سلام و عرض ادب
به دنبال تیم بازی سازی حرفه ای هستم که بتونه ایده بازی که دارم رو با بهترین کیفیت طراحی و پیاده سازی کنه.
این پروژه از نظر زمانی پروژه بزرگی نیست اما میخوام کیفیت کار توی لول بالایی باشه. بنابراین بودجه ای که برای این پروژه درنظر گرفته میشه براساس کیفیت خروجی هست نه زمانی که صرف پروژه میشه.
جزئیات مربوط به هر قسمت از بازی زیاده برای همین سعی کردم مختصر توضیح بدم. اما موقع همکاری میایم چند milestone مشخص میکنیم و جزئیات مربوط بهش رو میدیم تا شما بودجه و زمان مورد نیاز رو مشخص کنید.
یه مورد دیگه اینکه من بازی ساز نیستم و ممکنه توی توضیحات زیر اشتباه کنم، اگه سوال دارید حتما بپرسید.
میخوام یه بازی ۲.۵ نیم بعدی، نوبتی و استراتژیک برای اندروید پیاده بشه. فیلم یه بازی نمونه رو توی فایل ها آپلود کردم که صرفا زاویه دوربین، مکانیک انتخاب سربازها و ساختمان ها، انیمیشن های شلیک و حرکت، صداگذاری و .. رو نشون میده. میخوام کیفیت کار از فیلمی نمونه حتی بیشتر باشه.
قبلا سعی کردیم یه بخشی از این بازی رو پیاده سازی کنیم. برای همین یه پروژه (صرفا برای code example) وجود داره که میتونه به شما برای پیاده سازی زاویه دوربین و.. کمک کنه. اما میخوایم شما پروژه رو از صفر ایجاد کنید و پیاده سازی رو شروع کنید.
داستان بازی پیچیده نیست
این بازی قراره توی زمان جنگ جهانی اول باشه. بنابراین ما قراره فکشن های آلمان، شوروی، ژاپن و آمریکا رو داشته باشیم که کاربر میتونه یکی از اونها رو انتخاب میکنه.
زمین بازی قرار نیست مثل زمین واقعی، کشورها رو مشخص کنه. میخوایم یه زمین شبیه به بازی Clash of Kings وجود داشته باشه و کشورها با منابع و اندازه یکسان روی اون قرار بگیرن.
بنابراین کاربر و بقیه ربات ها قراره هر کدوم چند شهر روی این نقشه داشته باشند و با این شهرها بتونن سرباز آموزش بدن یا با ارتقا دادنشون بتونن تولیدشون رو زیاد کنن.
بخش زیادی از آرت سربازها و ساختمان ها طراحی شده ولی ممکنه لازم باشه که یکسری تغییرات جزئی داشته باشن.
اما زمین بازی، از اونجایی که قراره یه مکانیک شبیه به مکانیک نقشه بازی Clash of Kings داشته باشه، یعنی نقشه هر دفعه Generate میشه بجای اینکه یکبار طراحی بشه، نمیدونم دقیقا باید کدوم قسمتش رو طراحی یا در کل چطوری باشه. اینو بگم که آرت بازی باید ۲ یا ۲.۵ بعدی طراحی بشه و توی بازی نمونه هم به همین شکله.
صداهای پس زمینه، رابط کاربری، شلیک و حرکت اکثر نیروها رو داریم و فکر نمیکنم نیاز باشه که صدای جدیدی ظبط بشه. یه مورد که اینجا به ذهنم میرسه این هست که لازمه پخش صداهای مربوط به انفجار، شلیک و .. به فاصله دوربین و .. مرتبط باشه. یعنی صدایی که به دوربین نزدیک تره لازمه بلندتر باشه. خیلی مهمه که اینجا تصمیمات درست گرفته بشه.
- اکثر مکانیک بازی بعدا قراره سمت سرور هندل بشه پس سمت یونیتی به ساده ترین مکانیک فکر کنید.
- زاویه دوربین: اگه به فیلم نمونه دقت کنید، وقتی کاربر زوم میکنه نقشه کج میشه و فاصله آبجکت ها از همدیگه تغییر پیدا میکنن. علاوه بر اینها ما میخوایم کاربر بتونه یه حالت از بالا به پایین هم داشته باشه.
- زمین بازی: همونطور که قبلا گفتم میخوایم زمین هر دفعه با دیتا های مختلف Generate بشه. برای مثال نقشه از روی یه فایل JSON ساخته بشه. یعنی اندازه زمین، موقعیت جنگل و کوه و.. رو از روی اون بخونه. از همه مهم تر مکانیک زمین بازی قراره به صورت شش ضلعی باشه (دقیقا مثل بازی نمونه) نیرو ها و ساختمان ها قراره داخل شش ضلعی قراره بگیرن و حرکتشون هم همینطور.
یه مورد خیلی مهم راجع به نقشه اینکه آبجکت هایی که کاربر میتونه ببینه فقط توی مموری لود میشن و با فاصله گرفتن از آبجکت تا یه محدوده مشخص، اون آبجکت ها لازمه از مموری پاک شن (دقیقا مثل بازی Clash of Kings)
- شهرسازی: سمت یونیتی لازمه رابط کاربری و.. پیاده بشه بجای اینکه منابع کاربر رو چک کنه که میتونه ساختمان رو بسازه/ارتقا بده. یعنی صرفا میخوایم فانکشن مربوط به ایجاد ساختمان وجود داشته باشه تا برای مثال یک ساختمان رو در موقعیت مشخص شده ایجاد کنه. چیزی که انتظار داریم این هست که یک رابط کاربری وجود داشته باشه که کاربر نوع ساختمان رو انتخاب کنه و دکمه ایجاد رو بزنه و بدون چک کردن منابع و.. اون ساختمان رو بسازه.
- آموزش نیرو: آموزش نیرو هم مثل ایجاد ساختمان قرار نیست مکانیک خاصی داشته باشه.
- حرکت نیروها: حرکت نیروها و مسیری که میتونه بره دقیقا مثل بازی رفرنس باشه.
- حمله و دفاع نیروها: محاسبه های مربوط به حمله و دفاع نیروها سمت سرور انجام میشه و سمت یونیتی صرفا انتخاب هدف و انیمیشن و صدا و.. انجام میشه.
مشخص کردن مرز کشورها: مثل بازی رفرنس لازمه مرز کشورها مشخص باشه. هر شهر قراره چند تا شش ضلعی اطراف خودش رو در اختیار داشته باشه و با جوین شدن این شهرها اون مرز نشون داده میشه.
رابط کاربری بازی شامل صفحات لودینگ، انتخاب فکشن، ایجاد ساختمان/نیرو، صفحات مربوط به تنظیمات و پروفایل و.. هست که بعدا با جزئیات بیشتر ارائه میکنم.
طبق توضیحات بالا میتونیم milestone اول رو پیاده سازی مکانیک زمین بازی تعریف کنیم که شامل موارد زیر میشه:
۱. زاویه دوربین (پروژه نمونه وجود داره)
۲. تولید نقشه از روی فایل
۳. سیستم hexagonal grid
- سیستم لود و حذف آبجکت ها از نقشه با جابهجا شدن کاربر
- مکانیک انتخاب آبجکت های روی نقشه و نشون دادن حالت انتخاب آبجکت
لینک ویدیو (بخاطر محدودیت حجم)
https://files.fm/u/cvn4aak4nm
لینک بازی رفرنس
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.easytech.android.ew6&pcampaignid=web_share