

در این پروژه نیاز داریم تا با استفاده از Unity HDRP، یک برنامه شبیه سازی مغز سه بعدی تولید کنیم که از انواع ورودی های مختلف تصاویر پزشکی مانند تصاویر MRI و CT - SCAN در فرمت های استاندارد آنها مانند nifti, DICOM و استانداردهای غیره ( ورودیهای دو بعدی و یا سه بعدی، مش سه بعدی یا تصاویر باینری ) برای ایجاد تصاویر سه بعدی علمی ایجاد کنیم که از قابلیتهای ویژه ی Unity HDRP بعنوان برتری این شبیه ساز نسبت به ابزارهای موجود دیگر استفاده کند و امکانات و قابلیتهای بیشتر و جدیدی ارایه کند.
ورودی می تواند هر فرمت تصویری یا مش سه بعدی و یا تصاویر باینری باشد و خروجی سه بعدی شیشه ای را در Unity ارائه دهد.
خروجیهای مورد نیاز:
1- فایل سورس و خروجی برنامه ی ساخته شده در یونیتی unity HDRP جهت پردازش فایلهای ورودی از MRI و CT-SCAN 2- رساله ی پایانی در فرمت latex 3- گزارشهای مکتوب هفتگی بصورت پاورپوینت درمورد پیشرفت تحقیق و پروژه به دو منظور الف)جهت ارایه به سوپروایزر پروژه ب) توضیحات لازم برای به اشتراک گذاشتن و آمادگی کارفرما برای ارایه پروژه در پایان
تمامی مستندات و گزارشها به زبان انگلیسی مورد نیاز است.
پیشنهادات : برای ورودیهای تصویر باینری، باید الگوریتمهایی مانند marching cubes را استفاده کنید. برای mesh 3 بعدی، باید کدهای بنویسید تا انواع فرمت های مختلف را مدیریت کند.
پروژه ی انجام شده و رساله باید حداقل موارد زیر را شامل شود:
1- بررسی ابزارهای تجسم سه بعدی موجود و قابلیت ها و همینطور نقاط ضعف انها (SUMA AFNI، paraview، fibernavigator، و freesurfer's freeview)
2- پیشنهادات و راه حل هایی برای بهبود ابزارهای موجود (بعنوان مثال محدودیت قابلیت های نور پردازی، محدودیت سفارشی سازی shader)
3- توانایی و برتری یونیتی برای حل محدودیتهای نرم افزارهای های موجود و نحوه ی رفع محدودها در یونیتی (مانند HDRP, custom shaders, custom render piplelines, batched mesh rendering calls و موارد پیشنهادی مجری کار جهت بهبود کیفیت تز)
۴- روش و متد انجام پروژه و ارزیابی کیفیت نهایی و مقایسه با کیفیت ابزارهای موجود
مراحل اجرایی به زبان انگلیسی جهت فازبندی پروژه به شرح فایل پیوست میباشد، البته تعریف دقیق و تغییرات همانطور که اعلام شده لازم به اجرا است و بعنوان یک پروژه ی تحقیقاتی ناگزیر میباشد و بخشی از پروژه محسوب میشود
