

استقرار انبار
عد از انجام امور توسط پرسنل عزیز راهکاران سیستم برای اجرایی شدن پروژه به صورت کامل احتیاج به شخصی بود که تسلط کامل از صفر تا صد انبار را داشته باشد. اگر بخوام به صورت جزیی تمام مراحل بگم از صبر حوصله خارج میشه سعی میکنم با اختصار و تکیه بر افشای اطلاعات اصلی براتون شرح بدم. بخش اصلی کدینگ کالا ها بود ، بعدش تعریف انبار های مختلف ، بخش بسیار مهم و کاربردی لینک کردن این کدینگ ها به انبار های مخصوص ب خودشون، به طور مثال وقتی شما انبار محصول رو باز میکنید فقط کدینگ کالا ساخته شده رو می بینید، دیدن تمام کد ها در تمامی مراحل انبار موجب اشتباهات اپراتوری های تازه کار و کسانی که با کدینگ اشنایی کامل نداشتن می شد. مرحله بعدی تعریف BOM محصول بود ، که بخش بازرگانی طبق تجربه کاری ش به مالی اعلام میکردن و به ازای هر کد محصول مشخص می شد که چه مقداری از مواد اولیه مطلق به این محصول است، این رویه باعث می شد که شما تا حد بسیار نزدیکی بتونید بهای تمام شده محصول محاسبه کنید بدون در نظر گرفتن سربار مستقیم و غیر مستقیم . و همچنین باتوجه به ورودی و خروجی مواد اولیه و مقایسه آن با BOM تا حدی با تلورانس 10 درصد خطا میتونستیم ضایعات رو شناسایی کنیم. انبار مواد اولیه یعنی فاکتورهای خرید شما -- انبار کالای در جریان ساخت یعنی همون BOM محصول به علاوه ضایعات - انبار کالای ساخته شده یعنی بهای تمام شده محصول ... این بخشی از استقرار بود . اما کار انبار از واحد تامین خرید شروع می شود ، پیش فاکتورهای تامین خرید تبدیل شدنشون به فاکتور ، چگونی تسویه فاکتور خرید نسیه دارد پیش پرداخت دارد و ارتباط انها با بخش خزانه داری - ورودی شمارش شده کالای خریداری شده در صورت کم و زیاد بودن تعدادی می بایست ریال به صورتی تقسیم بندی شود فیزیک کالا دقیقا مشخص باشد با ریال مشخص در فاکتور خرید.. مرحله بعدی ثبت سند حواله ورود به انبار - حواله بین انبار ها - بعد از مشخص شدن دقیق کالا مرحله ثبت فاکتور خرید و ریالی کردن انبار مواد اولیه انجام می شود.. بعد از ان انبار کالای در جریان ساخت - و در اخرین مرحله انبار محصول ساخته شده. راهکاران در اون سال ماژولی جهت تخصیص سربار های مستقیم و غیر مستقیم به بهای محصول رو نداشت و اینکار از طریق اکسل محاسبه و به بهای تمام شده اضافه می شد..