هدف از این پروژه «طراحی UI/UX حرفهای اپلیکیشن موبایل» میباشد. شرایط اجرای کار به شرح ذیل اعلام میگردد. تاکید میشود که این یک پروژه کاملاً جدی است. دوستانی که در این زمینه کار نکردهاند یا تجربه کافی یا وقت ندارند از پس آن برنخواهند آمد. مجری نهایی پس از تماس تلفنی انتخاب خواهد شد : 1- طراحی UI/UX باید براساس سند نیازمندیها انجام گیرد. 2- رابط کاربری باید کاملاً واکنشگرا و دسترسیپذیر مطابق الزامات ذیل باشد. 3- رابط کاربری باید پوششدهنده تمامی فرآیندها و فرمهای مندرج در سندنیازمندیها (حتی فرمهای جزئی و حاشیهای) باشد. 4- گرافیست باید نمونهکارهایی با کیفیت مناسب و متناسب با این پروژه ارائه دهد. 5- مهلت اجرای پروژه محدود و حداکثر 7 روز میباشد. 6- در پایان کار، کیفیت و زیبایی رابط کاربری باید مورد تایید اینجانب قرار بگیرد. در غیر اینصورت گرافیست متعهد به بازطراحی قالب است. 7- سند نیازمندیها ممکن است به میزان 10% تغییر داشته باشد و در اثناء یا انتهای کار به گرافیست اعلام گردد. گرافیست متعهد به تغییر رابط کاربری میباشد. 8- در پایان، خروجی اقدامات گرافیست باید در قالب طرح فیگما تحویل گردد.همچنین باید کلیه فونتها و بقیه فایلهای مرتبط هم تحویل گردند. 9- توقع میرود انیمیشنها و افکتهای جذابی در رابط کاربری ایجاد گردد. 10- نیازی به برنامهنویسی با فریمورکهای جاوااسکریپتی نیست و فقط طراحی و تحویل قالب نهایی مورد نیاز است. 11- لازم است مجری پس از دریافت سند نیازمندیها، پیشنهاد خود را (شامل برآورد زمان، هزینه و روش و جزئیاتی از اجرا) جهت اجرای این درخواست اعلام نماید.
الزامات واکنشگرایی :
طراحی با در نظر گرفتن چند اندازه صفحهنمایش (گوشیهای کوچک، متوسط، بزرگ، تبلت)
استفاده از Grid و Layout منعطف برای چیدمان عناصر
طراحی عناصر با قابلیت کشپذیری (scalable) و بدون وابستگی به اندازه ثابت
در نظر گرفتن فضای کافی برای متنها در حالت بزرگنمایی
اجتناب از قرار دادن عناصر مهم در لبههای صفحه (تداخل با gesture areas)
طراحی با در نظر گرفتن safe area و notch (عدم قرارگیری عناصر در نواحی غیرقابل استفاده)
طراحی نسخههای Portrait و Landscape
الزامات دسترسیپذیری :
انتخاب رنگها با کنتراست مناسب برای خوانایی بهتر (مطابق با استاندارد WCAG)
استفاده از فونتهای خوانا و سیستممحور (نه فونتهای تزئینی یا پیچیده)
طراحی با سلسلهمراتب بصری واضح (تیترها، متنها، دکمهها)
اجتناب از استفاده از متن داخل تصویر (غیرقابل خواندن توسط screen reader)
طراحی آیکونهای واضح، قابل فهم و با معنا
در نظر گرفتن حالتهای Dark Mode و Light Mode در طراحی رنگها
طراحی دکمهها و عناصر قابل تعامل با اندازه مناسب برای لمس راحت
در نظر گرفتن فضای کافی بین عناصر برای جلوگیری از اشتباه در لمس
آمادهسازی خروجی برای توسعهدهنده :
ارائه طراحی در قالب قابل استفاده (مثل Figma)
استفاده از واحدهای نسبی در اندازهگذاری (مثل dp یا pt بهجای px)
نامگذاری منظم لایهها و گروهها برای فهم بهتر توسعهدهنده
ارائه راهنمای رنگها، فونتها و فاصلهها (Style Guide یا Design System)



