این پروژه با هدف یکپارچهسازی زیرساخت تماس تلفنی هوشمند با سرویسهای پردازش گفتار و پیامرسانی پیشرفته، مبتنی بر سرور VoIP آستریسک و سرویسهای ابری، طراحی و پیادهسازی شده است. در این راهکار، تلفن گویا با استفاده از SDK اختصاصی به زبان Python به سرویسهای هوش مصنوعی «سخن» (ASR تککاناله و دوکاناله) و «chatGPT» متصل میشود تا امکان تبدیل گفتار به متن، تشخیص موضوع مکالمه، پاسخگویی خودکار و تحلیلهای هوشمند فراهم گردد.
سیستم قادر است در سناریوهای مختلف (پایان مکالمه، فشار کلیدهای خاص، تشخیص رویداد و…) اقدام به فراخوانی سرویسهای تبدیل صوت به متن، ذخیره و تحلیل محتوای مکالمه به منظور کنترل کیفیت (QC)، After Call Work و تحلیلهای بازاریابی نماید. همچنین قابلیت اتصال به پیامرسان نیمچت و کانال واتساپ برای ادامه مکالمه، تبادل اطلاعات، یا پیگیری در بستر چت تعبیه شده است.
در فاز ارتباط آنلاین، مشتریان میتوانند با انتخاب گزینههای منوی صوتی یا از طریق دستورات گفتاری، به پاسخهای خودکار هوش مصنوعی، بازیابی اطلاعات (مانند پیگیری مرسوله با کد رهگیری) یا انتقال گفتوگو به واتساپ دسترسی پیدا کنند. این پروژه علاوه بر ارتقای کیفیت تجربه مشتری (CX)، باعث بهینهسازی فرآیندهای مرکز تماس، کاهش زمان انتظار و تسهیل تعاملات چندکاناله میشود.



