افترافکت یکی از مهمترین ابزارهای پویانمایی دو بعدی و جلوههای ویژهی سینمایی به شمار میرود. این برنامه توانست تغییر بزرگی در کیفیت برنامههای تلویزیونی ایجاد کند. در سالهای اخیر که موشن گرافیک و انیمیشنسازی رشد قابلتوجهی داشتهاند، درخواست برای انجام پروژه افترافکت هم افزایش یافته است. اما افترافکت چه نقشی در ویدیو مارکتینگ دارد و کارفرمایان چه هزینههایی را برای دریافت پروژه آماده افترافکت میپردازند؟ در ادامه علاوه بر پاسخ به این پرسشها شما را با نرم افزار افترافکت و کاربردهای آن آشنا میکنیم.
افترافکت چیست؟
افترافکت (Adobe After Effects) یکی از نرمافزارهای شرکت ادوبی است که با استفاده از آن میتوانید جلوههای بصری زیبا و حرکات گرافیکی دو بعدی ایجاد کنید. امروزه فریلنسرهای افترافکت، با استفاده از این ویژگی کاربردی، فعالیتهایی مانند ساخت انیمیشن را به بهترین نحو ممکن انجام میدهند. در ادامه، کابردهای افترافکت را بیشتر بررسی میکنیم.
کاربردهای افترافکت
افترافکت در انجام پروژۀ موشن گرافیک، ترکیببندی و آمادهسازی جلوههای ویژه نقش مهمی بازی میکند. این نرمافزار آمادهسازی صحنههایی که به سختی اجرا میشوند را تسهیل میکند. برای مثال ایجاد روبات، دنیاهای خیالی و رخ دادن انفجارهای مهیب تنها با برنامه Adobe After Effects امکانپذیر است.
ایجاد تیزرهای تبلیغاتی و تیتراژ فیلم و سریالها نیز با استفاده از افترافکت به آسانی انجام میشود.
تفاوت افترافکت با پریمیر پرو
ادوبی پریمیر پرو یکی دیگر از برنامههای گرافیکی به حساب میآید اما بین پریمیر پرو و افترافکت تفاوتهایی وجود دارد. این اختلافها عبارتند از:
هزینه تدوین با افترافکت
انجام پروژه افترافکت با هزینههای مشخصی صورت میگیرد که بر اساس جزئیات کار و مهارت فریلنسر افترافکت مشخص میشود. اگر به نمونه کارهای افترافکت پونیشا هم نگاهی بیندازید، به این نکته پی خواهید برد. شما میتوانید با ثبت سفارش خود در پونیشا، با مناسبترین هزینه، از مهارت نیروهای متخصص و مجرب بهرهمند شوید.
جمع بندی
کارفرمایان برای ساخت انیمیشن یا پیشبرد اهداف تبلیغاتی و مارکتینگ خود، میتوانند از ابزار Adobe After Effects استفاده کنند. تهیه نرمافزار، تجهیزات و استخدام متخصص افترافکت، هزینههایی را به همراه دارند. این در حالی است که با ثبت سفارش در سایت پونیشا، میتوان با کمترین هزینه از بهترین خدمات افترافکت بهرهمند شد.