پروژه باز
ترکیبی از قیمت و کیفیت اهمیت دارد.طراحی و ساخت مپ سه بعدی بازی
ایجاد شده توسط
سلام
برای یک بازی بتل آرنایی(در سبک کانتر استرایک) برای هدست های واقعیت مجازی نیاز داریم یک مپ مشابه داست 2 (جزئیات کامل در این ویدیو هست: https://www.youtube.com/watch?v=bAYM911F2HI) طراحی و اجرا بشه. جزئیات فنی هم عبارتند از:
1. مدلسازی سهبعدی بهینه
لوپلی (Low-Poly):
تمام مدلها باید کمجزئیات و با تعداد پولیگان پایین باشند (برای VR معمولاً 50-100 هزار پولیگان در صحنه کافی است).
جزئیات بیشتر (مثل ترکهای دیوار یا پیچیدگی جعبهها) را با استفاده از بافتهای نرمال مپ (Normal Map) و بمپ مپ (Bump Map) شبیهسازی کنید.
ماژولار بودن:
مپ را به ماژولهای کوچکتر تقسیم کنید (مثل قطعات دیوار، کف، پنجرهها).
این کار علاوه بر صرفهجویی در زمان طراحی، امکان تکرار قطعات و کاهش بار پردازش را فراهم میکند.
استفاده از LOD (سطح جزئیات):
برای اشیاء دوردست نسخههای سادهتری (LOD0، LOD1، ...) از مدلها ایجاد کنید تا سیستم VR با بارگذاری نسخه کمجزئیات، عملکرد بهتری داشته باشد.
2. طراحی UV و تکسچرینگ (Texturing)
UV مناسب:
مدلها باید UV Unwrap بهینه داشته باشند تا از فضای تکسچر بهخوبی استفاده شود.
از Atlas Texture برای کاهش تعداد تکسچرها و Draw Callها استفاده کنید.
اندازه تکسچر:
برای VR معمولاً اندازه 2K تا 4K بهینه است (در صورت استفاده از بافتهای ماژولار، اندازه 1K برای هر ماژول کافی است).
بافتهای PBR:
از بافتهای فیزیکمحور (PBR) مانند Albedo، Normal، Roughness استفاده کنید تا ظاهر طبیعیتری ایجاد شود.
توجه به مواد خاص مثل دیوارهای خاکی، ماسه، و فلز برای تطبیق با اتمسفر داست 2.
3. نورپردازی و سایهها
نورپردازی Baked:
تمام نورها بهصورت Baked (ثابت) باشند تا عملکرد بهینه شود.
استفاده از Lightmaps برای ایجاد سایههای نرم و دقیق.
تعداد منابع نوری:
از منابع نوری محدود و بهینه استفاده کنید. نورهای داینامیک (Dynamic Lights) فقط در صورت ضرورت، آنهم با تعداد بسیار کم استفاده شوند.
4. عملکرد و بهینهسازی
Draw Call پایین:
مدلها و تکسچرها را به نحوی طراحی کنید که تعداد Draw Callها کم باشد.
از Instancing برای تکثیر اشیاء مشابه مثل جعبهها استفاده کنید.
کاهش Overdraw:
مناطق غیرقابل دید (مثل پشت دیوارها) نباید مدلسازی یا رندر شوند.
از Occlusion Culling برای حذف پردازش اشیاء پشت موانع استفاده کنید.
خروجی نهایی هم قرار هست در موتور بازی سازی یونیتی استفاده بشه.
ممنون می شم قیمت و زمان دقیق رو بگید.
Unity 3D
زمان باقیمانده برای ارسال پیشنهاد
پیشنهادها0
زمان باقیمانده برای ارسال پیشنهاد
بودجه کارفرما
پیشنهادها0
آخرین پروژه های توسعه نرمافزار و آیتی
projects