در گذشته بسیاری از افراد نمیدانستند که بازاریابی محتوا چیست اما امروزه صاحبان کسبوکارها میدانند که با تولید محتوای باکیفیت و اصولی، میتوانند مخاطبان زیادی را جذب کرده و کسبوکار خود را با خدمات تولید محتوا گسترش دهند. در ادامه، اطلاعاتی را ارائه خواهیم کرد تا به کمک آنها بتوانید آگاهانه در این مسیر قدم بگذارید.
فرایند تولید محتوا چگونه است؟
تولید انواع محتوا، دارای یک فرآیند مشخص و اصولی است. مهمترین مراحل تولید یک محتوای استاندارد عبارت است از:
تحقیق کلمات کلیدی
آگاهی از سلیقهی مخاطب، یک راه عالی برای شروع تولید محتوا است؛ اما کافی نیست! شما باید آگاه باشید که سئو چیست، سپس با تحقیق در مورد سئوی یک کلمه یا عبارتی خاص، میتوانید به این نتیجه برسید که محتوای مد نظر شما ارزش سرمایهگذاری دارد یا خیر. برای تحقیقات سئو میتوان از طرح پرسشهایی براساس سلایق مخاطبان و ابزارهای آنلاین سئو کمک گرفت. سپس باید کلمات کلیدی مرتبط با سوالات و حجم جستوجوی آنها بررسی شود که فریلنسرهای پونیشا آن را به بهترین شکل ممکن انجام میدهند.
ایده پردازی برای تولید محتوا
پس از یافتن کلمهی کلیدی، نوبت ایدهپردازی در مورد محتوا است. از بهترین روشها برای یافتن ایده، میتوان به طوفان فکری، استفاده از کتابهای مرتبط و بررسی سایتهای رقیب اشاره کرد.
نوشتن و ویرایش
در سفارش تولید محتوا باید توجه داشته باشید که موضوع مد نظر و لحن برند با هم هماهنگ باشند. حتما پیش از انتشار رسمی محتوا، مطلب را چند بار بخوانید و اشکالات آن را رفع کنید. هنگام ویرایش، به نکاتی مانند نحوه بیان، واضح بودن و سادگی جملات توجه کنید.