احتمال اختلال در عملکرد برخی از سرویسهای پونیشا در ساعات ۲۳:۵۰ امشب (سهشنبه) تا ۱۰:۰۰ صبح (چهارشنبه) مشاهده جزئیات
کاتولوگ و بروشور دو ابزار مهم در معرفی محصولات به حساب میآیند. صاحبان کسبوکارها برای تبلیغ محصولات و خدمات خود در فضای مجازی و واقعی، اقدام به طراحی کاتالوگ حرفهای میکنند. از طرفی ترجمه کاتالوگ و بروشور محصولات خارجی نیز میتواند کمک زیادی به تبلیغ و فروش آنها کند. اگر شما نیز قصد طراحی بهترین کاتالوگها را برای کسبوکار خود دارید، در ادامه شما را با مفهوم کاتالوگ و انواع آن آشنا میکنیم.
کاتالوگ چیست؟
کاتالوگ دفترچه یا کتابچهای است که محصولات و خدمات شرکتها را به طور کامل معرفی میکند. در سالهای اخیر که دیجیتال مارکتینگ بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، نوع الکترونیکی کاتالوگها بیشتر استفاده میشود.
کاتالوگ شامل چه مواردی می شود؟
این فایلهای الکترونیکی یا چاپی شامل موارد زیر هستند:
قابل ذکر است که کاتالوگ صنعتی علاوه بر معرفی محصولات و خدمات، موارد زیر را دربر دارد:
هنگام طراحی کاتالوگ باید به نکات زیر توجه کرد:
تفاوت بروشور و کاتالوگ چیست؟
تفاوت بروشور و کاتالوگ در نوع مخاطب و کاربرد آنهاست. بروشور با ارائه اطلاعات مختصری درباره محصولات، ابزار تبلیغاتی مؤثرتری به حساب میآید و برای مصرفکنندگان کاربردیتر است. در حالیکه کاتالوگ برای خریداران و توزیعکنندگان کاربرد بیشتری دارد. تفاوت دیگری که میان بروشور و کاتالوگ وجود دارد، قطع آنهاست. بروشور در اندازه دلخواه ولی کاتالوگ در اندازهای استاندارد، طراحی و چاپ میشود.
انواع کاتالوگ
هزینه طراحی کاتالوگ با توجه به نوع آن متفاوت است. کاتالوگ صنعتی و کاتالوگ تبلیغاتی دو نوع اصلی کاتالوگ به حساب میآیند که میتوانید در نمونه کارهای طراحی کاتالوگ پونیشا آنها را مشاهده کنید. بهتر است قبل از سفارش پروژه خود، این دو نوع کاتالوگ حرفه ای را بیشتر بشناسید تا ثبت سفارش را دقیقتر انجام دهید.
کاتالوگ تبلیغاتی
همانطور که از نامش بر میآید، این نوع کاتالوگ برای اهداف تبلیغاتی و معرفی محصولات و خدمات استفاده میشود. استفاده از تصاویر و فونتهای مناسب در تهیه این نوع کاتالوگها بسیار اهمیت دارد زیرا میتوان هویت سازمانها و حتی برندها را با طراحی کاتالوگ حرفهای تبلیغاتی به خوبی مشخص کرد.
کاتالوگ صنعتی
نوع دیگری از کاتالوگها، کاتالوگ صنعتی است که برای معرفی کارخانهها و شرکتهای صنعتی استفاده میشود. طراحی حرفهای این نوع کاتالوگ، علاوه بر معرفی محصولات و خدمات، به مدیران در حیطه فروش نیز کمک میکند. قابل ذکر است که در این نوع کاتالوگ نباید از تصاویر تبلیغاتی استفاده کرد.
جمع بندی
کاتالوگها انواع مختلفی دارند، برخی از آنها میتوانند ابزاری تبلیغاتی باشند که برای معرفی محصولات و خدمات شرکتها استفاده میشوند، درحالی که کاتالوگهای صنعتی به معرفی سازمان، گواهینامهها و پروژههایی که در رزومه آن وجود دارد میپردازند. چه قصد طراحی کاتالوگ ارزان و باکیفیت را داشته باشید و چه بخواهید برای طراحی کاتالوگ حرفهای خود بیشتر هزینه کنید، میتوانید سفارش خود را به دستان ماهر فریلنسرهای پونیشا بسپارید.