لوگوها نماد و معرفی کننده برند شما هستند. بنابراین طراحی لوگوی حرفه ای برای شروع یک کسبوکار اهمیت بسیاری دارد. بسیاری از افراد معتقدند که یک برند قوی نیازمند یک لوگو خاص است و اینجا است که نقش طراحی پررنگ میشود. در ادامه انواع لوگوها و راههای طراحی آرم یا لوگو را معرفی میکنیم.
انواع لوگو
برخی از رایجترین انواع لوگو عبارتند از:
• لوگوهای مونوگرام یا تکنمایی: لوگوهایی که معمولاً از حروف اول برند تشکیل شدهاند. مانندIBM ، CNN ، HP ، HBO. در این لوگوها انتخاب فونت حروف بسیار مهم است.
• لوگوهای wordmark یا تایپوگرافی: تمرکز لوگو در این نوع، روی نام برند است و انتخاب نوع فونت حروف بسیار اهمیت دارد مانند Google و CocaCola
• لوگوهای تصویری: لوگوهای گرافیکی که فقط شامل تصویر هستند مانند لوگوی Apple
• لوگوهای انتزاعی: نوع خاصی از لوگوهای تصویری به شکل هندسی هستند مانند آدیداس. مزیت این لوگوها این است که برند شما را به صورت نمادین به همه معرفی میکنند
• لوگوهای ترکیبی: ترکیب یک کلمه یا حروف با تصاویر و اشکال هندسی که درکنارهم میآیند این نوع آرم را تشکیل میدهد. برخی از لوگوهای ترکیبی معروف عبارتند از Burgerking و lacoste.
یک لوگوی خوب چه ویژگی هایی دارد؟
• بر اساس هویت و داستان برند طراحی شده است
• متفاوت و خاص است
• به یادماندنی بوده و در ذهن ثبت میشود
• طراحی آن خلاقانه است و مفهومی را به مخاطب منتقل میکند
• از پالتهای رنگی هماهنگ با برند در آن استفاده شده است
هزینه طراحی لوگو
قیمت طراحی لوگو با توجه به عوامل مختلفی مانند مهارت و تجربه طراح لوگو، سرعت طراحی، کیفیت کار و ... تعیین میشود. برای اطلاع از تعرفه طراحی لوگو میتوانید نگاهی به نمونه کارهای طراحی لوگو در پونیشا بیندازید تا ببینید طرح مورد نظر شما حدودا چقدر هزینه میبرد.
جمع بندی
طراحی لوگو یکی از گرایشهای طراحی گرافیک است و از آنجایی که میتواند در چند ثانیه روی ذهن مخاطب ازبرند شما تاثیر بگذارد، طراحی آن اهمیت بالایی دارد. اگر شما هم قصد ساخت لوگو حرفه ای و ارزان را دارید، پیشنهاد میکنیم برای سفارش طراحی لوگو، پروژه خود را در پونیشا ثبت کنید تا فریلنسرهای ماهر پیشنهادات خود را برای شما ارسال کنند.