۳ درصد شانس بیشتری برای دریافت رتبه‌بندی خوب در نتایج موتورهای جستجو دارند.

نوشتن محتوا برای بلاگ می‌تواند برند شما را به عنوان یک منبع معتبر معرفی کرده و به شرکت شما به عنوان یک رهبر پیشرو در صنعت خود اعتبار دهد. به دلیل مزایای زیاد بلاگ نویسی اغلب افراد از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات تولید محتوا برای وب سایت خود استفاده می‌کنند و سعی می‌کنند به طور منظم محتوا تولید کنند.

تفاوت وبلاگ نویسی و محصول نویسی چیست؟

در حالت کلی این دو مفهوم بسیار نزدیک به یکدیگر هستند و شباهت‌های زیادی دارند. با این حال، برای داشتن وب سایتی بهتر و بهینه‌تر، باید تفاوت‌های این دو را دانسته و بر این اساس محتوا تولید کرد. وبلاگ نویسی بسیار گسترده‌تر از محصول نویسی است و طیف وسیعی از موضوعات را پوشش می‌دهد اما محصول نویسی و یا کپی رایتینگ بیشتر شامل نوشتن متن توضیحات برای فروش محصولات است و هدف تبلیغاتی دارد. برخی دیگر از تفاوت‌های محتوای محصول و وبلاگ، شامل موارد زیر هستند:

هدف

یک تفاوت عمده بین محصول‌نویسی و وبلاگ نویسی در هدف نوشتن است. در کپی رایتینگ، هدف فروش است. شما به طور خاص در محصول‌نویسی می‌خواهید که یک محصول یا خدمات را به خوانندگان خود معرفی کرده و به فروش برسانید. محصول‌نویسی بیشتر در تبلیغات، بیلبوردها، وب‌سایت‌ها و “پست‌های دارای اسپانسر” در وبلاگ‌ها دیده می‌شوند. محتوای ارائه شده در محصول‌نویسی بیشتر جنبه‌ی تبلیغاتی دارد و نشان دهنده‌ی محصولات و خدمات یک برند است.

در مقابل وبلاگ نویسی گسترده‌تر است و هدف متفاوتی دارد. موضوع محتوای وبلاگ می‌تواند آموزش دادن به مخاطبان، اطلاع رسانی، سرگرمی و مواردی از این دست باشد، اما هدف آن آموزش دادن و اطلاع رسانی به افراد درباره‌ی یک موضوع خاص است.

طول محتوا

محتوای نوشته شده در محصول‌نویسی معمولاً کوتاه‌تر است، مانند آگهی‌های تبلیغاتی و یا ایمیل بازاریابی؛ بنابراین این محتوا از یک پست وبلاگ، بسیار کوتاه تر است و ماهیت قانع کننده‌ای دارد. همچنین محصول‌نویسی معمولاً بیشتر از سایر انواع محتوا بر روی سئو و کلمات کلیدی متمرکز است.

در وبلاگ نویسی تولیدکننده محتوا درباره‌ی هر موضوعی که مرتبط است محتوا می نویسد، چه برای فروش باشد و چه برای سرگرمی. نویسندگان وبلاگ معمولاً محتوایی ایجاد می‌کنند که طولانی‌تر است و مختص فروش و بازاریابی نیست. همچنین وبلاگ نویسی به بروز رسانی مداوم نیاز دارد و شما باید آن را به طور منظم آپدیت کنید.

لحن محتوا

در وبلاگ نویسی معمولاً لحن نوشته، شخصی‌تر و صمیمانه‌تر است و مخاطب بیشتر در نظر گرفته می‌شود. وبلاگ نویسی مثل این است که در آن یک نفر یک وبلاگ دارد و هر آنچه را که می‌خواهد، می‌نویسد و هر زمان که بخواهد آن را پست می‌کند. در مقابل محصول‌نویسی به اندازه‌ی وبلاگ‌ها لحن شخصی و صمیمانه‌ای ندارد.

جمع بندی

محصول‌نویسی همان توضیحات یک محصول یا خدمت، متن دکمه‌ها، متن تبلیغات و … است و وبلاگ نویسی مربوط به نوشتن محتوای گسترده با موضوعات مختلف برای وبلاگ‌ها است. محصول‌نویسی در حالت کلی می‌تواند باعث موفقیت و یا شکست یک کسب ‌وکار شود و وبلاگ نویسی می تواند در جذب کاربران و اعتمادسازی موثر باشد. زبان محصول‌نویسی معمولاً از وبلاگ نویسی ساده‌تر است و از زبان متقاعدکننده‌تری برای جذب مشتری استفاده می‌کند و او را ترغیب به انجام یک کار یعنی خرید محصول یا خدمت می‌کند.

با وجود تمامی این تفاوت‌ها، این دو به هم مرتبط هستند و هر دو در صورتی که به درستی و حرفه‌ای نوشته شوند، می‌توانند باعث ایجاد علاقه، برند‌سازی، جذب مشتری و فروش محصولات شوند؛ بنابراین بهتر است نوشتن صفحات محصول و وبلاگ خود را به نویسندگان حرفه‌ای و با تجربه بسپارید. پونیشا این بستر را برای شما فراهم کرده است که با برون سپاری پروژه خود و بهره‌گیری از نویسندگان با سابقه‌ی پونیشا، بهترین محتوا را برای سایت خود تولید کنید.

۲.۵/۵ - (۴ امتیاز)
دیدگاه‌ها

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

Back To Top

This will close in 0 seconds